Вісники та науково-технічні збірники, журнали

Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/12

Browse

Search Results

Now showing 1 - 2 of 2
  • Thumbnail Image
    Item
    Reduction of phase interactions in control processes of “arc steel-making furnace – power supply system” complex electrical technological system
    (Publishing House of Lviv Polytechnic National University, 2016) Lozynskyi, Оrest; Paranchuk, Yaroslav
    In the article system engineering solutions for enhancing the single-phase autonomy of the processes of controlling the coordinates of electrical mode (EM) in an electrical mechanical sub-system of moving the electrodes of an electric arc steel-making furnace by including a cross-link compensator into its structure. The technique of the synthesis of transfer functions of the cross-link compensator in phase control channels are proposed and mathematical models of cross-link compensators for electric arc furnace EAF-3 (ukr. ДСП-3) are obtained. Запропоновано системотехнічні рішення для підвищенні пофазної автономності процесів регулювання координат електричного режиму в електромеханічній підсистемі переміщення електродів дугової сталеплавильної печі за допомогою під’єднана до її структури компенсатора перерехресних зв’язків. Запропоновано методику синтезу передавальних функцій компенсаторів перехресних зв’язків у фазних каналах регулювання та на основі результатів експерементальних досліджень отримано математичні моделі компенсаторів перехресних зв’язків для дугової печі типу ДСП-3.
  • Thumbnail Image
    Item
    Визначення місця маркетингового контролера в організаційній структурі підприємства
    (Видавництво Львівської політехніки, 2013) Чухрай, Н. І.; Млинко, І. Б.
    Визначено чинники впливу на структуру організування контролінгу маркетингу, розроблено форми виокремлення осередків відповідальності за маркетинг, зазначено умови успішного впровадження системи контролінгу маркетингової і збутової діяльності на промисловому підприємстві. In article defines the factors of influence on the structure of the organization controlling marketing, developed forms of isolation centers responsibility for marketing, indicated conditions for successful implementation of controlling the marketing and sales activities on an industrial enterprise.