Вісники та науково-технічні збірники, журнали

Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/12

Browse

Search Results

Now showing 1 - 3 of 3
  • Thumbnail Image
    Item
    Дослідження властивостей інженерних цементуючих композитів
    (Видавництво Львівської політехніки, 2019-02-26) Сидор, Н. І.; Sydor, N. I.; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    Підвищення фізико-механічних властивостей та тріщиностійкості цементуючих композитів при експлуатації будівель та споруд є актуальною проблемою в інженерній практиці. З цією метою розроблено спеціальний клас дисперсно-армованих матеріалів – інженерні цементуючі композити (engineered cementitious composites – ЕСС). У статті показано, що із застосуванням дисперсних волокон можна збільшити міцність на згин ЕСС на 40 %, а додаткова заміна золи винесення на метакаолін – ще на 23 %. Стандартна міцність на стиск модифікованих цементуючих композитів становить 86,7 МПа. Доведено, що дисперсне армування поліпропіленовою фіброю та часткова заміна золи винесенння метакаоліном підвищує тріщиностійкість композитів, оцінену за критичним коефіцієнтом інтенсивності напружень, через 7 та 28 діб у 1,2 разу порівняно зі складом без метакаоліну. Розроблені інженерні цементуючі композити з добавкою метакаоліну характеризуються зменшенням відкритої пористості на 35 %, умовного коефіцієнта розміру пор у 3,4 разу порівняно з базовим композитом.
  • Thumbnail Image
    Item
    Методика вибору схем руху екскаваторів при влаштуванні котлованів
    (Видавництво Львівської політехніки, 2019-02-26) Коцій, Я. Й.; Kotsiy, Y. Y.; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    Наведено методику вибору схем руху екскаваторів, пов’язану з перевіркою існуючих. Основою чинних методик є вибір схеми руху лобовою або бічною проходкою залежно від ширини котловану або траншеї і радіуса копання. Запропоновано аналітичну перевірку оптимальних варіантів із врахуванням підвищення ефективності роботи екскаваторів і мінімального часу на їх пересування. Оптимізація технологічних параметрів роботи екскаваторів при влаштуванні котлованів полягає в підвищенні продуктивності та ефективності їхньої роботи. Наведена у статті методика вибору схем руху екскаваторів, обладнаних зворотною лопатою, передбачає певні критерії вибору типорозмірів машин, зокрема: а) продуктивність машин, а також відповідність технічним впливам характеристик машин і геометричних параметрів виїмок; б) експлуатаційна змінна продуктивність екскаватора на об’єкті та продуктивність їх розробки; в) математичне очікування обсягу робіт на об’єкті; г) надійність машин; д) енергетичний показник комплексу машин; е) енерго-технологічні критерії моделей систем машин. У результаті є необхідність реально оцінити критерій вибору схем руху машин при влаштуванні виїмок. Встановлено взаємозв’язок продуктивності гідравлічних екскаваторів та геометричних параметрів котлованів. Уточнено області застосування різних схем роботи екскаваторів при влаштування котлованів різної конфігурації. Встановлено на основі аналітичних розрахунків оптимальні залежності при виборі схем руху екскаваторів.
  • Thumbnail Image
    Item
    Вплив компонентного складу на властивості інженерних цементуючих композитів
    (Видавництво Львівської політехніки, 2018-02-26) Сидор, Н. І.; Марущак, У. Д.; Маргаль, І. В.; Sydor, N.; Marushchak, U.; Margal, I.; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    Застосування інженерних цементуючих композитів (ECC) – спеціально розробленого класу дисперсно-армованих матеріалів на основі портландцементу – дає змогу підвищити несучу здатність, стабільність при різних статичних та динамічних впливах, а також довговічність будівельних конструкцій завдяки контрольованому процесу тріщиноутворення. Проте в ECC використовують значну кількість цементуючих матеріалів, часто до 70 %, що призводить до суттєвих деформацій усадки, обмеження стабільності розмірів та зростання вартості матеріалу. Досліджено реологічні та міцнісні показники інженерних цементуючих композитів на основі бінарної та потрійних в’яжучих систем за варіювання вмісту дисперсних волокон. Показано, що чсткова заміна золи винесення ультрадисперсними мінеральними добавками з підвищеною поверхневою енергією у складі потрійної в’яжучої системи, використання полікарбоксилатного суперпластифікатора, а також армування структури інженерних композитів дисперсними волокнами в оптимальній кількості підвищують їхні фізикомеханічні властивості як у ранній, так і в пізніші терміни тверднення порівняно з композитами на основі бінарної в’яжучої системи. З використанням комплексу мінеральних добавок, що забезпечує щільне упакування частинок, ранню пуцоланову реакцію з одержанням додаткових продуктів гідратації, коефіцієнт тріщиностійкості зростає до 0,227–0,240 порівняно з 0,216 для ЕСС на основі бінарної в’яжучої системи.