Вісники та науково-технічні збірники, журнали

Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/12

Browse

Search Results

Now showing 1 - 5 of 5
  • Thumbnail Image
    Item
    Individual Drive of Internal Combustion Engine Lubrication System Based on Switched Reluctance Motor
    (Видавництво Львівської політехніки, 2021-06-01) Головач, Ігор; Каша, Лідія; Гудзій, Іван; Holovach, Ihor; Kasha, Lidiia; Hudzii, Ivan; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    У статті проаналізовано сучасні системи змащення двигунів внутрішнього згорання. З’ясовано, що системи з механічними компонентами приводу, що містять механічні та електронні компоненти, мають низку недоліків. Зокрема, при холодному пуску двигуна внутрішнього згорання, коли в’язкість мастила є високою, характеристика гідродинамічного опору різко піднімається вгору, що приводить до високого тиску на низьких обертах і привід вимагає низьких обертів насоса. Знову ж, зростання температури мастила є причиною зменшення в’язкості, характеристика гідродинамічного опору стає пологішою. Це, своєю черою, зменшує тиск у системі змащування та вимагає збільшення обертів помпи, для того, щоб підтримати тиск постійним. На основі проведеного аналізу сформульовано вимоги до мастильних систем та запропоновано окрему систему змащення з примусовою подачею мастила. Для приводу насоса системи змащування двигуна внутрішнього згорання запропоновано та розраховано вентильний реактивний двигун, який за своїми якостями є одним із перспективних щодо використання у такого типу системах.
  • Thumbnail Image
    Item
    Методи та засоби діагностування роботи двигуна автомобіля за оцінкою його віброакустичних характеристик
    (Видавництво Львівської політехніки, 2018-02-18) Наконечний, А. Й.; Гетьман, О. Л.; Національний університет “Львівська політехніка”
    Розглянуто сутність і потребу в діагностуванні двигунів автомобіля за допомогою аналізу його віброакустичних характеристик. Для покращення аналізу запропоновано використання вейвлет-перетворення сигналів.
  • Thumbnail Image
    Item
    Analysis of ways of increasing the energy efficiency of traction electric transmission of shunting diesel locomotive
    (Lviv Politechnic Publishing House, 2019-02-26) Буряковський, Сергій; Маслій, Артем; Помазан, Данило; Ковальчук, Олександр; Buriakovskyi, Serhiy; Maslii, Artem; Pomazan, Danylo; Kovalchuk, Oleksandr; National Technical University “Kharkiv Polytechnic Institute”; Ukrainian State University of Railway Transport
    Стаття присвячена проблемам підвищення енергоефективності тягової електричної передачі маневрового тепловоза. В умовах зростання вартості пального для збереження конкурентоспроможності залізничних перевезень досить гостро постає питання енергоефективності тягового рухомого складу, на який припадає близько 90 % загального споживання вуглеводнів залізницею. На сьогодні досліджено низку заходів з підвищення ефективності дизельних двигунів тепловозів, що дає змогу отримати приріст ККД на рівні 1–5 %. Застосування нових ефективних типів електромеханічних перетворювачів зі статичними перетворювачами, своєю чергою, також дає змогу знизити споживання паливно-мастильних матеріалів тепловозом. Проте вирішення питання енергоефективності тягової передачі тепловоза потребує комплексного підходу. Одним із таких підходів є застосування нових типів дизельгенераторних установок для тепловозів – вільнопоршневих двигунів внутрішнього згорання з лінійними генераторами. Застосування нових конструкцій теплових двигунів дає змогу значно розширити можливі межі підвищення ефективності тепловозної тяги
  • Thumbnail Image
    Item
    Heat generation and heat consumption in engine of rapid internal combustion
    (Lviv Politechnic Publishing House, 2018-01-29) Hashchuk, Petro; Nikipchuk, Serhij; Lviv State University of Life Safety; Lviv Polytechnic National University
    The research of heat generation and heat consumption in a conventional or ideal engine provides useful information about the regularities, character of the process and effectiveness of fuel combustion in any real engine that cannot be subject to experiments. This information is advantageous both in case of heat transformation effectiveness analysis and the development of means to improve already employed engine. The procedure (algorithm) of thermal processes modeling that take place in the internal combustion engines should be developed in a way that enables, according to measured pressure of working gases, to adequately reconstruct the course of heat generation, and vice versa, relying on a set course of heat generation, to veritably identify the change of gases pressure in the cylinder. Research aim – based on the principle of analogy and harmonious combination of induction and deduction to evaluate the possibility to represent in a formal way and theoretically generalize experimentally identified information about the regularities of heat generation and heat consumption processes development in Otto-cycle engines (engines of rapid internal combustion). As a rule in case of analytical identification of heat generation – heat consumption processes the index a of combustion capacity is defined in advance. The acquired information, however, demonstrates that there are more reasons to consider the value of the parameter m to be set in advance, rather than of the parameter a. The relation between values of heat emission maximal intensiveness z& * and the time of its achievement t * in an empirical sense is seemingly parabolic. Theoretically, as it has been found out, it can be evidently treated as “fuzzy” hyperbolic. The fact that the engine’s idle run does not conform to the “hyperbolic” tendency manifests its considerable imperfection and does not contend against the theoretically substantiated regularity. Given, for example, that z& *t* »1, it is possible to acknowledge that m »1.93. While given m » 2 , we will have to acknowledge that z&*t* »1.03 . Thus, if we assign in advance that a = -6.908 we considerably limit the flexibility and preciseness of the identification algorism.
  • Thumbnail Image
    Item
    Принципи ідентифікації регуляторних характеристик двигуна внутрішнього згоряння
    (Видавництво Львівської політехніки, 2016) Гащук, П. М.
    Йдеться про пріоритети режимів роботи й т. зв. регуляторну характеристику двигуна внутрішнього згоряння, яка відображає режимні пріоритети. Піддаються аналізові класичні приклади різного тлумачення пріоритетів режимів на основі питомої витрати пального. Їм протиставлені нові підходи до упорядковування режимів роботи двигуна. Запропоновано змістовніші алгоритми ідентифікації регуляторної характеристики двигуна внутрішнього згоряння. It is a question of operating regime priorities and so-called regulative characteristic of an internal combustion engine, called to display regime priorities. Classical examples of different interpretation of regime priorities on the specific fuel consumption basis are giving into the analysis. To them new approaches to regime streamlining is opposed. More substantial algorithms of identification internal combustion engine regulative characteristics are offered.