Вісники та науково-технічні збірники, журнали

Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/12

Browse

Search Results

Now showing 1 - 10 of 18
  • Thumbnail Image
    Item
    Problems of the human factor in transport systems
    (Видавництво Львівської політехніки, 2024-02-28) Mygal, Galyna; Lviv Polytechnic National University
    Статистика аварій у сфері транспорту та практичні результати у сфері безпеки вказують на те, що без вирішення проблематики людського чинника технологічні рішення не здатні забезпечити життєздатність (безпеку, стійкість, надійність та ефективність) складних систем та структур. Особливо гостра ця проблема для транспортних систем як надзвичайно складних технологічно-соціальних структур, що орієнтовані на забезпечення ефективності та безпеки цілої сфери життя людства. У транспортних системах та технологіях людський чинник відіграє критичну роль. Успішне функціонування транспортних систем потребує врахування людського чинника на всіх рівнях – від розроблення, проєктування та планування систем і технологій, від навчання та освіти до залучення суспільства до процесів прийняття рішень. Тому актуальними є розвиток концепції управління людським чинником та аналіз основних проблем у транспортних системах, що пов’язані з людським чинником, з метою підвищення безпеки, надійності та ефективності їх функціонування. У статті проаналізовано проблеми людського чинника в транспортних системах та пошуку рішень щодо управління ним. Метою статті є аналіз основних проблем у транспортних системах, що пов’язані з людським чинником, та розвиток концепції управління людським чинником для подальшого пошуку рішень щодо підвищення безпеки і надійності транспортних систем. Для досягнення мети та вирішення поставлених завдань у дослідженні запропоновано набір інструментів. Проаналізовано основні проблеми транспортних систем, що пов’язані із людським чинником. Систематизовано основні напрями вирішення проблем впливу людського чинника на безпеку транспортних систем. Викладено головні засади, модель та шляхи розвитку концепції управління проблемою людського чинника в складних системах, до яких належать транспортні. Запропоновано систематизацію стратегії управління ризиками, матрицю взаємозв’язку стратегій управління ризиками та підходами до управління безпекою складних систем. Запропоновано новий погляд на принцип адаптивної ергономічності як реалізацію стратегії толерантності та розглянуто застосування принципу адаптивної ергономічності до транспортних систем. Головною метою роботи є привернення уваги наукової та освітньої спільноти до проблеми людського чинника та необхідності використання концепції управління людським чинником у навчальному процесі для підвищення загальної культури безпеки в суспільстві.
  • Thumbnail Image
    Item
    An assessment of the effect of touting on Nigerian seaport operations: a case study of Apapa port
    (Видавництво Львівської політехніки, 2023-02-28) Nwaogbe, Obioma Reuben; Chieke, Caroline Onyinyechi; Nze, Ibeawuchi; Nigeria Maritime University; Federal University of Technology
    У Нігерії реклама є проблемою в порту, оскільки спричиняє втрату та перенаправлення вантажів. Тому під час дослідження вивчали вплив реклами на експлуатаційні показники порту Апапа. Зокрема, було розповсюджено анкету для самостійного заповнення, щоб визначити ступінь рекламування надання послуг, заходів безпеки щодо надійності та якості роботи, крадіжок щодо безпеки результатів операцій, рекламування елементів, що впливають на експлуатаційну надійність, і рекламування діяльності щодо загальної продуктивності. Згідно із першою гіпотезою перевіряли, якою мірою реклама впливає на надання послуг порту Апапа. Результати показали, що рекламодавці та їхня діяльність впливають на надання послуг у порту Апапа зі значенням R – 0,826, значенням F 99-відсоткового ступеня свободи – 50,860, значенням T – 13,611 і розрахунковим значенням p – 0,001, що менше ніж 0,05 значення альфа в таблиці. Згідно із гіпотезою 2 перевіряли, якою мірою рекламні елементи впливають на експлуатаційну надійність порту Апапа. Результати свідчать, що рекламні елементи знижують надійність продуктивності порту Aпaпa з кратним R – 0,861, значенням F 99-відсоткового ступеня свободи – 68,161, значенням T – 11,028 і розрахованим значенням p – 0,001, що менше ніж 0,05 значення альфа. Відповідно до