Вісники та науково-технічні збірники, журнали

Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/12

Browse

Search Results

Now showing 1 - 9 of 9
  • Thumbnail Image
    Item
    Regulation of stress-deformed state in compressed elements of steel frames
    (Видавництво Львівської політехніки, 2021-11-11) Гоголь, М. В.; Котів, М. В.; Пелешко, І. Д.; Сидорак, Д. П.; Hohol, Myron; Kotiv, Mykhaylo; Peleshko, Ivan; Sydorak, Dmytro; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    Розглянуто регулювання напружено-деформованого стану (НДС) в стиснутих елементах сталевих каркасів під повним експлуатаційним навантаженням. Запропоновано виконувати підсилення таких елементів з різними кінцевими ексцентриситетами прикладання навантаження раціональним регулюванням напружено-деформованого стану в елементах підсилення і підсилених стрижнях конструкції. Експериментально підтверджено, що запропонований спосіб регулювання НДС для рамних стійок дає змогу не тільки змінювати величини регулювального зусилля вздовж основного стержня, але і його знак. Несуча здатність стійок, підсилених з регулюванням НДС менша на 4 % порівняно з монолітними стійками і більша на 18 % порівняно з стійками підсиленими без регулювання. Показано, що використання регулювання НДС для рамних стійок підвищує їх несучу здатність і зменшує деформативність та зварні деформації. Визначено мінімальну витрату сталі на підсилення рами за збільшення перерізів наявних елементів. Для практичної реалізації регулювання НДС у зайвих в’язях рами розроблено знімні напружувальні пристрої. Запропоновано технологію регулювання НДС і можливі конструктивні рішення знімних напружувальних пристроїв для введення згинальних моментів у зайві в’язі рамних систем. Числовим експериментом виявлено високу ефективність застосування запропонованих рішень для проектування реконструкції та підсилення розглянутої металевої рамної системи з великим ступенем статичної невизначеності. Вартість “в ділі” знижується вдвічі, а витрати металу на підсилення – в 3,3 раза. Виконане впровадження запропонованого способу регулювання НДС за підсилення рамних стійок підтвердило його ефективність.
  • Thumbnail Image
    Item
    Міжнародні екологічні договори: забезпечення дієвості та ефективності (на прикладі Орхуської конвенції)
    (Видавництво Львівської політехніки, 2021-10-10) Марич, Христина; Кіра, Соломія; Marych, Khrystyna; Kira, Solomiia; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    У статті проаналізовано стан і перспективи забезпечення ефективності та дієвості міжнародних природоохоронних договорів, зокрема Орхуської конвенції. Орхуська конвенція, ратифікована законом України від 6 липня 1999 р., закріплює право на доступ до інформації, право на участь громадськості в процесі прийняття рішень і право на доступ до правосуддя з питань, що стосуються навколишнього середовища. Відповідно до Конституції України чинні міжнародні договори, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, є частиною національного законодавства України. Після ратифікації Орхуської конвенції в Україні було прийнято низку нормативно-правових актів, які спрямовані на забезпечення реалізації положень Конвенції. Зокрема, прийняття Закону України “Про оцінку впливу на довкілля” та Закону України “Про стратегічну екологічну оцінку”, що спрямовані на регламентацію залучення громадськості до процесів обговорення та прийняття екологозначимих рішень є позитивними звершеннями на шляху розвивитку законодавчої бази. Крім прийняття на національному рівні Україною законодавства, що регулює питання сфери дії міжнародно-правового акту, основними умовами забезпечення ефективності та дієвості міжнародних екологічних угод, у тому числі й Орхуської конвенції, є високий рівень екологічної свідомості суспільства, компетентність органів влади й судових органів у питаннях, що стосуються конвенції та відповідальне їх застосування на практиці, розвинена відповідна судова практика, належні системи моніторингу й контролю, ефективні комунікація та обмін екологічною інформацією між інституціями, створення загальнодержавної екологічної автоматизованої інформаційноаналітичної системи забезпечення доступу до екологічної інформації тощо. Водночас лише комплексна та системна робота органів державної влади й органів місцевого самоврядувння, органів судової влади, науковців і фахівців у сфері довкілля, засобів масової інформації, суб’єктів господарювання, громадських організацій та окремих громадян допоможе підвищити рівень розуміння в суспільстві пріоритетів збереження довкілля та переваг збалансованого (сталого) розвитку, а це, у свою чергу, сприятиме виконанню Україною взятих на себе зобов’язань відповідно до міжнародних природоохоронних актів, у тому числі й Орхуської конвенції.
