Вісники та науково-технічні збірники, журнали

Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/12

Browse

Search Results

Now showing 1 - 10 of 11
  • Thumbnail Image
    Item
    Формування механізму стимулювання інноваційно-технологічного розвитку на регіональному рівні
    (Видавництво Львівської політехніки, 2022-03-01) Ситник, Й. С.; Sytnyk, Y. S.; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    Мета дослідження – формування механізму створення платформи для інноваційної співпраці та налагодження взаємовигідних економічних відносин між суб’єктами підприємництва і закладами вищої освіти (науковими установами) для розроблення і впровадження технологічних інновацій. Проаналізовано показники інноваційної активності промислових підприємств Львівщини, визначено на основі SWOT-аналізу основні тенденції соціально-економічного розвитку Львівської області, окреслено сценарії економічного розвитку Львівщини, сформовано принципи та завдання стосовно регіонального стимулювання інноваційної діяльності, надано рекомендації органам регіональної влади щодо механізмів конкурсного відбору та співфінансування упровадження інноваційних проєктів.
  • Thumbnail Image
    Item
    Особливості становлення і розвитку бюджетного законодавства України
    (Видавництво Львівської політехніки, 2021-06-01) Бліхар, Марія; Бурбило, Галина; Blikhar, Mariia; Burbylo, Galyna; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    Розглянуто процес становлення бюджетного законодавства України; виокремлено та обґрунтовано періодизацію формування бюджетного законодавства. Простежено процес удосконалення бюджетного законодавства. Визначено основні недоліки сучасної системи бюджетного законодавства, а також запропоновано способи їх усунення. Окрім того, подано широкий історичний та концептуальний огляд еволюції законодавчих ролей у формуванні бюджетного законодаства та оцінку потенційних наслідків розширення ролей законодавчих органів. Обґрунтовано, що у дискурсі формування бюджетного законодавства існує чимало досі не вирішених теоретико-практичних проблем, які істотно впливають на ефективність бюджетної системи держави. Ці проблеми вказують на недостатне вивчення теоретичних засад бюджетного законодавства, адже основним фактором є те, що завдяки бюджетному законодавству регулюються бюджетні відносини, які є вагомою ланкою для нормального функціонування громадян і держави загалом. Тому актуалізується дослідження бюджетного законодавства в сучасних межах його формування. Це дасть змогу виявити та вирішити нагальні проблеми, запропонувати напрями подальшого вдосконалення. Запропоновано вивчення передумов формування бюджетного законодавства. Доведено, що нормативно-правові акти бюджетного законодавства, які діяли на території українських земель у межах сучасної України, приймали різні суб’єкти. Такі документи мали різну юридичну силу й завдання та оновлювалися залежно від розвитку бюджетних відносин. Особливу увагу приділено правовим основам формування бюджету, з’ясуванню правил його складання і виконання, основним принципам бюджетного процесу тощо. Систематизовано ієрархію нормативних актів, що стосувалися бюджетної сфери. Доведено, що норми, які регулюватимуть певні, зокрема бюджетні, відносини, необхідно оновлювати відповідно до потреб людства.
  • Thumbnail Image
    Item
    Зміни в податковому правовому режимі ФОП та самозайнятих осіб у зв’язку з поширенням COVID-19
    (Видавництво Львівської політехніки, 2020-02-24) Пушкалова, Яна; Pushkalova, Yana; Головне управління ДПС у Сумській області; The Main Directorate of the ТAX in Sumy Oblast
    Розглянуто сучасні проблеми розвитку суспільних відносин у галузі оподаткування України у зв’язку з поширенням COVID-19. Проаналізовано основні проблеми системи оподаткування в Україні. Досліджено питання щодо окремих змін у податковому правовому режимі України, які пов’язані зі здійсненням бюджетноподаткової (фіскальної) та грошово-кредитної (монетарної) політики в умовах карантинних заходів. У результаті наукового пошуку виділено основні шляхи зменшення податкового навантаження і умовах карантинних заходів. Визначено основні зміни порядку плати за землю, податку на нерухоме майно, у сплаті єдиного податку для фізичних осіб-підприємців та преференціях зі сплати ПДФО. Також зазначені основні зміни в оподаткування благодійності та в “Добровільному” підході до скасування (зниження) орендної плати. Пандемія у 2020 році вплинула на діяльність компаній в усьому світі. Бізнес в Україні також отримав низку пільг через коронавірус. Відповідні закони набули чинності. Зокрема, введено мораторій на перевірки, ФОПи звільнені від сплати ЄСВ, скасовані штрафи за несплату окремих податків і несвоєчасну подачу звітності, а також відстрочено введення нових правил РРО. Розглянуто комплекс заходів щодо проведення документальних та фактичних перевірок. Визначені шляхи отримання кредитних канікул та допомоги у зв’язку з частковим безробіттям як необхідної складової системи податкового режиму у зв’язку з COVID-19.
