Вісники та науково-технічні збірники, журнали

Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/12

Browse

Search Results

Now showing 1 - 4 of 4
  • Thumbnail Image
    Item
    Survey of driver’s functional state change, considering movement through mountain passes
    (Видавництво Львівської політехніки, 2024-02-28) Chudiiovych, Bohdanna; Tiurdo, Nazar; Lviv Polytechnic National University
    Зважаючи на статистику дорожньо-транспортних подій, основними їх причинами є порушення тих чи інших правил дорожнього руху. Але, зважаючи на певний досвід наукових досліджень у цій сфері, можна впевнено стверджувати, що основною причиною цих подій є неправильна оцінка дорожньої обстановки, і, відповідно, некоректна реакція з боку керуючої системи, тобто водія. Якість оцінки дорожньої обстановки може залежати від багатьох чинників, таких як кваліфікація водіїв, їхні навички, досвід роботи, час реакції та інші психофізіологічні фактори. Варто також окремо виділити функціональний стан як індикатор надійної роботи водіїв, оскільки від нього залежить не лише рівень втоми, але і динаміка її накопичення. Ці чинники впливають на якість і швидкість прийнятих рішень і є вирішальними аспектами оцінювання ризиків транспортного процесу, пов’язаних, власне, з чинником людини. У роботі проаналізовано технологічний процес вантажних перевезень з погляду його безпеки як для водія, так і для інших учасників дорожнього руху, а також третіх осіб та навколишнього середовища зокрема. Дослідження охоплює окрему тему особливостей дорожнього руху в гірських умовах, частково обмежених, зі значним регіональним контекстом, оскільки ці умови є особливими й унікальними для доріг, які проходять значними висотами відносно рівня моря. Завдання дослідження – вивчення зміни функціонального стану водіїв під час проходження складних ділянок гірських доріг на прикладі чотирьох досліджуваних маршрутів, які пролягають Українськими Карпатами. Очікувані результати досліджень – їх графічний аналіз, який допоможе визначити основні закономірності зміни функціонального стану водіїв залежно від складності маршруту. Також у дослідженні акцентовано на виявленні відносних значень показників функціонального стану водіїв, які прийнято вважати індикаторами їхньої надійної та безвідмовної роботи. Це дасть можливість детальніше оцінити маршрути перевезень та планувати періоди роботи і відпочинку водіїв вантажних автомобілів на заміських маршрутах.
  • Thumbnail Image
    Item
    Problems of the human factor in transport systems
    (Видавництво Львівської політехніки, 2024-02-28) Mygal, Galyna; Lviv Polytechnic National University
    Статистика аварій у сфері транспорту та практичні результати у сфері безпеки вказують на те, що без вирішення проблематики людського чинника технологічні рішення не здатні забезпечити життєздатність (безпеку, стійкість, надійність та ефективність) складних систем та структур. Особливо гостра ця проблема для транспортних систем як надзвичайно складних технологічно-соціальних структур, що орієнтовані на забезпечення ефективності та безпеки цілої сфери життя людства. У транспортних системах та технологіях людський чинник відіграє критичну роль. Успішне функціонування транспортних систем потребує врахування людського чинника на всіх рівнях – від розроблення, проєктування та планування систем і технологій, від навчання та освіти до залучення суспільства до процесів прийняття рішень. Тому актуальними є розвиток концепції управління людським чинником та аналіз основних проблем у транспортних системах, що пов’язані з людським чинником, з метою підвищення безпеки, надійності та ефективності їх функціонування. У статті проаналізовано проблеми людського чинника в транспортних системах та пошуку рішень щодо управління ним. Метою статті є аналіз основних проблем у транспортних системах, що пов’язані з людським чинником, та розвиток концепції управління людським чинником для подальшого пошуку рішень щодо підвищення безпеки і надійності транспортних систем. Для досягнення мети та вирішення поставлених завдань у дослідженні запропоновано набір інструментів. Проаналізовано основні проблеми транспортних систем, що пов’язані із людським чинником. Систематизовано основні напрями вирішення проблем впливу людського чинника на безпеку транспортних систем. Викладено головні засади, модель та шляхи розвитку концепції управління проблемою людського чинника в складних системах, до яких належать транспортні. Запропоновано систематизацію стратегії управління ризиками, матрицю взаємозв’язку стратегій управління ризиками та підходами до управління безпекою складних систем. Запропоновано новий погляд на принцип адаптивної ергономічності як реалізацію стратегії толерантності та розглянуто застосування принципу адаптивної ергономічності до транспортних систем. Головною метою роботи є привернення уваги наукової та освітньої спільноти до проблеми людського чинника та необхідності використання концепції управління людським чинником у навчальному процесі для підвищення загальної культури безпеки в суспільстві.
  • Thumbnail Image
    Item
    Людський чинник в системі антикризових детермінант
    (Видавництво Львівської політехніки, 2022-03-01) Гальків, Л. І.; Щука, Г. П.; Виклюк, М.; Halkiv, L.; Shchuka, H.; Vykliuk, M.; Національний університет “Львівська політехніка”; Закарпатський угорський інститут імені Ф. Ракоці ІІ; Львівський національний університет імені Івана Франка; Lviv Polytechnic National University; Ferenc Rakoczi II Transcarpathian Hungarian College of Higher Education; Ivan Franko National University of Lviv
    Стаття спрямована на удосконалення теоретико-методичних і прикладних основ дослідження людського чинника у межах антикризового менеджменту. Узагальнено наукове підґрунтя місця людського чинника в антикризовому менеджменті; виокремлено й охарактеризовано соціально позитивну роль і місце людини в антикризовому менеджменті; досліджено вплив пандемічної кризи на ринок праці та на активізацію дистанційного менеджменту; розкрито специфіку дистанційного менеджменту; доведено вплив рівня інноваційного розвитку людського потенціалу на недопущення кризи економіки.
  • Thumbnail Image
    Item
    Замовничо-архітектурна динаміка партнерства на сучасному ринку створення багатоквартирного житла
    (Видавництво Львівської політехніки, 2015) Гнесь, І. П.; Книш, В. І.; Іщенко, І. О.
    У статті розглянуто тенденції до погіршення відносин між проектними організаціями та службами замовників у ретроспективі сучасної кризової ситуації на вітчизняному ринку створення багатоквартирного житла. З власного досвіду в архітектурній діяльності в статті наведено приклади участі автора в тендерних перегонах та проведено аналіз щодо виявлення суб’єктивних важелів впливу на визначення переможця; також надано пропозиції для вдосконалення співпраці проектувальника та замовника.