Вісники та науково-технічні збірники, журнали

Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/12

Browse

Search Results

Now showing 1 - 4 of 4
  • Thumbnail Image
    Item
    The Principle of Creating a “Smart” Electricity Meter in Electric Traction Networks with Stochastic Electromagnetic Processes
    (Видавництво Львівської політехніки, 2021-05-05) Костін, Микола; Міщенко, Тетяна; Гоголюк, Оксана; Kostin, Mykola; Mishchenko, Tetiana; Hoholyuk, Oksana; Dnipro National University of Railway Transport named after Academician V. Lazaryan; Lviv Polytechnic National University
    Напруга і струм у тягових мережах систем електричного транспорту постійного струму є різкозмінними випадковими (стохастичними) процесами. Внаслідок цього електронні та гібридні лічильники, які застосовують у таких системах, вимірюють електроенергію з великою відносною похибкою, що істотно перевищує їх клас точності. У цій роботі на основі кореляційної теорії випадкових процесів запропоновано принцип розроблення смарт-лічильників обліку електроенергії, яка передається по тяговій мережі від тягових підстанцій до електрорухомого складу. В основу принципу покладено роботу лічильника в режимі реального часу під час здійснення ним моніторингу не безлічі реалізацій випадкових процесів напруги і струму, а їх детермінованих характеристик – тимчасових функцій математичних очікувань і дисперсій. Експериментальне забезпечення запропонованого принципу продемонстровано на прикладі реєстрації та оброблення реалізацій випадкових процесів напруги і струму, отриманих в умовах реальної експлуатації на ділянці (в фідерній зоні) А-В Придніпровської залізниці України. Отримані для активної та реактивної енергій розрахункові співвідношення, як основа принципу розроблення “розумного лічильника”, застосовні не тільки для тягових електромереж, а й для електричних мереж зовнішнього електропостачання систем електричної тяги постійного струму.
  • Thumbnail Image
    Item
    Остаточные напряжения гравитационного напряженного состояния. Первые оценки величин напряжений по геологическим данным
    (Видавництво Львівської політехніки, 2013) Ребецкий, Ю. Л.; Сим, Л. А.; Козырев, А. А.
    Изучение тектонических напряжений всегда являлось важнейшей задачей тектонофизических исследований. Можно говорить, что тектонофизика началась с создания алгоритмов оценки напряжений в природных массивах по геологическим данным о разрывных смещениях. В настоящее время результаты тектонофизических исследований, использующие в том числе и методы реконструкции напряжений по данным о механизмах очагов землетрясений, показали, что для платформ, щитов и внутриплитных горно-складчатых орогенов большой вклад в формирование тектонических напряжений вносят остаточные напряжения гравитационного напряженного состояния. Вивчення тектонічних напружень завжди було важливою задачею тектонофізичних досліджень. Можна говорити, що тектонофізика розпочалась зі створення алгоритмів оцінки напружень в природних масивах за геологічними даними про розривні зміщення. Зараз результати тектонофізичних досліджень, які використовують в тому числі і методи реконструкції напружень за даними про механізми епіцентрів землетрусів, показали, що для платформ, щитів та міжплитових гірсько-складчастих орогенів великий вклад у формування тектонічних напружень вносять залишкові напруження гравітаційного напруженого стану. The study of tectonic stress has always been the most important task of tectonophysical investigations. Known, that the tectonophysics began with the creation of algorithms to estimate the stress of natural massifs on the basis of geological data of discontinuous shifts. Currently, the results of tectonophysical research based on the stress reconstruction techniques using the data of earthquakes mechanisms shows that the residual stresses of gravitational tension gives a huge contribution to the formation of the tectonic stresses for the platforms, shields and intraplate mountain-fold Orogens.
  • Thumbnail Image
    Item
    Technical losses of the recuperated electric energy in a DC traction power supply system
    (Publishing House of Lviv Polytechnic National University, 2013) Nikitenko, Anatoliy
    The efficiency of the recuperative braking of DC electric rolling stock is analyzed in the article. The monitoring of voltages and currents is done for EPL2T trains and VL8 locomotives in the traction and recuperative braking modes. Basic, additional and total technical losses of the recuperated energy are calculated for a DC traction power system. The statistical and theoretical distributions of the RMS current, the additional and total losses are drawn, and their basic probabilistic coefficients are calculated. Проаналізовано ефективність застосування рекуперативного гальмування електрорухомим складом постійного струму. Моніторинг напруг та струмів виконано для електропоїздів ЕПЛ2Т та електровозів ВЛ8. Розраховано основні, додаткові та повні технологічні втрати енергії рекуперації в тяговій мережі постійного струму. Побудовано статистичні та теоретичні розподіли діючого струму. Побудовано статистичні та теоретичні розподіли діючого струму, додаткових та повних втрат енергії рекуперації, а також розраховано основні імовірнісні показники.
  • Thumbnail Image
    Item
    Аналіз процесів автономного асинхронізованого генератора на базі трифазного модулятора за схемою в одну зірку під час роботи на комбіноване навантаження
    (Видавництво Львівської політехніки, 2014) Василів, К. М.
    Методом математичного експерименту виконано дослідження електромагнітних і електромеханічних процесів, які відбуваються в автономній системі електроживлення на базі асинхронізованого генератора з трифазним модульованим збуджувачем. Проаналізовано процеси на предмет роботопридатності системи живлення під час її роботи на вузол асинхронних двигунів та активно-індуктивне навантаження. Встановлено закономірності перебігу електромагнітних і електромеханічних процесів залежно від графіка роботи споживачів та параметрів системи керування комутатором. Investigation of electromagnetic and electromechanical processes, which take place in the autonomous power supply system based on asynchronised generator with three phase modulated exciter, was conducted by means of mathematic experiment. The processes in terms of work suitableness of power supply system during its work at the junction of asynchronous motors and active-inductive load were analysed. Regularities of electromagnetic and electromechanical processes, depending on the schedule of consumers’ work and system of commutator management parameters were determined.