Вісники та науково-технічні збірники, журнали

Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/12

Browse

Search Results

Now showing 1 - 10 of 12
  • Thumbnail Image
    Item
    Multi-agent modeling of traffic organization in urban agglomerations
    (Видавництво Львівської політехніки, 2024-02-28) Weigang, Ganna; Komar, Kateryna; National University of Life and Environmental Sciences of Ukraine
    Розглянуто особливості мультиагентного моделювання для оптимізації дорожнього руху в центральних районах міст. Оцінюючи унікальні виклики, пов’язані з високою концентрацією транспорту, пішоходів та історичної забудови, досліджено потенціал мультиагентних систем для ефективного вирішення проблеми заторів, безпеки та якості життя у міських умовах. Потенціал мультиагентного моделювання в контексті управління дорожнім рухом у центральних районах міста дає змогу визначити ключові виклики та можливості. Багато науковців звертаються до основних аспектів такого моделювання і використовують їх у транспортно-дорожній галузі. Огляд сучасних досліджень та розробок показав, що мультиагентні моделі мають на меті імітувати та оптимізувати нагляд і контроль перевезень у різних сценаріях руху. Моделювання організації дорожнього руху в центральних районах міст є одним із ключових елементів планування міського розвитку та управління. Унаслідок зростання населення міст та збільшення кількості транспортних засобів проблеми заторів, забруднення повітря та неефективного використання інфраструктури стають дедалі актуальнішими. Тому можна зазначити, що мультиагентне моделювання організації дорожнього руху відкриває нові перспективи для розроблення ефективних стратегій управління транспортними потоками, забезпечуючи гнучке та адаптивне вирішення цих проблем. Проаналізовано використовувані підходи, визначено ключові компоненти системи і на основі математичного опису розроблено модель, яка демонструє взаємодію між агентами і середовищем. Практична симуляція моделі, виконана із використанням програмного забезпечення AnyLogic на прикладі бульвару Лесі Українки в м. Києві, підтверджує ефективність мультиагентного підходу. Результати дослідження вказують на можливість застосування розробленої моделі для вдосконалення інтелектуальних інформаційних систем управління транспортним потоком, що відкриває нові перспективи для покращення дорожнього руху в центральних районах міст.
  • Thumbnail Image
    Item
    The Network Load Balancer in Decentrilized Systems
    (Видавництво Львівської політехніки, 2023-02-28) Klymyshyn, Nazarii; Lviv Polytechnic National University
    This article explores the implementation of network load balancing in decentralized systems using OpenWrt, Quality of Service (QoS), and traffic balancing techniques. The increasing demand for high-quality net- work services and the surge in network traffic requires the adoption of more efficient load-balancing methods to maintain network performance. This paper discusses the use of OpenWrt, an open-source firmware for network routers, to configure and manage network traffic. The article also covers the implementation of QoS and traffic balancing techniques to optimize network performance and reduce network congestion. The study employs iperf3 to evaluate network performance and demonstrates the effectiveness of the proposed network load-balancing approach. The index terms include OpenWrt, QoS, balancing, traffic, and iperf3.
  • Thumbnail Image
    Item
    Зміст адміністративної відповідальності за вчинення правопорушень у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху
    (Видавництво Львівської політехніки, 2016) Бортник, Н.; Єсімов, С.
    Розглянуто теоретичні аспекти адміністративної відповідальності за вчинення правопорушень у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху. Проаналізовано елементи складу адміністративного правопорушення – об’єкт і суб’єкт правопорушення, об’єктивну та суб’єктивну сторони у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху та шляхового господарства у контексті чинного законодавства, наукові погляди на проблему адміністративної відповідальності за вчинення правопорушень у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху з позиції теорії адміністративного та кримінального права. Рассмотрено теоретические аспекты административной ответственности за совершение правонарушений в сфере обеспечения безопасности дорожного движения. Анализируются элементы состава административного правонарушения – объект и субъект правонарушения, объективная и субъективная сторона в сфере обеспечения безопасности дорожного движения и дорожного хозяйства в контексте действующего законодательства, а также научные взгляды на проблему административной ответственности за совершение правонарушений в сфере обеспечения безопасности дорожного движения с позиции теории административного и уголовного права. The article raised the theoretical aspects of administrative responsibility for offenses in the field of road safety. Analyzes the elements of an administrative offense – object and subject of the offense, the objective and the subjective aspect in the field of road safety and road services in the context of existing legislation. Analyzed scientific views on the issue of administrative responsibility for offenses in the area of road safety from the perspective of the theory of administrative and criminal law.
