Вісники та науково-технічні збірники, журнали

Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/12

Browse

Search Results

Now showing 1 - 10 of 14
  • Thumbnail Image
    Item
    Поняття, елементи та особливості правового статусу державного службовця
    (Видавництво Львівської політехніки, 2022-01-01) Хомишин, Ірина; Грицак, Зоряна; Khomyshyn, Iryna; Gritsak, Zoryana; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    У статті на основі наукової літератури та чинного законодавства України у сфері державної служби здійснено аналіз змісту правового статусу державного службовця. Наголошено, що правовий статус державного службовця визначає його місце у суспільстві. Висвітлено ознаки та особливості правового статусу державного службовця. Проаналізовано основні складові (елементи) правового статусу державного службовця. Визначено такі головні елементи правового статусу державного службовця як: обов’язки публічного службовця, права, обмеження, гарантії, соціально-матеріальне забезпечення, відповідальність, а також проведено класифікацію прав та обов’язків держслужбовця. Наголошено на первинності обов’язків та похідному спрямуванню прав державного службовця. Зроблено висновок, що зміст і сутність правового статусу державних службовців визначають його основні права та обов’язки, обмеження, гарантії та відповідальність.
  • Thumbnail Image
    Item
    Фінансові відносини у сфері вищої освіти, основані на осібній та взаємній відповідальності суб’єктів
    (Видавництво Львівської політехніки, 2020-02-24) Загірняк, Д. М.; Кратт, О. А.; Загірняк, М. В.; Zagirniak, D.; Kratt, O.; Zagirnyak, M.; Кременчуцький національний університет ім. Михайла Остроградського; Kremenchuk Mykhailo Ostrohradskyi National University
    Визначено інструментарій реалізації бюджетної політики держави за допомогою типізації фінансових відносин суб’єктів сфери вищої освіти. Солідарно-субсидіарний тип фінансових відносин визначає роль держави і як регулятора, і як замовника освітніх послуг. Як регулятор держава орієнтує поведінку споживачів на потреби ринку праці, а діяльність ЗВО − на фінансову автономію. Як замовник держава відповідає за фінансування ВО у вигляді держзамовлення. Солідарно-субсидіарний тип відносин держзамовника із постачальниками і споживачами освітніх послуг за допомогою інструментів, що дають змогу одночасно уникнути беззбитковості освітньої діяльності за спеціальністю і задовольнити потреби регіонального ринку праці, реалізує бюджетну політику держави у сфері вищої освіти, спрямовану на культивування індивідуальної та взаємної відповідальності суб’єктів.
  • Thumbnail Image
    Item
    Адміністративна відповідальність: теоретико-правові аспекти
    (Видавництво Львівської політехніки, 2020-02-24) Комарницька, Ірина; Komarnytska, Iryna; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    Розглянуто нормативно-правове визначенняадміністративної відповідальності, подано основні та специфічні ознаки адміністративної відповідальності. Розглянуто реалізацію адміністративної відповідальності.
  • Thumbnail Image
    Item
    Проблема виховання колективу й особистості в творчості А. С. Макаренка та їх роль у навчально-виховному процесі МВС України (до 90-ліття від дня смерті)
    (Видавництво Львівської політехніки, 2019-03-26) Коваль, Ігор; Коваль, Марія; Koval, Igor; Koval, Mariia; Коваль, Игорь; Коваль, Мария; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    Серед вітчизняних педагогів XX століття особливе місце займає видатний педагогноватор А. С. Макаренко, його теоретична і практична діяльність. В статті досліджено актуальні проблеми діалектики взаємозв’язку і взаємовідносин колективу й особистості, наголошено на тому, що хоча А. Макаренко вважав, що колектив виконує основну роль у вихованні, але важливе місце він відводив особистості. У навчально-виховному процесі А. Макаренко велику увагу звертав на сутність організації і дисципліни, виховання кращих духовних, культурних і моральних якостей особистості. Ці проблеми і у наш час є актуальними, особливо в підготовці й вихованні нової генерації поліцейських України. Для удосконалення системи підготовки кадрів правоохоронців необхідно впроваджувати в систему навчальних закладів новітню систему філософії, яка ґрунтується на засадах гуманізму, демократії, національної духовності та християнських чеснотах, пріоритетах особи. Цим завданням повинен бути підпорядкований не тільки навчальний процес, а і вся виховна робота із курсантами. Професорсько-викладацькому і командному складу і загалом всьому колективу Львівського державного університету внутрішніх справ необхідно докласти чимало зусиль, щоб під час навчально-виховного процесу формувати європейську модель особистості поліцейського, який поєднує високий ступінь розвитку професійно-ділових, морально-психологічних і комунікативних якостей з високим рівнем загальної культури і професійно-службової етики та етикету, що створює міцне підґрунтя для ефективного виконання службових обов’язків.
  • Thumbnail Image
    Item
    Посилення відповідальності за ухилення від сплати аліментів
    (Видавництво Львівської політехніки, 2018-02-26) Апопій, Інна; Apopii, Inna; Апопий, Инна; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    Проаналізовано новели вітчизняного законодавства в сфері відповідальності за несплату аліментів: зменшення частки у разі поділу майна подружжя, збільшення пені, накладення адміністративного стягнення у вигляді суспільно корисних робіт, обмеження в деяких правах, автоматизований арешт коштів боржника за виконавчими провадженнями про стягнення аліментів, заборона займати певні посади на державній службі.
  • Thumbnail Image
    Item
    Щодо національної моделі ювенальної юстиції
    (Видавництво Львівської політехніки, 2017-03-28) Ортинська, Наталія; Ortyns’ka, Nataliya; Ортинская, Наталья; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    Розглянуто систему ювенальної юстиції. Особливу увагу зосереджено на моделях ювенальної юстиції. Визначено оптимальну модель для упровадження у національне законодавство.
  • Thumbnail Image
    Item
    Відповідальність, що випливає зі шлюбу
