Вісники та науково-технічні збірники, журнали

Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/12

Browse

Search Results

Now showing 1 - 6 of 6
  • Thumbnail Image
    Item
    The influence of degree of loading and load placing on steerability of vehicles
    (Видавництво Львівської політехніки, 2021-03-10) Kuzio, Igor; Sokil, Mariia; Lviv Polytechnic National University
    Для колісних транспортних засобів з нелінійною силовою характеристикою пружинних амортизаторів та демпферних пристроїв розроблено методику оцінювання впливу ступеня завантаженості, кінематичних параметрів руху на їх керованість вздовж криволінійних ділянок шляху. В основу досліджень покладено рівняння кінетостатики системи підресорена–непідресорена частини та диференціальні рівняння відносного руху підресореної частини транспортних засобів. Щодо останніх, то вони враховують як завантаженість транспортного засобу, так і нелінійно-пружні характеристики амортизаторів. Для випадку, коли пружні характеристики амортизаторів описуються степеневою або близькою до неї залежністю, вдалось аналітично описати коливання підресореної частини. Їх особливістю є те, що частота, а отже, динамічна сила тиску коліс на опорну поверхню (дорогу) залежить від амплітуди коливань. Остання та характеристики дорожнього покриття визначають основні параметри керованості та стійкості руху транспортних засобів вздовж криволінійних ділянок шляху. Все в сукупності дало змогу отримати залежність критичного значення динамічного кута повороту керованих коліс як функцію амплітуди поздовжньо-кутових коливань, кінематичних параметрів руху, ступеня завантаженості транспортного засобу. В результаті встановлено: а) коливання підресореної частини значною мірою зменшують граничний кут повороту керованих коліс вздовж криволінійних ділянок шляху; б) для періоду розганяння транспортного засобу і ближчого розташування центра ваги вантажу, який транспортується, до заднього борта граничний динамічний кут повороту керованих коліс є меншим; в) система підвіски з прогресивним законом зміни відновлювальної сили пружинних амортизаторів у ширшому діапазоні зміни амплітуди коливань підресореної частини задовольняє ергономічні умови перевезення. Отримані розрахункові залежності можуть бути базовими під час модернізації наявних чи створення нових систем підресорювання з метою покращення основних експлуатаційних характеристик колісних транспортних засобів
  • Thumbnail Image
    Item
    Теорія Кернера та фазові переходи для потоків у телекомунікаційних мережах
    (Видавництво Львівської політехніки, 2018-02-18) Кайдан, М. В.; Бешлей, М. І.; Максимюк, Т. А.; Стрихалюк, Б. М.; Матвіїв, Р. З.; Kaidan, M.; Beshley, M.; Maksymyuk, T.; Strykhalyuk, B.; Matvyev, R.; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    В роботі розглянуто можливість використання теорії Кернера трьох фаз для телекомунікаційних мереж. Описано принципи функціонування транспортних потоків для фаз вільного, синхронізуючого потоків та фази рухомого кластера у системах масового обслуговування з явними втратами, з очікуванням та у системах з повторними викликами. Також розглянуто теорію Кернера за пріоритетного обслуговування та визначено, що кількість фаз значно зростає. Розглянуто можливість дослідження фазових переходів у телекомунікаційних мережах на основі теорії Ландау. Описано параметр порядку, потенціал та коефіцієнт при квадратному члені для дослідження фазових переходів у мережах.
  • Thumbnail Image
    Item
    Dynamic Modelling of Centrifugal Hydraulic Load of Pumping Station Electric Drive
    (Lviv Politechnic Publishing House, 2019-02-26) Лисяк, Владислав; Олійник, Михайло; Сівакова, Ольга; Сабат, Мирослав; Lysiak, Vladyslav; Oliinyk, Mykhailo; Sivakova, Olha; Sabat, Myroslav; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    Проаналізовано сучасні тенденції моделювання відцентрового гідравлічного навантаження електро- приводу помпових станцій. Виявлено, що переважно застосовується гранично спрощений підхід до представлення однієї з нерозривно пов’язаних підсистем (гідравлічної чи електромеханічної), що значно звужує можливості комплексного аналізу процесів, які відбуваються в окремих її елементах. Моделі, побудовані на таких засадах, можна ефективно застосовувати для вирішення вузькоспеціалізованих задач, і вони не завжди дають достатнє уявлення про стан і режими усіх елементів підсистем. Частково цю проблему вирішено під час моделювання усталених режимів помпових станцій. Запропоновано вдосконалену динамічну модель відцентрового гідравлічного навантаження електроприводу помпової станції, яка дає змогу досліджувати процеси, що відбуваються в основних елементах відцентрової помпи з урахуванням її внутрішніх параметрів та залежності цих параметрів від фізичних параметрів рідини.
  • Thumbnail Image
    Item
    Експериментальные исследования прочности и деформативности железобетонных балок, изготовленных и усиленных бетоном из отходов обогащения железных руд
    (Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2010) Валовой, А. И.; Герб, П. И.
    Поставлені актуальні питання дослідження залізобетонних балок, підсилених нарощуванням в розтягнутій зоні і випробуваних постійним та змінним навантаженням з різним рівнем повторного завантаження. Наведена перша частина результатів випробувань балок з бетонів на відходах збагачення залізних руд на міцність, деформативність і тріщиностійкість. Pressing research questions of reinforce concrete beams strengthened by building-up in the stretched zone and tested by constant and variable loading with various loading levels are worked out. First testing results of concrete beams on the wastes of iron ores enrichment, durability, deformation and breaking fastness are represented.
  • Thumbnail Image
    Item
    Тенденції росту навантажень на фундаменти існуючих мостів, побудованих у минулому столітті за типовими проектами
    (Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2010) Усаковський, С. Б.; Велічко, М. М.
    На автодорогах України є більше п’яти тисяч мостів, побудованих у минулому столітті за типовими проектами під навантаження, що сьогодні застаріли. Поставлено завдання оцінити ступінь збільшення навантаження на фундаменти цих мостів від рухомого складу з метою подальшого виявлення резервів міцності цих фундаментів. The roads in Ukraine there is a significant number of bridges that built on standard projects by old load late last century. This paper is task evaluate the load for foundations of those bridges from live load.
  • Thumbnail Image
    Item
    Логістична підтримка розробки продуктових інновацій та виведення їх на ринок
    (Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”, 2009) Чухрай, Н. І.
    Розглянуто напрями логістичної підтримки розроблення та виведення нового товару на ринок. Викладено сутність концепції DFL – «логістичного впливу на проектування нового товару». Доведено необхідність та розглянуто можливі форми співпраці з постачальниками під час розроблення нового товару. Обґрунтовано способи оптимізації внутрішньовиробничих та дистрибуційних логістичних витрат. In the article directions of logistic support of development and deducing a new commodity to the market are considered. The essence of the concept of DFL – “logistic influence on planning of new commodity» is expounded. A necessity is proved and the possible forms of collaboration with suppliers at development of new commodity are considered. The methods of production and distribution optimization logistic charges are proved.