Browsing by Author "Діктерук, М. Г."
Now showing 1 - 14 of 14
- Results Per Page
- Sort Options
Item Вдосконалення елементів автоматизованого електропривода засобів мікроробототехніки та нанотехнологічних ліній виробництва: аналіз перехідних процесів крокових двигунів(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2008) Ловейкін, В. С.; Човнюк, Ю. В.; Діктерук, М. Г.Розглянуто можливі способи вдосконалення та уточнення інженерних методів розрахунку автоматизованих електроприводів засобів мікроробототехніки та нанотехнологічних ліній виробництва, а саме – крокових двигунів. The possible ways of improvement and refinement of the engineering methods of calculation of the automatic electric motor drive of the microrobotic technique hardware and of the nanotechnology lines of manufacture are discussed. One may research the stepping motor drives as well.Item Вдосконалення методів планування оптимальних згладжених траєкторій руху будівельних/промислових роботів (маніпуляторів) у просторі приєднаних змінних(Видавництво Львівської політехніки, 2012) Човнюк, Ю. В.; Діктерук, М. Г.; Почка, К. І.Запропоновано і обґрунтовано спосіб (алгоритм) планування згладжених траєкторій руху будівельних/промислових роботів (маніпуляторів) у просторі приєднаних змінних, який ґрунтується на поліномах сьомого степеня за часовою координатою ( t) й уможливлює уникати ефектів “биття” вказаних траєкторій (процесу руху). The method (algorithm)of planning of the smoothed motion paths as for construction/industrial robots (manipulators) in the space of rims variable has been proposed and substantiated which is based on the polynoms of the seventh degree in the ( t ) temporal coordinate and allows to evade “beating” effects of the indicated trajectories (of the course of movement).Item Вдосконалення інженерних методів розрахунку електромеханічних систем автоматизованого електропривода: демпфування електроприводом пружних механічних коливань(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2008) Човнюк, Ю. В.; Діктерук, М. Г.Запропонований вдосконалений інженерний метод розрахунку електромеханічних систем. The improved engineer’s method of calculation оf the electromechanical systems is proposed.Item Вдосконалення існуючих аналітичних методів розрахунку динамічних навантажень кранів при їх пуску/гальмуванні(Видавництво Львівської політехніки, 2013) Ловейкін, В. С.; Човнюк, Ю. В.; Діктерук, М. Г.; Почка, К. І.Складено динамічні моделі, які адекватно описують і уточнюють розрахункові схеми аналізу навантажень, що виникають у вантажопідйомних машинах/кранах при їх пуску/гальмуванні, визначено області прикладання і величини (процеси) зовнішніх впливів (силових чи кінематичних). Вибрано числово-аналітичний метод розв’язання відповідних диференціальних рівнянь моделей, оснований на аналізі фазових портретів руху системи (класичних та вищих порядків). The fields of applications and values (processes) of external impacts (power and kinematic) are defined while developing dynamic models which adequately describe and specify calculation schemes of the analysis of loads arising in load lifting machines/cranes at their start up/braking. The numerical and analytical method of solving proper differential model equations is based on the analysis of the phase likeness of the systems movement (of both the classical and highest orders) is proposed.Item Вплив вертикальних (параметричних) коливань вантажного візка мостового крана на його динаміку при розгойдуваннях вантажу у процесах пуску/гальмування(Видавництво Львівської політехніки, 2013) Човнюк, Ю. В.; Діктерук, М. Г.; Почка, К. І.Розглянуто маятникові коливання вантажу на гнучкому підвісі (канаті) мостового крана у процесах його пуску/гальмування. Враховано вплив вертикальних (параметричних) коливань вантажного візка на динаміку системи “вантажний візок – канат – вантаж”. The article deals with the pendular oscillations of the load on the flexible drop (rope) of the bridge crane during its start up/braking. The influence of the vertical (parametric) oscillations of the load wagon on the dynamics of the “loading wagon – rope - load” system is taken into consideration.Item Застосування методу скінченних інтегральних перетворень у аналізі поперечних коливань важкого каната вантажопідйомного крана(Видавництво Львівської політехніки, 2014) Човнюк, Ю.В.; Діктерук, М. Г.; Почка, К. І.Наведено метод скінченних інтегральних перетворень для аналізу поперечних коливань важкого каната вантажопідйомного крана. Досліджено вільні та вимушені коливання каната під дією зосередженої та гармонічної сил. The method of final integrated transformations for the analysis of cross fluctuations of a heavy rope of the load-lifting crane is given. The free and compelled fluctuations of a rope under the influence of concentrated and harmonious forces are investigated.Item Концептуальні основи автоматизованого проектування та особливості динамічної поведінки молекулярних наномашин і наноробототехніки(Видавництво Львівської політехніки, 2011) Човнюк, Ю. В.; Діктерук, М. Г.; Почка, К. І.Встановлено основні особливості динамічної поведінки молекулярних наномашин і наноробототехніки, що покладені в основу їх автоматизованого проектування. Key features of the dynamic behavior of the molecular nanomachines and nano robotic science taken as a basis for their automated design were defined.Item Концептуальні основи оптимізації режимів пуску/гальмування механічних (кранових) систем з одним ступенем вільності руху(Видавництво Львівської політехніки, 2014) Човнюк, Ю. В.; Діктерук, М. Г.; Почка, К. І.