  • Thumbnail Image
    Item
    Інноваційні технології бюджетного менеджменту: теоретико-методологічний аспект
    (Видавництво Львівської політехніки, 2010-02-23) Михайленко, С. В.; Одеський національний економічний університет
    Визначено теоретико-методологічні засади бюджетного механізму. Вказано на проблеми організації процесу виконання бюджету. Сформульовано пропозиції та оцінено перспективи щодо впровадження інноваційних технологій бюджетного менеджменту в Україні.
  • Thumbnail Image
    Item
    Правова характеристика стадій бюджетного процесу
    (Видавництво Львівської політехніки, 2016) Бліхар, М.
    Проаналізовано погляди науковців щодо поняття “бюджетний процес” та його змісту. На основі систематизації літературних джерел запропоновано авторське визначення бюджетного процесу як сукупності дій уповноважених органів держави та місцевого самоврядування, що здійснюються на підставі норм бюджетного законодавства щодо складання, розгляду, затвердження й виконання бюджетів, а також складання, розгляду і затвердження звіту про їх виконання. Окреслено стадії бюджетного процесу. Проанализированы взгляды ученых относительно понятия “бюджетный процесс” и его содержания. На основе систематизации литературных источников предложено авторское определение бюджетного процесса как совокупности действий уполномоченных органов государства и местного самоуправления, которые осуществляются на основании норм бюджетного законодательства, относительно составления, рассмотрения, утверждения и исполнения бюджетов, а также составления, рассмотрения и утверждения отчета об их выполнении. Определены стадии бюджетного процесса. The views of the scholars concerning the concept of “budgetary process” and its content. Based on the systematization of the literature suggested the author’s definition of the budget process as a set of actions of the authorized state bodies and local authorities, which are carried out on the basis of norms of the budget legislation, concerning the preparation, review, approval and execution of budgets, as well as the drafting, review and approval of reports on their performance. The stages of the budget process.
  • Thumbnail Image
    Item
    Бюджетування в управлінні діяльностю підприємства з капітального інвестування
    (Видавництво Львівської політехніки, 2016) Сажинець, С. Й.
