Вісники та науково-технічні збірники, журнали

Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/12

Browse

Search Results

Now showing 1 - 10 of 19
  • Thumbnail Image
    Item
    Peculiarities of the corporate culture development and its influence on the labour activity motivation of personnel
    (Видавництво Львівської політехніки, 2019-02-26) Фаринович, І. В.; Данилків, Х. П.; Гавран, В. Я.; Farynovych, I.; Danylkiv, Kh.; Havran, V.; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    Узагальнено теоретичні уявлення науковців про сутність корпоративної культури. Визначено основні етапи її формування на підприємстві. Обґрунтовано значимість корпоративної культури в управлінській діяльності підприємств. Розглянуто вплив корпоративної культури на мотивацію трудової діяльності персоналу підприємств. Для сучасного суспільства, що розвивається в мінливих умовах, актуальним є пошук дієвих методів управлінського впливу на персонал. Одним із важливих інструментів такого впливу є формування та розвиток корпоративної культури, про що свідчать успіхи компаній різних країн світу, які декларують основні норми, засади та правила корпоративної культури, визнаючи її провідним чинником розвитку та конкурентоспроможності суб’єкта господарювання. Роль чинника корпоративної культури в соціальній системі стає визначальною, коли виникає необхідність формування нової стратегії й моделі бізнесу та побудови на їх основі нової системи цінностей. Незважаючи на досить значну кількість зарубіжних і вітчизняних публікацій, можемо стверджувати, що єдиного погляду на поняття, термінологію й методологію цієї тематики ще не сформовано. Найбільшу складність зумовлює створення практичного інструментарію формування та розвитку корпоративної культури. Визначаючи характер людських взаємодій, корпоративна культура стає необхідною передумовою формування ефективного управління персоналом суб’єкта господарювання. Корпоративна культура як важіль впливу на мотиваційну діяльність працівників заслуговує особливої уваги. Однак її реалізація залежить від усіх суб’єктів корпоративної культури, а саме керівників компанії, HR-менеджера, а також працівників. Основні напрями впливу корпоративної культури на мотивацію трудової діяльності працівників: доброзичлива атмосфера в колективі, підтримка розвитку персоналу (підвищення кваліфікації, стажування, участь у грантах та ін.), відповідальність адміністративного персоналу та працівників за основні цілі розвитку компанії, заохочення працівників через матеріальні та нематеріальні стимули, ініціативність, креативність та новаторство. Підвищення мотивації працівників впливає на зростання продуктивності праці, що своєю чергою підвищує рівень результативності діяльності компанії.
  • Thumbnail Image
    Item
    Шляхи вдосконалення системи мотивування в процесі управління персоналом підприємства
    (2018-03-12) Данилевич, Наталія
    Стаття присвячена пошуку шляхів вдосконалення системи мотивування в процесі управління персоналом підпри-ємства. У сучасних умовах в теорії сис-тем мотивації підприємством відбувається істотна зміна загальної парадигми управління, персонал розгля-дається як основний ресурс підприємс-тва, що в значній мірі визначає успіх всієї його діяльності, яким треба вміло управляти, створювати оптимальні умови для його розвитку, вкладати необхідні мотиваційні засоби.
  • Thumbnail Image
    Item
    Формування державної кадрової політики у правоохоронній сфері України
    (Видавництво Львівської політехніки, 2017-03-28) Ковалів, Мирослав; Kovaliv, Myroslav; Ковалив, Мирослав; Національний університет «Львівська політехніка»; Lviv Polytechnic National University
    Розглянуто державну кадрову політику в правоохоронній сфері як важливий чинник розвитку суспільства та елемент саморегуляції життєдіяльності населення, формування державної кадрової політики як системи публічних органів кадрової сфери.
  • Thumbnail Image
    Item
    Розвиток промислових підприємств шляхом модернізації та їх кадрове забезпечення
    (Видавництво Львівської політехніки, 2016) Петрович, Й. М.
