Вісники та науково-технічні збірники, журнали

Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/12

Browse

Search Results

Now showing 1 - 10 of 12
  • Thumbnail Image
    Item
    Studying the effectiveness of project solutions using the transport modeling
    (Видавництво Львівської політехніки, 2024-02-28) Plesak, Stepan; Lviv communal enterprise “Lvivavtodor”
    Одним із чинників, який призводить до збільшення рівня завантаження на вулично-дорожній мережі, є підвищення рівня автомобілізації у місті. За таких умов зростає кількість приватного транспорту на вулицях міст, затримок на підходах до перехресть та черг. Унаслідок цього проїзд перехрестя відбувається із затримкою, оскільки водії транспортних засобів змушені довше очікувати своєї черги. Для вирішення описаних проблем під час реконструкції вулиці чи дороги запропоновано змінювати організацію дорожнього руху, кількість смуг руху та конфігурацію деяких перехресть. Проте після реалізації проєкту здебільшого відбувається перерозподіл транспортних потоків, після якого запропоновані зміни можуть стати неефективними. Щоб запобігти негативному впливу таких ситуацій, обов’язково необхідно виконати транспортне моделювання, під час якого можна перевірити ефективність прийнятих рішень та коригувати проєкт ще на ранніх стадіях, а не після реалізації. Здійснюючи транспортне моделювання, можна уникнути зайвих капіталовкладень, які виникають після реалізації проєкту, або перевірити доцільність його впровадження. Об’єктом дослідження є ділянка вулично-дорожньої мережі, розташована у населеному пункті. Варто зазначити, що всі підходи до перехресть є доволі інтенсивними, що варто врахувати під час створення проєктної документації. В цій статті наведено проєктне рішення, яке передбачає зміну конфігурації перехрестя, збільшення кількості смуг руху та транспортне мікроскопічне моделювання наявного та проєктного станів, щоб визначити ефективність зміни організації дорожнього руху на досліджуваній ділянці вулично-дорожньої мережі. За результатами мікроскопічного моделювання спостерігається зменшення затримок та черг на підходах до перехрестя, що свідчить про правильність прийнятого рішення. Для виконання транспортного моделювання використано програмне забезпечення PTV VISSIM. Після апробації імітаційної моделі та аналізу результатів є можливість оцінити вплив проєктних рішень на вулично-дорожній мережі та, за необхідності, вносити коригування.
  • Thumbnail Image
    Item
    Моделі та засоби автоматизованої системи дослідження трафіку комп'ютерних мереж з використанням фільтра пакетів Берклі
    (Видавництво Львівської політехніки, 2022-02-28) Цмоць, І. Г.; Теслюк, С. В.; Tsmots, I. G.; Tesliuk, S. V.; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    В роботі запропоновано використати інструмент Linux – фільтр пакетів Берклі (англ. Berkeley Packet Filter) для автоматизації дослідження трафіку в комп'ютерних мережах. Розроблено структуру програмного засобу, яка базується на модульному принципі, що дає змогу швидко вдосконалювати та модернізувати систему. Побудовано основні алгоритми функціонування програмного засобу, а саме: алгоритм опрацювання мережевого пакету з використанням фільтра пакетів Берклі та алгоритму функціонування програмного засобу із користувацького простору для завантаження Berkeley Packet Filter та налаштування комунікації із нею. Розроблено моделі дослідження динаміки функціонування програмного засобу, яка базується на теорії мереж Петрі. Внаслідок застосування моделей в процесі розроблення програмного засобу на підставі мереж Петрі – система працює коректно, а усі стани досяжні, тупики відсутні. Побудована імітаційна модель застосування інструмента Berkeley Packet Filter для автоматизації дослідження трафіку комп'ютерних мереж та розроблено скрипт для тестування розробленого програмного засобу. Розроблено програмне забезпечення системи моніторингу трафіку комп'ютерної мережі з використанням фільтра пакетів Берклі, яке використовує мови С, С++ та Python, що забезпечує збір, збереження опрацювання даних трафіку комп'ютерної мережі та подання результатів дослідження у формі зручній для користувача. Наведено результати тестування трафіку в комп'ютерних мережах в різних режимах нормального функціонування та при DDoS-атаках. Зокрема, приклад вихідних даних на боковій панелі із статистикою мережевого трафіку за тривалий період часу, приклад результатів з параметрами різкого скачка мережевого трафіку та приклад попереджувального повідомлення, який видасть програмний засіб на боковій панелі.
