Вісники та науково-технічні збірники, журнали

Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/12

Browse

Search Results

Now showing 1 - 2 of 2
  • Thumbnail Image
    Item
    Застосування нечіткого фільтра частинок для спостереження станів динамічної системи в режимі реального часу
    (Видавництво Львівської політехніки, 2020-01-20) Боровець, Т. В.; Borovets, T.; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    Однією із ключових проблем реалізації замкнених систем керування є вимірювання усіх станів динамічної системи, яка перебуває у складних навколишніх умовах, де застосування певних видів датчиків є технічно неможливим чи економічно необґрунтованим. Також, у електромеханічних системах існує низка величин, які неможливо безпосередньо виміряти фізичними датчиками. У таких випадках для обчислення невідомих координат вектора стану динамічної системи використовують математичні алгоритми – спостерігачі та естиматори. Одним із найпоширеніших серед алгоритмів спостереження, які використовуються у електромеханічних системах, є фільтр частинок, який дає змогу визначати координати вектора стану нелінійної системи за негауссовим законом розподілу станів та вимірювань. Також, практична цінність алгоритму зумовлена високою нечутливістю до шуму сенсорів та збіжністю при великих початкових відхиленнях оцінених значень станів від реальних величин. Проте, реалізація алгоритму потребує значних обчислювальних витрат, які зумовлені обчисленням великої кількості точок станів, у яких може перебувати динамічна системи. Із метою зменшення обчислювальної складності у статті запропоновано модифікацію фільтра частинок для спостереження координат вектора станів динамічної системи електроприводу колеса електромобіля. Модифікований алгоритм фільтра частинок здійснює перемикання кількості точок під час оцінювання величин координат вектора стану із використанням нечіткої логіки із лише одним нечітким входом, що дає змогу уникнути великої бази правил. Адекватність нечіткого фільтра частинок доведена математичним моделюванням динаміки системи електроприводу колеса електромобіля під час його руху на різних поверхнях. Запропонований алгоритм показав аналогічну точність і менші обчислювальні затрати порівняно із класичним алгоритмом спостереження. Також результати моделювання засвідчили, що модифікований спостерігач незначно впливає на динаміку та статику замкненої системи керування із регулятором за повним вектором стану, на вхід якого подаються координати системи, визначені нечітким фільтром частинок.
  • Thumbnail Image
    Item
    Methods of parametric sensitivity reduction of a field-oriented controlled drive
    (Publishing House of Lviv Polytechnic National University, 2015) Smetana, Igor; Lozynsky, Andriy; Misyurenko, Valeriy
    The well-known problem of parametric sensitivity of a field oriented controlled induction motor drive is considered. The analytical method is offered for parametric sensitivity investigation. Using the results obtained with this method and results obtained by the mathematical models, conclusions are drawn and recommendations for the parametric sensitivity reduction are made. The effective method for the identification of IM parameters at a standstill is proposed. The optimal structures of Artificial Neural Networks are proposed for the flux identification in the FOC drive in which the parametric disturbances occure. Розглянуто проблему параметричної чутливості електроприводу з векторним керуванням. Запропоновано аналітичний метод дослідження чутливості систем з такими електроприводами. На підставі використання результатів математичного моделювання, отриманих із застосуванням вказаного методу, та запропоновано рекомендації щодо зменшення параметричної чутливості. Запропоновано ефективний метод ідентифікації параметрів асинхронного двигуна. Визначено оптимальну структуру штучної нейронної мережі для ідентифікації магнетного потоку при дії параметричних збурень в системах векторного керування електроприводом.