  • Thumbnail Image
    Item
    Імплементація державою європейських вимог у галузі пасажирських перевезень в Україні
    (Видавництво Львівської політехніки, 2017-03-28) Овчар, П. А.; Ovchar, P.; Національний університет біоресурсів і природокористування України
    Розглянуто результати дослідження операційних стратегій реформування автомобільної галузі України, які містять такі складові, як формування системи управління транспортними процесами в галузі пасажирських перевезень, управління якістю перевезення, зменшення транспортних витрат. Визначено класифікацію змінних транспортного обслуговування, відмінність яких від існуючих підходів полягає у економічних, управлінських, техніко-технологічних, інтелектуально-кадрових, інформаційних, земельних груп чинників. Зокрема потребує додаткового вивчення впливу рівня транспортного обслуговування на конкурентоспроможність послуг, формування операційної стратегії транспортного обслуговування, забезпечення високої якості транспортних процесів.
  • Thumbnail Image
    Item
    Модель для моніторингу якості програм післядипломної освіти
    (Видавництво Львівської політехніки, 2016-02-23) Ревенчук, Ілона; Шатовська, Тетяна; Чуприна, Анастасія; Revemchuk, I.; Shatovska, T.; Chupryna, A.; Харківський національний університет радіоелектроніки; Kharkiv National University of Radioelectronics
    Подано практики для моніторингу, планування і здійснення програм курсів післядипломної освіти. Мета моделі моніторингу цих програм – допомогти організаціям, що надають освітні послуги в галузі післядипломної освіти, відстежувати прогрес і ефективність процесу навчання шляхом регулярного збирання, аналізу і використання інформації для своєчасного прийняття рішень, забезпечення підзвітності, а також є основою для оцінювання і вдосконалення цих програм.
  • Thumbnail Image
    Item
    Prospects of implementation and practice compliance with marketing standards in Ukraine and the EU
    (Видавництво Львівської політехніки, 2016) Zhaldak, G.; Shulgina, L.
    In the presented article the prospects for implementing marketing standards in Ukraine and the EU are examined. Investigated the practice compliance with such standards in our country and the EU. Systematized approach to standardization and the main prospects for further integration into the European space. It is determined, that implementing marketing standards in the practice of domestic enterprises is connected with the necessity of forming the country's favorable conditions for participation in international cooperation, access to international markets, and cooperation with foreign investors. Implementing marketing standards in Ukraine and the EU are examined. To standardizing mostly belong high-tech products and related products such as cars, computers, audio and video equipment, etc., as well as products from the category of luxury, focused on the emotional and imaginative perception (perfume, clothes, jewelry). In addition, standardized strategies and advertising campaigns are more effective when the product has a utilitarian purpose and advertising information or the attractive features of the product closely associated with the national peculiarities. A procedure for transition to EU marketing standards is suggested, taking into account the fact that marketing standards do not affect the regulatory process technology and production techniques, they are different in different countries, corresponding to national standards. They regulate only the basic, fundamental aspects that affect the formation of the marketing policy of the company, displaying the results of marketing and communication policy of the company. Based on the new understanding of the role and place of standardization in the marketing activities and successful implementation of EU standards by creating appropriate institutional environment, the attention is accented on marketing standards which may be an important factor in the formation of a market economy model, contribute to the achievement of sustainability development and establishment of equivalent relations between the trading partners in the common market. The algorithm of formatting a model of EU marketing standards in Ukraine is suggested, taking into account the introduction of the practice of marketing standards in EU. The potential barriers to the implementation of EU marketing standards in Ukraine, which are presented as a SWOT-analysis of standardization policy in terms of its adaptation to the EU are analyzed. In conclusion the main directions of implementation of international standards (create an international image of the product, reducing development costs and production of advertising, accelerating simultaneous entering the markets of different countries, improving the efficiency of voice as the benefits of a product or service are equally perceived in any country and supported by identical positioning) are indicated and is determined that the use of marketing standards – is a kind of tactical tool for promoting products to overseas markets and is seen as the willingness of the state to reform and integration into the world economic community. Впровадження маркетингових стандартів у практику діяльності вітчизняних підприємств пов’язано із необхідністю формування у країні сприятливих умов для участі у міжнародній співпраці, виходу на міжнародні ринки, співпраці з іноземними інвесторами. Розглянуто особливості впровадження маркетингових стандартів в Україні та ЄС. Досліджено практику дотримання таких стандартів у нашій державі та країнах Євросоюзу. Систематизовано підходи до стандартизації та визначено основні перспективи подальшої інтеграції нашої країни у європейський простір. На основі вивчення практики впровадження маркетингових стандартів у ЄС запропоновано алгоритм формування моделі розвитку маркетингових стандартів ЄС в Україні.
  • Thumbnail Image
    Item
    Самореалізація як соціальний розвиток особистості
    (Видавництво Львівської політехніки, 2016) Гарасимів, Т. З.; Базарник, Б. І.
