Вісники та науково-технічні збірники, журнали

Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/12

Browse

Search Results

Now showing 1 - 6 of 6
  • Thumbnail Image
    Item
    Формотворчий потенціал фасаду та даху як засіб візуально-естетичної виразності житлових будинків
    (Видавництво Львівської політехніки, 2021-03-01) Смалійчук, Андрій; Поліщук, Вікторія; Єременчук, Іван; Smaliychuk, Andrij; Polishuk, Viktoriya; Yeremenchuk, Ivan; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    Більшість архітекторів недостатньо працюють із просторовою формою будівлі для створення цікавих, індивідуальних образів. Це зумовлено бюджетом, бажанням замовників використовувати ділянки із максимальною ефективністю, обмеженістю бюджету та іншими чинниками. Однак, приваблива архітектура може стати одним із головних нецінових чинників при купівлі або оренді об’єктів нерухомості. Відповідно для створення непотворних будівель та споруд варто більш активно та детально працювати над просторою формою будівлі, фасадом, силуетністю та структурою забудови. Для цього необхідно використовувати різноманітні композиційні та художній прийоми й принципи.
  • Thumbnail Image
    Item
    Звертаючись до життя і творчості Романа Інґардена(Огляд колективної монографії “Філософія Романа Інґардена і сучасність” / за ред. Дм. Шевчука. Остріг: Видавництво Нац. ун-ту “Острозька академія”, 2021)
    (Видавництво Львівської політехніки, 2021-02-25) Паньків, Олеся; Pankiv, Olesia; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    Розглянуто зміст та основну проблематику колективної монографії “Філософія Романа Інґардена і сучасність” за редакцією Дмитра Шевчука, в якій публікуються матеріали однойменної Міжнародної конференції (Луцьк, 8 жовтня 2020 року). Проаналізовано погляди відомого польського філософа, а також ті фундаментальні проблеми, якими він переймався, а це проблеми онтології, епістемології, антропології, аксіології, філософії літератури. Можна вважати, що авторам монографії вдалося досягнути мети: окреслено значення здобутку Р. Інґардена для сучасної філософії, здійснено порівняння з поглядами представників Львівсько-Варшавської школи, феноменології, семіотики, філософії діалогу та ін. Відзначено актуальність та перспективність дослідження творчості Р. Інґардена в Україні.
  • Thumbnail Image
    Item
    Структура символу як виражальний чинник сакральності в храмобудуванні
    (Видавництво Львівської політехніки, 2019-03-20) Гнідець, Р. Б.; Hnidets, R.; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    У статті зроблено спробу розкрити структуру символу у його образі та геометричній формі як вираження сакральної сутності у храмобудуванні. Вона виявляється через ідею-образ, функціонально-змістове наповнення та певне знаково-символьне проявлення у просторі храмових обсягів святині. Оскільки символ у своєму практичному застосуванні виховує у будівничого чутливість до формальної досконалості, гармонії та естетики змісту і сакральної заангажованості, то саме у знаково-символьному вираженні виявляється сакральна сутність храмових будівель.
  • Thumbnail Image
    Item
    Концепція естетики в архітектурі. “традиційна” і “академічна” архітектура
    (Видавництво Львівської політехніки, 2018-02-26) Марковський, А. І.; Markovskyi, A.; Київський національний університет будівництва і архітектури; Kyiv National University of Construction and Architecture
    Подано передумови виникнення сучасних критеріїв у естетиці щодо архітектури на тлі кризи у мистецтві в першій половині ХХ століття. Розглянуто категорії “краси” та “корисності” в архітектурі, як місці синтезу мистецтва та інженерних наук. Наведено дефініцію “традиційної”, “академічної” та “сучасної” архітектури
  • Thumbnail Image
    Item
    Традиція та контекст в освіті майбутніх архітекторів
    (Видавництво Львівської політехніки, 2018-02-26) Гіль-Масталерчик, Й.; Gil-Mastalerczyk, J.; Політехнічний університет міста Кельце; Kielce University of Technology
    Досліджено питання, які стосуються формування архітектурних об’єктів у міських просторахі у природних просторах, де оточення – контекст – відносини із природою і збудованим середовищем створюють важливий функціональний і просторовий зв’язок.
  • Thumbnail Image
    Item
    Впровадження естетотерапевтичних технологій та новітніх тренінгів у викладанні етики та естетики
    (Видавництво Львівської політехніки, 2014) Антонець, Марина; Соляник, Алла
    Розглянуто особливості впровадження програм, що впливають на духовний розвиток особистості молоді в процесі викладання курсу “Етика і естетика”, зокрема методу драматизації, елементів образотворчого мистецтва, витинанок тощо. Показано значущість проведення тренінгу “Мої слова” та коучінгу “Ти особливий”. A determining factor of education quality assurance is the introduction of innovative teaching methods in the studying process. The authors advise to apply new aesthetic and therapeutic techniques and training programmes in teaching Ethics and Aesthetics. In their view, they affect both the development of creative abilities of children and young people and their spiritual development. The director of the art theatre studio of the comprehensive boarding school uses these programmes in his work organizing leisure activities for children after classes. A hand-cut paper work can be a wonderful Christmas or Easter present. This advanced aesthetic and therapeutic method enables children to develop their creative potential and give joy to other people. Workings with scissors, paper and glue, children make fantastic cutouts, flowers and beautiful postcards. This process evokes positive emotions, creates psychological comfort, helps them to reveal their hidden talents and communicate with other pupils. A training course “You’re special” helps to see the ways of interaction with others and find one’s mission in this world. Participating in the training course “My words”, pupils and students can get acquainted with a negative impact of foul language on human life and they may give up using the bad words. The introduction of new aesthetic and therapeutic techniques and training programmes in Ethics and Aesthetics teaching helps to master ethical and aesthetic categories and affect the spiritual development of the students and pupils’ personalities. They can learn to respond to the beauty in an adequate way and give presents to their relatives and friends. These programs contribute to the development of positive character traits of young people such as responsibility, courage, honesty and respect for one’s neighbour.