гіпотези 3 перевірили, наскільки рекламна діяльність впливає на загальну продуктивність порту Апапа. Результати показали, що реклама вплинула на загальну продуктивність порту Apapa з кратним R – 0,831, значенням F для 99-відсоткового ступеня свободи – 53,030, значенням T – 14,387 і p-значенням – 0,001. Це менше ніж значення альфа 0,05. Результати підтверджують зв’язок між рекламою та продуктивністю роботи. Це означає, що чим більше рекламних заходів, тим більший ризик і можливість втрати вантажу. Крім того, результати виявили суттєвий зв’язок між рекламою та наданням послуг, заходами безпеки та експлуатаційною надійністю, убезпеченням від крадіжок та операцій, впливовими елементами реклами та операційною надійністю, а також рекламною діяльністю та загальною продуктивністю порту. У дослідженні зроблено висновок, що для припинення діяльності рекламувальників необхідно вжити різноманітних заходів безпеки. Загалом за результатами дослідження запропоновано викорінити рекламу, забезпечити належний моніторинг з боку співробітників служби безпеки щодо операційних результатів, таких як вантажні операції, надання державою легальних “чорних робіт” для рекламувальників і впровадження жорсткої політики проти рекламувальників і стосовно рекламної діяльності.
  • Thumbnail Image
    Item
    Urban public transport policy in the conditions of COVID-19
    (Видавництво Львівської політехніки, 2020-10-10) Popovych, Pavlo; Poberezhny, Lubomyr; Shevchuk, Oksana; Vikovych, Ihor; Skyba, Olena; Poberezhna, Lubov; Yasrebov, Taras; West Ukrainian National University; Ivano-Frankivsk National Technical University of Oil and Gas; Lviv Polytechnic National University; Ternopil Ivan Pul’uj National Technical University; Bogomolets National Medical University
    The purpose of the research is formation of passenger transport policy by public transport from the standpoint of determining the level of safety in COVID-19 and passenger comfort with the development of basics for measuring the perception of the most important factors of public transport convenience, minimum discomfort and maximum safety. Methodology. The study was conducted in two stages - inhouse and experimental – the collection and processing of data obtained from the survey of passenger flows. Continuous field research by the tabular method which in comparison with the existing ones is the most time-consuming, but the only one that can provide maximum accuracy of passenger information for further processing of the obtained statistical data of the studied system of public transport. The information obtained by organoleptic means was entered for further processing in the special accounting map, then calculations were performed for traffic areas between the stopping points of each studied route. Findings. The results of field research using the model of discomfort allow us to correctly predict the choice of mode of transport and the behaviour of passengers when using public transport in medium-sized cities. It is proved that the artificial underloading of the vehicle to avoid tight contact of passengers does not affect the level of infection with the virus of COVID-19 and, therefore, this restriction is not appropriate. Conclusions. Formation of the strategy of passengers' transportation in the conditions of COVID-19 is possible only with the use of the characteristic indicators of the transportation of people established by the multi-criteria analysis of a transport network – the level of discomfort, vehicle filling factor, the average time of transportation, the average distance of transportation. It is obligatory to use such means of protection as masks and gloves, provide the enhanced ventilation of the salon, and organize passengers' boarding through the back door with 100 % contactless fare payment.
  • Thumbnail Image
    Item
    ІІІ Міжнародний тюремний конгрес 1885 р
    (Видавництво Львівської політехніки, 2017-03-28) Марисюк, Костянтин; Marysyuk, Konstantin; Марисюк, Константин; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    Аналізуються питання, пов’язані з діяльністю ІІІ Міжнародного тюремного конгресу, який проходив у Римі у 1885 р. Досліджено склад учасників останнього, основні ідеї, висловлені на ньому, та рішення, ухвалені у результаті його проведення. Окрему увагу звернено на питання попередження злочинності неповнолітніх.