    Висвітлено поняття самореалізації особистості у контексті проблеми формування особистості, здатної до соціального розвитку. Проаналізовано якості людини, які сприяють самореалізації у житті та професійній діяльності, зокрема розкрито питання, пов’язані з особливостями соціального розвитку особистості. Визначено основні підходи щодо вивчення феномену самореалізації та подано їх основні характеристики. Освещено понятие самореализации личности в контексте проблемы формирова- ния личности, способной к социальному развитию. Проанализированы качества человека, которые способствуют самореализации в жизни и профессиональной деятельности, в частности, раскрыты вопросы, связанные с особенностями социального развития личности. Определены основные подходы к изучению феномена самореализации и представлены их основные характеристики. The article deals with the concept of “self-identity” in the context of the formation of personality, capable of Social Development. Analyzes the qualities that contribute to fulfillment in life and professional activities, including issues related to the disclosed features of social identity. The basic approaches to studying the phenomenon of self-made and their main characteristics.
  • Thumbnail Image
    Item
    Оцінювання підприємством-замовником ефективності аутсорсингової діяльності за основними видами аутсорсингу
    (Видавництво Львівської політехніки, 2014) Партин, Г. О.; Дідух, О. В.
    Проаналізовано особливості оцінювання ефективності аутсорсингової діяльності підприємством-замовником як на етапі її планування, так і в процесі реалізації. Відтак виділено та охарактеризовано основні завдання попереднього, поточного і підсумкового аналізування ефективності аутсорсингу. Визначено методичні підходи та систему показників оцінювання ефективності аутсорсингової діяльності за основними видами аутсорсингу з урахуванням їх впливу на результати функціонування підприємства. In the process of improvement of industrial and business activities of enterprises in accordance with changes of competitive market environment the question of efficiency assessment of outsourcing transactions which secure solid economic benefits and simultaneously generate line of risks is very important. Despite the abundance of literature which examines the features of evaluating the effectiveness of outsourcing, one of the outstanding issues today is the issue of determining the effectiveness of outsourcing activity in general which may include interaction with several outsourcers under the transfer to themof certain functions . That is why the purpose of the article is to develop the conceptual approaches and system of indicators which determine the effectiveness of outsourcing activity of the client for certain types of outsourcing, taking into account the characteristics of their impact on the financial and economic performance of the enterprise on the market. Therefore in the article, the main task of the previous, current and complete analysis of the efficiency of outsourcing activity is defined as well as three conceptual approaches to determining the results of cooperation of the client and outsourcer were isolated. One of them is based on determining the cost-effectiveness of outsourcing activity, which characterizes the amount of cost savings of the client in the case when the function was transferred to the outsourcer. This approach would be used when the goal of outsourcing is to reduce costs and the income of the enterprise will be the same after outsourcing. In the process of outsourcing implantation the cost level of the enterprise may not decrease but financial results of its activity will be improved through profit increase as a result of improve product quality, of length reduction of operational circle and usage of released part of assets. Therefore, the second approach is based on a comparison of the growth rate of profits, revenues and expenses. As to the third approach, the evaluation of the effectiveness of outsourcing activity can be carried out using the system of indicators as for certain types of outsourcing as well as general indicators. In the previous, current or final evaluation of the effectiveness of outsourcing activity, it is possible to use each of these approaches, but with different levels of accuracy.
  • Thumbnail Image
    Item
    Концепція “інноваційного ДНК”: сутність та основні принципи
    (Видавництво Львівської політехніки, 2010) Клименко, О. О.
    Досліджено питання щодо зміни традиційної управлінської моделі на користь інноваційного менеджменту підприємств. Обґрунтовано доцільність одночасного використання емпатії, креативності та реалізації інновацій, як фундаментальних складових інноваційного ДНК. Розглянуто сучасні підходи щодо успішного втілення інноваційних методів управління. Виявлено можливості вдосконалення процесу впровадження інновацій на підприємствах шляхом застосування концепції інноваційного ДНК. This article addresses the question of changing traditional managerial model in favor of innovative governance of companies. Within the framework of this research such issues are affected: definition of innovation DNA model in organizational perspective which simultaneously uses empathy, creativity and execution that guarantees innovation success. The possibilities to perform process of implementation of innovation on the companies are detected by means of usage of the concept of innovation DNA.
  • Thumbnail Image
    Item
    Принципи формального моделювання інформаційних систем на основі web-технологій
    (Видавництво Львівської політехніки, 2012) Бойко, Н. І.
    Розглядаються принципи моделювання web-орієнтованих інформаційних систем та приклади їх формального моделювання на основі CASE-технологій. Аналізується структурний підхід до проектування інформаційних систем. Узагальнюються деякі поняття проектування інформаційних систем. Зокрема, описуються принципи використання web-технологій в архітектурі інформаційних web-систем та пропонується найоптимальніший варіант для її використання. Пропонується архітектура web-системи та технології, які потрібно використати для задоволення потреб підприємства. Сформульовано основні підходи до впровадження web-технологій. The article examines the principles of modeling web-oriented information systems. Examples of formal modeling based CASE-technology. We analyze structural approach to the design of information systems. It sums up some concept design of information systems. In particular, describes how the use of web-technologies in the architecture of web-information systems and offer the best option for its use. A web-architecture systems and technologies to be used to meet the needs of the enterprise. Formulated main approaches to implementation of web-technologies.