Вісники та науково-технічні збірники, журнали

Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/12

Browse

Search Results

Now showing 1 - 6 of 6
  • Thumbnail Image
    Item
    Творчі та наукові здобутки Едгара Ковача у Львівській політехнічній школі
    (Видавництво Львівської політехніки, 2019-03-20) Петровська, Ю.; Кузьмич, В.; Kuzmych, V.; Petrovska, Yu.; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    Творчість Едгара Ковача займає провідне місце в архітектурі Галичини. В умовах Львівської політехніки він проявив себе як практикуючий архітектор, реставратор, теоретик мистецтва та професійний керівник потужного Університету. Його високий фаховий рівень архітектурної графіки сприймають на європейському рівні.
  • Thumbnail Image
    Item
    Вплив Івана Левинського на формування та розвиток Львівської архітектурної школи кін. ХІХ поч. ХХ ст.
    (Видавництво Львівської політехніки, 2019-03-20) Олешко, О.; Петровська, Ю.; Oleshko, O.; Petrovska, Yu.; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    ван Левинський – видатний представник культурного і наукового життя в Галичині кінця ХІХ початку ХХ ст., один із представників Львівської архітектурної школи, який сформував напрям із яскраво вираженими тенденціями використання народних традицій. Поступово він створив своєрідний напрям в європейській архітектурі – український архітектурний стиль. Фасади кращих будинків цього періоду у Львові становлять приклад композиційного об’єднання будівельної конструкції та орнаменту, а скульптурні, керамічні, металеві оздоби пропорційно і ритмічно відповідають архітектурі. Світоглядні засади І. Левинського відзначаються прагненням до раціональних і конструктивних рішень, до гармонії архітектури з природою. Як педагог І. Левинський користувався повагою у студентів. Під керівництвом професора вони формувались як професіонали, оскільки проходили практику в його проектно-будівельній фірмі.
  • Thumbnail Image
    Item
    Professor Andriy Rudnytskyi and his impact on forming the Lviv’s architectural environment of the second half of he 20th century
    (Lviv Politechnic Publishing House, 2018-02-26) Черкес, Богдан; Дида, Ірина; Cherkes, Bohdan; Dyda, Iryna; Lviv Polytechnic National University
    Стаття присвячена дослідженню впливу особистісних характеристик на напрям розвитку і якісні особливості фахової архітектурної освіти в окремому університеті, а також вивченню впливу особи на формування архітектурного середовища міста в довгостроковій перспективі. В такому аспекті проаналізовано діяльність доктора архітектури, професора Андрія Рудницького, що працював у Львівській політехніці з 1951 р., в різний час завідував трьома кафедрами, дві з яких було створено за його ініціативи, був деканом Архітектурного факультету, Головою львівської організації САУ, та мав ряд інших професійних обов’язків. Досліджено методику його роботи в сферах архітектурної науки, творчості і освіти, визначено характерні риси особистості в контексті суспільно-культурних передумов та історичних обставин, вивчено вплив його професійної та громадянської позиції на формування архітектурного середовища Львова, збереження історичної міської забудови, на розвиток львівської архітектурної школи, і у підсумку – на сучасний європейський статус Львова в складі всесвітньої спадщини ЮНЕСКО. Зокрема, виявлено значення для збереження традицій львівської архітектурної освіти факту навчання Андрія Рудницького у професора Івана Багенського, представника довоєнної архітектурної школи; обґрунтовано вплив, який мала позиція Андрія Рудницького стосовно питань охорони історичної спадщини, його науково доведені висновки про давньоруське походження регулярного львівського середмістя, пропагування ідеї міських пішохідних просторів, та ін., – на усвідомлення громадськістю і керівництвом міста необхідності збереження львівського історичного центру. Досліджено роль особистості і тезаурусу Андрія Рудницького у формуванні міжнародних контактів львівської архітектурної школи з провідними університетами Європи. Дослідження підтверджує наявність великого потенціалу впливу особистості на напрям розвитку і якість професійної освіти в архітектурній сфері.
