Browsing by Author "Гавран, М. І."
Now showing 1 - 9 of 9
- Results Per Page
- Sort Options
Item Esports market development and its investment attractiveness(Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”, 2022-03-01) Гавран, В. Я.; Гавран, М. І.; Мандрова, В. В.; Havran, V. Ya.; Havran, M. I.; Mandrova, V. V.; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National UniversityМета статті – вивчення ринку кіберспорту, даних про динаміку кіберспорту в світі та в Україні та аналіз можливих напрямів інвестування кіберспорту та його інвестиційної надійності. Під час дослідження використано загальнонаукові теоретичні методи дослідження, а саме аналіз, синтез, систематизацію, пояснення. Метод абстрактно-логічного узагальнення застосовано для вивчення та аналізу наукових публікацій, аналітичних доповідей, правових документів. Розглянуто способи отримання коштів у кіберспорті та наведено схему екосистеми ринку кіберспорту. Визначено місце України на світовому ринку кіберспорту. Автори також проаналізували чинну українську законодавчу та нормативну базу, яка регулює процеси кіберспорту. Розглянуто розміри та механізми оподаткування прибутку від кіберспорту, а також фактори, що впливають на привабливість цього ринку. Наукова новизна дослідження полягає у доведенні того, що ринок кіберспорту є привабливою зоною для інвестування, оскільки містить багато бізнес-моделей, які дають змогу кожному інвестору знайти коротко- та довгострокові проєкти із тенденцією до прибутковості, та в обґрунтуванні можливих напрямів інвестування на ринку кіберспорту. Проаналізовано надійність інвестицій із урахуванням співвідношення ціна/прибуток для кібер-спортивних компаній, а також охарактеризовано інвестиційні можливості для великих компаній та фізичних осіб.Item Improving receivables management of the enterprise in the context of new challenging market conditions(Видавництво Львівської політехніки, 2020-02-10) Гавран, В. Я.; Данилків, Х. П.; Гавран, М. І.; Havran, V. Ya.; Danylkiv, Kh. P.; Havran, M. I.; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National UniversityПроаналізовано способи та засоби удосконалення управління дебіторською заборгованістю на підприємствах. В складних ринкових умовах та нових викликів формування ефективної системи управління дебіторською заборгованістю безпосередньо впливає на стабільну та ефективну діяльність підприємства. Обґрунтовано доцільність застосування не лише кількісного, але й якісного аналізу показників оцінки поточного стану дебіторської заборгованості з метою покращення фінансового стану і рівня платоспроможності підприємства. Запропоновано послідовність процесу аналізу дебіторської заборгованості, який складається із сукупності завдань та методів їх вирішення, згрупованих у п’ять етапів. Застосовуючи якісний метод АВС- та XYZ-аналізу, проведено групування послуг та товарів, за якими виникає дебіторська заборгованість ТОВ «Комунпостач» відповідно до основних клієнтів. Представлено матрицю об’єднаних результатів АВС- та XYZ-аналізу, де виокремлено дев’ять груп дебіторів, кожна з яких потребує розроблення своєї технології управління за показниками частки дебіторської заборгованості в загальній її сумі на підприємстві, а також точності прогнозування її динаміки. Результатом проведеного дослідження стало визначення основних заходів для ефективного управління дебіторською заборгованістю підприємства, серед яких виокремлено: рейтингування кредитоспроможності клієнтів; визначення критеріїв та особливостей надання товарного кредиту, а також видів продукції чи запропонованих послуг, за якими найбільш імовірне виникнення заборгованості; планування заходів щодо оптимізації дебіторської заборгованості; встановлення взаємозалежності системи мотивації персоналу із розміром дебіторської заборгованості, а також досягнутими результатами; запровадження сучасних методів управління дебіторською заборгованістю, серед яких факторинг, страхування фінансових ризиків, використання оплати векселями тощо.Item Managing the finances of wholesale and retail trading enterprises(Видавництво Львівської політехніки, 2019-02-26) Данилків, Х. П.; Гавран, В. Я.; Гавран, М. І.; Грондскі, Р.; Danylkiv, K.; Havran, V.; Havran, M.; Gradzki, R.; Національний університет “Львівська політехніка”; Лодзинський технологічний університет; Lviv Polytechnic National University; Lodz University of Technology, LodzВ умовах стрімких змін в економічному та інституційному середовищі комерційної економічної діяльності оновлюється необхідність забезпечення динамічної конкурентоспроможності підприємств