Вісники та науково-технічні збірники, журнали

Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/12

Browse

Search Results

Now showing 1 - 10 of 11
  • Thumbnail Image
    Item
    Telegram news channels: overview, audience preferences, specifics of functioning
    (Видавництво Львівської політехніки, 2023-02-28) Кіца, Мар’яна; Kitsa, Mariana; Lviv Polytechnic National University
    Досліджено популярні світові новинні телеграм-канали, їх вплив на суспільство та визначено переваги та недоліки такого формату медіа. Розглянено відомі новинні канали, такі як The New York Times, BBC News, The Guardian, CNN та Reuters, проаналізовано їхні особливості та відмінності, описано позитивні та негативні аспекти використання телеграм-каналів для отримання новин та інформації. Для дослідження також проведено опитування аудиторії щодо їхнього досвіду використання новинних телеграм каналів та їхньої думки про переваги та недоліки такого формату медіа. Подано поради щодо вибору надійних та об’єктивних новинних телеграм-каналів та попередження про можливість поширення пропагандистської та необ’єктивної інформації в деяких каналах. Результати дослідження показали, що новинні телеграм канали здебільшого користуються популярністю серед молоді, яка шукає швидкого та зручного доступу до інформації. Опитування аудиторії показали, що більшість респондентів вважають такі канали зручними та доступними для отримання новин. Однак, дослідження також виявило ризики надання необ’єктивної та фейкової інформації деякими новинними телеграм каналами. Тому користувачам важливо звертати увагу на джерела та перевіряти інформацію з інших джерел. Дослідження популярних світових новинних телеграм каналів, проведене за допомогою методів аналізу активності та контенту, дозволило виявити переважаючі тематики, типи матеріалів та рівень активності аудиторії. Крім того, дослідження показало, що якість контенту та журналістські стандарти відрізняються від каналу до каналу. Телеграм канали The New York Times, BBC News, The Guardian та Reuters отримали високі оцінки від аудиторії та експертів щодо якості та незалежності своєї інформації. Телеграм канал CNN також має високі журналістські стандарти. Отже, стаття містить цінну інформацію для тих, хто цікавиться новинами та користується телеграм-каналами як джерелом інформації. Вона допоможе вибрати найбільш якісні та достовірні канали, а також використовувати їх із максимальною користю та обережністю.
  • Thumbnail Image
    Item
    Прихований вплив на реципієнта у рекламі соціальної мережі “Facebook”
    (Видавництво Львівської політехніки, 2023-02-28) Гецко, Ганна; Hetsko, Hanna; ДВНЗ “Ужгородський національний університет”
    Розвиток інформаційного суспільства впливає не тільки на якість життя людей, але і на формування нових комунікаційних зв’язків. Швидке проникнення інформаційних технологій у різні сфери нашого життя сприяло глобальному поширенню мережі інтернет, в якій для комунікації активно використовуються соцмережі. Для рекламодавців соціальні мережі надають унікальні можливості швидкого поширення інформації та безпосереднього контакту зі споживачами. Специфікою рекламної комунікації є не лише інформування реципієнта про товари чи послуги, але й вплив на нього за допомогою різних засобів. Порушено проблему дискурсу соціальних мереж, де під час комунікації у віртуальному просторі застосовуються різноманітні маніпулятивні стратегії, тактики та прийоми впливу. Зосереджено увагу на комунікативно-прагматичних прийомах маніпулятивного впливу на свідомість споживачів в українськомовних рекламних текстах соціальної мережі “Facebook”. Наголошено на тому, що для реалізації стратегії маніпулятивного впливу, рекламодавці вдаються до різноманітних тактик. Найпоширенішою з них є тактика трансакцентуації, яка полягає у формуванні позитивного настрою через перенесення акценту з купівлі рекламованого товару чи послуги на отримання приємних емоцій і відчуттів. Трансакцентуація найчастіше переноситься на відчуття радості, щастя, комфорту, спокою, допомоги, відсутності перешкод. Використовується також ціннісно орієнтована тактика, яка спрямована на активізацію у свідомості адресата позитивних ціннісних орієнтирів і їх асоціацію з рекламованим товаром чи послугою. В аналізованих рекламних текстах найчастіше маніпулюють такими базовими цінностями: свобода, безпека, відпочинок, сім’я. Менш поширеною є тактика маскування – створення у рекламному повідомленні такої позиції адресанта, яка дозволяє відігравати різні ролі з метою переведення спілкування з адресатом у площину особистої комунікації (позиція наставника, співрозмовника, порадника).
