Browsing by Author "Biletskyi, Yurii"
Now showing 1 - 6 of 6
- Results Per Page
- Sort Options
Item Analytical design of dynamic systems regulators taking into account the effect of disturbing factors(Lviv Politechnic Publishing House, 2019-02-26) Лозинський, Орест; Мороз, Володимир; Білецький, Роман; Білецький, Юрій; Lozynskyi, Orest; Moroz, Volodymyr; Biletskyi, Roman; Biletskyi, Yurii; Lviv Polytechnic National UniversityУ цій статті розглянуто проблему синтезу оптимальних за мінімальним значенням інтегрально-квадратичного критерію динамічних систем, які описуються моделлю рівнянь у змінних стану. На основі знаходження матриці Ляпунова і рівнянь оптимізації, запропоновано метод синтезу набору коефіцієнтів зворотних зв’язків за змінними стану, які забезпечують мінімальне значення інтегрального квадратичного критерію при дії на систему зовнішніх координатних збурень. Знаходження коефіцієнтів зворотних зв’язків за змінними стану динамічної системи запропонованим способом розширює методи оптимізації таких систем за інтегрально-квадратичними критеріями при векторноматричному описі з урахуванням дії зовнішніх впливів. Наведено синтез цих коефіцієнтів на прикладі динамічної системи другого порядку. Цей метод дає змогу знаходити залежності цих коефіцієнтів від початкових значень координат динамічної системи, а також синтезувати функціональний перетворювач, вплив якого в колах зворотних зв’язків оптимізує дану систему.Item Control systems for DC motor as port-controlled hamiltonian system(Lviv Polytechnic Publishing House, 2016) Biletskyi, Roman; Biletskyi, Yurii; Lviv Polytechnic National UniversityOne of the newest methods of control system design for DC motor as a part of electromechanical systems are energy-based approaches. The regulation in such systems is realized by forming energy function of the system. This article contains comparative analysis of simulation results of existing control systems, their applications and basic principles explanation. It was shown that using mechanical damping provides highly effective control and there are still many possibilities to increase energy-shaping system’s efficiency.Item Control systems of permanent magnet synchronous machine as port-controlled hamiltonian system(Lviv Polytechnic Publishing House, 2015) Biletskyi, Yurii; Lviv Polytechnic National UniversityOne of the most perspective methods of control system design for permanent magnet synchronous motor as a part of electromechanical systems are energy-based approaches. The regulation in such systems is realized by forming energy function of the system. The energy-shaping control systems with present regulation elements provide worse response compare with classical systems and are hard to be configured. The main aims of this article are quick view of current energy-shaping control systems, overcoming disadvantages of them and popularization of energy-based approaches in general.Item Modeling of two-motor front-wheel drive control for electric vehicle with electronic differential based on energetic macroscopic representation(Видавництво Львівської політехніки, 2021-06-01) Щур, Ігор; Гавдьо, Ігор; Білецький, Юрій; Shchur, Ihor; Havdo, Ihor; Biletskyi, Yurii; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National UniversityНа відміну від автомобіля, сучасний електромобіль (ЕМ) може мати різні конфігурації підсистеми електричної тяги із застосуванням одного, двох чи чотирьох привідних електричних двигунів коліс. У цій статті досліджено передньопривідну дводвигунну конфігурацію з незалежним приводом коліс, в якій регулюванням електромагнітних моментів двигунів забезпечується виконання двох функцій: електричної тяги та керування напрямком руху. Останню функцію виконує електронний диференціал, який застосовують замість традиційної механічної диференціальної передачі та механічної системи рульового керування. Виконання вказаних функцій покладено на розроблену на основі геометрії Ackermann-Jeantaud систему керування привідними двигунами. У роботі для дослідження роботи дослідного ЕМ застосовано новий підхід до побудови математичних моделей складних систем на енергетичній основі – макроенергетичне представлення (EMR). За інверсним принципом, передбаченим EMR, розроблено систему керування рухом ЕМ. Проведені симуляційні дослідження в середовищі MatLab/Simulink показали працезданість розробленої системи керування та високу точність підтримання заданих швидкості та напрямку руху як в усталених, так і в перехідних режимах роботи ЕМ.Item Nonlinearity compensation for two-zone energy-shaping control systems of DC drive(Видавництво Львівської політехніки, 2017-12-23) Biletskyi, Roman; Biletskyi, Yurii; Lviv Polytechnic National UniversityDC machines are the keystone of world industry. Working in second zone they behave as nonlinear objects. One of the newest methods of control system design for such machine as a part of electromechanical systems are energybased approaches. Energy-shaping control systems based on simplified model don’t work in second zone and the use of accurate model leads to many complications. This article contains description and comparative researches of proposed nonlinearity compensators that allows to use simplified control system. It was shown that reference signal corrector provides highly effective control, but there are still many possibilities to increase energy-shaping system’s efficiencyItem Optimization of energy-shaping control of port-controlled Hamiltonian system(Publishing House of Lviv Polytechnic National University, 2013) Shchur, Ihor; Biletskyi, YuriiThis paper raises the problem of finding the optimal parameters of a port-controlled Hamiltonian energy-shaping control system (ESCS). For solving this problem it is proposed to supplement the ESCS synthesis procedure with parameterization by shaping the desirable characteristic polynomial of a closed system. In order to verify this method, the synthesis of a modal regulation system and the ESCS controlled by a direct-current drive was carried out, and a number of comparative studies were conducted. The obtained results confirmed the feasibility and effectiveness of the application of the proposed structurally parametrical synthesis procedure of the ESCS. Розглянуто проблему знаходження оптимальних щодо заданого критерію параметрів системи енергоформуючого керування (СЕФК) у гамільтоновому представлені. З метою її вирішення запропоновано доповнити процедуру синтезу СЕФК параметризацією шляхом формування бажаного характеристичного поліному замкненої системи. Для перевірки підходу проведено синтез системи модального регулювання та СЕФК електроприводом постійного струму, а також низку порівняльних досліджень, в результаті чого підтверджено доцільність та ефективність застосування запропонованої процедури структурно-параметричного синтезу СЕФК.