Вісники та науково-технічні збірники, журнали

Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/12

Browse

Search Results

Now showing 1 - 6 of 6
  • Thumbnail Image
    Item
    Cross-docking cargo delivery routing for guaranteed minimum period
    (Видавництво Львівської політехніки, 2022-03-01) Oliskevych, Myroslav; Danchuk, Viktor; Mastykash, Oleksandr; Lviv National University of Nature Management; National Transport University; Lviv Polytechnic National University
    Стаття присвячена проблемі успішного застосування кросс-докінгу, як технології доставки вантажів за підвищених вимог до термінів, що дозволяє розв’язувати суперечності між забезпеченням гарантованих термінів доставки і ефективності використання наявного парку вантажівок. Процес організації доставки розглядається як упорядкування на транспортній мережі множини дискретних вантажопотоків у вигляді його фаз. Якщо від фази до фази з потоком не відбуваються якісні, і/або кількісні зміни, то такт такого потоку є сталим. Проте вантажопотоки при кросс-докінгу змінюють за переміщення розмір гурту. Вантажі можна переміщати за призначенням довільним гуртом, розміри якого, однак, є обмежені максимальним та мінімальним значенням розмірів гурту. Розроблено двостадійний алгоритм розв’язання задачі. Транспортна мережа представлена у вигляді графа. Зміст задачі пошуку маршрутів є оптимізаційним, оскільки полягає у множинному виборі з початкового графа дуг при наявності обмежень на вхідні і вихідні потоки. Потрібно кожне ребро графа замінити на дугу прямого або зворотного напряму, або видалити це ребро. Критерій оптимальності розв’язку задачі, який застосовано – мінімальна гарантована тривалість доставки вантажів по усій сукупності заданих вантажопотоків. На першій стадії алгоритму виконано пошук найкоротших шляхів у графі, по яких може проходити кожен із заданих вантажопотоків. Перша стадія оптимізації є лінійною задачею цілочислового програмування, розмірність не є надто великою. Початковими даними для другої стадії є матриця вантажопотоків, яка отримана в результаті оптимізації на першій стадії. Зміст другої стадії алгоритму – це розв’язок рівняння балансу дискретних вантажопотоків. Рівняння балансу означає, що усі потоки, які входять у кожну вершину, включно із джерелами вантажопотоків даної вершини, мають середню інтенсивність, яка дорівнює інтенсивності вихідних вантажопотоків з кожної вихідної вершини, включно зі стоками. Завдяки дослідженим залежностям між окремими фазами процесу доставки на прикладі вантажного перевізника на транспортній мережі України, сформульованим обмеженням і крайовим умовам отримано можливість гарантованого точного розв’язання комплексної проблеми. При цьому знайдено найкоротші маршрути, визначено пункти перевантаження, а також часові параметри експлуатації і ступінь завантаження автомобілів. За результатами проведених досліджень отримано трикратне підвищення продуктивності використання парку автопоїздів із зниженням термінів гарантованої тривалості доставки на 30 %
  • Thumbnail Image
    Item
    Ієрархічна маршрутизація з балансуванням навантаження в сенсорних мережах
    (Видавництво Львівської політехніки, 2017-03-28) Гладких, В. М.; Торошанко, О. С.; Hladkykh, V. M.; Toroshanko, O. S.; Одеська національна академія зв’язку ім. О. С. Попова; O. S. Popov Odessa National Academy of Telecommunications
    Запропоновано ієрархічну архітектуру сенсорної мережі (MESH-мережі) з високим ступенем масштабованості. Досліджено можливості її реалізації у режимі самокон- фігурування з використанням спеціальних маршрутних протоколів маршрутизації – за запитом (AODV) та з фіксованим зв’язком (OLSR). Показано, що у разі застосування механізмів адаптивного настроювання підвищується продуктивність цих протоколів порівняно з проаналізованими базовими протоколами.
  • Thumbnail Image
    Item
    Дослідження життєвого циклу безпровідних сенсорних мереж, побудованих на основі двох алгоритмів маршрутизації: LEACH and MCF
    (Видавництво Львівської політехніки, 2016) Кузьмін, О. В.; Федека, В.
    Порівняно два алгоритми маршрутизації: LEACH та MCF, на основі яких побудовано сенсорні мережі. Описано програмний продукт, що реалізує вказані алгоритми відповідно до введених параметрів побудови мережі та дає змогу досліджувати структуру та життєвий цикл мережі. Порівняно структуру мереж та життєвих циклів з виявленням дефектних сенсорів під час роботи мережі. The article presents a comparison of the two routing algorithms - LEACH and MCF, on which are based sensor networks. Described software that implements these algorithms parameters relevant to building a network and allows you to explore the structure and life cycle of the network. Comparison of network structure and life cycles in identifying defective sensors in the network.
  • Thumbnail Image
    Item
    Алгоритми маршрутизації та якість обслуговування повідомлень мультисервісної мережі зв'язку
    (Видавництво Львівської політехніки, 2013) Ложковський, А. Г.; Куліш, Є. Б.; Гордієнко, В. Ю.
