Проєкт удосконалення схеми організації дорожнього руху з аналізом умов руху на перехресті вулиць Сихівська – Кавалерідзе

Loading...
Thumbnail Image

Date

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Національний університет "Львівська політехніка"

Abstract

В Україні давно є проблема з покращенням дорожньої інфраструктури. По-перше, це пов'язано зі стрімким зростанням автомобільного транспорту. Важливою проблемою є також те, що на вузлах дорожньої мережі збільшуються затримки транспортних засобів, затори та черги, а це певною мірою призводить до зниження швидкості зв’язку, надмірного споживання палива та підвищеного зносу вузлів та агрегатів транспорту. Одним із таких проблемних місць у місті Львові є Т-подібне регульоване перехрестя вулиць Сихівської та Кавалерідзе, яке розташоване у спальному районі міста. Вулиця Сихівська, головна на перехресті, має смуги 2х2. Вулиця Кавалерідзе - смуга 1х1 для руху. За результатами первинного дослідження встановлено, що на цьому перехресті є досить великі черги транспортних засобів. Це пов’язано з тим, що на перехресті спостерігається висока інтенсивність транспортних потоків (ТП) по вулиці Сихівській, у «пік». Це, в свою чергу, ускладнює поворот ліворуч з вулиці Кавалерідзе на вулицю Сихівську, та праворуч з вулиці Сихівської на вулицю Кавалерідзе. Тому на цьому перехресті необхідно провести дослідження дорожнього руху та запропонувати інженерні рішення, які допоможуть зменшити затори та підвищити безпеку руху. В результаті натурних досліджень на спостережних пунктах перехрестя вулиць Сихівської та Кавалерідзе зібрано такі дані як склад транспортного потоку та його фактична інтенсивність, розраховано миттєві швидкості на перехресті, тривалість світлофора. розраховано контрольні цикли. Усі зібрані дані необхідні для розрахунку та визначення працездатності світлофорів, а також для проектування нових схем організації руху на перехресті. На основі отриманих даних проведено розрахунок небезпеки перехрестя Сихівська – Кавалерідзе за методом коефіцієнта відносної аварійності. У нинішньому стані його показник становив 5,98. У проектному стані відносний коефіцієнт аварійності становить 4,47. В результаті розрахунків та порівнянь було встановлено, що рівень небезпеки на перехресті знизився на 25% порівняно з поточною ситуацією. Також слід зазначити, що перехрестя змінило категорію небезпеки з низької на безпечну. Цей результат є наслідком того, що кількість конфліктних точок на перехресті значно зменшилася за рахунок коригування фазового ходу транспортних потоків у проектному стані. У проектне рішення внесено такі зміни: А) Транспортний потік у напрямку від вул. Зелений у бік проспекту Червоної Калини та вулиці Кавалерідзе розділився на 3 окремих потоки, крайня ліва смуга – для лівшів, середня та крайня права – для прямостоячих автомобілів.Б) Виїзд на перехрестя з вулиці Кавалерідзе розділений на 2 потоки, окремо для лівшів і правшів; В) Змінено порядок руху транспортних потоків по фазах. У проектному варіанті лівоповоротний потік у напрямку від вул. Сихівська до вулиця Кавалерідзе переміщується в III фазу. За допомогою програми «PTV Vissim 8» змоделювали роботу існуючого та проектного перетину. В результаті моделювання вивчені зміни довжини черги на підходах до перехрестя, зміни кількості зупинених транспортних засобів та відмінності в тривалості проїзду на перехресті. За результатами моделювання та досліджень встановлено, що середня довжина черги зменшилась на 33%, максимальна – на 23%, а кількість зупинених автомобілів – на 29%.
Ukraine has long had a problem with improving road infrastructure. First, it is due to the rapid growth of road transport. Another important problem is that vehicle delays, congestion and queues are increasing at road junctions, which to some extent leads to reduced communication speeds, excessive fuel consumption and increased wear of transport components and units. One of such problematic places in the city of Lviv is the T-shaped regulated intersection of Sykhivska and Kavaleridze streets, which is located in the residential area of the city. Sykhivska Street, the main one at the intersection, has 2x2 lanes. Kavaleridze Street is a 1x1 lane for traffic. According to the results of the initial study, it was found that there are quite large queues of vehicles at this intersection. This is due to the fact that at the intersection there is a high intensity of traffic flows (TP) on Sykhivska Street, in the "peak". This, in turn, makes it difficult to turn left from Kavaleridze Street to Sykhivska Street, and to the right from Sykhivska Street to Kavaleridze Street. Therefore, at this intersection it is necessary to conduct traffic research and propose engineering solutions that will help reduce congestion and improve traffic safety. As a result of field research at the observation points of the intersection of Sykhivska and Kavaleridze streets, such data as the composition of the traffic flow and its actual intensity were collected, instantaneous speeds at the intersection, traffic light duration were calculated. control cycles are calculated. All collected data are needed to calculate and determine the efficiency of traffic lights, as well as to design new traffic management schemes at intersections. Based on the obtained data, the calculation of the danger of the Sykhivska - Kavaleridze intersection was performed by the method of relative accident coefficient. In its current state, its figure was 5.98. In the design state, the relative accident rate is 4.47. As a result of calculations and comparisons, it was found that the level of danger at the intersection decreased by 25% compared to the current situation. It should also be noted that the intersection changed the category of danger from low to safe. This result is a consequence of the fact that the number of conflict points at the intersection was significantly reduced by adjusting the phase course of traffic flows in the design state. The following changes have been made to the design decision: A) Traffic flow in the direction from the street. Green towards Krasnaya Kalina Avenue and Kavaleridze Street is divided into 3 separate streams, the leftmost lane is for left-handers, the middle and far right lanes are for upright cars. C) The order of movement of traffic flows in phases has been changed. In the project version, the left-turn flow in the direction from the street. Sykhivska to Kavaleridze Street is being moved to Phase III. With the help of the program "PTV Vissim 8" the work of the existing and project intersection was modeled. As a result of modeling, changes in the length of the queue at the approaches to the intersection, changes in the number of stopped vehicles and differences in the duration of travel at the intersection were studied. According to the results of modeling and research, it was found that the average length of the queue decreased by 33%, the maximum - by 23%, and the number of stopped cars - by 29%.

Description

Citation

Маковецька М. Р. Проєкт удосконалення схеми організації дорожнього руху з аналізом умов руху на перехресті вулиць Сихівська – Кавалерідзе : кваліфікаційна робота на здобуття освітнього ступеня магістр за спеціальністю „6.275.03.03 — Транспортні технології (на автомобільному транспорті)“ / Мар'яна Романівна Маковецька. — Львів, 2024. — 79 с.

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By