    Висвітлено важливість модернізації підприємств в умовах прискореного науково- технічного прогресу та жорсткої конкуренції на зовнішніх і внутрішніх ринках. Показано, що тільки ті промислові підприємства здатні ефективно функціонувати, які оновлюють свою матеріально-технічну базу, особливо технологічне устаткування, оскільки старе і зношене не дає змоги застосовувати новітні технології. Модернізація промислових підприємств однозначно насамперед спрямована на оновлення їхніх основних виробничих фондів, що є важливою передумовою застосування новітніх технологій, освоєння яких під час виробництва дає змогу виготовляти продукцію з інноваційним наповненням і високою доданою вартістю, що забезпечує її конкурентоспроможність на внутрішніх і зовнішніх ринках. Вирішення цього вкрай важливого завдання для українських промислових підприємств потребує належного їх забезпечення не тільки технічними засобами, а й у необхідній кількості робітниками високого фахового рівня, здатних ефективно використовувати технічні переваги модернізаційних промислових підприємств. У цьому контексті ставиться завдання докорінного поліпшення підготовки кадрів професійно-технічними закладами України, яких є в достатній кількості. Для вирішення поставлених перед цими закладами завдань необхідно значно поліпшити їхню матеріально-технічну базу, звернути увагу на якісне формування викладацького складу таких закладів, залучати до підготовки фахівців провідних промислових підприємств, які здійснили модернізацію і забезпечені робітниками високого рівня кваліфікації. The article highlights the importance of modernization of enterprises in the conditions of rapid scientific and technological progress and fierce competition in the domestic and foreign markets. It is shown that only entrepreneurs can effectively function that modernizes its material base, especially technological equipment. It impossible to apply the latest technology using the old and worn-out equipment. Modernization of manufacturing is uniquely intended to the upgrading of their fixed assets, which is an important prerequisite for the use of new technologies, development of which during production process enables to manufacture products with innovative content and high added value, ensuring its competitiveness in the domestic and foreign markets. The solution to this extremely important task for Ukrainian industrial enterprises requires sufficient support them not only by technical means but also by the number of high professional level workers, which would be able effectively to use the technical advantages of the modernization of industrial enterprises. In this context, the task of radically improving the preparation of highlevel specialists is established for professional and technical institutions in Ukraine. For solving these requirements before educational institutions it is necessary to upgrade their material and technical base, to pay attention to the quality of formation of the teaching specialists of the educational institutions, to involve practical experts from leading industrial manufactories who have already accomplished the modernization, high professional level workers.
  • Thumbnail Image
    Item
    Комплексна програма комунікацій підприємства із громадськістю як інструмент впливу на його ділову репутацію
    (Видавництво Львівської політехніки, 2015) Ясінська, Ю. Р.
    Розглянуто ділову репутацію підприємства як процес та результат взаємодії підприємства із громадськістю, який залежить від цілеспрямованого планування комунікацій підприємства. Розглянуто різноманітні підходи щодо сегментування груп громадськості підприємства, визначено особливості їх взаємозв’язку із підприємством. Розроблено комплекс напрямків впливу підприємства на групи громадськості, зокрема, за допомогою організації кадрової політики та корпоративних комунікацій підприємства, організації особистих та групових зустрічей керівників підприємства, підготовки звітно-інформаційної документації, проектів соціально-економічного розвитку місцевостей розміщення підприємства, моделювання систем лояльності для постійних покупців. Reputation as a process and result of interaction among the society and the enterprise depends on purposeful planning of enterprise relationship with its target community groups. The public, which affects to the enterprise is heterogeneous, has different interests and needs, different expectations about its activities, and requires planning and organization of different marketing communications. The purpose of the article has been to determine the directions of formation of enterprise communications with target society groups to create a long-term and mutually beneficial relationships that positively affect to the reputation of the enterprise. In particular, it has been examined the following question in the article: 1) the impact on the target society groups to the enterprise; 2) it was developed areas of programs for enterprise communications with customers, employees, investors, local communities, taken into consideration their values, interests and needs. Forming a positive relationship with the local community, the enterprise must determine its capability and priorities of activity selecting or combining environmental, economic and social development programs of local communities. Constant dialogue with local communities, taking into consideration their opinions and suggestions help to receive their support in various crisis situations that may occur in the future. Ensuring effective communication and the formation of a rational personnel policy principles, with the aim to create loyal employees are in the center of a stable and positive relations with employees of the enterprise. Comfortable working conditions, flexible work incentives and objective