Browsing by Author "Шестакевич, Т. В."
Now showing 1 - 16 of 16
- Results Per Page
- Sort Options
Item Застосування мереж Петрі для генерування тексту(Видавництво Львівської політехніки, 2011) Шестакевич, Т. В.На основі дослідного матеріалу проаналізовано структуру текстів, визначено їхні складові частини. Для генерування тексту схему його викладення подано у вигляді мережі Петрі. In this paper the structure of research material texts was analyzed, main components of texts were found. To generate the text its structure was presented as Petri net.Item Застосування породжувальних граматик для моделювання синтаксису речення(Видавництво Львівської політехніки, 2012) Висоцька, В. А.; Шестакевич, Т. В.; Щербина, Ю. М.Подано застосування породжувальних граматик у лінгвістичному моделюванні.Опис моделювання синтаксису речення застосовують для автоматизації процесів аналізу та синтезу природномовних текстів. This paper presents the generative grammar application in linguistic modelling. Description of syntax sentence modelling is applied to automate the processes of analysis and synthesis of texts in natural language.Item Застосування формальних граматик у моделюванні інформаційно-технологічного супроводу інклюзивного навчання осіб з особливими потребами(Видавництво Львівської політехніки, 2014) Пасічник, В. В.; Шестакевич, Т. В.У статті досліджено освітні процеси інклюзивного навчання осіб з особливими потребами. Розроблено методологічні основи формування комплексу інформаційних технологій супроводу набуття освіти особами з особливими потребами. Запропоновано модель інформаційно-технологічного супроводу набуття освіти особою з особливими потребами. The article deals with inclusive educational processes for persons with special needs. The methodological basis for the formation of IT-support of inclusive education for persons with special needs was suggested. The IT-support model of education of persons with special needs was proposed.Item Методи оптимізації процесів забезпечення якості РЕА на стадії виготовлення(Видавництво Львівської політехніки, 2011) Надобко, О. В.; Недоступ, Л. А.; Чирун, Л. В.; Шестакевич, Т. В.Наведено результати дослідження трьох методів оптимізації процесів забезпечення якості РЕА на стадії виготовлення – методу покрокової оптимізації, методів “золотого січення“ та Хука-Дживса. За результатами досліджень та апробації цих методів сформульовані висновки та рекомендації щодо їх практичного застосування. The results of three optimization methods of quality assurance processes of radio electronic equipment at the stage of production were researched – incremental optimization method, golden section search, and the Hook-Jeeves method. The research and testing of these methods have formulated conclusions and recommendations for their practical аpplication.Item Моделювання семантики речення природною мовою за допомогою породжувальних граматик(Видавництво Львівської політехніки, 2015) Шестакевич, Т. В.; Висоцька, В. А.; Чирун, Л. В.; Чирун, Л. Б.Розглянуто застосування породжувальних граматик у лінгвістичному моделюванні. Опис моделювання синтаксису речення застосовують для автоматизації процесів аналізу та синтезу природномовних текстів. This paper presents the generative grammar application in linguistic modelling. Description of syntax sentence modelling is applied to automate the processes of analysis and synthesis of texts in natural language.Item Моделювання інформаційно-технологічного супроводу інклюзивного навчання осіб з особливими потребами(Видавництво Львівської політехніки, 2015) Пасічник, В. В.; Шестакевич, Т. В.Досліджено освітні процеси інклюзивної форми навчання осіб з особливими потребами. Розроблено методологічні основи формування та ефективного використання комплексу інформаційних технологій супроводу інклюзивних освітніх процесів для осіб з особливими потребами. Запропоновано модель інформаційно-технологічного супроводу для набуття освіти особи з особливими потребами. The article deals with the educational processes of inclusive education for persons with special needs. The methodological basis for the formation and effective use of IT support of inclusive education for persons with special needs has been suggested. The IT support model of education of persons with special needs has been proposed.Item Модифікований генетичний алгоритм та його програмна реалізація(Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2004) Шестакевич, Т. В.; Коссак, Б. О.Розглянуто основні означення та положення теорії еволюційних алгоритмів. Описано теоретичне підгрунтя модифікованого генетичного алгоритму, розглянуто його програмну реалізацію. Запропоновано тестові приклади для перевірки роботи алгоритму. Наведено застосування алгоритму для модельної задачі-оптимізації вирощування пеніциліну. The basis of evolutionary algorithms theory is considered in this paper. A theoretical background of modified genetic algorythm is described and its program realization is considered. The test examples are proposed to check the program. The implementation of genetic algorithm is proposed - the task of pénicillium growing is considered.Item Науковий напрям та навчальна дисципліна “Математична лінґвістика”(Видавництво Львівської політехніки, 2010) Щербина, Ю. М.; Шестакевич, Т. В.; Висоцька, В. А.This article deals with the preconditions of the appearance and main principles of the mathematical linguistics and different points of view on its subject were analyzed. The program of corresponding educational course was proposed. The context of the program has been revealed.Розглянуто передумови виникнення та основні положення математичної лінгвістики, проаналізовано різні погляди на її предмет. Запропоновано програму відповідного навчального курсу та розкрито її зміст.Item Програмний комплекс для вирішення задач моделювання та оптимального керування процесами забезпечення якості радіоелектронної апаратури(Видавництво Львівської політехніки, 2011) Кіселичник, М. Д.; Надобко, О. В.; Недоступ, Л. А.; Чирун, Л. В.; Шестакевич, Т. В.The new version of the software to solve complex problems of modeling and optimal control processes to ensure quality of radio-electronic equipment at the stage of production is proposed.Item Програмно-методичний комплекс для моделювання та оптимізації процесів забезпечення якості РЕА на стадії виготовлення(Видавництво Львівської політехніки, 2012) Бобало, Ю. Я.; Бондарєв, А. П.; Кіселичник, М. Д.; Надобко, О. В.; Недоступ, Л. А.; Тарадаха, П. В.; Чирун, Л. В.; Шестакевич, Т. В.