Вісники та науково-технічні збірники, журнали

Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/12

Browse

Search Results

Now showing 1 - 6 of 6
  • Thumbnail Image
    Item
    Процес комерціалізації наукових розробок у вищих навчальних закладах: іноземний досвід та українські реалії
    (Видавництво Львівської політехніки, 2018-02-26) Гавран, В. Я.; Гавран, М. І.; Havran, V. Ya.; Havran, M. I.; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    Проаналізовано процес комерціалізації наукових розробок у вищих навчальних закладах України та в окремих розвинених зарубіжних країнах. Процес комерціалізації дослідницьких продуктів у вищих навчальних закладах України розглядається як обґрунтований та необхідний спосіб збільшення їхнього фінансового потенціалу. Проаналізовано різні механізми та способи комерціалізації дослідницьких продуктів, що використовуються іноземними вищими навчальними закладами. Виокремлено певні проблеми процесу комерціалізації наукових розробок в Україні. Запропоновано перспективні шляхи адаптації іноземного досвіду щодо комерціалізації українських вищих навчальних закладів.
  • Thumbnail Image
    Item
    Комплексні рішення у сфері ефективної комерціалізації результатів інтелектуальної діяльності підприємств
    (Видавництво Львівської політехніки, 2017-06-20) Найчук-Хрущ, М. Б.; Гнилянська, Л. Й.; Притула, О. М.; Шеремета, Б. О.; Національний університет “Львівська політехніка”
    Розглянуто питання комерціалізації об’єктів інтелектуальної власності. Наведено основні проблеми комерціалізації результатів інноваційної діяльності в Україні. Метою є визначення властивостей об’єктів інтелектуальної власності у процесі їх комерціа- лізації як особливого товару на ринку та визначення основних проблем на різних етапах комерціалізації із формуванням відповідних рекомендацій. Основними завданнями статті є: аналіз факторів ведення інноваційної діяльності; виявлення та аналізування проблем у сфері комерціалізації вітчизняних наукових розробок; визначення основних методів адміністрування комерціалізації результатів інтелектуальної власності. Запропоновано підхід до удосконалення процесів комерціалізації, що ґрунтується на побудові моделі із виокремленням таких напрямів, як адміністративний, техніко- технологічний та фінансовий. Особливістю моделі є те, що окреслені напрями сформо- вано у розрізі впливу як внутрішнього, так і зовнішнього середовища процесів комерціалізації.
  • Thumbnail Image
    Item
    Концептуальні положення відкрито-закритої моделі інноваційного процесу з інтелектуальною складовою
    (Видавництво Львівської політехніки, 2015) Косенко, О. П.
    Розглянуто загальний стан та основні тенденції зміни моделей організації інноваційного процесу. Доведено, що існуючі моделі недостатньо враховують інтелектуальну складову, яка є базовою під час розроблення інтелектуально-інноваційних технологій. Запропоновано авторську відкрито-закриту модель інноваційного процесу з інтелектуальною складовою та розроблено алгоритм її використання. The general situation and the main trends of changing the innovation process organization models are considered in the article. A retrospective review of models of the innovation process revealed the shortcomings of the existing models. First, in all the models there is no focus on the intellectual component of innovation. This deficiency is a common characteristic not only for Ukrainian companies. Second, the emphasis on certain models of openness to innovation today became sufficiently popular among industrial enterprises due to excessive openness of these models and insufficient representation in them the possibilities of using the closed innovation. Open innovation in principle is not a priority for the development, distribution and consumption. Third, the current model of organizing the innovation base is mostly focused on product-material innovation, providing a way out of the innovation process for new products. Fourth, the weakness of external innovation infrastructure enterprises in most cases makes their research units rely on their own capabilities. It is proved that the existing models do not take into account the intellectual component, which is the base for the development of intellectual and innovative technologies. In some cases, this leads to difficulties in the organization of intellectual innovation in the industry, especially in the formation of the program of commercialization of innovation and technology transfer on the basis of the audit process. Each of the models discussed in the article meets the requirements of innovative development of its time, is viable and has been used in the market or close to market conditions. It was found that one of the other models of the innovation process differs in certain characteristics, among them: the speed and flexibility to respond to innovation challenges of the external environment; sources of innovation; feedback, the level of start-ups etc. The author offers an open- closed model of innovation process with the intellectual component and the algorithm of its use. The model name was dictated by three main assumptions in its development. 