evaluation, recognition of the value of the personal contribution of each employee to the activity of the enterprise, will allow the head of the enterprise to form a friendly and reliable relations with the employees and achieve goals. The importance of investors for enterprise is undoubted because they invest to the enterprise. Relations with them are built and supported by the following measures: advertising and distribution of information products (leaflets, brochures, etc.), gathering investors, excursions to the enterprise, review of annual and quarterly reports. Permanent information and contact support with investors and shareholders of the enterprise will allow it to gain their trust and affection, and receive planned investments. Customers of the enterprise are one of the priority groups of the public as they generate income, so its task is to meet their needs, keep contact with them forming a base of regular customers, sell them more and more goods. In the center of the entrepreneur activity should be a customer and his needs. Through individual approach to each customer, offering after-sales service, such as training and consulting, product maintenance, organizing effective loyalty programs for customers, carefully considering and resolving complaints and remarks of customers – that will allow an enterprise to tie and keep long-term relationships with a significant number of customers. Developed areas of enterprise communications with its target groups will be used in the further empirical studies as the diagnostics basis of existing communication business entities to determine their rankings on the efficiency of communication policy, and develop recommendations for improving communications of some enterprises with their target community groups.
  • Thumbnail Image
    Item
    Мотиваційні передумови інноваційної активності та реалізації інноваційного маркетингу на підприємстві
    (Видавництво Львівської політехніки, 2015) Антоненко, О. Л.; Козар, З. І.
    Розглянуто роль мотивації у процесі інноваційної діяльності підприємства, запропоновано систему заходів, необхідних для інноваційної активності та реалізації інноваційного маркетингу на підприємстві. Сформовано механізм мотивації персоналу, що являє собою систему, яка узгоджує потреби, інтереси, ціннісні настанови, мотиви і поведінку працівників. Визначено принципи, яких потрібно дотримуватись для забезпечення ефективної мотивації працівників. Сформовано структуру інтелектуальної складової трудового потенціалу. Визначено чинники, які формують інтелектуальну складову трудового потенціалу та сприяють його функціонуванню: інтелектуальні здібності, інтелектуальний потенціал, рівень освіти, інформаційні ресурси, інтелектуальна власність, фінансовий капітал і досягнення інноватора, його творча активність та нові технології. Сформовано перелік сприятливих умов для інноваційної активності підприємства. Запропоновані заходи можуть створити сприятливе інноваційне середовище та задіяти необхідні механізми і стимули для підвищення зацікавленості підприємств у впровадженні інноваційних технологій. The article examines role of motivation in the process of innovation of the company, proposed a system of measures necessary for the implementation of innovative activity and innovative marketing in the enterprise. A mechanism of motivation of staff was formed, which is a system that matches the needs, interests, values, guidance, motivation and behavior of employees. The principles that have to be followed for effective motivation of employees. An intellectual component formed structure of labor potential. Factors that form part of the intellectual labor potential and contributing to its functioning is intellectual abilities and intellectual potential, level of education, information resources, intellectual property, financial capital and achievements innovator, his creative activity and new technologies. Determined that the motivation is an important component of innovation activity that determines the extent to which the employee will use its competence, creative effort, creativity at finding a solution to the problem, which is a very important resource in the process of innovation activity. This article highlighted that due to product-novelties with creative abilities of employees in innovative enterprises is the process of creating new technologies, products renewal, resulting in the company entering into new fast-growing markets. Such activities may contribute to improving the image of the company as innovation-oriented and increase investment in it. In the innovative business important role played by questions of the organization of marketing activities. However, small companies often these questions are beyond attention of manager. As a result, many projects fail. Marketing innovation activities of enterprise evaluation is an important condition for the success of the activities concerning innovation. Innovative Marketing for the enterprise stands as a certain type of production and business activities, which aims to optimize and control the innovation and production- sales management enterprises. Based on innovative marketing is the readiness of the enterprise to implementation innovative project. This article formed the list of favorable conditions for innovation activity of enterprises. Among these measures is the government support innovative creativity creating the necessary socio-economic conditions and investments to increase scientific capacity, attracting investors and encouraging staff to work for effective results, formatting team of creative people. Formed measures may create a favorable innovative environment, and activate the necessary mechanisms and incentives to enhance the interest of enterprises in implementation of innovative technologies.