  • Thumbnail Image
    Item
    Метод та імітаційна модель синтезу баркероподібних кодових послідовностей
    (Видавництво Львівської політехніки, 2021-02-28) Цмоць, І. Г.; Різник, О. Я.; Балич, Б. І.; Львовський, Ч. З.; Tsmots, I. G.; Riznyk, O. Ya.; Balych, B. I.; Lvovskij, Ch. Z.; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    З’ясовано, що завадостійкість є однією з істотних характеристик сучасних систем бездротового прийому/передачі даних. Визначено, що задачі управління безпілотними апаратами та мобільними робототехнічними комплексами підвищення завадостійкості каналів передачі даних є актуальною проблемою. Досліджено, що баркероподібні кодові послідовності, на підставі ідеальних кільцевих в'язанок, забезпечують збільшення потужності отриманих послідовностей завдяки оптимізації параметрів використовуваних ідеальних кільцевих в'язанок. Визначено, що підвищення завадостійкості під час прийому та передачі даних досягається за рахунок вибору оптимальних співвідношень параметрів ідеальної кільцевої в'язанки. Показано, що такі переваги баркероподібних кодових послідовностей, як оптимальне співвідношення між довжиною послідовності та її коригувальною здатністю, можливість змінювати довжину послідовності залежно від рівня завад мають широке практичне використання в сучасних системах бездротового зв'язку та телекомунікації. Вдосконалено метод синтезу баркероподібних кодових послідовностей з використанням ідеальних кільцевих в'язанок, який завдяки врахуванню співвідношень параметрів ідеальних кільцевих в'язанок забезпечує вибір мінімальної розрядності кодової послідовності, яка враховує рівень завад. Розроблено, на базі вдосконаленого методу синтезу баркероподібних кодових послідовностей, імітаційну модель синтезу баркероподібних кодових послідовностей, формування завад і виправлення помилок. Використано розроблену імітаційну модель для дослідження процесів кодування, декодування, виявлення та виправлення помилок в отриманих баркероподібних кодових послідовностях. Досліджено, що використання синтезованих баркероподібних кодових послідовностей на підставі ідеальних кільцевих в'язанок забезпечує відновлення даних пошкоджених не більш, ніж 25 % розрядів кожного кодового слова, та виявляє до 50 % пошкоджених розрядів у кожному кодовому слові.
  • Thumbnail Image
    Item
    Моделювання вимірювачів радіовідгуку мінометних снарядів
    (Видавництво Львівської політехніки, 2022-03-01) Бондарєв, А.; Максимів, І.; Алтунін, С.; Bondariev, Andriy; Maksymiv, Ivan; Altunin, Serhii; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    Стаття присвячена проблемі оперативного вимірювання початкової швидкості мінометного снаряду. У статті проведено імітаційне моделювання двох модифікацій оптимального вимірювача параметрів радіолокаційного відгуку від такої цілі, наведені та описані структурні схеми обох модифікацій тапараметри їхніх аналітичніих математичних моделей. Числові випробування обох моделей проведені для тестової траєкторії, яка імітує рівносповільнений рух снаряду. За результатами моделювання визначені значення параметрів вимірювачів, які забезпечують супровід частоти радіовідгуку від снаряду впродовж усього часу спостереження та у широкому діапазоні зміни енергетичного потенціалу, показана можливість значного зменшення часу схоплення частоти радіовідгуку.
  • Thumbnail Image
    Item
    Врахування інтенсивності пішохідного потоку у розрахунках режиму роботи світлофорного об’єкта
    (Видавництво Львівської політехніки, 2017-03-28) Гілевич, В. В.; Могила, І. А.; Міхоцький, О. С.; Hilevych, V.; Mohyla, I.; Mikhots’kyy, O.; Національний університет “Львівська політехніка”; Львівське комунальне підприємство “Львівавтодор”; Львівське комунальне підприємство “Інститут просторового розвитку”
    Досліджено затримки транспорту та пішоходів за різних інтенсивностей їх руху та різної тривалості дозвільного сигналу для пішоходів на регульованих перехрестях. Встановлено, що за певних співвідношень між цими інтенсивностями використання традиційного підходу до розрахунку тривалості пішохідної фази неадекватно відображає фактичну потребу в ній. Запропоновано враховувати одночасно ці співвідношення у розрахунках режимів роботи світлофорних об’єктів.
  • Thumbnail Image
    Item
    Імітаційне моделювання зовнішньої та внутрішньої логістики медичного закладу
    (Видавництво Львівської політехніки, 2016) Фігун, Н. В.; Дзелендзяк, Ю. А.
    Розглянуто аспекти логістичної діяльності медичного закладу. Сформульовано класифікацію підходів до побудови імітаційної моделі внутрішньої та зовнішньої логістики медичного закладу. Структуризовано імітаційну модель зовнішньої та внутрішньої логістики медичного закладу. Визначено параметри формування імітаційної моделі та її обмеження. Запропоновано два принципово відмінні підходи до формування імітаційних моделей відповідно до специфіки поставлених задач. Розроблено схему отримання, перетворення і виведення даних щодо логістичних потоків для створення імітаційної моделі. Проаналізовано переваги та недоліки використання нейронних мереж та генетичних алгоритмів для структурної реалізації імітаційної моделі. The logistics aspects of medical institution have been considered. Approach’s classification of simulation model’s creation of inner and external logistics has been formed. The medical institution’s simulation model of inner and external logistics structuring has been realized. The parameters’ of simulation model’s forming have been determined. The two fundamentally different approaches to simulation model’s forming according to specific character of posed tasks have been suggested. The scheme of receiving, transformation and data’s output for simulation model’s creation was developed. The advantages and disadvantages of neural nets and genetic algorithms using for structural realization of simulation model have been analyzed.
