Проєкт удосконалення роботи тролейбусного маршруту № 33 у м. Львові з урахуванням можливості з’єднання тролейбусних ліній

Loading...
Thumbnail Image

Date

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Національний університет "Львівська політехніка"

Abstract

У роботі досліджено актуальні проблеми організації громадського електротранспорту у місті Львові, зокрема функціонування тролейбусного маршруту №33. Особливу увагу приділено питанням транспортної доступності, ефективності маршрутної мережі, інтеграції тролейбусного сполучення у загальноміську систему перевезень та можливості з’єднання із іншими лініями електротранспорту. Аналіз існуючого стану маршрутної мережі засвідчив, що тролейбусний маршрут №33, який сполучає південну частину міста з центральною, є ізольованим від решти тролейбусної інфраструктури. Це обмежує його потенціал щодо зростання пасажиропотоку, створює додаткові труднощі з технічного обслуговування та унеможливлює оперативне перенаправлення рухомого складу у разі зміни попиту чи надзвичайних ситуацій. З метою підвищення ефективності його роботи запропоновано продовжити маршрут до площі Євгена Петрушевича, що дозволить з’єднати його із мережею інших тролейбусних маршрутів, створивши передумови для формування більш гнучкої та взаємозв’язаної транспортної системи. У роботі розглянуто два альтернативні варіанти реалізації такого з’єднання: перший – прокладання нової контактної мережі на проєктній ділянці, другий – використання тролейбусів із автономним ходом, які здатні долати відстань без підключення до контактної мережі. Для оцінки ефективності кожного з варіантів використано програмне забезпечення PTV Visum [2]. У моделі були враховані реальні дані пасажиропотоків, отримані зі системи електронного квитка. В ході дослідження виконано калібрування транспортної моделі з метою наближення її до реального стану міського транспорту. Після цього було змодельовано проєктний варіант маршруту із продовженням та проаналізовано зміни у пасажиропотоках, часі поїздки та інших ключових показниках. У розділі з охорони праці розроблено графік роботи водіїв на маршруті з урахуванням трудового законодавства, режиму праці та відпочинку, а також специфіки зміни навантаження впродовж дня. Це дозволяє забезпечити ефективну та безпечну організацію трудового процесу, мінімізуючи ризики перевтоми водіїв і підвищуючи якість обслуговування пасажирів. Економічна частина дослідження включає оцінку витрат на реалізацію кожного із двох варіантів реалізації продовження маршруту та розрахунок економічної ефективності кращого з них шляхом розрахунку його рентабельності та терміну окупності. Практичне значення – результати роботи можуть бути використані при оновленні схеми руху тролейбусів у м. Львові, а також при впровадженні нових маршрутів із частковим автономним ходом у містах із подібною структурою. Основні результати – розроблено проєкт продовження маршруту №33, визначено оптимальний варіант реалізації, здійснено оцінку ефективності та рентабельності проєкту.
The thesis explores the current issues related to the organization of urban electric public transport in the city of Lviv, with a specific focus on the operation of trolleybus route No. 33. Particular attention is paid to transport accessibility, the efficiency of the route network, integration of trolleybus services into the city-wide public transport system, and the possibility of connecting the route with other trolleybus lines. The analysis of the existing route network revealed that trolleybus route No. 33, which connects the southern part of the city with the center, is isolated from the rest of the trolleybus infrastructure. This limits its potential to increase passenger flows, complicates maintenance operations, and prevents flexible redistribution of rolling stock in response to demand changes or emergencies. To improve the efficiency of the route, an extension to Yevhena Petrushevycha Square is proposed, which would allow for integration with other trolleybus routes and lay the foundation for a more flexible and interconnected transport system. The thesis examines two alternative implementation options: (1) construction of a new overhead contact line along the extension corridor, and (2) operation of trolleybuses equipped with an autonomous range, capable of covering part of the route without connection to the catenary. To evaluate the effectiveness of each option, the transport planning software PTV Visum [2] was used. The model incorporated real passenger flow data obtained from the city’s electronic ticketing system. The transport model was calibrated to reflect actual conditions of the urban transport system. Based on this, a project scenario including the extended route was simulated, and changes in passenger flows, travel time, and other key indicators were analyzed. In the occupational health and safety section, a work schedule for the drivers of the route was developed, in accordance with labor legislation, working and rest time regulations, and the daily variation of passenger demand. This helps to ensure an efficient and safe working process, reducing the risk of driver fatigue and improving the quality of service. The economic section of the study includes cost estimates for each of the proposed implementation options and assesses the economic efficiency of the preferred one, based on profitability and payback period calculations. Practical significance – the results of the study can be used in revising the trolleybus route network in Lviv, as well as in implementing new partially autonomous trolleybus routes in cities with similar urban structures. Key findings – the project for extending trolleybus route No. 33 was developed, the optimal implementation option was identified, and an assessment of the project's efficiency and profitability was conducted.

Description

Citation

Маркевич Н. І. Проєкт удосконалення роботи тролейбусного маршруту № 33 у м. Львові з урахуванням можливості з’єднання тролейбусних ліній : кваліфікаційна робота на здобуття освітнього ступеня магістр за спеціальністю „6.275.03.03 — Транспортні технології (на автомобільному транспорті)“ / Назар Ігорович Маркевич. — Львів, 2024. — 70 с.

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By