  • Thumbnail Image
    Item
    Модернізація промислових підприємств як важлива передумова розвитку їх конкурентоспроможного потенціалу
    (Видавництво Львівської політехніки, 2015) Петрович, Й. М.
    Зроблено спробу проаналізувати і узагальнити вплив основних організаційно-технічних і економічних чинників, які можуть впливати на прискорення розвитку конкурентоспроможності виробничого потенціалу українських промислових підприємств, охарактеризувати їх змістовне наповнення і сферу впливу в динамічних умовах прискорення науково-технічного прогресу і жорсткої конкуренції. В цьому контексті наголошується на ролі і значенні організаційно-технічних і соціально-економічних чинників у формуванні та ефективному використанні конкурентоспроможного потенціалу промислових підприємств. Зроблено спробу висвітлити важливість вирішення цього завдання застосування на промислових підприємствах новітніх технологій та забезпечення їх освоєння персоналом високого рівня кваліфікації. Наголошується на важливості і необхідності вирішення проблем прискорення процесів модернізації виробничого потенціалу вітчизняного машинобудівного комплексу. Зокрема йдеться про нарощування сучасного конкурентоспроможного потенціалу машинобудівних підприємств, які повинні налагодити випуск прогресивної техніки для переоснащення підприємств агропромислового комплексу, легкої та харчової промисловості, а також підприємств виробничої інфраструктури. Підкреслюється важливість застосування сучасних методів управління процесом модернізації, орієнтованих на ефективне використання інвестиційних ресурсів. Звернено увагу на підвищення ролі мотивації працівників підприємств у вирішенні проблем їх модернізації. Підкреслюється важливість застосування важелів матеріального і морального стимулювання персоналу. An attempt is made to analyze and generalize the effect of main organizational and technical as well as economic factors which can accelerate increase of competitiveness of the industrial production potential of Ukraine. Their content and scope of influence in the dynamic conditions of scientific and technical progress acceleration and hard competition are described. In this context the role and importance of organizational and technical as well as socioeconomic factors in formation and effective use of competitive potential of industrial enterprises are emphasized. An attempt is made to light up the importance of applying innovative technologies at industrial enterprises for solving this task and mastering these technologies by highly qualified personnel. The importance and necessity of solving the problems of modernization processes acceleration at production enterprises of domestic machine-building complex are emphasized. In particular, modern competitive potential of machine-building enterprises should be built. The progressive technologies should be used for re-equipment of enterprises of agro industrial complex, retail food industry, light and production infrastructure enterprises. The importance of applying modern methods of modernization control is underlined. Attention is paid to increasing the role of the enterprise workers motivation in solving modernization-related problems. The importance of applying financial and moral stimulation of personnel is stressed.
  • Thumbnail Image
    Item
    Application of modern methods of sociometric analysis for modelling personnel optimal behavior at the enterprise
    (Publishing House of Lviv Polytechnic National University, 2015) Zakharchyn, H. M.; Kosmyna, Y. M.
