Удосконалення процесу передачі вагонів між Україною та Угорщиною за рахунок впровадження електронної накладної

Loading...
Thumbnail Image

Date

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Національний університет "Львівська політехніка"

Abstract

Магістерська кваліфікаційна робота складається з вступу, 4 розділів основної частини та висновків. Загальний обсяг тексту становить 92 сторінки: основний текст – 79 сторінок, бібліографія включає 21 посилання – 3 сторінки, 6 ілюстрацій, 6 таблиць. Об’єктом дослідження є процес організації передачі вагонів на українсько-угорському державному кордоні. Предметом дослідження виступає технологія документообігу при міжнародному залізничному перевезенні вантажів та її оптимізація шляхом цифровізації. Мета роботи полягає у підвищенні ефективності роботи залізничного транспорту за рахунок удосконалення процесу передачі вагонів між Україною та Угорщиною шляхом впровадження електронної залізничної накладної як інструменту скорочення часу прикордонних операцій і підвищення точності обміну інформацією. Для досягнення поставленої мети сформульовано та вирішено такі завдання: аналіз існуючого порядку передачі вагонів на прикордонних переходах; виявлення проблем паперового документообігу; оцінка міжнародної нормативної бази електронних накладних; визначення можливостей впровадження цифрової накладної у взаємодії УЗ–MAV; оцінювання технічних та організаційних переваг запропонованих рішень. У роботі встановлено, що паперовий документообіг на пунктах Чоп – Захонь та Батьово – Еперєшке спричиняє суттєві затримки при передачі вагонів, зумовлені дублюванням операцій, низькою точністю заповнення документів та відсутністю оперативного обміну структурованими даними. Проаналізовано міжнародні стандарти CIM/SMGS, рекомендації UIC та вимоги TAF TSI щодо цифровізації перевізних документів, індикатори, які характеризують процес передачі вантажних вагонів між Україною та Угорщиною. Для покращення процесу передачі вагонів було запропоновано модель впровадження електронної накладної з урахуванням інтеграції інформаційних систем УЗ, залізниці Угорщини MAV та митних органів, а також автоматизовану систему формування транспортних документів, розроблено її структуру та процедуру її роботи. Розроблено рекомендації щодо технічного забезпечення, інформаційної взаємодії, захисту даних та підготовки персоналу. Встановлено, що використання електронної накладної дозволяє скоротити час передачі вагонів на 20–40 %, зменшити кількість помилок більш ніж на 90 %, підвищити пропускну спроможність прикордонних станцій та забезпечити прозорість перевізного процесу. Використовуючи математичний апарат мереж Петрі, проаналізовано процес передачі вагонів на станції Батьово та запропоновано заходи щодо його раціоналізації. Впровадження цих заходів скоротить час простою поїзда на сортувальній станції на 44 хвилини. Отримані результати підтверджують високу ефективність запропонованого рішення та його доцільність для впровадження в реальні умови роботи залізниць України та Угорщини.
The master's degree thesis consists of an introduction, 4 sections of the main part and conclusions. The total volume of the text is 92 pages: the main text – 79 pages, the bibliography includes 21 references – 3 pages, 6 illustrations, 6 tables. The object of the study is the process of organizing the transfer of wagons at the Ukrainian-Hungarian state border. The subject of the study is the technology of document flow in international rail freight transportation and its optimization through digitalization. The purpose of the work is to increase the efficiency of railway transport by improving the process of transferring wagons between Ukraine and Hungary by introducing an electronic railway consignment note as a tool for reducing the time of border operations and increasing the accuracy of information exchange. To achieve the goal, the following tasks were formulated and solved: analysis of the existing procedure for transferring wagons at border crossings; identification of problems with paper document flow; assessment of the international regulatory framework for electronic consignment notes; identification of opportunities for implementing a digital consignment note in the interaction of UZ–MAV; assessment of the technical and organizational advantages of the proposed solutions. The work established that paper document flow at the Chop – Zahony and Batevo – Epereshke points causes significant delays in transferring wagons, due to duplication of operations, low accuracy of filling out documents and lack of operational exchange of structured data. The international CIM/SMGS standards, UIC recommendations and TAF TSI requirements for the digitalization of transport documents, indicators characterizing the process of transferring freight wagons between Ukraine and Hungary were analyzed. To improve the process of transferring wagons, a model for implementing an electronic consignment note was proposed, taking into account the integration of the information systems of UZ, Hungarian Railways MAV and customs authorities, as well as an automated system for generating transport documents, its structure and procedure for its operation were developed. Recommendations were developed for technical support, information interaction, data protection and personnel training. It was established that the use of an electronic consignment note allows reducing the time for transferring wagons by 20–40%, reducing the number of errors by more than 90%, increasing the throughput of border stations and ensuring transparency of the transportation process. Using the mathematical apparatus of Petri nets, the process of transferring wagons at the Batevo station was analyzed and measures were proposed to rationalize it. The implementation of these measures will reduce the train downtime at the marshalling yard by 44 minutes. The results obtained confirm the high efficiency of the proposed solution and its feasibility for implementation in real operating conditions of the railways of Ukraine and Hungary.

Description

Keywords

Citation

Коцаба Р. А. Удосконалення процесу передачі вагонів між Україною та Угорщиною за рахунок впровадження електронної накладної : кваліфікаційна робота на здобуття освітнього ступеня магістр за спеціальністю „8.275.02.05 — Управління процесами перевезень на залізничному транспорті“ / Роман Андрійович Коцаба. — Львів, 2025. — 92 с.

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By