  • Thumbnail Image
    Item
    Forecasting economic result of manipulation using game theory modeling
    (Видавництво Львівської політехніки, 2021-03-01) Kuzmin, O.; Stanasiuk, N.; Berdnik, D.; Lviv Polytechnic National University
    Manipulations are taking place widely on various capital, commodity, derivative and other markets. They are reported regularly and sometimes causing significant losses. But it doesn’t mean that the efforts intended to limit this sort of activity are insignificant. Surveillance budgets, as well as applied fines, are impressing. The annual volume of manipulative attempts and the efforts, intended to deter these attempts, are growing exponentially year after year. The imperfection and low versatility of detection methods are leaving space for successful attempts, making manipulative behavior still attractive. This paper is representing the model, based on the Game Theory and aimed to fit modern requirements of surveillance. The article defines basic problems in manipulation detection and proves model’s capability to solve them. However, the problem is reviewed on a general level allowing to elaborate the versatile model, but not a specific manipulative scenario. At the same time, the model allows complementing it with precise tools defining aspects related to actual manipulation. Manipulation and the shaping of it's economic results are reviewed in-depth, revealing it's core phenomenology.
  • Thumbnail Image
    Item
    Образ ОРДЛО в прифронтових медіа як елемент гібридної війни
    (Видавництво Львівської політехніки, 2019-02-26) Василик, Любов; Vasylyk, Lybov; Чернівецький національний університет ім. Ю. Федьковича
    Розглянуто проблему дотримання інформаційних стандартів журналістики в умовах гібридної війни. Проаналізовано регіональні ЗМІ Донецької та Луганської областей як найближчі до зони конфлікту медіа, що зазнають інформаційного впливу чужої пропаганди. Увагу звернено на неприпустимість легітимізації у суспільній свідомості сепаратистських угруповань ОРДЛО, показано, як помилки журналістів сприяють російським пропагандистам в інформаційній війні проти України, актуалізовано потребу кращої кодифікації стандартів журналістики в умовах інформаційної агресії. Констатовано: розділеній українській аудиторії Донеччини/Луганщини подається дуже розмита картина дійсності, у якій неможливо чітко виявити грань між правдою та брехнею, а тонкі гібридні медіа-вкиди легітимізують уявлення про різні “правди”, які існують по обидві сторони конфлікту, про їх виправданість і право на існування. Українські медіа ризикують подати події в інтерпретації прес-служб “ДНР/ЛНР”. Некритичне цитування представників окупаційної адміністрації як цілком допустимих джерел інформації легітимізує владу сепаратистів, подає її як таку, що відбулася. Оскільки викладення новин у ракурсах бачення російсько-окупаційних адміністрацій є елементом медіа-маніпуляцій, то українським ЗМІ частіше варто надавати слово Міністерству з питань тимчасово окупованих територій, Держприкордонслужбі, прес-штабу ООС. Основний наголос у медіа-контенті має ставитися саме на українських смислових позиціях. Поширення медіа-концептів сепаратистів, мови ворожнечі небезпечне для цілісності нашої держави і є елементом ведення гібридної війни в нашому українському медіа-просторі. Нерозуміння цього та відсутність чіткої позиції блокує подолання головних загроз національній безпеці держави.
