Вісники та науково-технічні збірники, журнали

Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/12

Browse

Search Results

Now showing 1 - 10 of 15
  • Thumbnail Image
    Item
    Управління корпоративною соціальною відповідальністю
    (Видавництво Львівської політехніки, 2021-02-25) Стеців, І. С.; Зубова, А. І.; Zubova, A. I.; Stetsiv, I. S.; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    Розглянуто питання управління корпоративною соціальною відповідальністю. Висвітлено основні підходи до оцінювання ефективності впровадження заходів корпоративної соціальної відповідальності та визначено основні принципи оцінювання системи управління корпоративною соціальною відповідальністю. Проаналізовано принципи оцінювання системи корпоративної соціальної відповідальності підприємства, основні з яких: універсальність, переважання показників результативності, а не ефективності, розмежування показників зовнішнього та внутрішнього середовищ, застосування експертних оцінок у поєднанні із об’єктивними показниками, використання інструментів стратегічного бенчмаркінгу. Запропоновано систему типів організаційного профілю для оцінювання збалансованості системи управління корпоративною соціальною відповідальністю підприємства, яка враховує оцінювання ретроспективних показників, оцінювання поточного стану системи корпоративної соціальної відповідальності підприємства та оцінювання перспектив розвитку системи корпоративної соціальної відповідальності. Досліджено критерії оцінювання накопиченого організаційного досвіду у сфері корпоративної соціальної відповідальності та соціальних інвестицій, критерії оцінювання поточного стану системи корпоративної соціальної відповідальності, критерії оцінювання перспектив розвитку системи корпоративної соціальної відповідальності. Запропоновано схему визначення типу організаційного профілю під час оцінювання збалансованості системи корпоративної соціальної відповідальності компанії та систему із чотирьох типів: динамічний; збалансований; регресивний профіль.
  • Thumbnail Image
    Item
    Corporate social responsibility at emerging market: ukrainian dimension
    (Видавництво Львівської політехніки, 2019-03-20) Лема, Г. В.; Олексів, І. Б.; Харчук, В. Ю.; Лісович, Т. Ю.; Lema, H. V.; Oleksiv, I. B.; Kharchuk, V. Yu.; Lisovych, T. Yu.; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    Сьогодні значна кількість підприємств вибирають курс розвитку своєї діяльності із залученням широкого кола стейкхолдерів. У такому випадку стратегія розвитку підприємства часто реалізується прийняттям принципів CSR. CSR вітчизняних підприємств є важливим проявом взаємодії соціальних та економічних відносин. Серед українських підприємств дедалі популярнішим стає оприлюднення нефінансового звіту про CSR. Такий звіт дає можливість стейкхолдерам ознайомитися із соціальними заходами, взаємодією підприємства. Одним із недоліків формування звіту про корпоративно-соціальну відповідальність підприємства є відсутність чіткої структури. Окрім того, поки що відсутні чіткі показники чи положення з оцінювання корпоративно-соціальної відповідальності підприємств, тому більшість підприємств складають звіти у довільній формі. Відповідно є ускладнення в аналізуванні соціальних звітів, оскільки вони не є обов’язковими. Отже, важливим завданням під час дослідження корпоративно-соціальної відповідальності вітчизняних підприємств є формування методичних рекомендацій, які міститимуть критерії, показники та особливості оцінювання. Аналізування корпоративно-соціальних звітів вітчизняних та закордонних підприємств, які працюють на ринку України, дає змогу виділити основні категорії CSR: ринок, робоче місце, навколишнє середовище та комунікації. Відповідно, кожна із категорій містить характеристики, за якими можна порівняти соціальні звіти вказаних вище підприємств, а відтак і оприлюднити висновки про ефективність формування CSR. Перевагами участі підприємств у соціальній відповідальності є можливість розширення ринків збуту, економії витрат у разі використання у виробництві екологічного устаткування, забезпечення належних робочих місць тощо. Отже, формування соціально-корпоративних звітів загалом є цінним ресурсом для дослідження діяльності підприємства та його взаємодії із суспільством.
  • Thumbnail Image
    Item
    Особливості оцінювання корпоративно-соціальної відповідальності на підприємстві
    (Видавництво Львівської політехніки, 2019-02-26) Лема, Г. В.; Олексів, І. Б.; Лісович, Т. Ю.; Lema, H.; Oleksiv, I.; Lisovych, T.; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    Розглянуто особливості оцінювання корпоративно-соціальної відповідальності на підприємстві, в основу якої покладено ефективність формування корпоративно-соціального звіту. Постійна взаємодія підприємства із суспільством передбачає пошук нових методів їх взаємозв’язку. Одним із таких методів є формування корпоративно-соціального звіту підприємства. Найпоширенішими прикладами формування корпоративно-соціальних звітів є стандарти GRI (Sustainability Reporting Guidelines), ISO 26000 (AA1000 stakeholder engagement Standard) та Form-10-k тощо. В їх основу покладено оцінювання економічних, соціальних та екологічних результатів роботи підприємства. Оцінювання зазначених аспектів і формуватиме ефективність взаємодії підприємства із суспільством.
