Вісники та науково-технічні збірники, журнали

Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/12

Browse

Search Results

Now showing 1 - 4 of 4
  • Thumbnail Image
    Item
    Прототип інформаційної системи аналізу структурно-логічних схем освітніх програм
    (Видавництво Львівської політехніки, 2021-03-01) Іванов, Вадим; Кунанець, Наталія Едуардівна; Литвин, Василь; Ivanov, Vadym; Kunanets, Natalia; Lytvyn, Vasyl; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    Наведено результати аналізу поточної ситуації використання системних рішень для створення та удосконалення освітніх програм. Впродовж аналізу та дослідження предметної області визначено фактори, що впливають на всебічний розвиток студента, виявлено зв’язок із цими факторами та навчальними планами. Проаналізовано основні терміни, ключові поняття цієї предметної області та їх вплив та важливість. Визначено основну проблему та обґрунтовано її актуальність, а саме – важливість цілісної освіти та формування освітніх програм згідно з останніми тенденціями ринку, із урахуванням бази знань, яку отримують студенти на попередніх курсах. Досліджено продуктивність та цінність вибраних рішень, що використовуються під час формування освітніх програм та навчальних планів. Визначено, що повинно бути у системі для того, щоб вона допомагала у вирішенні проблеми та формуванні якісних освітніх програм. В результаті аналізу та дослідження зроблено висновок про недостатність наявного функціонала рішень для повного забезпечення вирішення поставленої проблеми. Визначено основні характеристики системи, призначеної для створення та аналізу освітніх програм. Запропоновано прототип інформаційної системи для вирішення проблем формування й аналізу освітніх програм у закладах вищої освіти. На підставі аналізу визначено формат подання візуальної складової системи, вибрано спосіб представлення за допомогою структурно-логічних схем. Висвітлено ключові аспекти функціональності проєктованої системи. Вибрано засоби представлення логіки та функціонала системи, вибрано та побудовано UML діаграми для визначення завдань основних модулів та принципів її роботи. Проаналізовано й описано побудовані діаграми системи та їхні особливості.
  • Thumbnail Image
    Item
    Дослідження зчеплення скляних пластин між собою за дії статичного навантаження
    (Видавництво Львівської політехніки, 2019-03-23) Ткач, Р. О.; Демчина, Б. Г.; Сурмай, М. І.; Вознюк, Л. І.; Нємєц, Я.; Tkach, Roman; Demchyna, Bohdan; Surmai, Mykhaylo; Vozniuk, Leonid; Niemiec, Janusz; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    Слабким місцем будь-якої конструкції завжди є вузол з’єднання елементів. У статті наведено результати дослідження зчеплення скляних пластин, які з’єднані між собою по всій поверхні за допомогою клеючих матеріалів та виготовлених за технологією триплексування, за дії статичного навантаження. Встановлено несучу здатність та деформативність таких з’єднань. Для проведення досліджень спроєктовано, виготовлено та випробувано шість серій дослідних зразків. Дослідні зразки складалися з трьох скляних пластин, товщина кожної 10 мм, з’єднаних між собою за допомогою технології триплексування та різних клеючих матеріалів. Розроблено програму експериментальних досліджень. На основі отриманих результатів проаналізовано роботу зчеплення скляних пластин та побудовано усереднений графік залежності деформацій зсуву та дотичних напружень τ=N/A для серій дослідних зразків.
  • Thumbnail Image
    Item
    Залізничні вокзали як частина архітектурної ідентичності краю
    (Publishing House of Lviv Polytechnic National University, 2015) Рочняк, Юрій
    Залізничні вокзали, маючи первинно за прототип палацові, житлові та інші будівлі, утворили самостійну групу громадських будинків, яка стала впливати зворотно на образ поселень. Вокзали стали частиною архітектурного образу країв, утворюючи їхню ідентичність. Простежено формування композиційно-стилістичних типів будинків вокзалів, їхнє розташування в Галичині, Буковині та Закарпатті та встановлено способи їхньої локалізації. Окреслюються основні тенденції сучасного стану та використання вокзалів і пасажирських споруд, беручи до уваги процеси в країнах високого розвитку. The railway station buildings are regarded in accordance with other buildings in the process of creating the architectural identity of historical lands. The formation of compositional and stylistic types of railway station buildings, their location in Galicia (Halytchyna), Bukovina (Bukovyna) and Transcarpathia (Zakarpattia) is tracked, and the ways of their localization