Комплексні дослідження взаємодії рейкової колії та коліс локомотива при використанні лубрикації

Loading...
Thumbnail Image

Date

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Національний університет "Львівська політехніка"

Abstract

Метою даної кваліфікаційної роботи є покращення експлуатаційних якостей локомотивів та залізничної колії шляхом зменшення зносу коліс та рейок. Об’єктом дослідження є пара тертя «гребінь колеса-рейка». Предметом дослідження є процеси, що відбуваються у точці контакту колеса та рейки . Для досягнення поставленої мети у роботі виконано наступні завдання: - оцінено вплив конструкції ходових частин локомотива на зношування у точці контакту колеса з рейкою; - проаналізовані типи систем змащування, мастильні матеріали для систем змащування та вимоги нормативних документів до них; - проведені теоретичні дослідження впливу змащування на взаємодію колеса і рейки; - розроблена модель змащування та алгоритм роботи системи змащування. Показано, що змащування гребенів коліс є критично важливим заходом для підтримання належної роботи колісно-рейкової взаємодії на залізничному транспорті. Воно забезпечує оптимальний баланс між низьким зносом і достатнім зчепленням, що в кінцевому підсумку підвищує надійність, безпеку та економічність залізничного транспорту.
The objective of this qualification work is to improve the operational performance of locomotives and railway tracks by reducing the wear of wheels and rails. The object of the study is the friction pair "wheel flange–rail." The subject of the study is the processes occurring at the wheel–rail contact point. To achieve the stated objective, the following tasks were performed in the course of the work: The influence of the locomotive running gear design on wear at the wheel–rail contact point was assessed; Types of lubrication systems, lubricants used in such systems, and regulatory requirements for them were analyzed; Theoretical studies of the influence of lubrication on the wheel–rail interaction were conducted; A lubrication model and a control algorithm for the lubrication system were developed. It has been demonstrated that flange lubrication is a critically important measure for ensuring proper wheel–rail interaction in railway transport. It provides an optimal balance between low wear and sufficient adhesion, ultimately enhancing the reliability, safety, and cost-efficiency of railway operations.

Description

Citation

Мацібора Ю. І. Комплексні дослідження взаємодії рейкової колії та коліс локомотива при використанні лубрикації : кваліфікаційна робота на здобуття освітнього ступеня магістр за спеціальністю „8.273.00.01 — Функціональна безпека залізничного транспорту“ / Юрій Ігорович Мацібора. — Львів, 2025. — 61 с.

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By