    The article focuses on the analysis of the sociomapping method used for modeling the personnel optimal behavior at the enterprise, as well as on the method efficiency evaluation within the framework of the conducted research. It is suggested to apply the sociomapping method for evaluating the efficiency of the enterprise corporate culture and for the analyzing the enterprise collective organizational behavior in general. The key benefits and drawbacks of the sociomapping method application are considered within the framework of the enterprise social networks analysis.
  • Thumbnail Image
    Item
    Сертифікація персоналу : системний підхід
    (Видавництво Львівської політехніки, 2013) Захарченко, Я. Л.
    Процеси глобалізації ринкового середовища і науково-технічний прогрес висувають нові вимоги до рівня компетентності працівників, як основного чинника забезпечення конкурентоспроможності будь-якої організації. Одним з найбільш популярних і актуальних способів оцінювання рівня знань, вмінь і навичок працівників є сертифікація. На жаль, навіть і сьогодні доволі багато роботодавців і працівників не розуміють змісту самого процесу сертифікації, помилково ототожнюючи її з атестацією та іншими процедурами підтвердження відповідності. Сертифікація персоналу – це процедура встановлення відповідності якісних характеристик персоналу до вимог вітчизняних та / або міжнародних стандартів; призначена оцінити рівень професіоналізму фахівця відповідно до зовнішніх професійних стандартів, тобто розроблених поза конкретною організацією. Однією з основних умов забезпечення ефективного функціонування процедури сертифікації персоналу є використання системного підходу під час її формування, адже сертифікація персоналу – це багатоелементна та мультирівнева система. Основними елементами системи сертифікації персоналу є суб’єкт оцінювання, об’єкт оцінювання, предмет оцінювання, методи оцінювання, процедура оцінювання. Окремо потрібно відзначити, що система сертифікації не є чимось відокремленим стосовно інших процесів, вона є частиною внутрішнього (організація) і зовнішнього (економічний простір на макрорівні) середовища, їхньою підсистемою.Globalization of the market environment and technological progress put forward new requirements for the competence of employees as the main factor of competitiveness of any organization. One of the most popular and current methods of evaluation of knowledge and skills of employees is certification. Unfortunately, even today, a lot of employers and employees do not understand the substance of the certification process and identify it by mistake with the certification and other conformity assessment procedures. Personnel certification is a procedure which aims at establishing whether the qualitative characteristics of the personnel meet domestic and / or international standards; designed to assess the level of professionalism in accordance to external professional standards that developed out of a particular organization. One of the basic conditions for effective functioning of procedures for personnel certification is the usage of a systematic approach during formation of the procedure, because the personnel certification - is complex and multilevel system. The main elements of the personnel certification are an assessment object, assessment subject, evaluation methods, evaluation procedure. It should be noted that the certification system is not something separate for other processes, but part of the internal (organization) and external (economic space at the macro level) environment, their subsystem.
  • Thumbnail Image
    Item
    Проблеми управління персоналом на сучасних підприємствах
    (Видавництво Львівської політехніки, 2013) Гривнак, А. В.; Бала, О. І.
    Розглядається проблема управління персоналом на сучасних підприємствах. Сучасні технології, інноваційні ідеї ніколи не будуть ефективними, приносити максимальну користь без високоефективної роботи, належної підготовки і кваліфікації людських ресурсів. Управління персоналом – це складний процес, тому що кожна людина наділена інтелектом, здатністю мислити та іншими унікальними властивостями. Сьогодні основними проблемами управління персоналом є підбір, формування кадрів з сучасним економічним мисленням, забезпечення ефективності роботи працівників, збереження сприятливого клімату у колективі тощо, що становить сукупність досліджених питанню.The problem of management a personnel is examined on modern enterprises. Modern technologies, innovative ideas never will be effective, to be of the maximal use without high- efficiency work, proper preparation and qualification of human capitals. A management a personnel it a difficult process, because everybody is provided with an intellect, ability to think. For today the basic problems of management a personnel is a selection, forming of shots with the modern economic thinking, providing of efficiency of labour of workers, maintenance of favourable climate in a collective and much.