Удосконалення системи якості надання освітніх послуг у Ліцеї №17 Львівської міської ради
Loading...
Date
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Національний університет "Львівська політехніка"
Abstract
Це дослідження відображає аналіз існуючих практик управління освітніми послугами у Ліцеї №17 міста Львова, враховуючи новітні виклики, що виникають у зв'язку з політичними, соціальними, та технологічними змінами сучасності. В роботі досліджено, як інноваційні освітні технології та методи можуть сприяти підвищенню якості навчання та задоволення потреб усіх зацікавлених сторін, включно з учнями, вчителями, батьками, та адміністрацією. Було зосереджено увагу на критичному перегляді та оптимізації управлінських практик, спрямованих на формування ефективного освітнього середовища з використанням комплексних стратегій та модернізації навчального процесу.
Об’єкт дослідження – Ліцей №17 Львівської міської ради. Предметом дослідження бакалаврської кваліфікаційної роботи є Удосконалення системи якості надання освітніх послуг.
Метою бакалаврської кваліфікаційної роботи є аналіз системи управління якості освітніх послуг Ліцей №17 Львівської міської ради з акцентом на застосуванні інноваційних освітніх методів і технологій.
У першому розділі роботи проведено детальний аналіз літературних джерел та нормативно-правової бази, що стосуються управління якістю освітніх послуг у шкільних установах. Особлива увага приділяється розгляду ризиків, що можуть вплинути на якість освіти в умовах сучасності, та методам їх управління на прикладі Ліцею №17 Львівської міської ради. Для цього описано освітню діяльність ліцею, проаналізовано його навчально-виховний процес та фінансовий стан, а також досліджено можливі ризики в управлінні якістю освітніх послуг. У рамках першого проектного заходу запропоновано застосування антикризового управління для ідентифікації потенційних ризиків, що можуть виникнути в освітньому процесі. Другий проектний захід включає модель ідентифікації критичних аспектів ризиків, що можуть вплинути на якість освіти в ліцеї.
Реалізація вказаних проектних заходів дасть змогу Ліцею №17 Львівської міської ради досягти позитивних ефектів, що також описані у роботі.
This research reflects an analysis of existing practices in managing educational services at Lyceum No. 17 in Lviv, considering the latest challenges arising from political, social, and technological changes in modernity. The work explores how innovative educational technologies and methods can enhance the quality of education and meet the needs of all stakeholders, including students, teachers, parents, and administration. Attention was focused on critically reviewing and optimizing management practices aimed at creating an effective educational environment using comprehensive strategies and modernizing the educational process. The object of the study is Lyceum No. 17 of the Lviv City Council. The subject of the bachelor's thesis is the improvement of the quality system of educational services. The purpose of the bachelor's thesis is to analyze the quality management system of educational services at Lyceum No. 17 of the Lviv City Council with an emphasis on the application of innovative educational methods and technologies. The first chapter of the work provides a detailed analysis of literary sources and the legal framework concerning the management of educational services in schools. Particular attention is given to the risks that may affect the quality of education in modern conditions and the methods of managing them using the example of Lyceum No. 17 of the Lviv City Council. For this purpose, the educational activity of the lyceum was described, its educational process and financial condition were analyzed, and potential risks in managing the quality of educational services were investigated. The first project measure proposed the use of anticipatory management to identify potential risks that may arise in the educational process. The second project measure includes a model for identifying critical aspects of risks that could affect the quality of education at the lyceum. The implementation of the mentioned project measures will enable Lyceum No. 17 of the Lviv City Council to achieve positive effects, which are also described in the work.
This research reflects an analysis of existing practices in managing educational services at Lyceum No. 17 in Lviv, considering the latest challenges arising from political, social, and technological changes in modernity. The work explores how innovative educational technologies and methods can enhance the quality of education and meet the needs of all stakeholders, including students, teachers, parents, and administration. Attention was focused on critically reviewing and optimizing management practices aimed at creating an effective educational environment using comprehensive strategies and modernizing the educational process. The object of the study is Lyceum No. 17 of the Lviv City Council. The subject of the bachelor's thesis is the improvement of the quality system of educational services. The purpose of the bachelor's thesis is to analyze the quality management system of educational services at Lyceum No. 17 of the Lviv City Council with an emphasis on the application of innovative educational methods and technologies. The first chapter of the work provides a detailed analysis of literary sources and the legal framework concerning the management of educational services in schools. Particular attention is given to the risks that may affect the quality of education in modern conditions and the methods of managing them using the example of Lyceum No. 17 of the Lviv City Council. For this purpose, the educational activity of the lyceum was described, its educational process and financial condition were analyzed, and potential risks in managing the quality of educational services were investigated. The first project measure proposed the use of anticipatory management to identify potential risks that may arise in the educational process. The second project measure includes a model for identifying critical aspects of risks that could affect the quality of education at the lyceum. The implementation of the mentioned project measures will enable Lyceum No. 17 of the Lviv City Council to achieve positive effects, which are also described in the work.
Description
Keywords
6.281.00.00, якість освіти, управління освітою, інноваційні технології, освітні послуги, воєнний стан, методи управління, education quality, education management, innovative technologies, educational services, wartime, management methods.
List of Used Literary Sources:
1. Lysenko V.V. "Innovations in Education: Globalization and Technological Progress" – Kyiv: Education XXI, 2021. pp. 23-25
2. Yuhymenko P.I. Analytics in Education: Data Collection and Processing – Kyiv: Scientific Thought, 2021. pp. 78-81
3. Hryniuk S.P. "Educational Challenges of Modernity: From Traditions to Innovations" - Chernivtsi: Bukrek, 2022. pp. 154-155
4. Levchenko V.M. "Education in Crisis Conditions: Strategies and Challenges" - Kyiv: Education of Ukraine, 2023. p. 88
5. Bondar V.I. Innovative Teaching Methods in School – Kyiv: School World, 2022
Citation
Єфімов К. О. Удосконалення системи якості надання освітніх послуг у Ліцеї №17 Львівської міської ради : кваліфікаційна робота на здобуття освітнього ступеня магістр за спеціальністю „6.281.00.00 — Публічне управління та адміністрування“ / Кирило Олександрович Єфімов. — Львів, 2023. — 60 с.