  • Thumbnail Image
    Item
    “Lviv Polytechnic – mother of technical education in Poland”: professors and graduates of the Lviv Polytechnic after the Second World War
    (Lviv Politechnic Publishing House, 2018-05-02) Лінда, Світлана; Волошин, Марія; Linda, Svitlana; Voloshyn, Maria; Lviv Polytechnic National University
    Львівська архітектурна школа, сформована у стінах “Львівської політехніки” починаючи від 1875 р. вважалася однією із найкращих архітектурних шкіл тогочасної Європи. Після геополітичного перекрою карти Європи у 1939 р., а згодом після Другої світової війни доля багатьох архітекторів, життя та творчість яких була пов’язана із Львівською політехнікою, кардинально змінилася. Специфіки ситуації надає той факт, що львівські архітектори змушені були змінити не лише рідне середовище проживання та професійної діяльності, але й переорієнтувати та пристосувати свій традиційний світогляд до нових соціокультурних реалій Польської Народної республіки. Повоєнна діяльність цих архітекторів залишається поки що малодослідженою. Фрагментарні розвідки та статті ще не формують цілісної картини впливу традицій львівської архітектурної школи на формування польської архітектури після Другої світової війни. Мета статті – виявити значення випускників та викладачів “Львівської політехніки” для розвитку польської архітектурної освіти у повоєнний час. Їхня діяльність розглядається не лише не у вузькому професійному ракурсі, а з позицій соціальних та суспільних. У статті наголошено, що діяльність викладачів та випускників Львівської політехніки створили міцний фундамент для формування архітектурної освіти та практики у повоєнній Польщі. Виїхавши до Кракова, Вроцлава, Глівіц, Гданська, вони професійно пропрацювали до кінця свого життя. Багато з них займали керівні посади у різноманітних навчальних закладах архітектурного спрямування та в урядових органах. Важливими стали методи організації навчальної роботи, завдяки якій постала Політехінка Сльонська і Глівіцах та зміцнилися архітектурні школи у Вроцлаві. Оцінка значення діяльності цих архітекторів ще є попереду, а ця стаття – це спроба коротко оглянути їх доробок, пов’язавши його із практикою міжвоєнного Львова, проте всебічна оцінка їхньої діяльності – це справа майбутніх наукових досліджень.
  • Thumbnail Image
    Item
    Напрями навчального і пошукового проектування кафедри дизайну архітектурного середовища національного університету “львівська політехніка” і кафедри архітектури й урбаністики політехніки свєнтокшиської тепер і в майбутньому
    (Видавництво Львівської політехніки, 2018-02-26) Проскуряков, В. І.; Невада Висоцький, Я.; Proskuryakov, V. I.; Wysocki, Jan Niewada; Національний університет “Львівська політехніка”; Політехніка Свєнтокшиська; Lviv Polytechnic National University; Polytechnic of Sventechshia
    Висвітлено актуальні форми співпраці між кафедрою дизайну архітектурного середовища Інституту архітектури Національного університету “Львівська політехніка” і кафедрою архітектури й урбаністики Політехніки Свєнтокшиської у галузі навчальнопошукового проектування
  • Thumbnail Image
    Item
    Архітектура народних шкіл в роботах Тадеуша Вацлава Мюнніха
    (Видавництво Львівської політехніки, 2013) Шулдан, Л. О.; Штендера, А. Ю.
    Висвітлено основні етапи життя і творчості представника Львівської архітектурної школи Тадеуш Вацлава Мюнніха. Проаналізовано його внесок у розбудову шкіл і створення типових проектів для малих міст і сіл Галичини наприкінці ХІХ ст . у контексті розвитку архітектури навчальних закладів в Україні. This article enlightens Tadeush Vatzlav Munnich’s major stages of life and creative work as a representative of Lviv Architectural School. His contribution to the school reconstruction and creation of typical projects for small towns and villages of Galicia (Halychyna) at the end of ХІХ century in the context of the architecture development of educational establishments in Ukraine has been analyzed.