Вісники та науково-технічні збірники, журнали

Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/12

Browse

Search Results

Now showing 1 - 3 of 3
  • Thumbnail Image
    Item
    Accessibility analysis of scientific libraries web resources
    (2019-06-26) Pasichnyk, V.; Shestakevych, T.; Kunanets, N.; Rzheuskyi, A.; Andrunyk, V.; Lviv Polytechnic National University
    A complex system of social and educational inclusion needs competent analysis to make it possible proper management and comprehensive improvement. To analyze one of the actual facets of such a system, namely, its ICT support, it is necessary to take into account the various needs of socially vulnerable people. A set of guidance to web accessibility is a convenient instrument, that provides various approaches in designing goods and technologies. Among other, such guidance helps to design websites with no access barriers, which is extremely important for people with special needs. To analyze the websites and different online resources, which might be of interest to a person with special needs during the social and educational inclusion, a list of characteristics was developed. It must be taken into account the classification and the structure of information materials, website`s structure, design, etc. The unification of the ICT for people, involved in educational and social inclusion, will improve informational and technological support of such process.
  • Thumbnail Image
    Item
    Застосування формальних грамматик у моделюванні інформаційно-технологічного супроводу інклюзивного навчання
    (Видавництво Львівської політехніки, 2015) Пасічник, Володимир; Шестакевич, Тетяна
    Досліджено освітні процеси інклюзивного навчання осіб з особливими потребами. Розроблено методологічні основи формування комплексу інформаційних технологій супроводу набуття освіти особами з особливими потребами. Запропоновано модель інформаційно-технологічного супроводу набуття освіти особою з особливими потребами. The article deals with inclusive educational processes for persons with special needs. The methodological basis for the formation of IT-support of inclusive education for persons with special needs was suggested. The IT-support model of education of persons with special needs was proposed.
  • Thumbnail Image
    Item
    Моделювання інформаційно-технологічного супроводу інклюзивного навчання осіб з особливими потребами
    (Видавництво Львівської політехніки, 2015) Пасічник, В. В.; Шестакевич, Т. В.
    Досліджено освітні процеси інклюзивної форми навчання осіб з особливими потребами. Розроблено методологічні основи формування та ефективного використання комплексу інформаційних технологій супроводу інклюзивних освітніх процесів для осіб з особливими потребами. Запропоновано модель інформаційно-технологічного супроводу для набуття освіти особи з особливими потребами. The article deals with the educational processes of inclusive education for persons with special needs. The methodological basis for the formation and effective use of IT support of inclusive education for persons with special needs has been suggested. The IT support model of education of persons with special needs has been proposed.