  • Thumbnail Image
    Item
    Economic, environmental, marketing and logistic effects of intellectual capital resulting from the implementation of green supply chains
    (Видавництво Львівської політехніки, 2017-06-20) Мариняк, А.; Maryniak, A.; Познанський університет економіки і бізнесу (Республіка Польща); Poznań unaversity of economics and business
    Метою поданого теоретико-пізнавального і аналітичного дослідження є побудова дослідницької моделі для оцінювання кореляції між інтелектуальним капіталом, що бере участь в управлінні ланцюжком поставок і результатами, отриманими у результаті реалізації “зелених” заходів у ланцюзі поставок. У результаті проведених досліджень ми спостерігали зокрема, що вищий рівень людського капіталу пов’язаний з більшою економічною ефективністю. Запропоновано деякі нові напрямки наукових досліджень, що грунтуються на “Ресурсному підході” та “Теорії зацікавлених сторін”.
  • Thumbnail Image
    Item
    CSR influence on modern corporations – examples from Poland
    (Видавництво Львівської політехніки, 2017-06-20) Кудлак, І.; Огурек, В.; Kudlak, I.; Ogórek, W.; Університет Марії Кюрі-Склодовської в Любліні; Maria Curie-Skłodowska University
    Наведено концепцію корпоративної соціальної відповідальності на прикладі двох компаній, присутніх на польському ринку – Міленіум Банк і Orange Польща. Метою статті є подати стратегію КСВ як спосіб надання пільг для організації і як джерело конкурентної переваги. Наведено переваги і недоліки використання компаніями правил корпоративної соціальної відповідальності.
  • Thumbnail Image
    Item
    Становлення соціально відповідального бізнесу у сучасному інформаційному суспільстві
    (Видавництво Львівської політехніки, 2016) Руда, М. В.; Сухорольський, П. М.; Боднар, Т. О.
    Розглянуто проблему становлення соціально відповідального бізнесу у світі та Україні зокрема. Зосереджено увагу на актуальності цієї тематики в умовах інформаційного суспільства та необхідності впровадження принципів корпоративної соціальної відповідальності (КСВ) у діяльність підприємств з огляду на цілу низку переваг як на національному, так і на глобальному рівні. Висвітлено сутність соціального підприємництва, визначено проблемні аспекти його розвитку та акцентовано увагу на доцільності його підтримки з боку держави та суспільства, причому соціально активні громадяни повинні виступати основними контролюючими суб’єктами під час надання їм вільного доступу до релевантної інформації про діяльність корпорацій та їх стратегічні плани. Доведено, що посилення соціальної відповідальності бізнесу, заохочення до соціальної активності підприємців є необхідними умовами для створення громадянського суспільства в країні. На основі розгляду досвіду вітчизняних компаній визначено, що особливістю сучасного етапу становлення соціально відповідального бізнесу в Україні є радше примусовий характер таких ініціатив, нерозуміння переваг та необхідності впровадження КСВ, відсутність чітких методик щодо висвітлення економічної інформації на мікрорівні, недосконала комунікація підприємств зі стейкхолдерами (усіма зацікавленими у функціонуванні підприємства сторонами), а також недостатньо регламентовані дії ключових учасників у цій сфері. The problem of formation of social responsible business in the world and in Ukraine in particular is considered in the article. The emphasis on relevance of topics in the information society and the need for implementing the principles of corporate social responsibility (CSR) in business activity due to a number of advantages both nationally and globally. The article deals with the essence of social entrepreneurship, identified aspects of its development and feasibility paid to its support of the state and society, with socially active citizens should act as the main regulatory entities in providing them free access to relevant information on the activities of corporations and their strategic plans. Proved that strengthen social responsibility, encourage social activity of entrepreneurs are necessary conditions for the creation of civil society in the country. Determined that the feature of the current stage of development of a socially responsible business in Ukraine is the lack of understanding of the benefits and necessity of implementing CSR lack of clear procedures for the coverage of economic information at the micro level, poor communication enterprises with stakeholders (all interested in the functioning of enterprises sides) and not regulated action key participants in this area. Lviv Polytechnic National University Institutional Repository. In the article is defined that socially responsible business and ethical behaviour of companies have been of interest to academia and practice for decades. Thus, this paper focuses on socially responsible business practices of entrepreneurs or owner-managers in the world, and Ukraine in particular. So, there is one and only one social responsibility of business – to use its resources and engage in activities designed to increase its profits so long as it stays within the rules of the game, which is to say, engages in open and free competition without deception or fraud. The article outlines the role of corporate social responsibility (CSR) in the formation of a new approach to the evaluation of companies in the Ukrainian business environment. The main trends of the current stage of the