  • Thumbnail Image
    Item
    V Міжнародний тюремний конгрес 1895 р.: основні ідеї та рішення
    (Видавництво Львівської політехніки, 2017-03-28) Марисюк, Костянтин; Marysyuk, Konstantin; Марисюк, Константин; Національний університету «Львівська політехніка»; Lviv Polytechnic National University
    Проаналізовано питання, пов’язані з діяльністю V Міжнародного тюремного конгресу, який проходив у м. Парижі у 1895 р. Досліджено склад учасників останнього, основні ідеї, висловлені на ньому, та рішення, ухвалені у результаті його проведення. Окрему увагу звернено на питання запобігання злочинності неповнолітніх.
  • Thumbnail Image
    Item
    Дослідження впливу людського чинника на ефективність робочого процесу
    (Видавництво Львівської політехніки, 2017-06-20) Леонова, С. В.; Довба, М. О.; Сопільник, Л. І.; Національний університет “Львівська політехніка”, Львівський державний університет внутрішніх справ, Львівський університет бізнесу і права
    На основі ідентифікації поняття компетенції, класифікації професійних компетен-цій та відповідних їм методів вимірювання діагностовано компетенції працівників підприємств автомобільної галузі. Виявлено низький рівень безпеки праці, спричинений невідповідною поведінкою працівників, необізнаністю або відсутністю обговорення виконання завдань, прийняттям непотрібних ризиків, неефективними взаємовідносинами і реагуванням, низьким рівнем підготовки і недостатнім контролюванням процесу. З метою мінімізації впливу людської помилки на ефективність робочого процесу запропоновано застосовувати метод Герша.
  • Thumbnail Image
    Item
    Зміст адміністративної відповідальності за вчинення правопорушень у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху
    (Видавництво Львівської політехніки, 2016) Бортник, Н.; Єсімов, С.
    Розглянуто теоретичні аспекти адміністративної відповідальності за вчинення правопорушень у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху. Проаналізовано елементи складу адміністративного правопорушення – об’єкт і суб’єкт правопорушення, об’єктивну та суб’єктивну сторони у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху та шляхового господарства у контексті чинного законодавства, наукові погляди на проблему адміністративної відповідальності за вчинення правопорушень у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху з позиції теорії адміністративного та кримінального права. Рассмотрено теоретические аспекты административной ответственности за совершение правонарушений в сфере обеспечения безопасности дорожного движения. Анализируются элементы состава административного правонарушения – объект и субъект правонарушения, объективная и субъективная сторона в сфере обеспечения безопасности дорожного движения и дорожного хозяйства в контексте действующего законодательства, а также научные взгляды на проблему административной ответственности за совершение правонарушений в сфере обеспечения безопасности дорожного движения с позиции теории административного и уголовного права. The article raised the theoretical aspects of administrative responsibility for offenses in the field of road safety. Analyzes the elements of an administrative offense – object and subject of the offense, the objective and the subjective aspect in the field of road safety and road services in the context of existing legislation. Analyzed scientific views on the issue of administrative responsibility for offenses in the area of road safety from the perspective of the theory of administrative and criminal law.
  • Thumbnail Image
    Item
    Економічні методи управління охороною праці на промисловому підприємстві
    (Видавництво Львівської політехніки, 2016) Цогла, О. О.
