Дизайн персонального брендингу для смм таргетолога Роберта Сафонова
Loading...
Date
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Національний університет "Львівська політехніка"
Abstract
Дипломна робота присвячена розробці інтерактивної відеоінсталяції «Візуальний дотик», що поєднує технології цифрового мистецтва, медіа-дизайну та сенсорної взаємодії. У проєкті досліджено роль інтерактивності у сучасному візуальному мистецтві, визначено особливості залучення глядача як активного учасника художнього процесу через візуальну, просторову та тактильну взаємодію.Метою роботи є створення інтерактивної відеоінсталяції, яка забезпечує емоційне та фізичне занурення глядача у цифрове середовище. У роботі проаналізовано історичні та технічні передумови розвитку інтерактивного мистецтва, розглянуто програмне забезпечення, типи сенсорів і проекційного обладнання, а також розкрито художні особливості взаємодії людини з медіа-середовищем.У першому розділі подано теоретичну базу відео-проекційного мистецтва та аналіз основних понять і етапів його становлення. Другий розділ присвячено технологічним і художнім аспектам інтерактивності, включаючи обладнання, програмне забезпечення й аналіз прикладів сучасних інсталяцій. У третьому розділі описано ідею, просторову структуру, механіку взаємодії та реалізацію авторського проєкту «Візуальний дотик». Четвертий розділ містить економічне обґрунтування реалізації проєкту з розрахунком вартості обладнання, дизайнерських робіт та будівельних робіт.У результаті виконаної роботи створено концептуально та технічно цілісний медіаоб’єкт, що ілюструє можливості взаємодії між візуальним мистецтвом і взаємодією глядача.
The diploma project is devoted to the development of an interactive video installation titled “Visual Touch”, which combines technologies of digital art, media design, and sensory interaction. The project explores the role of interactivity in contemporary visual art and identifies the features of involving the viewer as an active participant in the artistic process through visual, spatial, and tactile interaction.The aim of the work is to create an interactive video installation that ensures the viewer’s emotional and physical immersion in a digital environment. The study analyzes historical and technical prerequisites for the development of interactive art, reviews software, types of sensors and projection equipment, and reveals the artistic features of human interaction with media environments.The first chapter presents the theoretical basis of video projection art and an analysis of its key concepts and stages of evolution. The second chapter focuses on the technical and artistic aspects of interactivity, including equipment, software, and examples of contemporary installations. The third chapter describes the concept, spatial layout, interaction mechanics, and implementation of the author’s project “Visual Touch”. The fourth chapter provides the economic justification for the project's implementation, including cost estimates for equipment, design work, and installation processes.As a result of the project, a conceptually and technically complete media object was created, illustrating the potential for synergy between visual art and viewer interaction.
The diploma project is devoted to the development of an interactive video installation titled “Visual Touch”, which combines technologies of digital art, media design, and sensory interaction. The project explores the role of interactivity in contemporary visual art and identifies the features of involving the viewer as an active participant in the artistic process through visual, spatial, and tactile interaction.The aim of the work is to create an interactive video installation that ensures the viewer’s emotional and physical immersion in a digital environment. The study analyzes historical and technical prerequisites for the development of interactive art, reviews software, types of sensors and projection equipment, and reveals the artistic features of human interaction with media environments.The first chapter presents the theoretical basis of video projection art and an analysis of its key concepts and stages of evolution. The second chapter focuses on the technical and artistic aspects of interactivity, including equipment, software, and examples of contemporary installations. The third chapter describes the concept, spatial layout, interaction mechanics, and implementation of the author’s project “Visual Touch”. The fourth chapter provides the economic justification for the project's implementation, including cost estimates for equipment, design work, and installation processes.As a result of the project, a conceptually and technically complete media object was created, illustrating the potential for synergy between visual art and viewer interaction.
Description
Citation
Судаков В. П. Дизайн персонального брендингу для смм таргетолога Роберта Сафонова : кваліфікаційна робота на здобуття освітнього ступеня магістр за спеціальністю „6.022.03.03 — Дизайн середовища“ / Владислав Павлович Судаков. — Львів, 2024. — 75 с.