Проаналізовано основні етапи розроблення прикладного програмного забезпечення для розв’язання задач моделювання, дослідження та оптимізації процесів виготовлення РЕА. Дано рекомендації щодо його практичного використання та впровадження. The applied software was worked out to solve tasks of modeling, research, and optimization of radio-electronic equipment manufacturing. The main stages of its development were analyzed and recommendations for its practical use were given.Item Структурне моделювання процесів інклюзивного навчання осіб з особливими потребами(Видавництво Львівської політехніки, 2014) Пасічник, В. В.; Шестакевич, Т. В.Проаналізовано специфіку освітнього процесу осіб з особливими потребами в умовах інклюзії. Наведено аналіз освітніх завдань кожного з етапів здобуття освіти такими особами. Запропоновано структурну модель процесів інклюзивного навчання. The article analyzes the specifics of the educational process of persons with special needs in terms of inclusion. The educational tasks of each stage of such persons education was considered. A structural model of the inclusive education processes was proposed.Item Утворення українських дієприкметників за допомогою породжувальних граматик(Видавництво Львівської політехніки, 2011) Щербина, Ю. М.; Нікольський, Ю. В.; Висоцька, В. А.; Шестакевич, Т. В.Подано застосування породжувальних граматик у лінгвістичному моделюванні. Опис словозміни дієприкметників застосовують для моделювання процесів синтезу на морфемному рівні мови. This paper presents the generative grammar application in linguistic modeling. Description of participles word shaping is applied to simulate the synthesis at the morphemic level of language.Item Інтелектуальний аналіз результатів психологічного тестування(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2008) Завалій, Т. І.; Нікольський, Ю. В.; Шестакевич, Т. В.Результати психологічного тестування, які є предметом дослідження, використовують для прийняття рішень щодо допуску фахівців до роботи операторами енергетичних мереж. Дані такого тестування містять багато різних показників, які перебувають між собою у складній залежності. Наведено результати дослідження, здійсненого з метою встановлення загальних закономірностей, які потрібно враховувати у разі прийняття рішення про допуск. The psychological testing results, which were analized by the authors, are used for a decision-making about admitting the power engineering specialists to work. Such testing data contains a lot of different attributes with dependencies beetween them. The authors present the results of research conducted for the purpose of mining general patterns, which should be taken into account in the case of decision-making about admittance.Item Інтелектуальний аналіз таблиць прийняття рішень у системах електронної комерції(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2008) Чирун, Л. В.; Шестакевич, Т. В.Проаналізовано основні проблеми електронної комерції в сфері видавництва та запропоновано методи вирішення цих проблем. In the given article main problems of electronic commerce are analyzed. New methods for solution of discussed problems are proposed.Item Інформаційно-технологічний супровід особистісно-орієнтованого навчання як домінантна освітня тенденція(Видавництво Львівської політехніки, 2015) Пасічник, В. В.; Шестакевич, Т. В.Досліджено особливості сучасного розуміння освіти як учнецентрованого та студенто-центрованого навчання, зорієнтованого на результат. Індивідуалізація навчання повинна враховувати психофізичний розвиток особи, її здібності та особливі освітні вимоги для забезпечення сприятливих умов усебічного розвитку. Запропоновано концепт поняття індивідуального освітнього маршруту особистісно-орієнтованого навчання впродовж життя, індивідуальної навчальної траєкторії, інформаційно-комунікаційних засобів інклюзивного навчання. Проаналізовано особливості застосування інформаційно-комунікаційних засобів для супроводу інклюзивного навчання як різновиду особистісно-орієнтованого навчання. Викладено основні вимоги до дорадчої системи інформаційно-технологічного супроводу особистісно-орієнтованого навчання, визначено основних учасників такого процесу. Дорадча система особистісно-орієнтованого інклюзивного навчання дає змогу полегшити роботу учасників такого процесу та вдосконалити його. The features of the modern understanding of education as a learning-centered resultoriented learning are described. The learning individualization takes into account the psychophysical development of the person, its abilities and special educational requirements in order to ensure favorable conditions for the full development of the personality. The concepts of individual educational route of student-centered learning throughout life, the individual educational trajectory, and the information-communication tools for inclusive teaching were proposed. The features of use of information and communication tools to support inclusive education as a form of learner-centered learning were analyzed. The main requirements for recommender systems of information technology support of learner-centered education were outlined, and the main participants of this process were identified. The recommender system of learner-oriented inclusive education gives the opportunity to facilitate the work of participants of this process and to make improvements.Item Інформаційні технології навчання учнів з аутизмом(Видавництво Львівської політехніки, 2018-02 26) Андруник, В. А.; Шестакевич, Т. В.; Пасічник, Володимир Володимирович; Кунанець, Наталія Едуардівна; Andrunyk, Vasyl; Shestakevych, Tetiana; Pasichnyk, Volodymyr; Kunanets, Nataliia; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National UniversityОдним із найдієвіших способів соціалізації особи, що має особливі потреби, є навчання. Інформаційні технології, використовувані для супроводу навчання осіб з аутизмом повинні враховувати особливості психофізичного розвитку таких учнів. Забезпечення комфортного комунікаційного середовища, розвиток соціальних навичок є невід’ємною складовою навчання учнів з аутизмом. Дослідження інформаційних технологій, розроблених у світі, дасть змогу виявити найперспективніші напрями розвитку таких технологій.