Вісники та науково-технічні збірники, журнали

Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/12

Browse

Search Results

Now showing 1 - 3 of 3
  • Thumbnail Image
    Item
    Application of algorithmic models of machine learning to the freight transportation process
    (Видавництво Львівської політехніки, 2022-03-01) Kotenko, Viktoriia; Vinnytsia National Technical University
    У роботі наведено результати аналізу застосування алгоритмічних моделей машинного навчання до процесу перевезення вантажів. Аналіз існуючих досліджень дозволив виявити ряд переваг застосування обчислювального інтелекту у логістичних системах, серед яких: підвищення точності прогнозування, зменшення транспортних витрат, підвищення ефективності доставки вантажів, зниження ризиків, пошук ключових факторів ефективності. У процесі дослідження було визначено основні напрями застосування алгоритмічних моделей машинного навчання, як-от: маршрутизація транспортних засобів, вибір виду вантажу, виду транспортування та типу транспортних засобів; прогнозування витрат палива транспортними засобами, збоїв у транспортуванні, транспортних витрат, тривалості виконання замовлення; оцінка парку рухомого складу та ефективності виконання транспортного завдання. На основі досліджуваних публікацій було виявлено найбільш поширені у вантажних перевезеннях алгоритмічні моделі машинного навчання та проаналізовано їхню ефективність. Моделі лінійної та логістичної регресії є достатньо простими, проте не завжди дають високі показники моделювання; моделі глибокого навчання досить широко застосовуються до всіх виявлених напрямів; моделі дерев рішень та випадкового лісу часто показують найвищі показники ефективності моделювання; моделі k-найближчих сусідів та опорних векторів доцільно застосовувати як у задачах класифікації, наприклад, вибору виду вантажу та виду транспортування, так і для прогнозування витрат палива та тривалості транспортного процесу.
  • Thumbnail Image
    Item
    Cross-docking cargo delivery routing for guaranteed minimum period
    (Видавництво Львівської політехніки, 2022-03-01) Oliskevych, Myroslav; Danchuk, Viktor; Mastykash, Oleksandr; Lviv National University of Nature Management; National Transport University; Lviv Polytechnic National University
    Стаття присвячена проблемі успішного застосування кросс-докінгу, як технології доставки вантажів за підвищених вимог до термінів, що дозволяє розв’язувати суперечності між забезпеченням гарантованих термінів доставки і ефективності використання наявного парку вантажівок. Процес організації доставки розглядається як упорядкування на транспортній мережі множини дискретних вантажопотоків у вигляді його фаз. Якщо від фази до фази з потоком не відбуваються якісні, і/або кількісні зміни, то такт такого потоку є сталим. Проте вантажопотоки при кросс-докінгу змінюють за переміщення розмір гурту. Вантажі можна переміщати за призначенням довільним гуртом, розміри якого, однак, є обмежені максимальним та мінімальним значенням розмірів гурту. Розроблено двостадійний алгоритм розв’язання задачі. Транспортна мережа представлена у вигляді графа. Зміст задачі пошуку маршрутів є оптимізаційним, оскільки полягає у множинному виборі з початкового графа дуг при наявності обмежень на вхідні і вихідні потоки. Потрібно кожне ребро графа замінити на дугу прямого або зворотного напряму, або видалити це ребро. Критерій оптимальності розв’язку задачі, який застосовано – мінімальна гарантована тривалість доставки вантажів по усій сукупності заданих вантажопотоків. На першій стадії алгоритму виконано пошук найкоротших шляхів у графі, по яких може проходити кожен із заданих вантажопотоків. Перша стадія оптимізації є лінійною задачею цілочислового програмування, розмірність не є надто великою. Початковими даними для другої стадії є матриця вантажопотоків, яка отримана в результаті оптимізації на першій стадії. Зміст другої стадії алгоритму – це розв’язок рівняння балансу дискретних вантажопотоків. Рівняння балансу означає, що усі потоки, які входять у кожну вершину, включно із джерелами вантажопотоків даної вершини, мають середню інтенсивність, яка дорівнює інтенсивності вихідних вантажопотоків з кожної вихідної вершини, включно зі стоками. Завдяки дослідженим залежностям між окремими фазами процесу доставки на прикладі вантажного перевізника на транспортній мережі України, сформульованим обмеженням і крайовим умовам отримано можливість гарантованого точного розв’язання комплексної проблеми. При цьому знайдено найкоротші маршрути, визначено пункти перевантаження, а також часові параметри експлуатації і ступінь завантаження автомобілів. За результатами проведених досліджень отримано трикратне підвищення продуктивності використання парку автопоїздів із зниженням термінів гарантованої тривалості доставки на 30 %
  • Thumbnail Image
    Item
    Визначення економіко-технологічних інструментів оптимізації діяльності авіакомпанії при мультимодальній доставці негабаритних вантажів
    (Видавництво Львівської політехніки, 2018-02-26) Литвиненко, С. Л.; Литвиненко, Л. Л.; Національний авіаційний університет
    Проаналізовано існуючі наукові дослідження щодо проблеми мультимодальної доставки негабаритних вантажів, встановлено, що доставка негабаритних вантажів особливо складної конструкції передбачає складання комплексного проекту. Детально охарактеризовано приклади доставки унікальних негабаритних вантажів за участю авіаційного транспорту та визначено умови перетворення авіаційного перевізника у логістичного 3PL провайдера. Дано визначення поняття “гібридна бізнес-модель вантажного авіаперевізника” та наголошено на недопущенні розриву між пропозицією і очікуваннями вантажної клієнтури.