Вісники та науково-технічні збірники, журнали

Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/12

Browse

Search Results

Now showing 1 - 7 of 7
  • Thumbnail Image
    Item
    Dynamic modes of synchronous electric drive with centrifugal hydraulic load of pump station
    (Видавництво Львівської політехніки, 2021-06-01) Лисяк, Владислав; Олійник, Михайло; Lysiak, Vladyslav; Oliinyk, Mykhailo; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    Проведено аналіз сучасного стану моделювання електроприводу помпових станцій у комплексі з його відцентровим гідравлічним навантаженням. Виявлено, що переважна більшість досліджень зосереджена або на моделюванні та розробленні автоматичних систем керування асинхронного електроприводу помп, або на оптимізації показників роботи станцій в цілому. Крім того, зазвичай лише одна з підсистем помпової станції (чи електроприводного помпового агрегату) моделюється з достатньою деталізацію: або електромагнітна, або гідравлічна. Такий підхід не дає змоги одночасно досліджувати електромагнітні та гідравлічні процеси, що відбуваються в них. У цій роботі наведено комплексну математичну модель динамічних режимів синхронного електроприводного відцентрового помпового агрегату з трубопроводом, у якій зі збалансованим ступенем деталізації представлено електромагнітну та гідравлічну підсистеми. Здійснено верифікацію розробленої моделі та запропоновано сфери її застосування
  • Thumbnail Image
    Item
    Метод експериментального дослідження коефіцієнта тертя пневмопроводів
    (Видавництво Львівської політехніки, 2020-12-20) Дмитрів, В. Т.; Стоцько, З. А.; Ланець, О. С.; Дмитрів, І. В.; Dmytriv, V. T.; Stotsko, Z. A.; Lanets, O. S.; Dmytriv, I. V.; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    Мета. Розроблення методики експериментального дослідження коефіцієнта тертя для пневмотранспортних систем газових середовищ із застосуванням методу теорії подібності і розмірності, що уможливлює розширення числа факторів і інтервалу шляхом їх групування в безрозмірні критерії подібності. Методика. Для експериментальних досліджень коефіцієнта тертя повітря вибрано планований експеримент. Головними факторами були тиск, діаметр трубопроводу, витрата повітря. Критерій відгуку – розрахунковий коефіцієнт тертя повітря. Застосували повний факторний експеримент на трьох рівнях при трьох факторах в околі вибраної точки x01 = 0,0028 м, х02 = 1,5 кПа і х03 = 0,003504 м3/с. Як альтернативу повному факторному експерименту, транспортування повітря в трубопроводі підпорядкували методу пропорційності і комбінації чисел подібності через рівняння зв’язків. У рівнянні перша складова є величина, обернена до числа Рейнольдса(1/Re), друга складова – обернена величина критерію Галілея (1/Ga), третя складова – число Ейлера (Еu), а відношення η2/d2 має явний фізичний зміст – швидкості суміші. Застосували повний факторний експеримент на трьох рівнях при двох факторах в околі вибраної точки Re(x01) = 8532,5 і Eu(х02) = 8424. Результати. Коефіцієнт тертя повітря за збільшення діаметра умовного проходу вакуумпроводу і зменшення об'ємної витрати повітря у середовищі низького вакууму зростає, що зумовлено зменшенням середньої швидкості повітря і зниженням числа Маха. Із зменшенням числа Рейнольдса і зростанням числа Ейлера коефіцієнт тертя повітря за конструкційно-технологічних параметрів вакуумної системи технологічної установки: об'ємної витрати повітря V = 0,0015 – 0,0060 м3/с; втрати вакуумметричного тиску Δр = 0,6 – 2,2 кПа; внутрішнього діаметра вакуумпроводу D = 0,022–0,038 м – зростає нелінійно. Наукова новизна. Вперше отримано кореляційні залежності коефіцієнта тертя у функції від критеріальних залежностей і узгоджено з кореляційними залежностями за класичною методикою повного факторного експерименту. Встановлено, за заданих конструкційно-технологічних параметрів функціонування вакуумної системи технологічної установки (діаметра умовного проходу вакуумпроводу D = 0,022 – 0,038 м, вакуумметричного тиску р = 30 – 60 кПа) число Маха перебуває в межах М ≈ 0,200 – 0,003, коефіцієнт тертя повітря λ = 2–17 і втрати вакуумметричного тискуΔр = 0,6 – 2,3 кПа. Практична цінність. Застосування критеріальних залежностей як факторів у планованому експерименті розширює межі параметрів кореляційних залежностей, що описують функціонування технологічних пневмотранспортних систем.
  • Thumbnail Image
    Item