formation, establishment and development of national model of CSR are defined. This paper proves the relevance assessment of the social entrepreneurship in current economic conditions and in information society, which are characterized by the instability of the political situation and the spread of the crisis in the Ukrainian economy and different global issues. CSR practices allow to outline the main trends of development and application in forming a framework structure components of the national model of CSR. The features of perception of essence, necessity and importance of social responsibility of business Ukrainians are analysed. Legal, socially psychological, moral frameworks and first results of socialization of business are studied in Ukraine. Thus, a review of national characteristics socialization of business in Ukraine makes it possible to draw the following conclusions: 1. Social responsibility as an objective need arises not only society, but also of companies trying to find their place in the competitive environment, the consumer, to interest national and international cooperation partners and qualified specialists. 2. Practice of CSR do not survive if they are imposed on international standards, law or any public entities. Their efficiency is higher, the more specific focus and more a visual social results. 3. The need for a society in different forms of CSR is influenced national mentality, the current stage of development of processes of socialization and the specific problems that cannot be solved without the contribution of businesses. Further economic study of this problem must include the conclusions of different social and human sciences about the real state of society, the structure of the socio-economic interests, legal guarantees of security conditions and incentives for the introduction of the concept of social responsibility in business activities In the further perspectives is conducting of CSR investment model, that will improve the efficiency of the company and also its marketing and investment attraction.
  • Thumbnail Image
    Item
    Забезпечення сталого розвитку підприємства як основа формування соціальної відповідальності
    (Видавництво Львівської політехніки, 2016) Гальчак, Х. Р.
    Узагальнено основні теоретичні положення і визначено особливості процесу формування соціальної відповідальності в контексті забезпечення сталого розвитку підприємства. Виділено принципи стратегії сталого розвитку, що стали ключовими у формуванні концепції соціальної відповідальності. Запропоновано концептуальну схему забезпечення сталого розвитку підприємства як основи побудови соціальної відповідальності. The article summarizes the basic theoretical concepts and the formation process peculiarities of social responsibility in the context of sustainable company development. Author raised the issue of building a common platform for dialogue between government, business and society, where social responsibility is the key factor. He considered scientific approaches to defining the concept’s essence of social responsibility which equals to values, because they are the basis of culture and benchmarks for enterprise activity and development. The role and place of social responsibility in a system of sustainable development is also revealed. In particular, the concept of corporate social responsibility as a system of scientifically based ideas, principles and provisions was presented. As well as its role in achieving sustainable development is justified. During the research of sustainable development strategy in general, the author focuses on the concept of corporate stability. This concept is described as a management model, which includes following three aspects: economic, social and environmental. Author reveals features of the sustainable development strategy principles, which became key-points in shaping the social responsibility concept. Importance of investment for sustainable enterprise development is noted in this article. It was proved, that development of sustainable economic is impossible without the active participation of the government in regulating innovative investment support for companies, that are actively engaged in the implementation of environmental and social programs that make up the socio-economic value to the development of civil society. A conceptual scheme for sustainable enterprise development process was proposed, as a foundation for the social responsibility growth. Also, corporate governance features of global companies are covered in current work, main “landmark” of which is the concept of sustainable development, and the main tool – the social responsibility. The article emphasizes the main risks during the integration of strategy for sustainable development in Ukraine, as well as business philosophy of Ukrainian companies. The problems and prospects of building corporate social responsibility in Ukraine are described in this work, on the principles of sustainable development. It is proved that an effective mechanism for the formation of social responsibility in Ukraine is possible only in case of adequate implementation of relations, principles and values of the corporate sustainability concept.
  • Thumbnail Image
    Item
    Стратегічний вимір концепції соціальної відповідальності бізнесу
    (Видавництво Львівської політехніки, 2015) Балик, У. О.; Колісник, М. В.