  • Thumbnail Image
    Item
    Механізми протидії негативним впливам інформаційної пропаганди
    (Lviv Politechnic Publіshing House, 2015) Малик, Ірина
    Розглядаються проблеми виникнення та впливу пропагандистських технологій як необхідного елемента інформаційних війн. Досліджуються особливості застосування інформаційної зброї та інформаційних впливів на людину. Проведено аналіз популярності українських та російських телеканалів у регіонах України на сучасному етапі. In this article, problems of emergance and influence of propaganda technologies as an important element in information wars are examined. Pecularities of informational weapon application and informational influence on a human were researched. For analysis of television influence, up-to-date ratings of popular Ukrainian and Russian TV channels were analyzed. Findings of Kyiv International Institute of Sociology (KIIS) were used. KIIS carried out “Counteraction to the Russian propaganda in the onflict region” survey that was ordered by Public Society (“TV Critics”). Particular attention in this article is paid to the study of propaganda phenomenon – from roots and origin to its official founders and peculiarities of usage at the modern stage. Analysis of major propaganda technologies is carried out, and an attempt to work out the mechanisms of counteraction to informational influences is made. The article reviews a necessity of development of measures system directed towards the improvement of regulator base and prevention, neutralization of potential and real threats to national security in informational sphere. The Cabinet of Ministers of Ukraine, The Security Service of Ukraine, The State Service of Special Connection and Information Protection of Ukraine, The Ministry of Foreign Affairs of Ukraine were involved in realization of developed measures. The Cabinet of Ministers of Ukraine enacted a decree on January 14, 2015, according to which the Ministry of Information Policy of Ukraine was formed and relevant regulations were approved. The main tasks of the Ministry are the following: counteracting to information aggression from Russia; development of strategy of the state information policy and conception of information security of Ukraine; coordination of governmental bodies in communication issues and information dissemination.
  • Thumbnail Image
    Item
    Політична міфотворчість як технологія впливу на суспільну свідомість
    (Видавництво Львівської політехніки, 2015) Денисюк, Світлана
    Проаналізована сутність політичних міфів, їх структура та функції. Охарактеризовано особливості міфологічної свідомості як живильної основи для впровадження технологічних міфів. Визначено політичну міфотворчість як ефективну технологію, яку використовують сучасні українські політики для отримання влади і яка виконує деструктивну роль. The article analyzes the essence of political myths. They are considered to be a simplified model of the political sphere perception that does not involve a critical understanding of reality. The author describes the structural components of political myths (value, cognitive, social, emotional and evaluative and symbolic) and their basic functions. The peculiarities of mythological consciousness are characterised as a field for technological myths introduction . The author defines the modern political myths in Ukrainian society, they are «the image of the hero», «enemy image», «moral politician», «European integration», «NATO membership», «freedom of speech», «Eastern Slavic fraternal peoples». The political myth making is analyzed as an effective technology used by political leaders for achieving power. The influence of political myths is connected with the well developed citizen`s mythological consciousness, that is why myths are so popular among political leaders in Ukraine. In fact, modern political myths simplify reality and play on the emotions of citizens, deceiving them, backing off the development of rational thinking. There are some technologies of the creation and updating of myths which are used in Ukrainian society in particular. They include repetition of positive events in Ukraine; creating an illusory reality; manipulation features of national character, mentality and they are used when the politician needs it. In the process of constructing myths game on contrasts, antagonisms are used. The main idea is that political myth-making helps the power create neccessary pattern for citizens` behavior, socio-political climate, improve planned stereotypes of consciousness, attitudes, values (justice, statism, paternalistic attitudes). The author emphasises that myths serve as an additional tool to legitimize power, creating the illusion of citizens involvement in the political process and openness to dialogue between the power and public.
