Вісники та науково-технічні збірники, журнали

Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/12

Browse

Search Results

Now showing 1 - 8 of 8
  • Thumbnail Image
    Item
    Розвиток митної інфраструктури на україно-польському кордоні в умовах інтернаціоналізації бізнесу
    (Видавництво Львівської політехніки, 2021-02-25) Адамів, М. Є.; Руда, М. В.; Adamiv, M. Ye.; Ruda, M. V.; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    Обґрунтовано актуальність розвитку митної інфраструктури на українсько-польському кордоні в умовах інтернаціоналізації бізнесу. Проаналізовано стан і тенденції розвитку міжнародної торговельної співпраці України та Польщі. Ідентифіковано стратегічно важливі пункти пропуску на українсько-польському кордоні та охарактеризовано пріоритетні напрями розвитку митної інфраструктури обраних пунктів пропуску. Акцентовано увагу на важливості поширення практики будівництва нових пунктів пропуску, зокрема спільного контролю.
  • Thumbnail Image
    Item
    Impact of traffic volume and composition on the change in the speed of traffic flow
    (Видавництво Львівської політехніки, 2023-06-30) Hrytsun, Oleh; Lviv Polytechnic National University
    Досліджено проблематику зміни швидкості транспортного потоку за різної інтенсивності та складу його руху. Для дослідження було обрано ділянку вуличнодорожньої мережі з різними геометричними параметрами (спуск, підйом та горизонтальна ділянка). Проаналізовано методи дослідження швидкості транспортного потоку, а також чинники, які впливають на зниження пропускної здатності вулично-дорожньої мережі. Визначено зміну коефіцієнтів нерівномірності руху транспортних потоків за годинами доби на досліджуваній ділянці та побудовано графік розподілу інтенсивності руху по годинах доби. Побудовано схему ділянки для визначення швидкості транспортного потоку, на якій присутній рух горизонтальною ділянкою, рух на підйом та спуск. Встановлено, що за інтенсивності руху 700–800 од./год транспортний потік рухається зі сталою швидкістю (до 10– 15 км/год). Побудовано криві розподілу швидкості потоку, що характеризують режими руху транспортних потоків на вулично-дорожній мережі. Визначено, що якщо рівень завантаження 0< z ≤ 0,4, на трьох досліджуваних ділянках транспортний потік рухається зі швидкістю від 35 км/год до 59 км/год. У програмному спеціалізованому продукті PTV VISSIM розроблено моделювання транспортного потоку на горизонтальній ділянці, підйомі та спуску. З використанням програмного середовища MATHLAB показано, як змінюється швидкість транспортного потоку залежно від рівня завантаження та частки змішаного транспортного потоку. Встановлено, що найбільша швидкість потоку спостерігається під час руху на спуск – 58,62 км/год за рівня завантаження проїзної частини – 0,13 та частки змішаного транспортного потоку – 1,0 (повністю легковий потік). За рівня завантаження проїзної частини (z = 0,88) та за існуючих умов руху швидкість потоку на горизонтальній ділянці під часу руху на підйом практично є однакова (відхилення в середньому становить 6 %). Це можна пояснити тим, що за рівня завантаження (z = 0,88) транспортний потік перебуває у заторовому стані, відповідно швидкість руху на трьох ділянках є однаковою.
  • Thumbnail Image
    Item
    Правові засади інституалізації функціональної діяльності релігійних організацій
    (Видавництво Львівської політехніки, 2021-01-10) Чорнописька, Вікторія; Шептицька, Марта; Chornopyska, Victoriya; Sheptytska, Marta; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    У статті на основі чинного національного законодавства, сучасного наукового доробку вчених визначено та проаналізовано правові засади інституалізації функціональної діяльності релігійних організацій. З’ясовано, що релігійна організація набуває спеціальної правоздатності, позаяк здійснення нею правочинів, а теж інших юридичнозначущих дій зумовлено виключно метою створення й не може їй суперечити, а межі діяльності визначаються не лише Законом, але і статутом та внутрішніми канонічними настановами. Правоздатність релігійних організацій полягає в немайновій, організаційній та майновій сферах їхньої діяльності. У статті констатується, що релігійна організація є самостійним функціональним видом непідприємницьких організацій, яка створена громадянами або юридичними особами з метою сповідування та поширення віровчення, зареєстрована у визначеному законодавством порядку як юридична особа приватного права, діє відповідно до своєї ієрархічної та інституційної структури, обирає, призначає та замінює персонал згідно зі своїми статутами. Висновується, що сучасне законодавство, яке регулює діяльність релігійних організацій, є доволі віддаленим від міжнародно-правових стандартів у цій сфері. Тому необхідно у найкоротший термін узгодити позиції зацікавлених сторін та прийняти нове законодавство, яке б відповідало міжнародно-правовим стандартам та сучасним правовим, економічним і соціальним реаліям.
  • Thumbnail Image
    Item
    Capacity increasing of arterial streets with controlled motion
    (Видавництво Львівської політехніки, 2021-03-10) Hrytsun, Oleh; Bura, Romana; Lviv Polytechnic National University
    Розглянуто проблему підвищення пропускної здатності магістральних вулиць із регульованим рухом. Вибрано прогони вулично-дорожньої мережі міста Львова за різної довжини і ширини проїзної частини, зокрема з найнасиченішим дорожнім рухом. Проаналізовано методи підвищення пропускної здатності магістральних вулиць регульованого руху, а також чинники, які впливають на зниження пропускної здатності. Розраховано пропускну здатність перехресть за різного рівня їх завантаження. Побудовано розподіл середньої швидкості руху для прогонів різної довжини. Встановлено, що на прогонах середньої довжини між регульованими перехрестями і високим коефіцієнтом їх завантаження швидкість транспортного потоку не досягає максимальних значень. Підвищити швидкість і пропускну здатність прогонів можливо у разі збільшення їх довжини, достатньої для розгону потоку до максимальної сталої швидкості й подальшого гальмування перед перехрестям. Для визначення рекомендованої швидкості руху на магістральних напрямках враховано дорожні умови, які формуються у разі одночасного впливу декількох чинників: рівня завантаження перехрестя у зоні гальмування, рівня завантаження перехрестя в зоні розгону, кількості смуг руху, довжини прогону і середньої швидкості транспортного потоку. Визначено, що середня швидкість транспортного потоку на коротких прогонах (довжина до 300 м) становить 27–33 км/год, на прогонах середньої довжини – 35– 38 км/год. Така швидкість дасть змогу транспортному потоку потрапляти в смугу невпинного руху в заданих дорожніх умовах. Виконані дослідження повніше враховують дорожньо-транспортні умови під час обґрунтування розрахункової швидкості транспортного потоку. В результаті цього підвищується пропускна здатність магістральних вулиць регульованого руху.