  • Thumbnail Image
    Item
    Solution of traffic problems in the central area of Lviv
    (Видавництво Львівської політехніки, 2015) Zantke, Gottfried
    Deficiencies in the traffic infrastructure in central Lviv lead to congestion and obstruction of pedestrian movement as well as pollution, but the main reasons of these problems are not physical. They lie in the absence of efficient administrative and legislative measures for the management of stationary traffic. Недоліки в транспортній інфраструктурі у центральній частині Львова ведуть до заторів і ускладення пішохідного руху, так само як і забрудення повітря. Основними причинами цих проблем є не фізичні параметри, а відсутність ефективних адміністративних та законодавчих заходів для управління транспортним рухом.
  • Thumbnail Image
    Item
    Інформаційна технологія моніторингу та аналізу трафіку у комп’ютерних мережах
    (Видавництво Львівської політехніки, 2015) Кордяк, В.; Дронюк, І.; Федевич, О.
    Проаналізовано методи моніторингу трафікy комп’ютерних мереж. Розглянуто методи моніторингу, орієнтовані на маршрутизатори та активні і пасивні методи моніторингу, які не орієнтовані на маршрутизатори. Описано розроблену інформаційну технологію моніторингу трафіку. Здійснено класифікацію DDoS-атак, a також запропоновано методи запобігання їм. Ефективність запропонованих методів доведено експериментально, на основі моделювання DDoS-атак та моніторингу мережі за допомогою розробленої інформаційної технології аналізу трафіку. Показано, що завдяки застосуванню запропонованих алгоритмів запобігання хакерським атакам досягають значного зменшення (приблизно у 4 рази) шкідливого трафіку на мережевому обладнанні. Експерименти проілюстровано рисунками та графіками. This article analyzes the methods of monitoring traffic of computer networks. The methods of monitoring, focused on routers, and active and passive monitoring techniques that are not focused on routers were reviewed. Developed information technology for traffic monitoring is described. Classification of DDoS-attacks, as well as the methods to preventing them were made. The effectiveness of the proposed methods was proved experimentally, by modeling of DDoS-attacks and network monitoring, with the help of developed information technology for traffic analysis. It is shown, that using of the proposed hack preventing algorithms, a significant reduction (approximately in 4 times) of harmful traffic on the network equipment is achieved. The experiments are illustrated with figures and graphics.
  • Thumbnail Image
    Item
    Аналіз трафіку комп’ютерної мережі на основі експериментальних даних середовища wireshark
    (Видавництво Львівської політехніки, 2015) Дронюк, І. М.; Федевич, О. Ю.
    Проаналізовано трафік комп’ютерних мереж, отриманий за допомогою аналізатора мережевих протоколів Wireshark. Спостереження проводилось за такими показниками: сумарна кількість пакетів, середня кількість пакетів, середній розмір пакета та середня швидкість передавання пакетів. Отримані дані використовуються для перевірки теоретичних моделей. This article analyzes the changes in traffic networks, obtained via Wireshark network protocol analyzer. Observations have been conducted by the following parameters: the total number of packets, the average number of packets, average packet size and average bit rate packages. The received data is used to test theoretical models.
  • Thumbnail Image
    Item
    Модель системи динамічного управління пропускною здатністю каналу інтегрованої WI-FI/GSM мережі
    (Видавництво Львівської політехніки, 2014) Бешлей, М. І.; Ткачук, В. П.; Бугиль, Б. А.; Лаврів, О. А.
    Обґрунтовано можливість поліпшення якості надання послуг мобільного оператора за рахунок використання технології Unlicensed Mobile Access-Advanced (UMA-A). Розроблено оригінальний програмний продукт, який дозволяє здійснити оптимізацію мережевої інфраструктури мобільного оператора, перерозподіляючи мережеві ресурси із упровадженням і розвитком в ній елементів NGN-технологій для спільного розгортання інфокомунікаційної мережі. Також поліпшено якість обслуговування мобільних абонентів розподіленими сервісами в системах мобільного зв’язку із застосуванням запропонованого методу оцінки завантаженості Wi-Fi каналу та динамічного резервування пропускної здатності для кінцевих користувачів у процесі інтеграції мереж. Досліджена поведінка інтегрованої мережі в годину найбільшого навантаження та механізми керування мережею під час перевантаження на основі імітаційної моделі, розробленої в програмному середовищі Opnet Modeler. In this paper the possibility of increasing quality of service for mobile operator based on using of Unlicensed Mobile Access-Advanced (UMA-A) technology has been substantiated. It has been proposed a new way of increasing the efficiency of resources allocation of convergent network. The use of UMA-A allows releasing part of the radio channel resources in the places where overloads are observed. It has been developed an original software product which allows optimization of network infrastructure of mobile operator by redistribution of network resources when implementing and developing in it elements of NGN technologies for common deployment of infocommunication network. Also it has been increased quality of service for mobile users by distributed services in mobile systems using the proposed method of evaluation of the Wi-Fi channel load and dynamic reservation of throughput capacity for end users in the process of networks integration. Services that will be provided in the network and quality requirements for this services have been formed. The behavior of intergrated network during the hour of the highest load and mechanisms of network control during the overload based on immitation model developed in software environment Opnet Modeler were investigated.
