Вісники та науково-технічні збірники, журнали

Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/12

Browse

Search Results

Now showing 1 - 10 of 18
  • Thumbnail Image
    Item
    Цифрові права людини в епоху глобалізації
    (Видавництво Львівської політехніки, 2021-08-10) Лесько, Наталія; Антонов, Микита; Lesko, Natalia; Antonov, Mikita; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    У статті досліджено цифрові права людини в епоху глобалізації. Зауважено, що поява феномену цифрових прав людини пов’язана з виникненням свободи доступу до Інтернету, а також визначенням потенційного “right to be forgotten” (права вимагати видалення персональних даних, конфіденційної інформації про особу з результатів пошукових сервісів). Ці явища є досить новими, і з практичного погляду їх краще розглядати не як окрему групу прав людини (наприклад, як політичні, економічні, соціальні тощо), а як умовну категорію, яка охоплює особливості реалізації та гарантії захисту фундаментальних прав людини в Інтернеті. Зауважено, що права людини еволюціонують під впливом цифрових технологій. Проблематика прав людини може сприяти виробленню цілісного уявлення про регулювання нових технологій. Права людини можуть стати “маяками” для регулювання інформаційнно-комунікаційних технологій, вказуючи цілі, які повинні бути досягнуті, і шкоду, яка повинна бути попереджена відповідно до принципу пропорційності. Право на доступ до Інтернету не має на меті лише фізичну можливість доступу до мережі Інтернет. Воно базується на комунікаційній цінності Інтернету, що передбачає зв’язок цього права з іншими правами і свободами людини та необхідність доступу до Інтернету для їх реалізації, зокрема, свободи думки, вираження поглядів та переконань, права на розвиток, політичних прав, екологічних та інших основних прав людини. Підкреслено, що забезпечення прав людини в онлайн просторі здійснюється в основному на міжнародному рівні такими структурами як Рада ООН з прав людини, Генеральна Асамблея ООН, Європейський суд з прав людини тощо. Проте, єдиного нормативно-правового акту, який би закріплював основні цифрові права людини, ще не прийнято. Отже, більшість цифрових прав закріплені у різноманітних резолюціях Ради ООН з прав людини, і потребують систематизації у єдиний кодифікований акт – Декларацію цифрових прав людини. З кожним днем потреба у такому акті зростає, а за кілька десятків років без нього важко буде уявити еталон демократичного суспільства.
  • Thumbnail Image
    Item
    The application of quest technologies in teaching students of IT specialties
    (2019-06-26) Levus, Ye.; Sivets, O.; Lviv Polytechnic National University
    The quest is analyzed as an innovative learning method that provides the development of creativity, cognitive flexibility, emotional intelligence of a person and meets teamwork that is especially important for IT professionals. The components and stages of quest-technology application are described. It is noted that the quest, in addition to the knowledge gained, gives students an understanding of the processes of group dynamics, behavioral patterns in the system of interpersonal relations. A quest-plan that has been developed can be used as a template for building quests. The example of components of the developed quest for students of the specialty Software Engineering with the specified features of each component is given. The proposed example can be used as a recommendation for constructing quests.
  • Thumbnail Image
    Item
    Методологія синергетичного підходу в дослідженні інформаційних технологій в публічному управлінні
    (Видавництво Львівської політехніки, 2017-03-28) Єсімов, Сергій; Esimov, Serge; Есимов, Сергей; Національний університет «Львівська політехніка»; Lviv Polytechnic National University
    Розглянуто наукові підходи щодо методології синергетичного підходу в дослідженні інформаційних технологій в публічному управлінні з позиції національної теорії права. На основі досліджень у галузі адміністративного та інформаційного права проаналізовано різні підходи щодо дослідження нормативно-правового регулювання використання інформаційних технологій у контексті адаптації національного законодавства до вимог Європейського Союзу.
