Вісники та науково-технічні збірники, журнали

Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/12

Browse

Search Results

Now showing 1 - 5 of 5
  • Thumbnail Image
    Item
    Test results of reinforced concrete cross-ribbed model of span structure of the bridge and their analysis
    (Видавництво Львівської політехніки, 2023-02-28) Яо, С.; Кваша, В. Г.; Yao, X.; Kvasha, V.; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    Подано вибірку основних експериментальних даних з досліджень просторової роботи великомасштабної (масштаб 1:4) залізобетонної моделі перехресно-ребристої прольотної будови моста й окремих балок, аналогічних за конструкцією до балок моделі, а також методичних особливостей та результатів їх аналізу. Під час випробувань модель навантажували зосередженою силою, почергово у вузлах перетину поздовжніх і поперечних ребер моделі. Вимірювали прогини у цих самих вузлах та опорні реакції поздовжніх балок. Окремі балки випробовували за аналогічною схемою. Новою методичною особливістю цих досліджень було визначення експериментальних згинальних моментів у балках моделі прямим порівнянням прогинів балок моделі з аналогічними прогинами окремих (еталонних) балок. За результатами цих випробувань – порівняння прогинів окремої балки та її аналога у складі моделі експериментально встановлювали статичну невизначеність перехресно-ребристої прольотної будови, досліджували розподіл між балками зовнішнього навантаження, згинальних моментів і поперечних сил, а також визначали фактичні характеристики жорсткості за різної інтенсивності навантаження з урахуванням наявності тріщин. Залежно від місцеположення зовнішнього навантаження і співвідношення жорсткостей навантаженість балок моделі відрізняється, тому частина найнавантаженіших має тріщини і працює у пружно-пластичній стадії за нелінійного деформування, а друга – менш навантажені – у пружній. Наявність у складі прольотної будови двох якісно відмінних зон просторової роботи необхідно брати до уваги у розрахунках. Запропоновано метод розрахунку максимальних згинальних моментів у найнавантаженіших балках з урахуванням пружно-пластичної стадії їх роботи. Згинальні моменти у пружно-пластичній стадії роботи балок у реальних умовах є на 35–40 % меншими, порівняно з пружними. Це і становить прихований резерв вантажопідйомності, який уможливлює подальшу експлуатацію залізобетонних мостів старої побудови із сучасними збільшеними тимчасовими навантаженнями без підсилення балок.
  • Thumbnail Image
    Item
    Результати експериментальних досліджень балкової залізобетонної прольотної будови моста за етапами реконструкції
    (Видавництво Львівської політехніки, 2018-02-26) Рачкевич, В. С.; Семанів, Л. Я.; Кваша, В. Г.; Салійчук, Л. В.; Rachkevych, V.; Semaniv, L.; Kvasha, V.; Saliychyk, L.; ПАТ “ДАК “Автомобільні дороги України”, “ДП Івано-Франківський облавтодор”; Служба автомобільних доріг України у Івано-Франківській області; Національний університет “Львівська політехніка”, ГНДЛ-88; Public Company “State Joined-Stock Company “ROADS OF UKRAINE”, Subsidiary Enterprise “Ivano-Frankivsk oblavtodor”; Ivano-Frankivsk Road Service; Lviv Polytechnic National University, GNDL-88
    На мережі державних і місцевих доріг експлуатується значна кількість мостів із збірними або монолітними прольотними будовами малих і середніх прольотів, збудованих за ТП вип. 56. На даний час нормований термін їх експлуатації 25–30 р. перевищений у 2–2,5 рази і вони продовжують експлуатуватись при незадовільних їх експлуатаційних і техніко-економічних показниках. Тому для подальшої нормальної експлуатації вони потребують реконструкції з відновленням нормованих експлуатаційних показників. В даній роботі описана реконструкція одного з таких мостів через р. Прутець Яблунівський на км 218+872 автодороги Мукачеве-Львів. Представлені конструктивні рішення реконструкції, а також аналіз результатів експериментальних досліджень прольотної будови за етапами реконструкції
  • Thumbnail Image
    Item
    Результати натурних випробувань косих в плані залізобетонних балкових прольотних будов автодорожнього моста
    (Видавництво Львівської політехніки, 2018-02-26) Горбачевський, Р. Р.; Рубаха, М. В.; Кваша, В. Г.; Gorbachevskyi, R.; Rubakha, M.; Kvasha, V.; Національний університет “Львівська політехніка”, ГНДЛ-88; Lviv Polytechnic National University, GNDL-88
    Залізобетонні мости з косим перетином перепони (косі в плані мости) з балковими перехресно-ребристими прольотними будовами мають характерні конструктивні відмінності в компонуванні балкової клітки порівняно з прямими. Зокрема, це зміщення в плані головних балок на опорах, а також коса або пряма орієнтація поперечних балок (діафрагм), які об’єднують головні балки поперек прольоту в перехресно-ребристу балкову клітку. Ці особливості значно ускладнюють теоретичне створення їхніх розрахункових моделей просторового розрахунку. Тому у більшості випадків для практичних потреб цю задачу вирішують не теоретично, а шляхом натурних випробувань косих у плані прольотних будов. У цій статті представлені результати випробувань прольотних будов з косою і прямою орієнтацією поперечних діафрагм. За їх результатами досліджений дійсний характер просторової роботи і закономірності розподілу зусиль між балками, що дало можливість виконати розрахунки прольотних будов на нормовані тимчасові навантаження.
  • Thumbnail Image
    Item
    Випробування фрагментів монолітного плоского залізобетонного перекриття з однонаправленим розташуванням пінополістирольних вставок
    (Видавництво Львівської політехніки, 2012) Мельник, І. В.; Сорохтей, В. М.; Приставський, Т. В.; Крет, В. О.; Давидовський, Н. Б.
    Подано інформацію про конструкцію і результати випробувань статичним навантаженням міцності, жорсткості та тріщиностійкості фрагментів плитних залізобетонних конструкцій з повздовжнім та поперечним розташуванням пінополістирольних вставок прямокутного перерізу. Contains information on design and test results of load strength, hardness and fracture toughness of platereinforced concrete structures with longitudinal and transverse foam polystyrene inserts a rectangular cross section.
  • Thumbnail Image
    Item
    Технічний стан та реконструкція автодорожніх мостів з прольотними будовами із збірних залізобетонних пустотних плит
    (Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2011) Кваша, В. Г.; Салійчук, Л. В.; Тузяк, А. А.
    Описано результати випробувань, методику розрахунку, технічний стан та ефективні способи реконструкції прольотних будов із збірних залізобетонних попередньо напружених пустотних плит. The principles of methostructure formation of self-compacting concretes with polycarboxylate admixtures and microfillers, which are characterized by improved exploitive properties such as high strength, corrosion resistance and decreasing shrinkage in air condition of hardening were stated.