    This paper considers the options for combining routing algorithms in a single method for multiservice communication networks. For a comparative analysis of the quality of service communications multiservice communication network for various routing algorithms used the following input data: the dependence of the average number of packets from the input load of packages, the dependence of the average number of packets from the load generated by switched virtual circuits, the distribution function of packet service time in switching center, the average time and the distribution of packet delivery time given structure, the probability of loss applications for switching channels in a given network structure, bandwidth efficiency of edges, the number of computational operations to perform a rebuild operation, the total number of calculations required for the network operation of the algorithm routing over the period of observation. The first group of these results concerning the estimates of the number of packages in the middle of switching enabled the initial redistribution capacity of edges in the design of multiservice networks. The growth of the number of packets in the system depending on the crossing burden created by applications for switching virtual circuits or packet, in addition, defines the limit load value for a given quality of service. In this sense, the obvious advantages of systems with movable boundary between the regions of a frame allocated to applications for circuit switching and packet switching, as well as the use of digital speech interpolation. The second group of results can find applications of dynamic adaptive routing in comparison with the optimal streaming routing. Number of computational operations identified by analyzing all stages of computing routing algorithm and characterized using spent on the process of iteration time. For comparison, the order of evaluation examined the number of calculations for adaptive dynamic routing in the formation of routing matrix method for the relief packages and Probabilistic gaming applications for switching virtual circuits. Cited simulation results, the number and computation time for performing the process of forming a single optimal route routing several orders of magnitude greater than the formation routes for adaptive dynamic routing. This has been the case for selective formation of block matrices for applications for switching virtual circuits and applications for the packet, and the formation of block matrices with given redistribute bandwidth links between different types of traffic at the expense of moving the border between the regions of the frame. The numerical value of transaction routing methods and compared their performance time indicates that the optimal streaming algorithm that monitors bandwidth usage ribs and entire network as a whole rational use for long time periods between adjustments to the operation of his background adaptive dynamic routing. The time value adjustment and quality of service required characteristics should be taken into account in a comprehensive route selection criteria. Розглянуто можливі варіанти комплексування алгоритмів маршрутизації в межах єдиного методу для мультисервісної мережі зв’язку та здійснений порівняльний аналіз якості обслуговування повідомлень для різних алгоритмів маршрутизації.
  • Thumbnail Image
    Item
    Метод підвищення ефективності алгоритму DyXy шляхом сегментації мережі на зони завантаженості
    (Видавництво Львівської політехніки, 2013) Шпіцер, А.
    Запропоновано метод підвищення ефективності алгоритму DyXY шляхом сегментації мережі на основі статистичних даних та відносної пропускної характеристики елементів. За цим методом, за наявності кількох вільних альтернативних маршрутів пакет відправляється до сегмента, в якого вища пропускна характеристика. Так зменшується ризик простою пакета через зайнятість транзитного отримувача. A method of increasing the efficiency of the algorithm DyXY by segmenting network based on statistical data and the relative throughput characteristics of elements. This method, in the presence of several free alternative routes, sends package in the segment, in which higher throughput characteristics. This reduces the risk of downtime due to busy transit package recipient.
  • Thumbnail Image
    Item
    Traffic routing in telecommunication nets and its diakoptics representation
    (Publishing House of Lviv Polytechnic National University, 2011) Klymash, M.; Strykhalyuk, B.; Kaidan, M.; Demydov, I.
    Characteristics of flow-oriented models of routing have been classified. The model analysis hascarried out for routing, that is accepted as a basis for the existing telecommunication network protocols. The decomposition representation of telecommunication networks has been performed and a calculation algorithm by diakoptics has been proposed. Класифіковано характеристики потокових моделей маршрутизації. Проведено аналіз моделей маршрутизації, які покладені в основу існуючих протоколів телекомунікаційних мереж. Проведено декомпозиційне представлення телекомунікаційних мереж і запропоновано алгоритм розрахунку методом діакоптики.