Вісники та науково-технічні збірники, журнали

Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/12

Browse

Search Results

Now showing 1 - 2 of 2
  • Thumbnail Image
    Item
    Multi-level marketing strategy for competitiveness ensuring of automobile enterprises
    (Видавництво Львівської політехніки, 2014) Yurynets, O. V.; Tomyuk, O. Ja.
    The algorithm of development of multilevel marketing strategy for automobile companies to ensure the competitiveness of their products is proposed. The existing strategies are analyzed and the most effective methods for assessing the actual strategy are offered. Ananalysis of the previous studies labor market is done to determine the marketing strategy efficiency indicators. The current market trends are determined and potential obstacles to implementation of the developed multi-level strategy are identified. The specific features of the process of setting strategic goals by the company are characterized. The forms of applying the marketing mix tools at every level of the marketing strategy that are most effective in its implementation are analyzed in detail and proposed. Запропоновано алгоритм розроблення багаторівневої маркетингової стратегії для автомобілебудівних підприємств з метою забезпечення конкурентоспроможності їхньої продукції. Проаналізовано існуючі та запропоновано найефективніші методи оцінки актуальної стратегії. Проаналізовано попередні дослідження щодо визначення показників ефективності маркетингової стратегії. Виділено актуальні ринкові тенденції та визначено можливі перешкоди на шляху реалізації розробленої багаторівневої стратегії. Охарактеризовано специфіку процесу встановлення стратегічних цілей підприємства. Детально проаналізовано та запропоновано форми використання інструментів комплексу маркетингу на кожному рівні маркетингової стратегії, які будуть найефективнішими у процесі її реалізації.
  • Thumbnail Image
    Item
    Innovations in the field of marketing as a factor for increasing the competitiveness of domestic dairy processing factories
    (Видавництво Львівської політехніки, 2014) Krykavskyi, Y. V.; Kosar, N. S.; Stets, О. М.
    The article studies the peculiarities of Ukrainian milk and dairy products market under current conditions. It substantiates steps to improve the competitiveness of milk processing factories by implementing innovations in their product marketing and sales policy. The effectiveness of such measures is proven in the context of a domestic milk processing company. Досліджено особливості ринку молока та молокопродуктів України у сучасних умовах. Обґрунтовано заходи щодо підвищення конкурентоспроможності продукції молокоперобних підприємств шляхом втілення інновацій у їх маркетингову товарну та збутову політику. Доведено ефективність використання таких заходів на прикладі вітчизняного молокоперобного підприємства.