Browsing by Author "Карівець, І. В."
Now showing 1 - 3 of 3
- Results Per Page
- Sort Options
Item Людське пізнання: між образом і схемою(Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”, 2005-03-01) Карівець, І. В.; Національний університет "Львівська політехніка"Аналізується людське пізнання з точки зору співвідношення у ньому шаблонних, схематичних і творчих моментів. Людське пізнання не поміщається між образом і схемою, а тому трансцендує їх і виходить за межі узвичаєних рамок пізнання, а саме: рамок пізнання “світу- для-нас”. Творчість надає можливість людині збагатитися внутрішньо, відкрити інший рівень власного буття і розірвати коло буденних проблем.Item Про актуальність і реальність(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2004) Карівець, І. В.Питання про те, що с справжнім сущим, хвилюс людину з давніх часів. Ідеалізм і матеріалізм, реалізм і феноменологія - це ті філософські напрямки, в ліежах яких продовжується суперечка про поняття актуальність і реальність. Але ще задовго до виникнення цих напрямків давньогрецькі філософи природи, або як їх називали “фізики”, намагались визначити початок, з якого походить все суще, а Платон поділив світ на два світи: світ тіней і світ ідей. Світ ідей для нього - це світ вічних і незмінних сутностей як першозразків видимих речей Початок, світ ідей - це назви актуальності, або дійсності, з якої походить видимий світ В добу Просвітництва І. Кант розрізняє два світи також: світ для нас, світ явищ і світ речей самих в собі. Перший світ не може існувати без другого. Світ речей самих в собі-це світ абсолютних сутностей, які визначають основні принципи, в тому числі морально-етичні, для світу явищ, для світу людей. Буддизм стверджує, що особистість судить про реальність і вона є такою, якою вона її судить; тільки наш досвід має значення Як бачимо, пошук людьми мислячтш того, що є справжнілі сущим, мас довгу історію. У цій роботі зроблено спробу наблизитись до актуальності (дійсності) через феноменологію Гуссерля, через здійснення феноменологічної редукції Гуссерль, один із небагатьох філософів XX століття, намагається відродити філософію як науку про дійсність, як науку про абсолютні сутності. The question “what is true?” concerned people from time immemorial. Idealism and materialism, realism and phenomenology - these are philosophical trends which continue to argue about actuality and reality. This article is an attempt to get closer to actuality through the phenomenology of Husserl. Husserl was one of the few philosophers of the 2(th century, who tried to revive philosophy as scientific study of actuality, that is the study of absolute essences.Item Тіло, я і самість(Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2003) Карівець, І. В.Розглянуто проблему, яка хвилює людину протягом всієї її історії, а саме: проблема самості. Автор послідовно порівнює європейську традицію пошуку самості з індуською. На широкому матеріалі автор показує, що пошуки самості не закінчилися, а будуть тривати до тих пір, допоки людина не віднайде “саму себе”, не повернеться до “самої себе”, тобто, до самості. Проблема самості особливо актуальна у наші часи падіння тоталітарних держав і переходу до постмасових суспільств. In this article author considers problem of Selfhood, which agitates man during his history. Author compares europian and Indian tradition of searching of Selfhood. On wide material author shows that searching of Selfhood doesn’t stop. The problem of Selfhood is very actual in our time after fall of totalitarian States and transition to postmass societies.