  • Thumbnail Image
    Item
    E-tourism recommender systems: a survey and development perspectives
    (Commission of Motorization and Energetics in Agriculture, 2017) Artemenko, O.; Kunanets, O.; Pasichnyk, V.; PHEE Bukovinian University; Lviv Polytechnic National University
    This paper describes main modern tendencies of the design and development of intelligent information technologies, implementing process of generating recommendations in tourism recommender systems. The basic trends of the e-tourism information technology tools are analyzed to show importance of creation for multitask, multykontent mobile e-tourism recommender systems with decision support functions in terms of the tourism group, which is regarded as a single collective user.
  • Thumbnail Image
    Item
    Інформаційні технології як шанс отримати освіту для інвалідів
    (Видавництво Львівської політехніки, 2016-02-23) Мосоров, Володимир; Панський, Тарас; Mosorov, Volodymyr; Panskyi, Taras; Лодзький університет, Польща; Лодзький технічний університет, Польща; University of Lodz, Poland; Technical University of Lodz, Poland
    Описано інноваційні інформаційні технології для осіб з обмеженими можливостями. Основну увагу приділено можливостям полегшеного управління комп’ютером, а також комунікаційним можливостям людей з обмеженими можливостями з усього світу за допомогою комп’ютерів. Описано технічні новинки для людей із вадами зору, фізичними вадами, паралізованими та напівпаралізованими кінцівками, а також апаратні та програмні характеристики розглянутих пристроїв разом із їхнім ціновим еквівалентом.
  • Thumbnail Image
    Item
    Вивчення іноземних мов у контексті: переваги та недоліки використання комп’ютерних технологій
    (Видавництво Львівської політехніки, 2016-02-23) Краснюк, Ірина; Кривич, Марина; Krasniuk, Iryna; Kryvych, Maryna; Національна академія Служби безпеки України; National Academy of the Security Service of Ukraine
    Висвітлено питання інтеграції сучасних комп’ютерних технологій в освітньому процесі: переваги та недоліки використання технологій у сучасній освітній системі. На прикладі електронного навчального посібника “Лінгвокраїнознавство країн з другої іноземної мови” продемонстровано практичне застосування мультимедійних технологій у викладанні гуманітарних дисциплін.
  • Thumbnail Image
    Item
    Математичні моделі інвестування в галузі інформаційних технологій
    (Видавництво Львівської політехніки, 2015) Катренко, А. В.; Пастернак, О. В.
    Розглянуто основні фактори, що впливають на ефективність інвестицій в ІТ, досліджені їх структурні складові та вплив на ефективність інвестування. Запропоновано багатокритерійну модель розподілення інвестицій в ІТ за періодами та обрання початкового моменту інвестування, проаналізовано можливі методи отримання рішень на ній та розроблено рекомендації щодо застосування цих методів. This article examines a question of basic factors that affect the efficiency of IT investments. Structural components and the effect on investment were investigated. A multi objective model of investment allocation in IT for the period and election of the initial date of investment was proposed. The methods for making decision and elaborated recommendations for using these methods were analysed.
  • Thumbnail Image
    Item
    Взаємозв’язок інформаційної культури та якості навчального процесу
    (Видавництво Львівської політехніки, 2015) Блистів, О. М.; Галаз, Л. В.