    Обґрунтовано доцільність управління діяльністю підприємства з капітального інвестування на засадах автономності та комерціалізації. Запропоновано здійснювати системне управління доходами, витратами та фінансовими результатами цього виду діяльності відокремлено від операційної та інших видів діяльності підприємства. Визначено, що для досягнення цієї мети як найважливіший фінансовий інструмент слід використовувати бюджетування локальних та загальних інвестиційних проектів. Розроблено форми окремих видів бюджетів, наведено методику і приклади їх складання. In a highly competitive market enterprises, to increase production and sales, have to invest heavily in the development of stock capital. They make major construction, reconstruction, modernization, purchase and create their own noncurrent assets and other tangible and intangible fixed assets. Such activity of the company is referred to as the activity of capital investment. Its effective operation requires system management on the principles of autonomy and commercialization. In other words, investment activity should be carried out separately from other types of enterprise activity, produced objects of fixed assets are to be “sold” to the main (operating) activities of the company. In the described system of financial and economic relations leading role should belong to the management of investment project implementation on the basis of budgeting. This process involves budgeting of local investment projects for all objects of future fixed assets. Information on local budgets is subject for generalization to obtain consolidated budgets (by types and groups of non-current assets, business units, construction sites, ways of implementing investment works, sources of financing of capital investments, etc.). The main components of the budget, which will make up the value of investment projects, are to be direct and indirect expenses and profit. Direct budgetary expenses should be differentiated on the following: – Material expenses. Including materials, structures, machinery and industrial equipment, vehicles, tools, appliances, industrial and household equipment, transportation and procurement expenses and other material expenses; – Services. Their value should be directly included into the cost value of investment projects. It is advisable to allocate internal and external service contractors as a part of services; – Base and extra wages to the staff directly engaged in the works on creation of fixed assets; – Deductions for state compulsory social insurance; – Other direct expenses (for production of documents, business trips, etc.). Indirect expenses include: – General investment expenses of the units that perform the construction, manufacturing and improvement of fixed assets and other noncurrent assets; – General administrative expenses. They include the expenses on the maintenance of management system (deputy head of the company on the capital investment, the department of capital investment, etc.) and general administrative departments (warehouse, transport station, etc.), maintaining capital investment activities. Direct expenses should be calculated in accordance with the consumption of materials, contracts, orders and other documents. Indirect costs and profits are to be organized according to the established enterprise standards. Budgets of investment projects shall be used in planning the volume of capital investments, for accounting of actual investment expenses and monitoring the use of enterprise resources.
  • Thumbnail Image
    Item
    Важность эффективности судебного разбирательства для действования правосудия в Польше
    (Видавництво Львівської політехніки, 2014) Квятковска, Р.; Гаврон, К.
    Обобщенно содержательное наполнение терминологического аппарата относительно различных сфер деятельности, акцентировано на важности содержания и сущности эффективной деятельности органов судебной системы. Приведены результаты исследования разбирательств в судебной системе Польши, оценена эффективность ее функционирования в целом и отдельных судебных производств. Систематизированы европейские и международные подходы к оценке эффективности функционирования систем правосудия в контексте с оценочной методике, используемой в польской практике. Проанализированы организационную структуру и состав расходов польской судебной системы и сделаны выводы о структурной эффективности. Обосновано выводы о том, что эффективное правосудие является необходимым условием для социального и экономического прогресса; отмечено низкую эффективность судебного разбирательства в Польше, в связи с тем, что процедуры не реализуют целей, для которых они созданы, приводя к высоким затратам бюджета и экономики. Generalized substantive content terminological apparatus with respect to the various fields of activity, accented on the importance of the content and spirit of the effective operation of the judicial system. The results of investigation proceedings in the judicial system in Poland, evaluated the effectiveness of its functioning as a whole and of court proceedings. Systematized European and international approaches to the assessment of the efficiency of the justice systems in the context of the evaluation methodology used in the Polish practice. Argued that the efficiency of the courts in the exercise of their main goal, which is the realization of the right of citizens to a fair trial without undue delay, to a large extent depends on the organizational-technical operation of the courts. It is proved that in the present time, in this area the most important achievements of the projects yavlyaeyutsya e-court, e-registration course of proceedings. Analyzed the organizational structure and the expenses of the Polish judicial system and draw conclusions about the structural efficiency. The conclusion is that an effective justice is a prerequisite for social and economic progress; noted the low efficiency of the proceedings in Poland, due to the fact that the procedures do not realize the purposes for which they were created, leading to high costs of the budget and the economy.
  • Thumbnail Image
    Item
    Поповнення місцевих бюджетів через використання фасилітаційних платежів
    (Видавництво Львівської політехніки, 2014) Скибінська, З. М.