    Розглянуто концепцію соціальної відповідальності підприємства в контексті планування та реалізації стратегії його розвитку. Сьогодні про конкурентоспроможність підприємства свідчить не лише ціна пропонованих продуктів, але й умови виробництва, умови ведення бізнесу. Тому ідея соціальної відповідальності бізнесу передбачає побудову спільної цінності та створення корисності як для самого підприємства, так і для суспільства чи навколишнього середовища. Отже, результатом праці є “зрівноважені” продукти – у розумінні зрівноваженості із короткостроковими цілями господарюючих суб’єктів, що їх пропонують, та довгостроковими цілями суспільної екзистенції, навколишнього середовища. Пояснено, що важливим є не лише як підприємство генерує власні прибутки – важливими є також і шляхи використання зароблених коштів. У практичній площині постає необхідність вказати причини, які роблять підприємство кращим в очах громадськості на загальному фоні конкурентів. Доведено, що значна частина управлінців сприймає переваги імплементації принципів соціальної відповідальності у практику власних підприємств перш за все у стратегічній перспективі. Обґрунтовано, що концепція соціальної відповідальності виходить за межі функціональної стратегії, сприяючи досягненню стратегічних цілей. Позитивна роль CSR є очевидною також відносно самої методики формування стратегії підприємства. Доведено, що CSR є головним інструментом, який має використовувати підприємство, розробляючи власну стратегію розвитку. А також обґрунтовано, що для того, щоб стратегію соціальної відповідальності було належно реалізовано, вона повинна ґрунтуватись на справжніх переконаннях власників, керівників та працівників підприємства та бути віддзеркаленням декларованих ними цінностей. Розглянуто ще один вимір конкурентоспроможності, який виникає із концепції CSR, – інноваційність. Тому у розумінні соціально відповідального бізнесу інновація, окрім впровадження нових технологічних рішень у вигляді нових товарів, повинна сприяти також підвищенню якості уже існуючих товарів та послуг, покращенню їхніх технічних характеристик, удосконаленню методів реалізації стратегії та відповідних процедур. А concept of social responsibility of an enterprise in the context of planning and implementing its development strategy is investigated in the article. Nowadays company competitiveness in related not only to the price of its products, production conditions, business conditions but also to its corporate social responsibility (CSR). The idea of CSR involves building the shared value and creating utility for both the company itself and the society or the environment. Thus, as the result of such efforts, there appear “balanced” products, in the sense of them being balanced both with short-term goals of enterprises and long-term goals of social existence, the environment. The article explains that it is important not only how the company generates its income but also how it uses the money earned. In practical terms the need arises to specify the reasons that make the company look better in the public eye than its competitors. It is proved that most managers perceive advantages of implementing principles of social responsibility at their enterprises primarily in the strategic perspective. It is justified that the concept of social responsibility goes beyond the functional strategy, contributing to the achievement of strategic goals. The positive role of CSR is also evident concerning the very method of forming the enterprise strategy. It is proved that CSR is a key tool to guide the company in developing its own development strategy. It is also confirmed that for the enterprise social responsibility strategy to be implemented properly, it should be based on true beliefs of the enterprise owners, managers and employees and reflect their declared values. One more dimension of competitiveness arising from the concept of CSR is considered, that of innovation. So in the sense of socially responsible business, but for implementation of new technological solutions in the form of new products, innovation should also contribute to improving the quality of existing products and services, improve their technical characteristics, improve methods of strategies implementation and the related procedures.
  • Thumbnail Image
    Item
    Корпоративна соціальна відповідальність бізнесу в Україні
    (Видавництво Львівської політехніки, 2014) Косар, Н. С.; Пилипенко, В. М.; Кузьо, Н. Є.
    Визначена сутність та особливості корпоративної соціальної відповідальності бізнесу в Україні в умовах змінного середовища функціонування, необхідність використання концепції маркетингу 3.0, орієнтованого на цінності для клієнтів. Висвітлено напрями втілення цієї політики у практику функціонування українських підприємств у виробничій сфері та сфері послуг. Проаналізовано переваги, недоліки та перешкоди у сфері використання корпоративної соціальної відповідальності вітчизняними підприємствами, встановлено перспективи її розвитку. The essence and characteristics of corporate social responsibility in Ukraine in the face of a changing environment operation are determined, the need for companies with marketing concept 3.0 values oriented. The implementation of these policy directions in the practices of Ukrainian enterprises in the manufacturing sector and the service sector are shown. The value of the policy of corporate social responsibility is established, as directed on their employees and on various market actors increases in terms of active development of information technology, which provides a wide and easy access to any information relating to the activities of organizations. The influence of social and economic indicators on the reputation of the company and its financial performance by providing individual brands in the market and in the minds of consumers and customer loyalty products to socially responsible companies. Advantages, disadvantages and obstacles in the area of corporate social responsibility domestic enterprises, the conditions of its active use – proper organizational and informational support. Established perspectives of corporate social responsibility policy in Ukraine.
  • Thumbnail Image
    Item
    Ключові стимули для соціальної відповідальності бізнесу в Азії
    (Видавництво Львівської політехніки, 2012) Хмелєцкі, M.
    Декілька років тому концепція соціальної відповідальності бізнесу не була поширеною в більшості організацій в Азії. Часи змінилися, і нині соціальна відповідальність бізнесу з’явилася в більшості країнах регіону. Метою цієї статті – визначення основних стимулів для соціальної відповідальності бізнесу в Азії. Few years ago the concept of corporate social responsibility was not a household term in most organizations in Asia. Times are changing and now corporate social responsibility has appeared in most countries of the region. The aim of this article is to identify the main CSR drivers in Asia.