Обґрунтування шляхів підвищення вартості бізнесу

Loading...
Thumbnail Image

Date

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Національний університет "Львівська політехніка"

Abstract

В умовах ринкової економіки зростання вартості бізнесу є однією з основних ознак ефективної роботи менеджменту і джерелом примноження капіталу власників. Вартісно-орієнтований підхід до управління бізнесом полягає в реалізації управлінських функцій на основі оцінювання, планування та контролювання чинників, які впливають на його вартість [1-5]. Об’єктом дослідження є процес управління вартістю ПП “Тепло- технічний сервіс”. Предмет дослідження – шляхи підвищення вартості бізнесу. Метою магістерської кваліфікаційної роботи є розроблення рекомендацій щодо підвищення вартості бізнесу. Бізнес може включати одне чи кілька підприємств, не мати оформленої юридичної структури, інфраструктури, найманих працівників, однак завдяки накопиченим зв’язкам і репутації він набуває окремої цінності. Тому його слід оцінювати з урахуванням усіх зв’язків із зовнішнім середовищем. Проведено аналіз та оцінювання фінансового стану ПП “Тепло-технічний сервіс” за 2023-2024 рр. Його результати свідчать про задовільний рівень ліквідності та фінансової незалежності підприємства. На кінець у 2024 року 85% майна підприємство покривало за рахунок власного капіталу. Дещо ризиковою є висока частка поточних джерел фінансування, залучених у бізнес- партнерів. Високими є темпи приросту фінансових результатів діяльності, що підтверджує ефективну операційну модель. Систематизовано чинники впливу на вартість підприємства (бізнесу). До основних макроекономічних чинників належать: ризик країни; рівень відсоткових ставок; рівень інфляції; політична стабільність; розвиток міжнародної торгівлі; зміни у законодавстві; коливання курсу валют; податкова політика. Основні ринкові та мікроекономічні чинники впливу на вартість бізнесу такі: попит на продукцію (послуги); прибутковість бізнесу; ризик ведення бізнесу; ліквідність; корпоративне управління та сукупність контролю; обмеження, які має бізнес; співвідношення попиту і пропозиції на придбання бізнесу. Досліджено кількісні показники внутрішніх чинників впливу на вартість ПП “Тепло-технічний сервіс” у 2024 році з використанням моделі ROE. Підтверджено ефективність операційних та фінансових рішень, однак наголошено на необхідності максимального залучення в господарський процес необоротних активів. Виокремлено основні напрями збільшення обсягів основної діяльності ПП “Тепло-технічний сервіс” у 2025 році, зокрема: розширення асортименту послуг; підвищення якості послуг; покращення рекламної кампанії. За результатами вивчення попиту на тепло-технічні послуги з’ясовано, що підприємству доцільно розширити асортимент послуг за рахунок встановлення припливно-витяжних вентиляцій. Запропоновано використовувати сценарний підхід для підвищення якості корпоративного управління та впроваджувати фінансове моделювання у процес планування, що позитивно впливатиме на вартість підприємства. Результати фінансового моделювання з урахуванням дії механізму операційного левериджу підтвердили, що розширення асортименту послуг може забезпечити приріст валового прибутку в разі реалізації оптимістичного та поміркованого сценаріїв навіть за незмінних цін на послуги. Однак, у разі реалізації песимістичного сценарію приріст прибутку можливий лише за умови підвищення цін не менше, ніж на 4%. Для збільшення обсягів господарської діяльності рекомендовано реалізувати заходи щодо покращення рекламної кампанії, зокрема застосувати технологію оптимізації веб–сайту підприємства. Результати фінансового моделювання підтвердили, що витрати на оптимізацію веб-сайту є виправданими за будь якого сценарію. Фінансове моделювання реалізовано в середовищі табличного процесора EXCEL, що забезпечує можливість зміни вхідних параметрів, отже, і можливість швидкого реагування на зміну умов ведення бізнесу.
In a market economy, the growth of the value of a business is one of the main signs of effective management and a source of increasing the owners' capital. A value-oriented approach to business management consists in the implementation of management functions based on the assessment, planning and control of factors that affect its value [1-5]. The object of the study is the process of cost management of PE “Heating and Technical Service”. The subject of the study is ways to increase the value of a business. The purpose of the master's degree thesis is to develop recommendations for increasing the value of a business. A business may include one or more enterprises, may not have a formal legal structure, infrastructure, or employees, but due to the accumulated connections and reputation, it acquires a separate value. Therefore, it should be assessed taking into account all connections with the external environment. An analysis and assessment of the financial condition of PE “Heat-Technical Service” for 2023-2024 was conducted. Its results indicate a satisfactory level of liquidity and financial independence of the enterprise. At the end of 2024, the enterprise covered 85% of its assets at the expense of its own capital. The high share of current sources of financing attracted from business partners is somewhat risky. The growth rates of financial results of activity are high, which confirms an effective operating model. Factors influencing the value of the enterprise (business) are systematized. The main macroeconomic factors include: country risk; interest rate level; inflation level; political stability; development of international trade; changes in legislation; exchange rate fluctuations; tax policy. The main market and microeconomic factors influencing the value of the business are: demand for products (services); business profitability; business risk; liquidity; corporate governance and control; business limitations; supply and demand ratio for business acquisition. The quantitative indicators of internal factors influencing the value of PE “Heat and Technical Service” in 2024 were studied using the ROE model. The effectiveness of operational and financial decisions was confirmed, however, the need for maximum involvement of non-current assets in the economic process was emphasized. The main directions for increasing the volume of the main activity of PE “Heat and Technical Service” in 2025 were identified, in particular: expanding the range of services; improving the quality of services; improving the advertising campaign. According to the results of the study of demand for heat and technical services, it was found that it is advisable for the enterprise to expand the range of services by installing supply and exhaust ventilation. It is proposed to use a scenario approach to improve the quality of corporate governance and introduce financial modeling into the planning process, which will positively affect the value of the enterprise. The results of financial modeling, taking into account the action of the operating leverage mechanism, confirmed that expanding the range of services can provide an increase in gross profit in the case of the implementation of optimistic and moderate scenarios even at unchanged prices for services. However, in the case of the implementation of the pessimistic scenario, profit growth is possible only if prices increase by at least 4%. To increase the volume of economic activity, it is recommended to implement measures to improve the advertising campaign, in particular, to apply the technology of optimizing the enterprise's website. The results of financial modeling confirmed that the costs of optimizing the website are justified in any scenario. Financial modeling was implemented in the EXCEL spreadsheet environment, which provides the ability to change input parameters, and therefore the ability to quickly respond to changing business conditions.

Description

Citation

Комарницький І. В. Обґрунтування шляхів підвищення вартості бізнесу : кваліфікаційна робота на здобуття освітнього ступеня магістр за спеціальністю „3.051.00.00 — Економіка (освітньо-наукова програма)“ / Іван Володимирович Комарницький. — Львів, 2024. — 76 с.

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By