    Характерною ознакою сучасного етапу економічного та науково-технічного прогресу є стрімкий розвиток інформаційних технологій, їх якнайширше використання у різних сферах життя, зокрема в освіті та управлінні державою. Сьогодні система освіти переживає період змін та трансформацій. Навчальні заклади повинні формувати вміння вчитися, здобувати інформацію, отримувати з неї необхідні знання. Зважаючи на це, все більшу роль у навчальному процесі відіграє рівень розвитку інформаційної культури особистості. Поширення інформаційної культури в суспільстві та в освіті зокрема є важливим соціально-освітнім підґрунтям інформатизації загалом. Розглянуто особливості формування інформаційної культури особистості; розкрито зміст поняття “інформаційна культура” та сформульовано проблеми її формування; визначено шляхи та методи впливу інформаційної культури на ефективність навчального процесу. Формування інформаційної культури якісно впливає на розвиток мислення студентів, сприяючи вмінню мислити категоріями, відділяти головне від другорядного, аналізувати ситуацію і робити висновки, розвиваючи їх об’єктивну та абстрактну складові. Доводячи важливість впливу ІТ на освітній процес, увагу зосереджено і на негативних моментах такого впливу. Розкрито, зокрема, сутність таких аспектів, як індивідуалізація процесу навчання, створення нових форм взаємодії, вплив інформатизації на сучасну мову, вплив на цінності та культурні інтереси студентів; розглянуто проблеми фільтрації матеріалу, переходу до самостійних дій, підміни реальних знань комп’ютерною програмою тощо. A characteristic feature of the present stage of economic, technological and information progress is rapid development of information technologies, their wide use in everyday life and education as well as in government management. Today, the educational system is undergoing the period of changes and transformations. Educational establishments should form the ability to learn, obtain information and gather the nesseray knowledge. Hence, the development of an individual’s information culture plays an increasing role in educational process. Expansion of the information culture in the society and, particularly, in education is an important social and educational foundation of informatization in general. This article examines peculiarities of formation of an individual’s information culture; elucidates the notion of "information culture" and formulates the problems of its formation; identifies the ways and methods by which information culture influences the efficiency of the educational process. Formation of the information culture influences students thinking ability in a positive way, enabling them to think in categories, see main ideas, analyze the situation and draw conclusions developing their objective and abstract constituents. Proving the importance of IT influence on the process of education, we also focus our attention on the negative moments of such influence. We reveal the essence of such aspects as individualization of the learning process, creation of new forms of interaction, informatization impact on the modern language, students’ values and cultural interests as well as material filtration, transition to individual work, substitution of real knowledge by a computer programme etc.
  • Thumbnail Image
    Item
    Системні аспекти інвестування в галузі інформаційних технологій
    (Видавництво Львівської політехніки, 2014) Катренко, А. В.; Пастернак, О. В.
    Розглянуто системні аспекти та особливості інвестування в галузі ІТ, стан ринку ІТ в Україні та тенденції його розвитку. Проаналізовано види та особливості інвестицій в ІТ, методи оцінювання інвестицій. Розроблено дерево цілей інвестування. Запропоновано загальну структуру алгоритму оцінювання інвестицій у галузі ІТ. This article examines an issue of system aspects and investment features in IT sphere, state of IT market and its progress trend. An analysis of the types and investment features in IT, investment evaluation methods was implemented. Objectives tree was developed. A general algorithm structure for evaluating investment in IT branch was proposed.
  • Thumbnail Image
    Item
    Автоматизована ідентифікація об’єктів регулювання за їх експериментальними імпульсними характеристиками
    (Видавництво Львівської політехніки, 2014) Ковела, І. М.; Вітер, О. С.; Стахів, Р. І.; Яцук, Ю.В.
    Пропонується новий метод отримання передавальних функцій об’єктів регулювання за їх експериментальними імпульсними характеристиками, який полягає у тому, що задача ідентифікації зводиться до математичної задачі апроксимації експериментальних даних аналітичними виразами і розв’язання її за допомогою інформаційних технологій. A new method to obtain the transfer functions of the objects based on their experimental impulse response is presented. The identification problem is reduced to a mathematical problem of approximation of experimental data by the analytic expressions and to solving it using information technologies. Automatic processing of experimental impulse response in order to obtain the mathematical model of control object can be done in various ways. In certain studies the problem of identification using impulse response is solved by means of mathematical optimization techniques and by means of specialized software that is complicated and is restricted for practical use. In order to address these shortcomings a new more versatile method of automated identification of objects by experimental impulse response is proposed in the paper. The proposed method can effectively solve the vast majority of practical problems of identification of industrial facilities. The use of the impulse response has a number of advantages.