    (Видавництво Львівської політехніки, 2017-03-28) Апопій, Інна; Apopii, Inna; Апопий, Инна; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    Досліджено питання видів, підстав та заходів взаємної відповідальності дружини та чоловіка. Визначено, що відповідальність, яка випливає зі шлюбу – це взаємна відповідальність дружини та чоловіка за поведінку під час укладення шлюбу, у шлюбних відносинах та за порушення прав один одного як батьків після розірвання шлюбу. Заходами відповідальності, що застосовуються в цих випадках є: несприятливі наслідки для недобросовісного подружжя за недійсності шлюбу; зменшення одному з подружжя частки у спільній сумісній власності через винну протиправну поведінку; позбавлення одного з подружжя права на одержання аліментів або обмеження його строком через винну протиправну поведінку; покладення на одного з подружжя обов’язку з відшкодування майнової і (або) моральної шкоди, завданої його протиправною винною поведінкою щодо другого з подружжя.
  • Thumbnail Image
    Item
    Відповідальність за незаконну трудову міграцію: міжнародно-правові підстави
    (Видавництво Львівської політехніки, 2017-03-28) Волоско, Ярина; Volosko, Yaryna; Волоско, Ярина; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    У статті проаналізовано поняття “незаконна трудова міграція”, визначено її правові підстави. Визначено та проаналізовано залежність виникнення незаконної трудової міграції від міжнародно-правових підстав, а також відповідальність за її вчинення.
  • Thumbnail Image
    Item
    Проблема ґендерної рівності: нові виклики і небезпека
    (Lviv Polytechnic Publishing House, 2016) Липка, Ольга; Львівська національна музична академія імені Миколи Лисенка
    Розглянуто розуміння ґендерної рівності крізь призму християнського світогляду; показано викривлення понять “свобода” і “рівність”. Шляхом аналізу деяких наслідків ґендерної політики в Європі висвітлено небезпеки для інституту родини та виховання дітей, а також загрозу нав’язування ґендеризму як єдиного прийнятного світогляду. According to sociological data, the majority of Ukraine’s population has the highest level of confidence in a Church and shares traditional Christian views on the composition of family, education of children, role of a mother and a father in children’s education. Therefore, the paper focuses upon understanding of gender equality through the prism of Christian worldview. All citizens are equal before the law of Ukraine irrespective of their sexual orientation. “Inequality” is manifested, in particular, in the right to register marriage relationship. Since marital love presupposes mutual responsibility, as well as giving birth and bringing up children, while the way of life of LGBT representatives in itself makes birth and regular bringing up of children impossible, statements about discrimination in this sphere are inappropriate. The natural right of a child to grow up in a regular family should be protected. Freedom presupposes the right to choose and responsibility for this choice, while according to the gender theory, freedom means to do what one wants, what brings him/her pleasure with no responsibility for consequences. Standards for Sexuality Education in Europe proclaim it a norm what traditionally have been considered as corruption of children: encouragement of masturbation, sexual games, etc. This threatens psychic health of children, their future ability to adequately accept people of an opposite sex, and to create their own families. This is a threat to the state, since the state owes its existence to the family and not vice versa. Another worrying fact is that there are efforts to implant ideas of gender equality into children’s consciousness even by means of cartoons. Therefore, we can talk about imposing on everyone a certain ideology which is considered to be the only truthful one. Ukraine already had similar experience of the sole ideology in the Soviet Union. When everybody thinks the same, it is easier to exert control. It is important for us today to have our eyes open and our mind lucid in order to adopt positive things from Europe and say a radical “no” to things undermining the fundamentals of not only Christian morality, but also common morality of the mankind.
  • Thumbnail Image
    Item
    Історико-філософські аспекти формування правової свідомості
    (Видавництво Львівської політехніки, 2016) Держко, І. З.; Швед, О. П.
    Розглянута проблема становлення людського Я в певних історико-філософських та філософсько-правових аспектах. Проведений аналіз формування самосвідомості особи через призму конституювання нашої суб’єктності шляхом освоєння культурно-духовного спадку попередніх епох. Показані роль та місце новаційних принципів у структуруванні психічної реальності людини. Зроблена спроба довести нероздільність та взаємозумовленість процесів відтворювальної репродуктивної інтелектуальної діяльності та творчої продуктивної. Зазначена співвідповідність формування правової самосвідомості та пізнавальних здатностей свідомості в цілому. Рассмотрена проблема становления человеческого Я в определенных историко-философских и философско-правовых аспектах. Проведен анализ формирования самосознания личности через призму конституирования нашей субъектности путем освоения культурно-духовного наследия предыдущих эпох. Показаны роль и место новационных принципов в структурировании психической реальности человека. Сделана попытка доказать нераздельность и взаимообусловленность процессов воспроизведенной репродуктивной интеллектуальной деятельности и творческой продуктивной. Указаны соотношения формирования правового самосознания и познавательных способностей сознания в целом. This paper deals with the problem of the human I becoming in particular historicalphilosophical and philosophical-juridical aspects. Person’s consciousness formation is analyzed through the prism of constituting our subjectivity by means of learning cultural and spiritual heritage of previous epochs. The role and the place of innovative principles is shown in structuring psychical reality of a human being. The attempt is made to prove indivisibility and mutual dependency of principles of reproductive intellectual and productive creative activities. Correlation between formation of legalconsciousness and overall cognitive capacities of consciousness is indicated.