Вісники та науково-технічні збірники, журнали

Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/12

Browse

Search Results

Now showing 1 - 2 of 2
  • Thumbnail Image
    Item
    Маркетингова логістика: історичні аспекти та перспективи розвитку
    (Видавництво Львівської політехніки, 2014) Неуров, І. В.
    Розглянуто історичні аспекти та визначено перспективи розвитку маркетингової логістики. Наведено інтегрований континуум концепцій маркетингу та інтенсивності розвитку логістики. Зазначено, що максимізувати ефект забезпечення конкурентної переваги підприємства на ринку можна лише у результаті інтеграції маркетингу та логістики. Це зумовлено тим, що взаємодія маркетингу, орієнтованого на ринок, і логістики, орієнтованої на потік, створює можливості для підвищення товарної та інформаційної корисності, а також цінності товарів для споживачів. Акцентовано, що в перспективі розвиток маркетингової логістики буде нерозривно пов’язаний із інтенсивним залученням комп’ютерних технологій. In article historical aspects are considered and prospects of marketing logistics development are defined. The integrated continuum of marketing concepts and intensity of logistics development is resulted. It is noticed what to maximise effect of support of competitive advantage of the enterprise in the market it is possible only as a result of marketing and logistics integration. The last occurs, that interaction of the marketing focused on the market, and the logistics focused on a stream, creates possibilities for increase of commodity and information value, and also value of the goods for consumers. It is accented, that in the long term development of marketing logistics will be inseparably linked with a heavy use of computer technologies.
  • Thumbnail Image
    Item
    Concepts of firmness and balancing in marketing logistics
    (Publishing House of Lviv Polytechnic National University, 2015) Garasym, P.; Gerasymenko, O.; Garasym, M.
    Concepts of firmness and balancing are considered. Place of firmness and balancing in marketing logistics is defined. The authors have come to the conclusion that the system which is considered stable for any moment is not necessarily simultaneously balanced. According to the integrated continuum of logistics development intensity and marketing concepts balancing of marketing logistics have a place in social and ethical marketing concept. Firmness of marketing logistics can be observed in any point of continuum if situation is constant for a long time.