  • Thumbnail Image
    Item
    Дослідження самоподібних процесів передачі трафіку на основі on/off моделі
    (Видавництво Львівської політехніки, 2013) Гнатушенко, В.; Данладі, Алі
    Розглянуто взаємозв’язок різних характеристик випадкового процесу, пов’язаних з ефектом самоподібності. Проведено імітаційне моделювання процесу передавання трафіку. Отримано результати оцінки показника Херста різними методами. The article examines the relationship of the various characteristics of the random process associated with the effect of self-similarity. A simulation of the transfer traffic. The results Hurst parameter estimation by different methods.
  • Thumbnail Image
    Item
    Моделі та алгоритми підвищення ефективності комутації інформаційних потоків у повністю оптичних телекомунікаційних системах
    (Видавництво Львівської політехніки, 2013) Корецький, О. В.; Думич, С. С.
    Modern optical networks still in development to AON (All-Optical Networks). The main goal of all related works is providing the state-of-the-art optical switching techniques, designing of new solutions and applications. The first stage in this development was circuitswitched optical networks. In those types of networks the incoming request would dropped in case of channel blocking. Another case – packed-switched optical networks. In those networks, the data flows divided onto many independent packets. Nowadays, this technique is the most famous. The main advantage of this technique is possibilities of queues. In case of channel blocking, the packet stills in buffer, until it will sent or dropped. The next generation of optical switching is Optical Burst Switching technology. Optical burst switching (OBS) is a promising solution for all-optical wavelength-division multiplexing (WDM) networks. It offers to some extent the flexibility and efficient bandwidth usage of optical packet switching networks, while taking into account the limitations of the current all-optical technology. For this reason, it could seen as an intermediate technique between all-optical wavelength routing networks and optical packet switching networks. The OBS technology allows satisfying requirements of IPoDWDM conceptions, because of full compatibility with IP/Ethernet networks. The ingress edge node assembles incoming packets from the client terminals into bursts. The assembled bursts transmitted all-optically over OBS core routers, without any storage at intermediate nodes within the core. The signaling scheme in an optical burst-switched network is typically implemented using out-of-band burst header packets. In an out-of-band signaling scheme, the header associated with a burst transmitting on a different wavelength from the burst itself. The out-of-band header packet travels along the same route as the burst, informing each node along the route to configure its optical cross connect to open the necessary virtual channel for transmitting the burst with variable size. The mathematical model of the core node in the network with switching units, which describes the sequence of signaling packet processing, proposed in this paper. This model based on the matrix calculation, and able to implement on field programmable gate arrays. Furthermore, the model of IP-packet aggregation in the ingress node network that takes into account probability distribution of IP-traffic proposed. Simulation results determined that proposed algorithm 10 times reduces the IP-packet losses, providing the same bandwidth. We provide the simulation of optical burst switching network for different signaling schemes. Our experiment shows that the INI scheme is more flexible, and able to reconfiguration in dependence of traffic requirements. INI is able to combine advantages of both JET and TAW schemes. Using the INI signaling technique allows to increase the efficiency of wavelength routed networks taking into account properties of traffic. Розроблено математичну модель функціонування проміжного вузла в мережі з комутацією блоків, яка описує послідовність оброблення сигналізаційного пакета. Ця модель адаптована під матричні обчислення, що дає змогу реалізувати її на основі програмованих логічних інтегральних схем. Крім того, запропоновано модель агрегації IP-пакетів у крайовому вузлі мережі, яка враховує ймовірнісний розподіл IP-трафіку, та дозволяє оцінити ймовірнісні характеристики блоків. В результаті моделювання було визначено, що при Пуассонівському розподілі вхідного IP-трафіку, розподіл розмірів блоків прямує до Гауссівського, за умови достатньої кількості пакетів у блоці. Запропонований алгоритм формування дозволяє знизити втрати IP-пакетів у 10 разів, при збереженні пропускної здатності каналу.
  • Thumbnail Image
    Item
    Концептуальна модель імітаційного алгоритму моделювання роботи мережі з технологією MPLS
    (Видавництво Львівської політехніки, 2011) Кухарєв, С.
    Описано концептуальну модель розробленого імітаційного алгоритму, призначеного для моделювання роботи мереж з технологією MPLS, програмна реалізація якого дає змогу досліджувати завантаженість мережевих елементів, аналізувати та оптимізувати характеристики мереж, а також досліджувати поведінку трафіка різних класів. We describe a conceptual model developed simulation algorithm designed to simulate the networks with technology MPLS, software implementation which allows to study the workload of network elements, analysis and optimization characteristics of networks and study the behavior of different classes of traffic.