торгівлі. У постійному дисбалансі ринкових умов керівництво торговельних підприємств потребує достатньої інформації про стан як внутрішніх факторів, так і навколишнього середовища. Актуальність полягає в тому, що зовнішнє середовище функціонування торговельної компанії визначає рівень її організації та розвитку, що визначає якість торговельних послуг для споживачів, темпи зростання та прискорення товарообігу, прибутковість торгових компаній. Розкрито теоретичні, методологічні та практичні аспекти вивчення тенденцій розвитку оптових та роздрібних торговельних підприємств в Україні. Предметом дослідження є процес становлення та розвитку підприємств оптової та роздрібної торгівлі України та вдосконалення їх фінансового менеджменту. Ефективне використання заходів щодо поліпшення фінансового менеджменту підприємств торгівлі дасть їм змогу сформувати оптимальну систему ціноутворення, вийти на нові ринки, підвищити задоволеність цільових клієнтів шляхом поліпшення своїх послуг та надання якісних товарів і послуг, підвищення продуктивності та відповідальності персоналу. За даними Державної служби статистики, у 2018 р. зростання обороту роздрібної торгівлі має позитивну динаміку порівняно з попереднім роком, але він змінюється хвилеподібно. Поліпшення було зумовлене розширенням фінансових можливостей домогосподарств, підтриманим підвищенням мінімальної заробітної плати та попиту на торговельні послуги підприємствами реального сектору економіки. За аналізований період збиткові підприємства становлять у середньому третину від загальної кількості суб’єктів господарювання. Ця величина є високою і вказує на нездатність підприємств торгівлі впоратися з кризою та забезпечити сталий розвиток. У 2014–2018 роках спостерігалася тенденція до збільшення роздрібного товарообороту підприємств торгівлі України, а динаміка оптового товарообороту коливалася. Представляючи пряму залежність товарообігу від такого макропоказника, як ВВП, і використовуючи його прогнозовані значення Світовим банком на наступні роки, автори дають прогноз на 2019–2020 рр. підприємств роздрібної торгівлі в Україні.Item Впровадження програми менторингу (наставництва) в економічних приватних вищих школах Польщі(Видавництво ЗУКЦ, 2012) Гавран, М. І.; Гавран, В. Я.Item Особливості підготовки фахівців з обліку і аудиту в українських та польських ВНЗ(Видавництво ЗУКЦ, 2014) Гавран, В. Я.; Гавран, М. І.Item Особливості підготовки фахівців-менеджерів у приватних вищих школах Польщі та України(Видавництво Львівської політехніки, 2012) Гавран, В. Я.; Гавран, М. І.Розглянуто розвиток системи підготовки фахівців у приватних вищих навчальних закладах Польщі та України. Проаналізовано напрями навчання, з яких виокремлено найзначиміші для приватної вищої освіти. Вивчено навчальні плани освітньо-кваліфікаційного рівня «бакалавр» напряму «Менеджмент», на підставі чого визначено особливості підготовки фахівців у недержавних вищихшколах. The development of specialist training system in Polish and Ukrainian private higher educational institutions is considered. Fields of study are analyzed and the most significant for private higher education of them are selected. The management curriculums of bachelor’s degree are studied; the training peculiarities of specialists in private higher educational institutions are identified.Item Процес комерціалізації наукових розробок у вищих навчальних закладах: іноземний досвід та українські реалії(Видавництво Львівської політехніки, 2018-02-26) Гавран, В. Я.; Гавран, М. І.; Havran, V. Ya.; Havran, M. I.; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National UniversityПроаналізовано процес комерціалізації наукових розробок у вищих навчальних закладах України та в окремих розвинених зарубіжних країнах. Процес комерціалізації дослідницьких продуктів у вищих навчальних закладах України розглядається як обґрунтований та необхідний спосіб збільшення їхнього фінансового потенціалу. Проаналізовано різні механізми та способи комерціалізації дослідницьких продуктів, що використовуються іноземними вищими навчальними закладами. Виокремлено певні проблеми процесу комерціалізації наукових розробок в Україні. Запропоновано перспективні шляхи адаптації іноземного досвіду щодо комерціалізації українських вищих навчальних закладів.Item Розвиток емоційного інтелекту студентів у процесі вивчення дисципліни «Ділова іноземна мова»(Видавництво Тараса Сороки, 2015) Гавран, М. І.Item Удосконалення змісту навчання ВНЗ України в умовах інтеграції до європейського ринку праці(Видавництво Тараса Сороки, 2015) Гавран, В. Я.; Гавран, М. І.