  • Thumbnail Image
    Item
    Impact of street parking on delays and the average speed of traffic flow
    (Видавництво Львівської політехніки, 2020-02-26) Hrytsun, Oleh; Lanets, Oleksii; Solodkyy, Serhiy; Lviv Polytechnic National University
    The article is devoted to the problem of the impact of street parking on delays and the average speed of traffic flow. The sections with different ways of putting vehicles near the roadway in the central part of Lviv city with the most saturated flow were exposed to scientific scrutiny. For this purpose, the program software PTV Vissim is used. The causes of the impact of street parking on traffic flow speed and roadway capacity are analyzed. Simulation model was created, with the use of which the operation of the street section where parking is allowed and without parking, and also the impact of the parking duration on the average speed of traffic flow and its delays were investigated. It is clarified that the least values the average traffic delay has with the parking duration of 900 and 1800 sec, and the biggest values it has with the duration of 300 sec. It is determined that during the street parking design parallel to the sidewalk it is necessary to implement the restriction of the parking duration to increase the road network capacity and traffic flow speed.
  • Thumbnail Image
    Item
    Модернізація промислових підприємств як важлива передумова підвищення їх технічного рівня і ефективності функціонування
    (Видавництво Львівської політехніки, 2016) Петрович, Й. М.
    Зроблено спробу розглянути деякі теоретичні аспекти організування процесів, модернізації промислових підприємств у сучасних умовах прискореного науково-технічного процесу і жорсткої конкуренції на зовнішньому і внутрішньому ринках. Це вимагає системного висвітлення сукупності чинників, які впливають на формування якісно нового виробничого потенціалу промислових підприємств та ефективного його використання на сучасному етапі господарювання. Робиться акцентування на вирішенні проблеми саме в цьому контексті, оскільки необхідно орієнтувати промислові підприємства усіх секторів економіки України розвивати свій виробничий потенціал на інноваційній основі з тим, щоб мати надійну базу для розгортання випуску продукції, яка відповідає міжнародним стандартам якості, з високою доданою вартістю та конкурентоспроможну на внутрішньому і зовнішньому ринках. Тільки в такий спосіб промислові підприємства зможуть ефективно функціонувати в умовах прискореного науково-технічного прогресу і жорсткої конкуренції. In this article author attempted to consider some theoretical aspects of organizing processes, modernization of industrial enterprises in modern conditions of accelerated scientific – technological process and tough competition on the foreign and domestic markets. This requires systematic coverage of factors’ set that affect the formation of a new qualitative productive capacity of industry and its effective use at the present stage of management. Accentuation on problem solution was made in this context because it is needed to orient industrial enterprises of all economic sectors of Ukraine, to develop production potential based on innovation to have a solid base to expand production that meet international standards of quality with high added value and competitive on domestic and foreign markets. Only in this way industry can function effectively under conditions of rapid scientific and technological progress and tough competition.
  • Thumbnail Image
    Item
    Evaluation of the reducing ability of anion exchange resin AV-17-8 in the sulphite form
    (Publishing House of Lviv Polytechnic National University, 2015) Tamazashvili, Anzhela; Makarenko, Iryna
    The removal of dissolved oxygen (DO) from water was studied using anion exchange resin AV-17-8 in a sulphite form. The effects of various operating conditions, such as water flow rates, height of the resin bed and mineralization of water on the removal of DO have been studied extensively. It was shown that its reducing ability depends on the water ionic composition that affects the desorption rate of the sulphite anions. The possibility of efficient water deoxygenation at ambient temperature was demonstrated. The mechanism of chlorate anions reduction on the anion exchanger was determined. З використанням аніоніту АВ-17-8 в сульфітній формі вивчено видалення з води розчиненого в ній кисню. Встановлено вплив різних умов експлуатації, таких як витрата води, висота шару завантаження та мінералізація води. Показано, що відновлювальна здатність йоніту залежить від йонного складу води, що визначає ефективність десорбції сульфіт аніонів. Продемонстрована можливість ефективного знекиснення води за температури навколишнього середовища. Встановлено механізм відновлення хлорат аніонів на отриманому аніоніті.
  • Thumbnail Image
    Item
    Експериментальні дослідження бездіафрагмової прольотної будови моста під час реконструкції
    (Видавництво Львівської політехніки, 2013) Рачкевич, В. С.; Кваша, В. Г.; Салійчук, Л. В.
    Описано методику і результати статичних випробувань залізобетонної бездіафрагмової прольотної будови до та після реконструкції. Тechnique and results of static tests of reinforced concrete without-diaphragm span structure before and after reconstruction are described.