1. The maximum openness to the concept of innovation, as it is envisaged in the model of a transfer of intellectual products (commercial or, in some cases, not commercial). 2. The maximum capacity of the enterprise internal consideration and taking into account its possible desire to leave the intellectual result as “a closed innovation”. 3. In the process of developing the intellectual innovation model one should consider developing intellectually meaningful product (intellectual property), for which the model provides a reliable legal protection. The overall job at “open-closed model with intellectual component” can be described using a phased method of use. In the article the main stages are described, their content is revealed, and recommendations for effective use are given. The main stages of the model include: market research, analysis and selection of market demand, ranking and planning, research, intellectual result, legal protection, the decision to use.
  • Thumbnail Image
    Item
    Проблеми комерціалізації інтелектуальної власності університетів
    (Видавництво Львівської політехніки, 2012) Руда, Г. В.; Маринець, О. М.
    Виокремлено значення нематеріальних активів у майні суб’єктів господарювання у сучасних умовах. Окреслено суть поняття “інтелектуальна власність” як складової нематеріальних активів з врахуванням низки теоретичних підходів, які визначають цю категорію як: вид власності загалом, систему прав на результати інтелектуальної діяльності, продукт тощо. Визначено роль університетів у світовій практиці комерціалізації об’єктів інтелектуальної власності. Виокремлено проблеми комерціалізації науково – технічних розробок у вищих навчальних закладах України. Проаналізовано винахідницьку активність вітчизняних вищих навчальних закладів за кількістю поданих заявок на винаходи та корисні моделі. Запропоновано порядок комерціалізації науково-технічних розробок університетів, який забезпечить організацію руху інтелектуального капіталу взаємовигідних дій усіх учасників процесу створення ринкового продукту із об’єктів інтелектуальної власності. The value of immaterial assets is selected in property of subjects of menage in modern terms. The essence of concept “intellectual property” is settled as a constituent of immaterial assets taking into account the row of theoretical approaches which determine this category as: type of propert on the whole, system of rights on the results of intellectual activity, product and others like that. The role of universities in world practice of commercialization of objects of intellectual property is determined certainly. The problems of Ukrainian universities scientific and technical developments commercialization are defined. The inventive activity of domestic universities is analyzed after the amount of the given requests on inventions and useful models. A procedure for the commercialization of scientific and technological development of universities is suggested, which will provide organization of intellectual capital flow at the mutually beneficial actions of all participants of process of creation of market product from the objects of intellectual property.
  • Thumbnail Image
    Item
    Форми та методи комерціалізації інноваційної продукції промислових підприємств
    (Видавництво Львівської політехніки, 2012) Косцик, Р. С.
    Розглянуто наукову літературу за проблемами форм та методів комерціалізації об’єктів інтелектуальної власності, технології, інноваційної продукції. На основі аналізування наукових джерел доповнено та сформовано комплексну класифікацію можливих форм та методів комерціалізації інноваційної продукції промислових підприємств, розглянуто та описано сутність кожної з них. The article reviews the scientific literature on the problems of form and methods of commercialization of intellectual property, technology, innovative products. The complex classification of possible forms and methods of commercialization of industrial enterprises innovative products completed and formed based on the analysis of scientific sources. Also, the essences of all forms and methods were considered and described.
  • Thumbnail Image
    Item
    Комерціалізація інноваційної продукції: сутність, значення та принципи здійснення
    (Видавництво Львівської політехніки, 2012) Косцик, Р. С.
    Розглянуто погляди українських та іноземних авторів на трактування поняття “комерціалізація”. Розкрито сутність цього поняття та особливості трактування. На основі опрацьованої літератури запропоновано власне визначення поняття “комерціалізація інноваційної продукції”. Розкрито роль, значення та необхідність комерціалізації інноваційної продукції у сучасному суспільстві. Охарактеризовано принципи здійснення комерціалізації інноваційної продукції. The article discusses the views of Ukrainian and foreign authors on the interpretation of the concept of “commercialization.” The essence of this concept and features of interpretation are discussed. Based on the processed literature the own definition of “commercialization of innovative products” is offered. The role, importance and necessity of innovative products commercialization is described in today's society. The principles of innovative products commercialization are characterized.