    Обґрунтовано необхідність зниження рівня бюрократизації та корумпованості на рівні місцевого бюджету через запровадження фасилітаційних платежів. Подано трактування призначення, а також визначено критерії зарахування платежу до фасилітаційних. Виокремлено фактори дозволу та заборони фасилітаційних платежів. Обґрунтовано переваги та недоліки, а також умови використання цих платежів як способу сприяння легалізації прихованих оплат та поповнення місцевих бюджетів. The article substantiates the need to reduce the level of bureaucracy and corruption at the level of local government by introducing facilitation payments (AF). Posted interpretation of FP, its purpose and the criteria referring to facilitation payment, including the amount, frequency, compliance with legislation and aim. In particular, the size of FP is important and in order not to be identified with bribe its amount should not be significant that is why we offer the value of FP to determine at the level of no higher than 100 untaxed minimum incomes or 1700 UAH. We also recommend the use of this type of assistance in individual cases not systematically in accordance with the laws of the country in which such payment is made. To comply with the legislation it is necessary to solve a number of issues relating simplifying procedures of FP, including the limit of such payments, determining the content of «routine» activities, internal procedures for acceptance this payment as facilitation, its accounting, monitoring program and auditing. We consider it appropriate to use such payment to accelerate operations of bureaucratic paperwork, which somehow will be made by official, as part of his or her direct duties, but in the longer term. In addition, FP should not be administered to affect the results of operations, but only in terms of performance, consideration. Studied the use of favoring payments in the public sector and found that most respondents believe that their institution does not use this type of payment (71.2 %) and only one respondent said that FP is allowed by the institution (2.1%). Although the vast majority of respondents believe that their institutions do not allowe FP, they are able to take / give them always (22.9 %) or sometimes (66.6 ) that allows to assume the use of hidden type of calculations and demonstrates the need for their legalization. Determined factors of permit (single small payments, identification of payment as part of the active self reporting by both parties, transparent procedures for the implementation of FP etc.) and prohibition of facilitation payments (previous experience of abuse sanctions for bribery, the availability of warnings from at least one of the parties, not compliance with procedures of payment consideration, its lack of approval, not compliance with criteria for FP etc.). The advantages and downsides, as well conditions of FP use id substantiated as a way to promote the legalization of hidden fees and replenish local budgets. In particular, among advantages there is the necessity of carrying out on the records which is a precondition for transparency of making such payment, and then the positive results of the audit; opportunity to guarantee or accelerate the execution of any routine operation, the implementation of which the payer is legally entitled to. Among the downsides of FP we noted its bribery shade, precondition for deeper corruption, unfair competition, because small business has less financial opportunities to "grease" the officials than medium and large, and without any additional financial assistance in some areas, they will not be able to do business mainly because of no ability to perform bureaucratic tasks and accordingly to compete in the market environment. In general, FP is risky, aggressive regarding high standards of business and can undermine the reputation of enterprise on those markets in which they are paid, but very often, especially in Ukrainian reality, it is easier to pay for "assistance" rather than fight with the manifestations of bureaucracy. However, if such payment is made one way or another in most institutions not officially, country should be interested in legalizing them.
  • Thumbnail Image
    Item
    Особливості застосування моделі композиту менеджменту на Великолюбінському МПД ДП "УКРСПИРТ"
    (Видавництво Львівської політехніки, 2012) Процак, К. В.; Дума, О. І.
    Наведено сутнісну характеристику композиту менеджменту як моделі управління підприємством. Виявлено проблеми Великолюбінського МПД ДП “Укрспирт”, пов’язані із системою управління підприємством. Обґрунтовано можливість підвищення економічної, організаційної та соціальної та доцільність перебудови системи управління Великолюбінським МПД ДП “Укрспирт” шляхом впровадження моделі композиту менеджменту. The essential characteristic of the management composite model has been showed as a model of enterprise management. The problems of Velykolyubinske MPD SE “Ukrspirt” that are associated with system of management have been detected. Possibility of improving the economic, organizational and social efficiency of management and expediency of restructuring management system of Velykolyubinske MPD SE “Ukrspirt” has been proven by implementation the management composite model.
  • Thumbnail Image
    Item
    Сутність, функції та види сучасних домашніх господарств
    (Видавництво Львівської політехніки, 2011) Баран, М. М.; Васькович, І. М.; Лех, Г. А.
    Розглянуто актуальність та необхідність вивчення функціонування та розвитку домашніх господарств як окремого економічного сектору. Наведено класифікацію, функції та джерела надходжень домашніх господарств. The urgency and necessity of studying of domestic enterprises functioning and development as a separate economic sector is considered. Classification, functions and sources of domestic enterprises income are presented.