    Оцінювання міцності ділянок магістральних газопроводів під час ремонту їх опорних вузлів мобільними підіймальними пристроями
    (Видавництво Львівської політехніки, 2019-02-26) Кичма, А. О.; Новіцький, Ю. Я.; Kychma, A.; Novickyi, Yu.; Національний університет “Львівська політехніка”
    Розглянуто питання міцності довгомірних циліндричних оболонок з урахуванням локальних навантажень, зумовлених їх взаємодією із жорсткими роликами мобільних підіймальних пристроїв. Удосконалено спосіб оцінювання точності розрахунку напружено-деформованого стану локально навантажених ділянок магістральних газопроводів у зонах контактної взаємодії із жорсткими роликами мобільних підіймальних пристроїв. Наведено приклад для магістрального газопроводу зовнішнім діаметром 1020 мм і товщиною стінки 14 мм.
  • Thumbnail Image
    Item
    Modeling of hydraulic load of electric drive in electrical complex of pumping station
    (Lviv Politechnic Publishing House, 2018-03-29) Лисяк, Владислав; Олійник, Михайло; Шелех, Юрій; Lysiak, Vladyslav; Oliinyk, Mykhailo; Shelekh, Yurii; Національний університет «Львівська політехніка»; Lviv Polytechnic National University
    Проаналізований сучасний стан моделювання гідравлічного навантаження електроприводу у складі електротехнічного комплексу помпових станцій. Виявлено, що більшість математичних моделей не дає можливості зі збалансованим ступенем деталізації враховувати особливості процесів помпування та споживання рідини одночасно. Проведені дослідження дають підстави зробити висновок про неможливість представлення у загальному випаду відцентрового гідравлічного навантаження у вигляді моменту опору з “вентиляторною” механічною характеристикою під час моделювання роботи електроприводу. Показано, що для коректного відображення такого гідравлічного навантаження електроприводу необхідно застосовувати такі математичні моделі, які одночасно враховують вплив кутової швидкості обертання робочого колеса помпи, в’язкості рідини та просторової будови гідравлічної мережі як на режими помпування рідини, так і на режими її споживання. Запропоновано повну математичну модель гідравлічного навантаження електроприводу помпової станції в усталених режимах з урахуванням як внутрішніх параметрів відцентрової помпи, так і просторового розподілу трубопроводу.
  • Thumbnail Image
    Item
    Регулювання напору в гідравлічній системі
    (Видавництво Львівської політехніки, 2013) Орел, В. І.
    Розв’язано задачу регулювання напору в трубопроводі гідравлічної системи. У результаті аналізу напірної регулювальної характеристики трубопроводу визначено фактори енергоощадності. The problem of the pressure control in the pipeline of hydraulic system is solved. An analysis of the regulating characteristics of the pipeline pressure adjusting the factors of energy saving.
  • Thumbnail Image
    Item
    Концепція автоматизації процесу контролю технологічного стану промислових трубопровідних систем, посудин і резервуарів
    (Видавництво Львівської політехніки, 2011) Можаровський, В. В.; Мар’їн, С. А.; Коробійчук, І. В.; Мар’їна, Н. А.
    Розглянуто задачу побудови програмного комплексу моніторингу технічного і корозійного стану систем трубопроводів, а також засоби автоматизації і структурну схему взаємодії модулів. З використанням розробленого програмного комплексу показано режим роботи з технологічними схемами. Описано засоби для визначення і діагностики ресурсу устаткування з урахуванням корозії. The problem of construction of software maintenance and corrosion monitoring of pipeline systems, and provides automation and flow diagram of interaction modules. Using the developed software is indicated mode of technological schemes. The means to identify and diagnose equipment resource including corrosion.
  • Thumbnail Image
    Item
    Розширний дрібнозернистий бетон для ремонту магістральних трубопроводів високого тиску
    (Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2010) Паращук, П. Я.; Якимечко, Я. Б.; Білобран, Б. С.; Якимечко, Р. Я.
    Розроблено склад розширного бетону для ремонту магістральних газопроводів. Як розширний компонент використано додаток негашеного вапна. Показано, що стиснуті умови твердіння змінюють мікроструктуру цементного каменю.Composition of expansion concrete is developed for repair of main gas pipelines. In quality a expansion component addition of quicklime is used. It is shown that the terms of hardening are compressed change the microstructure of cement a stone.