  • Thumbnail Image
    Item
    Визначення співвідношення між інтенсивністю транспортних і пішохідних потоків для влаштування нерегульованих пішохідних переходів
    (Видавництво Львівської політехніки, 2016) Гілевич, В. В.; Могила, І. А.; Міхоцький, О. С.
    Виявлено взаємний вплив між транспортними і пішохідними потоками на нерегульованих переходах. У середовищі VISSIM створено модель нерегульованого пішохідного переходу. Встановлено, що інтенсивність транспортного та пішохідного потоків впливають на транспортні затримки. Запропоновано рекомендації щодо співвідношення між транспортними і пішохідними потоками для влаштування нерегульованих та регульованих переходів. Mutual effect of traffic and pedestrian flows at the non-signalized pedestrian crossings is shown. The model of non-signalized pedestrian crossing is created in VISSIM. There is found out that the volume of traffic and pedestrian flows influences on traffic delays. Recommendation for installation of non-signalized and signalized pedestrian crossing based on correlation between volume of traffic and pedestrian flows are proposed.
  • Thumbnail Image
    Item
    Уточнення моделі електричної машини постійного струму бібліотеки SimPowerSystems середовища імітаційного моделювання SIMULINK
    (Видавництво Львівської політехніки, 2015) Мороз, В.; Боровець, Т.
    Запропоновано уточнену модель генератора постійного струму з бібліотеки SimPowerSystems середовища імітаційного моделювання MATLAB + Simulink з урахуванням наявності кривої намагнічування та вихрових струмів у станині. The paper proposes an experienced model of the DC-generator of SimPowerSystemspackage of simulation environment MATLAB + Simulink considering the presence of the magnetization curve and the frame's eddy currents.
  • Thumbnail Image
    Item
    Mathematical modelling and simulation of the mechanical component of the fully differential capacitive mems accelerometer using matlab/simulink environment
    (Видавництво Львівської політехніки, 2015) Holovatyy, А.; Teslyuk, V.; Panchak, R.; Koshyrets, S.
    Розроблено імітаційну модель механічної компоненти повністю диференційного ємнісного МЕМС акселерометра в середовищі MATLAB/Simulink. Модель дає змогу моделювати переміщення робочої маси, зміну ємностей вимірювальних конденсаторів чутливого елемента, чутливість мікродавача від прикладеного прискорення, а також проводити часовий аналіз інтегрального пристрою на системному рівні проектування. Simulation model of the mechanical component of the fully differential capacitive MEMS accelerometer has been developed using MATLAB/Simulink environment. The model allows to simulate movement of the proof mass, capacitance changes of the sense capacitors of the sensitive element, sensitivity of the sensor depending on the applied force of acceleration, and to perform the transient analysis of the integrated device at the system level of computeraided design.
  • Thumbnail Image
    Item
    Модель системи динамічного управління пропускною здатністю каналу інтегрованої WI-FI/GSM мережі
    (Видавництво Львівської політехніки, 2014) Бешлей, М. І.; Ткачук, В. П.; Бугиль, Б. А.; Лаврів, О. А.
    Обґрунтовано можливість поліпшення якості надання послуг мобільного оператора за рахунок використання технології Unlicensed Mobile Access-Advanced (UMA-A). Розроблено оригінальний програмний продукт, який дозволяє здійснити оптимізацію мережевої інфраструктури мобільного оператора, перерозподіляючи мережеві ресурси із упровадженням і розвитком в ній елементів NGN-технологій для спільного розгортання інфокомунікаційної мережі. Також поліпшено якість обслуговування мобільних абонентів розподіленими сервісами в системах мобільного зв’язку із застосуванням запропонованого методу оцінки завантаженості Wi-Fi каналу та динамічного резервування пропускної здатності для кінцевих користувачів у процесі інтеграції мереж. Досліджена поведінка інтегрованої мережі в годину найбільшого навантаження та механізми керування мережею під час перевантаження на основі імітаційної моделі, розробленої в програмному середовищі Opnet Modeler. In this paper the possibility of increasing quality of service for mobile operator based on using of Unlicensed Mobile Access-Advanced (UMA-A) technology has been substantiated. It has been proposed a new way of increasing the efficiency of resources allocation of convergent network. The use of UMA-A allows releasing part of the radio channel resources in the places where overloads are observed. It has been developed an original software product which allows optimization of network infrastructure of mobile operator by redistribution of network resources when implementing and developing in it elements of NGN technologies for common deployment of infocommunication network. Also it has been increased quality of service for mobile users by distributed services in mobile systems using the proposed method of evaluation of the Wi-Fi channel load and dynamic reservation of throughput capacity for end users in the process of networks integration. Services that will be provided in the network and quality requirements for this services have been formed. The behavior of intergrated network during the hour of the highest load and mechanisms of network control during the overload based on immitation model developed in software environment Opnet Modeler were investigated.