Наведені основні теоретичні положення та алгоритм оптимізації кінематично-силових параметрів механічних (кранових) систем у режимах їх пуску/гальмування в межах дискретних моделей з одним ступенем вільності руху. Критерієм оптимальності обрано систему умов, які накладаються на силові та кінематичні параметри системи, що задовольняють певні умови гладкості траєкторії руху у перехідних режимах її функціонування. The basic theoretical principles and the algorithm for optimization of kinematic and power parameters of mechanical (crane) systems inmodes of their start-up/braking within discrete models with one degree of freedom movement are given. The systemof conditions was chosen as an optimality criterion; these conditions are imposed on the power and kinematic parameters of the systemthat meet certain smoothness conditions of movement trajectory in transitional modes of its functioning.Item Оптимізація режимів пуску механізмів вантажопідйомних машин за критерієм мінімальної питомої потужності(Видавництво Львівської політехніки, 2013) Човнюк, Ю. В.; Діктерук, М. Г.; Почка, К. І.У межах узагальненої моделі розрахунку навантажень механізмів вантажопідйомних машин В.І. Брауде – М.С. Тер-Мхітарова обґрунтовано динамічну оптимізацію режимів їх пуску за критерієм мінімальної потужності. Для встановлення основних кінематичних характеристик руху вказаних механізмів у перехідних процесах (пуску/гальмування) та типів коливань (періодичних, аперіодичних, динамічного хаосу), що виникають, використано метод класичного фазового портрета та фазових портретів високих порядків. Within the scope of the Braude –Ter-Mkhitarov generalized model of the load calculation of the load lifting machines’ mechanisms, the dynamic mode optimization of their start up regimes based on the minimal power criteria is proved in the article. In order to define the basic kinematic characteristics of motion of the mentioned mechanisms during transitional processes (start up/braking) and types of the arising oscillations (periodical, a-periodical, dynamic chaos) the method of a classical phase portrait as well as phase portraits of high orders is used.Item Особливості розрахункових схем нестаціонарних динамічних задач при ударному та імпульсному видах навантажень в’язкопружних амортизаторів вібраційних машин(Видавництво Львівської політехніки, 2010) Човнюк, Ю. В.; Діктерук, М. Г.Встановлено основні особливості розрахункових схем нестаціонарних динамічних задач для ударного та імпульсного видів навантажень в’язкопружних амортизаторів вібраційних машин. The main mechanisms of calculated schemes for nonstationary dynamic problems of impact and impulse loading of viscoelastic shock-absorbers of vibration machines are installed.Item Оцінка параметрів нестаціонарних коливань кранових систем з одним ступенем вільності руху у процесі вібровипробувань їх мехатронних систем управління(Видавництво Львівської політехніки, 2013) Човнюк, Ю. В.; Діктерук, М. Г.; Почка, К. І.Під час випробування кранових систем методом коливної частоти вони знаходяться під впливом послідовних збурень вібраційної природи на усіх частотах заданого діапазону. Вибір режимів прискорених випробувань кранових систем на вплив синусоїдальної вібрації за змінної частоти збудження вимагає визначення параметрів динамічних амплітудно-частотних характеристик АЧХ, виробів – мехатронних систем управління МСУ кранів. Наведено розв’язок диференціального рівняння руху вантажу за кінематичного збудження і результати теоретичного і експериментального дослідження АЧХ кранових систем за нестаціонарних коливань (використаний метод комп’ютерного моделювання поведінки МСУ за нестаціонарних коливань кранових систем, на яких розміщені вказані системи управління). Визначено параметри динамічних АЧХ залежно від швидкості сканування частоти. When testing the crane systems via the wobble frequency method they undergo the consequent influence of vibrations at all frequencies of the set range. The choice of modes of the crane systems’ accelerated tests with respect to sinusoidal vibration influence at the changing transmitter frequency requires the definition of the dynamic amplitude frequency characteristics (AFC) of items of the cranes’ mechatronic supervision systems (MSS). The solutions of the loads traffic differential equation with the kinetic agitation as well as the results of theoretical and experimental tests of the cranes’ systems AFC at the unsteady oscillations have been presented (the method of the computer modeling of the MSS behavior with the unsteady oscillations of the crane systems where the aforementioned supervision systems are installed has been applied). The parameters of the dynamical AFC depending on the frequency’s scanning speed have been defined.Item Фундаментальний аналіз динамічних характеристик крокових двигунів систем керування сучасних вантажопідйомних кранів(Видавництво Львівської політехніки, 2009) Ловейкин, В. С.; Човнюк, Ю. В.; Діктерук, М. Г.; Леванюк, Д. В.Виконано фундаментальний аналіз динамічних характеристик крокових двигунів систем керування сучасних вантажопідйомних кранів. The fundamental analysis of the dynamical characteristic of the stepping motors of the control systema of the modern load-lifting cranes is proposed.Item Фундаментальний аналіз динамічних характеристик крокових двигунів систем керування сучасних вантажопідйомних кранів(Видавництво Львівської політехніки, 2011) Ловейкін, В. С.; Човнюк, Ю. В.; Діктерук, М. Г.; Леванюк, Д. В.Проведено фундаментальний аналіз динамічних характеристик крокових двигунів систем керування сучасних вантажопідйомних кранів. The fundamental analysis of the dynamical characteristics of the stepping motors of the control systems of the modern load-lifting cranes is proposed.Item Хвильові ефекти в уточнених розрахунках динамічних навантажень кранових металоконструкцій при пуску/гальмуванні мостових кранів(Видавництво Львівської політехніки, 2014) Човнюк, Ю. В.; Діктерук, М. Г.; Почка, К. І.Наведені уточнені розрахунки динамічних навантажень кранових металоконструкцій мостових кранів у процесах їх пуску/гальмування. При цьому враховані можливі хвилеутворення у балці мостового крана при русі по ній вантажного візка, які призводять до появи (хвильових) сил опору. The specified calculations for dynamic crane steel structures loadings of bridge cranes in processes of their start-up/braking are presented. Possible wave formations in a bridge crane beam when cargo truck driving on it are taken into consideration; they result into the emergence of (wave) resistance power.