Вісники та науково-технічні збірники, журнали
Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/12
Browse
8 results
Search Results
Item Маркетингові комунікації органів місцевого самоврядування: визначення пріоритетних для мешканців тем інформації(Видавництво Львівської політехніки, 2022-03-01) Гвоздь, М. Я.; Карий, О. І.; Процак, К. В.; Gvozd, M.; Karyy, O.; Protsak, K.; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National UniversityДослідження спрямовано на удосконалення маркетингових комунікацій органів місцевого самоврядування із мешканцями сільських громад. Зокрема, досліджено пріоритетні сфери, найцікавіші для мешканців сільських територій. Проведене соціологічне дослідження дало змогу виявити відмінності у потребах в інформації та її змісті залежно від рівня достатку мешканців громади та за гендерною ознакою. За результатами анкетування розроблено рекомендації органам місцевого самоврядування щодо удосконалення їх комунікаційної політикиItem Сувенірна реклама як фактор впливу на поведінку споживача(Видавництво Львівської політехніки, 2020-02-25) Карпій, О. П.; Струк, Н. Р.; Karpii, O. P.; Struk, N. R.; Національний університет “Львівська політехніка”; Національна академія друкарства; Lviv Polytechnic National University; Ukrainian Academy of PrintingОхарактеризовано вплив різних факторів, контрольованих та неконтрольованих з боку підприємства, на поведінку споживача. Детально розглянуто основні категорії сувенірної продукції. Наведено основні переваги сувенірної реклами та визначено користь від її використання. Подано структуру надходження сувенірів на ринок України. Систематизовано технології нанесення зображення на сувеніри. За результатами досліджень сформовано порівняльну таблицю додаткових послуг на найбільших автозаправних комплексах Львівщини. Охарактеризовано вигоду від використання програм лояльності більшості автозаправних комплексів. Аргументовано необхідність використання сувенірної реклами на автозаправних комплексах.Item Marketing communications as a necessary prerequisite for efficient work of a philharmony(Lviv Politechnic Publishing House, 2019-02-26) Karyy, O.; Protsak, K.; Prosovych, O.; Lviv Polytechnic National UniversityThe purpose of the article is to summarize the peculiarities of marketing communications in the field of culture and arts and philharmonic in particular, to consider the financial component of the activities of the philharmonic and to propose measures for its improvement. Analyze modern creative means and tools of communication marketing and adapt them for activities of philharmonic. The article investigates that organizations of the sphere of culture and arts and philharmonic society, in particular, operate in conditions of instability, great competition and uncertainty. Their success depends directly on the number of visitors. Therefore, marketing communications play an extremely important role in the life of cultural and arts organizations and the philharmonic. In general, the marketing of organizations of the socio-cultural sphere and the philharmonic, in particular, consists of the same components – good, price, place and promotion, but in the philharmonic they have their own specific, which is that the product can be divided into the main and the additional. It is also noted that the implementation of philharmonic events non-commercial and commercial marketing leads to the same effects – a high commercial outcome. The difficulty in promoting of philharmonic arts services is due to lack of funds for such events. In order to realize marketing measures of a flexible strategy of cultural and arts organization, it is proposed to implement the latest financial technologies – fundraising and crowdfunding. Elements of scientific novelty can see in construction of an algorithm of action in the application of fundraising, as well as in generalization of modern types of marketing communications tools for the philharmonic. The practical value of this study is to elaborate on the application of four possible to promote the future of the Philharmonic's concert, namely Event- Marketing, Art-Marketing, Entertainment Marketing and Guerrilla Marketing. The advantages, disadvantages and costs of each of these promotion methods are outlined. The research found that Guerrilla marketing or Art-marketing is inappropriate due to its quot; aggressive" way of promoting and possible problems with obtaining permission, while Entertainment-marketing and Event marketing are recommended for use in the Philharmonic. Also the main stages of the use of Event-marketing are described in detail. It is recommended to borrow foreign experience. For the Philharmonic, it is suggested to use the experience of the world class chamber orchestra of Manchester Kamerata. This orchestra promotes its cultural product very flexible and attract the maximum number of viewers. Further research will address the more detailed study of the effectiveness of marketing activities of the cultural and arts organizations.Item Маркетингова та логістична діяльність автомобілебудівних підприємств(Видавництво Львівської політехніки, 2018-02-26) Терлецька, В. О.; Національний університет “Львівська політехніка”Досліджено та проаналізовано маркетингову та логістичну діяльності авто- мобілебудівних підприємств для забезпечення на їх основі конкурентних переваг та формування позитивного іміджу в динамічних умовах функціонування. Визначено на що спрямовані маркетингова та логістична діяльності підприємств в Україні. Охарактеризовано ринок автомобілебудівної продукції України. Виокремлено недоліки здійснення маркетингової і логістичної діяльності вітчизняних підприємств. Розглянуто концепцію “точно в строк”, визначено її базові постулати та переваги. Представлено рекомендації для ефективного функціонування маркетингової та логістичної діяльності вітчизняних підприємств автомобілебудування.Item Взаємодія е-логістики та маркетингових комунікацій високотехнологічних підприємств у площині дистрибуції цінностей до споживачів(Видавництво Львівської політехніки, 2017-06-20) Касян, С. Я.; Kasian, S. Y.; Дніпровський національний університет імені Олеся Гончара; Oles Honchar Dnipro National UniversityПоглиблено аналізування взаємодії е-логістики та маркетингових комунікацій високотехнологічних підприємств у площині дистрибуції цінностей. Описано взаємодію корпоративних стратегій з прогресивним функціонуванням логістичних систем. Встановлено сутність логістики переміщень ресурсних потоків у контексті безпечного вектора взаємодії з довкіллям. Висвітлено споживання у площині організації комунікації агентів у соціокультурному середовищі, типологію логістичних послуг, географію логістики дистрибуції автомобілів. Удосконалено механізм маркетингового комунікаційного роз’яснення доцільності заощадження ресурсів, екологічно безпечного логістичного постачання і розподілу в Україні.Item Комплексна програма комунікацій підприємства із громадськістю як інструмент впливу на його ділову репутацію(Видавництво Львівської політехніки, 2015) Ясінська, Ю. Р.