are identified. The main focus is on small railway station buildings. The tendencies of modern state and utilization of the railway station buildings are defined considering the processes of highly developed countries. The palaces, the theatres, and the residential buildings were the prototypes of railways station buildings. It is possible to follow how a general composition of three mighty connected blocks of the palace Nymfenburg in Munich became a model of public buildings and railway station buildings in Bavaria (Schliersee). Big railway stations were constructed following the architectural techniques of other public buildings, i.e. the dome over the ticket hall of the main railway station building reminds the dome of the Music and Drama Theatre (Chernivtsi); the dome of the main railway station building is similar to the Opera and Ballet Theatre (Lviv). The stations of “the lower level” were built on the basis of smaller sample – a villa or a village house. With time, a certain type of railway station building was developed, that was used in construction of other public buildings. We can observe a reverse influence on other types of public architecture – the shops in Dilatyn, Yaremche, Sokal, that have a similar composition of a typical 1950th railway station buildings. The railways used to belong to different companies, then they were nationalized, in the interwar period they were divided between different countries, and after the war they became a property of only one country. Diverse and imaginary appearance is the reflection of other factors. The compositional and stylistic types of the railway station buildings as typically constructed buildings were formed according to spatial and visual features. A number of railways station buildings were constructed under one projects, they have similar features, and techniques applied. Among them: the oldest Round-arc type (stations: Stare Selo, Kolomyia, Zabolotiv, Vadul-Siret), one, that is only on the line Lviv/Lemberg – Chernivtsi/Czernowitz – Suchava/Suceava – Botoshany/Botoşani (architect L. Wierzbicki), Mostyska type (stations: Mshana, Sudova Vyshnia, Mostyska-I), Sambir type (stations: Komarno, Rudky, Staryi Sambir, Strilky), Podilla type (stations: Vyhnanka, Bila-Tchortkivska, Yahilnytsia, Tovste, Borshtchiv, Ivane-Puste in Galicia and stations: Stefanesti/Stefăneşti, Verenchanka, Vyzhnytsia/Wiżnitz in Bukovina), Rava type (stations: Dobrosyn, Hlynske, Kulykiv, Lypnyk, Zashkiv), Rustic-roof type (stations: Hlibovychi, Hrebeniv, Kopytchyntsi, Mykulytchyn, Rohatyn, Sykhiv, Terebovlia, Tukhla, Turka, Vorokhta, Yasenytsia, Zhydatchiv in Galicia and station Nepolokivtsi in Bukovina etc.). These compositional and stylistic types of railway station buildings have point, linear and zonal location. There are unique railway station buildings from different periods. The railway station buildings are relevant to all periods of overall architectural development of the respective countries, they reflect the needs, possibilities, understanding and preferences of their time. It makes them an important factor of architectural identity. We distinguish the main vectors in development of modern railway station buildings: 1) construction of large railway complexes that apart from the primary passenger-transporting functions, implements the needs of communication, business, trade, service and leisure, transforming themselves into a powerful urban center; 2) simple, functioning, universal and powerful small-size passenger buildings on the boarding platforms of each station or stop. The global tendencies of development, professional understanding and actions are aimed at preserving, supporting and creating new approaches to architecture of railway station buildings and, after all, at the development of identities of settlements and countries.
  • Thumbnail Image
    Item
    Першовзір архітектурної композиції Успенської церкви у Львові
    (Видавництво Львівської політехніки, 2011) Диба, Ю. Р.
    Проаналізовано особливості архітектурної композиції львівської церкви Успіння Пресвятої Богородиці (1591–1692); вивчається можливість зміни проектного рішення у процесі будівництва, вказано імовірний прототип первинного проектного задуму – первісна церква св. Юра у Львові. This article analyzes the characteristics of the architectural composition of Lviv Church of the Assumption (1591-1692), studied the ability to change design decisions in the process of construction, indicated probable prototype of initial project plan – the ancient church of St. George in Lviv.