Вісники та науково-технічні збірники, журнали

Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/12

Browse

Search Results

Now showing 1 - 3 of 3
  • Thumbnail Image
    Item
    Актуальні проблеми розвитку фармацевтичного ринку та підходи до їх вирішення
    (Видавництво Львівської політехніки, 2012) Мних, О. Б.; Гілета, Ю. І.
    Проведено характеристику сучасного фармацевтичного ринку України і визначено тренди розвитку фармацевтичних компаній. Досліджено актуальні проблеми фармацевтичного ринку, оцінено сучасний стан реформування галузі, а також тенденцій її розвитку в якісно новому ринковому середовищі за посилення впливу важелів державного регулювання. A characteristic of modern pharmaceutical market of Ukraine and identifies trends of pharmaceutical companies. Of the responsibility of pharmaceutical market assessed the current state of reform and development trends in a qualitatively new market environment, with increasing influence levers of government regulation.
  • Thumbnail Image
    Item
    Relevant problems of the pharmaceutical industry transition to the innovative development model
    (Видавництво Львівської політехніки, 2014) Posylkina, O. V.; Litvinova, E. V.
    The innovative processes development trends in the global pharmaceutical market and the pharmaceutical market of Ukraine are investigated. It is proved that the pharmaceutical industry of foreign countries is characterized by forming a large diversified innovative manufacturing. The reasons that lead to the development of concentration processes in the area of research and development (R&D) in the pharmacy are analyzed. The main directions of improving innovative activities of the domestic pharmaceutical market entities are identified. Досліджено тенденції розвитку інноваційних процесів на світовому фармацевтичному ринку й в Україні. Обґрунтовано, що для фармацевтичної промисловості зарубіжних країн характерне формування великого диверсифікованого інноваційного виробництва. Проаналізовано причини, які обумовлюють розвиток концентраційних процесів у сфері досліджень і розробок (R & D) в фармації. Визначені основні напрями підвищення інноваційної активності вітчизняних суб’єктів фармацевтичного ринку.
  • Thumbnail Image
    Item
    Практична цінність маркетингу в умовах розвитку фармацевтичного ринку
    (Видавництво Львівської політехніки, 2012) Мних, О. Б.
    Досліджено проблеми фармацевтичного ринку України і доведено необхідність впровадження маркетингових інструментів для регулювання його розвитку у контексті покращання якості життя. Велику увагу приділено проблемі соціальних аптек, доступності цін на фармацевтичну продукцію, забезпечення медичними препаратами соціальнонезахищених верств населення. In this article we examine the problems of the pharmaceutical market of Ukraine and the necessity of implementation marketing tools for the regulation of its development in the context of improving the quality of life. The purpose of this article is determining the practical value f marketing in conditions of pharmaceutical market development. Much attention is paid to the problem of social pharmacy accessibility of prices for pharmaceuticals, providing with the medicines for social and vulnerable people. There is given a chart, which represents morbidity of population of Ukraine for the last twenty years. At the end of the article there are conclusions and perspectives of the next researches. We can draw a conclusion that the key-note of the article, basic material and conclusions were set out clearly, correctly and correspond to the subject of the text.