Вісники та науково-технічні збірники, журнали

Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/12

Browse

Search Results

Now showing 1 - 3 of 3
  • Thumbnail Image
    Item
    The importance of the client in forming marketing policy of communications in the market of hotel services
    (Видавництво Львівської політехніки, 2014) Pavlenko, I. G.
    A complex of hotel product promotion is reviewed, the distribution of responsive group of consumers in the relationship marketing is characterized; stages, models of behavioral responses of buyers and the formation of communication goals are specified in the article. Розглянуто комплекс просування готельного продукту, охарактеризовано розподіл контактної аудиторії при маркетингу взаємовідносин, зазначено стадії, моделі поведінкових реакцій покупців та формування комунікаційних цілей.
  • Thumbnail Image
    Item
    Implementation of marketing concepts into supply chain management
    (Видавництво Львівської політехніки, 2014) Krykavskyy, E. V.; Pokhylchenko, E. А.
    The integration of strategic marketing approaches, particularly, in the sales unit of the supply chain, into other functional areas such as logistics and financе, in order to minimize target conflicts and achieve competitive advantages is substantiated in the article. The use of marketing – logistics approach to supply chain management is actualized. A critical review of modern marketing concepts is presented. The necessity of integrating the concept of Supply Chain Management, on the one hand, with the concept of Customer Relationship Management, which will facilitate interconnection of financial, marketing and logistics purposes and will help to move away from the traditional dilemma “elasticity contra efficiency”, and, on the other hand, with the concept of Supplier relationship management, which will control the entire supply cycle from the strategic planning to the end user sale is substantiated. The effect of such integration on the key processes and the management effectiveness indicators of the total supply chain is identified.
  • Thumbnail Image
    Item
    Рівні маркетингу відносин на ринках товарів промислового призначення
    (Видавництво Львівської політехніки, 2011) Шумська, В. Б.
    Досліджено процес налагодження відносин із суб’єктами ринку на основі виділення рівнів розвитку маркетингу відносин. Зазначено відмінності у процесах становлення взаємовідносин між учасниками бізнес-взаємодії на промислових та споживчих ринках. Проаналізовано взаємозв’язок між стадіями налагодження партнерства та рівнем трансакційних витрат. The process of the relationship establishing with the market members on the base of relationship marketing levels development is explored. The differences between the processes of relationship establishing between the business-connection members on the industrial and consumer markets are determine. Connection between the stages of partnership organizing and the level of transactional costs is analyzed.