  • Thumbnail Image
    Item
    Євромайдан: технології зниження політичної активності
    (Видавництво Львівської політехніки, 2014) Пасічний, Роман
    Незадовільна соціально-економічна ситуація в країні призвела до вивільнення радикальних настроїв у суспільстві. Каталізатором подій стала ситуація щодо підписання договору про асоціацію з ЄС, що зібрало велику кількість людей, налаштованих на дії. На хвилі революційного, протестного настрою виникла нова «мітингова демократія» – Євромайдан у Києві. Як і кожна маса, Євромайдан може піддаватись впливу. Усі політичні гравці у цій ситуації намагаються за допомогою політичних технологій вплинути на Єромайдан для досягнення власної мети. Технології впливу на маси та як вони діють розглянуто у цій статті. Nowadays, the majority of Ukrainian citizens considers social and economic situation in the country unsatisfactory. Corruption, old and unbalanced economic structure, unsatisfactory conditions for small and medium businesses – there are the core of the problems. Inoperative system of social justice, absence of development perspectives, population which is vulnerable to arbitrary from the side of authority resulted in society radicalization and appearance of revolutionary sentiments, which were waiting for a good moment to manifest. The decision of Ukrainian government to make a sudden turn few days before the Vilnius summit and rejection to sign an agreement about association with EU was a trigger that led to gathering of mass rallies. On the ground of revolutionary and protesting sentiments appeared a new «rally democracy» – Euromaidan in Kiev with clones in other cities of Ukraine. When there are the masses of people the task of the policy is to organize them. Political players, such as oppositional leaders and protesting groups in empowered environment got essential lever, but without long-term strategy they weren’t able to use a big potential energy formed for their benefit. A great number of centers which attempted to make an influence on a situation and non-compliance of aims didn’t allow any of them to consolidate their strategic aspirations. At the same time, inability to reach an agreement doesn’t allow any of centers to build a contractual path in order to win the situation. The energy of Euromaidan goes out together with people passion. It is caused by subjective and objective factors namely technology of decreasing citizens’ political activity and competent strategy of government. Considering reasons of Euromaidan formation and analyzing the chronology of events we will try to follow which influence technologies on masses were used by oppositional leaders, public activists and authority. We are interested in such technologies of Euromaidan management as fight with panic, foreign manipulations and provocations in order to avoid its transformation to aggressive crowd of people.
  • Thumbnail Image
    Item
    Мобілізаційні виборчі технології: досвід авторитарної мобілізації
    (Видавництво Львівської політехніки, 2013) Ямельницький, Олег
    Розглянуто значення дій мобілізаційного характеру для активізації участі громадян у виборах. Наголошено на тому, що природа політичної мобілізації (її авторитарний чи змагальний виміри) істотно змінюється залежно від соціокультурного контексту політичної системи, в якій вона здійснюється. Стверджується, що використання технологій маніпулятивного характеру необхідне для задіювання емоційної домінанти електорального вибору, яка все ще переважає в електоральній практиці України. The principal objective of this paper is to demonstrate the importance of mobilization actions aimed at activation of citizen participation in elections. It is emphasized the that nature of political mobilization (in particular, its authoritarian or competitive dimension) changes substantially depending on the social and cultural context of the political system. This paper also presents a perspective on the use of manipulation techniques and technologies that are necessary for involving emotional dominant, which is still prevalent in the process of electoral manipulation in Ukraine.
  • Thumbnail Image
    Item
    Явище артефакту у трактуванні громадської думки
    (Видавництво Львівської політехніки, 2012) Балуцька, Леся
    Подано приклади трактування явища громадської думки як штучного продукту. Розглянуто основні підходи до тлумачення громадської думки: як артефакту, як способу маніпулювання свідомістю, як наперед заданого та зумовленого явища. Обґрунтовано та доведено, що громадська думка у процесі еволюції набуває ознак повноцінного суспільно-політичного інституту і втрачає ознаки штучного та відпрацьованого продукту. The examples of public opinion’s interpretation as artificial product are given. The main approaches to public opinion’s explanation are considered as artifact, as the mean of consciousness’ manipulation as the phenomenon which is set beforehand. It is proved that the public opinion in his development and in the process of evolution gets the features of full value social political institute and loses the characteristics of artificial and worked product.
  • Thumbnail Image
    Item
    Електронні засоби виявлення вербальної маніпуляції в ЗМІ
    (Видавництво Львівської політехніки, 2011) Стасула, Н.
    Аналізується використання вербальної маніпуляції у сучасних ЗМІ з метою впливу на поведінку та свідомість адресата, а також розглядається комп’ютерний контент-аналіз як метод виявлення вербальної маніпуляції у ЗМІ. The analysis of verbal manipulation usage in modern media in order to influence on human behavior and consciousness and considered computer content analysis as a method of identifying verbal manipulation in the media.