Розглянуто ділову репутацію підприємства як процес та результат взаємодії підприємства із громадськістю, який залежить від цілеспрямованого планування комунікацій підприємства. Розглянуто різноманітні підходи щодо сегментування груп громадськості підприємства, визначено особливості їх взаємозв’язку із підприємством. Розроблено комплекс напрямків впливу підприємства на групи громадськості, зокрема, за допомогою організації кадрової політики та корпоративних комунікацій підприємства, організації особистих та групових зустрічей керівників підприємства, підготовки звітно-інформаційної документації, проектів соціально-економічного розвитку місцевостей розміщення підприємства, моделювання систем лояльності для постійних покупців. Reputation as a process and result of interaction among the society and the enterprise depends on purposeful planning of enterprise relationship with its target community groups. The public, which affects to the enterprise is heterogeneous, has different interests and needs, different expectations about its activities, and requires planning and organization of different marketing communications. The purpose of the article has been to determine the directions of formation of enterprise communications with target society groups to create a long-term and mutually beneficial relationships that positively affect to the reputation of the enterprise. In particular, it has been examined the following question in the article: 1) the impact on the target society groups to the enterprise; 2) it was developed areas of programs for enterprise communications with customers, employees, investors, local communities, taken into consideration their values, interests and needs. Forming a positive relationship with the local community, the enterprise must determine its capability and priorities of activity selecting or combining environmental, economic and social development programs of local communities. Constant dialogue with local communities, taking into consideration their opinions and suggestions help to receive their support in various crisis situations that may occur in the future. Ensuring effective communication and the formation of a rational personnel policy principles, with the aim to create loyal employees are in the center of a stable and positive relations with employees of the enterprise. Comfortable working conditions, flexible work incentives and objective evaluation, recognition of the value of the personal contribution of each employee to the activity of the enterprise, will allow the head of the enterprise to form a friendly and reliable relations with the employees and achieve goals. The importance of investors for enterprise is undoubted because they invest to the enterprise. Relations with them are built and supported by the following measures: advertising and distribution of information products (leaflets, brochures, etc.), gathering investors, excursions to the enterprise, review of annual and quarterly reports. Permanent information and contact support with investors and shareholders of the enterprise will allow it to gain their trust and affection, and receive planned investments. Customers of the enterprise are one of the priority groups of the public as they generate income, so its task is to meet their needs, keep contact with them forming a base of regular customers, sell them more and more goods. In the center of the entrepreneur activity should be a customer and his needs. Through individual approach to each customer, offering after-sales service, such as training and consulting, product maintenance, organizing effective loyalty programs for customers, carefully considering and resolving complaints and remarks of customers – that will allow an enterprise to tie and keep long-term relationships with a significant number of customers. Developed areas of enterprise communications with its target groups will be used in the further empirical studies as the diagnostics basis of existing communication business entities to determine their rankings on the efficiency of communication policy, and develop recommendations for improving communications of some enterprises with their target community groups.Item Marketing communication strategies of polish Enterprises in eu markets (chosen aspects)(Видавництво Львівської політехніки, 2013) Bajdak, А.; Janeczek, U.Development of business operations in international markets cannot happen without marketing communications as prerequisite for acquiring and maintaining successful business relationships. Polish enterprises focus on communication with institutional stakeholders. While relatively narrow in their tool choice, those processes take advantage of new media, adapt well to local conditions and stages in relationships with partners, and produce satisfactory level of effectiveness. Розвиток бізнес-операцій на міжнародних ринках не може відбуватися без маркетингових комунікацій як необхідної умови для встановлення і підтримки успішних бізнес-відносин. Польські підприємства зосереджуються на комунікації з зацікавленими сторонами. За умов порівняно вузького вибору в їх інструментах, ці процеси мають переваги нових медіа, добре пристосованих до локальних умов і стадій у взаємовідносинах з партнерами та досягають задовільного рівня ефективності.Item Вибір спеціалізованих інтернет-порталів як засобів маркетингових комунікацій підприємства(Видавництво Львівської політехніки, 2012) Савченко, Ю. Т.; Шуліченко, А. Є.; Карий, О. І.Проаналізовані характеристики Інтернет-порталів як засоби маркетингових комунікацій підприємства та досліджено специфіку спеціалізованих Інтернет-порталів з продажу будівельних матеріалів та послуг. На основі проведеного аналізу визначено ключові характеристики Інтернет-порталів, на які слід звертати увагу підприємствам під час вибору місця розташування інформації про себе та свої товари. The characteristics of Internet-portals as tools of marketing communications of an enterprise are analyzed as well as the specifics of specialized Internet portals for constructional material and services are investigated in the article. It is proved that choosing an Internet-portal for promotion an enterprise have to evaluate number of its visitors and the geography of these visitors; whether these visitors find the portal via searching servers or directly (they are patrons); how much time visitors spend on the portal and whether they go further to enterprise sites from this portal. The popularity of searching servers for finding out new information among Internet users rises up the importance of such characteristics of a portal as PageRank and the number of indexed objects on the portal. Of course, the important role also plays the price for presenting information about an enterprise on the portal and the convenience of presented information about an enterprise editing.