    Проаналізовано ситуацію з безпекою та умовами праці на більшості підприємств країни, розглянуто економічні втрати, спричинені недотриманням правил техніки безпеки на виробництві. Проаналізовано економічні методи управління охороною праці на промислових підприємствах у сучасних умовах. Розкрито фактори економічного впливу на роботодавця та найманих працівників щодо дотримання правил техніки безпеки на виробництві. Визначено пріоритетні напрямки соціально-економічного управління умовами та охороною праці в сучасних умовах. The article reviews the security situation and labor conditions in most enterprises in the country, considers the economic losses caused by non-compliance with safety regulations on the workplace. The analysis of economic methods of safety management on industrial enterprises in modern conditions was conducted. The factors of economic impact on employer and employees, as far as compliance with safety regulations in the workplace is concerned, were revealed. The priority areas of socio economic governance conditions and safety measures in the present situation were pointed out. Accidents and diseases at workplace, inadequate working conditions, not interested in the safety workplaces employers and employees negatively affect the economic efficiency of enterprises, as well as cause a decline in profitability and profit. That is why, economic methods of safety management in the industry become important in the current market conditions. Economic methods of safety management may be considered as a tool that allows the state, as guarantor of rights of employees, with the use of relevant laws and regulations, create such economic conditions for employers, so that it becomes profitable for them to direct funding for: the prevention of accidents and occupational diseases; creating favorable work conditions; modernization of assets that must take into account safety requirements; financial incentives for compliance with safety regulations in the workplace. The scientists have identified two tendencies of safety management economic methods usage. The essence of the first lies in usage of direct economic incentives that are based on direct and obvious economic benefit to person or groups of people to whom they are applied for the safety requirements compliance. Namely, different systems of incentives for workers, carried out in the enterprise; centralized system of incentives for business owners and labor groups by the state, regional authorities, Social Insurance Funds from industrial accidents, etc. The second group of economic methods of safety management is based not on the direct and obvious benefits, but on the fundamental features of the economic laws and indirect incentives. The characteristic feature for this group is that the very economic incentives are undistinguished and are usually applied through a chain of cause-effect relationships. Thus, the legal relation of expenditure on safety measures to the gross production, stimulates the financing needs of labor at the cost of production costs (decreases taxes). An important task of economic management conditions and labor protection in industrial enterprises is to ensure production safety and reduce injuries by decreasing the number of accidents, implementing the safe working methods, lessening the number of safety rules violations. The current period of Ukraine's economy requires unconventional approaches to creating the most suitable for people safety working conditions, and improving of the state of labor protection on the domestic enterprises. On average almost a third part of workers are working in the harmful and dangerous working conditions, that is why not only daily, but of an anticipatory nature effective measures to normalize conditions at the state level and at the level of the individual enterprises are unavoidable.
  • Thumbnail Image
    Item
    Аналіз сучасних методів досліджень характеристик якості молока для забезпечення екологічної безпеки харчових продуктів
    (Видавництво Львівської політехніки, 2016) Малик, О. В.; Голець, Н. Ю.; Малик, Ю. О.
    Сьогодні людина все менше довіряє якості вироблених продуктів. Це пов’язано з погіршенням умов навколишнього середовища, а також із низьким контролем якості в процесі виробництва продуктів харчування. У статті вивчено та проаналізовано різні методи визначення основних показників якості та безпечності молока для запобігання загрозі життю та здоров’ю людей та довкіллю. Запропоновано заходи запобігання фальсифікації товарів та обману покупців під час продажу товарів та підвищення екологічної безпеки харчової продукції, оскільки це є одним з основних елементів добробуту населення країни. In modern world people are less confident in the quality of manufactured products. This is due to the deteriorating environmental conditions and low quality control in the production of food. The paper studied and analyzed various methods of determining the basic quality and safety of milk to prevent danger to life and health and the environment. Measures to prevent falsification of products and prevent cheating customers when selling goods and increase environmental safety of food as it is a key element of the welfare of the population are proposed.
  • Thumbnail Image
    Item
    Актуальні проблеми та перспективи розвитку косметичної галузі
    (Видавництво Львівської політехніки, 2015) Байцар, Р. І.; Кордіяка, Ю. М.
    Проаналізовано особливості обігу косметичної продукції на вітчизняному ринку та проблему боротьби із фальсифікованими товарами. Досліджено стан нормативної бази з якості та безпеки косметичних засобів і перспективи її гармонізації відповідно до вимог європейського законодавства. The features of circulation of cosmetic products in the domestic market and the problem of combating counterfeit goods have been anlyzed. The current state regulations on quality and safety of cosmetic products and its prospects for harmonization in accordance with European legislation has been studied.