Browsing by Subject "620.179.14"
Now showing 1 - 8 of 8
- Results Per Page
- Sort Options
Item Векторний потенціал магнітного поля накладного кільцевого вихрострумового перетворювача з електропровідним феромагнітним осердям(Видавництво Львівської політехніки, 2017-03-28) Яцун, М. А.; Yatsyn, M. A.; Національний університет “Львівська політехніка”Визначено векторний потенціал магнітного поля екранованої кільцевої циліндричної котушки прямокутного поперечного перерізу зі струмом довільної форми, яку для збільшення чутливості і концентрації магнітного поля розміщено на циліндричному П-подібному феромагнітному осерді над об’єктом контролю у формі провідної феромагнітної пластини.Item Виявлення сигналів дефектів при магнітодинамічній діагностиці залізничних рейок шляхом використання вейвлет-перетворень та нейронних мереж(Національний університет "Львівська політехніка", 2018) Ващишин, Любомир Володимирович; Нічога, Віталій Олексійович; Національний університет «Львівська політехніка»; Русин, Богдан Павлович; Любчик, Віталій РомановичУ дисертаційній роботі розв’язується актуальне науково-прикладне завдання з виявлення дефектів на ранніх стадіях їх розвитку та підвищення швидкості опрацювання діагностичної інформації шляхом автоматизації процесу виявлення та розрізнення сигналів від дефектів при магнітодинамічній дефектоскопії залізничних рейок. Створено материнську вейвлет-функцію для неперервного вейвлет-перетворення (НВП), яка наслідує основні особливості форми сигналів від дефектів типу поперечної тріщини в головці рейки. Це сприяє виділенню сигналів не лише від розвинених дефектів, але і від дефектів на ранніх стадіях їх розвитку. Збудовано штучну нейронну мережу (ШНМ), на вхід якої подаються вейвлет-коефіцієнти, отримані за допомогою НВП з використанням створеної вейвлет-функції. Таке поєднання НВП і ШНМ дозволило автоматизувати процес виявлення сигналів від поперечної тріщини з представленням на розгляд оператора вагона-дефектоскопа сигналів, які потенційно спричинені дефектами. Це значно спрощує роботу оператора, оскільки замість перегляду всієї дефектограми, йому достатньо зробити експертні оцінки виділених фрагментів. Запропоновано підходи для підвищення точності виявлення сигналів від поперечної тріщини рейки та описані можливі шляхи розширення ШНМ для виявлення інших типів дефектів. В диссертационной работе решается актуальная научно-прикладная задача выявления дефектов на ранних стадиях их развития и увеличения скорости обработки диагностической информации путем автоматизации процесса выявления сигналов от дефектов при магнитодинамической дефектоскопии рельсов. Создана материнская вейвлет-функция для непрерывного вейвлет-преобразования (НВП) которая наследует основные особенности формы сигналов от дефектов типа поперечной трещины в головке рельса. Это способствует выделению сигналов не только от развитых дефектов, но и от дефектов на ранних стадиях их развития. Построена искусственная нейронная сеть (ИНС), на вход которой подаются вейвлет-коэффициенты, полученные при помощи НВП с использованием созданной вейвлет-функции. Такое сочетание НВП и ИНС позволило автоматизировать процесс выявления сигналов от поперечной трещины с предоставлением оператору вагона-дефектоскопа сигналов, которые потенциально вызваны дефектами. Это значительно упрощает работу оператора, поскольку вместо просмотра всей дефектограммы, ему достаточно будет сделать экспертные оценки выделенных фрагментов. Предложены подходы для повышения точности выявления сигналов от поперечной трещины рельса и описаны возможные пути расширения ИНС для выявления других типов дефектов. In the dissertation, the actual scientific and practical problem of detection defects on the initial stages of their development is solved. The task of increasing the velocity of processing of the rail inspection information by automating the process of detecting and distinguishing signals from defects in the magnetic flux leakage diagnostics is also solved. A mother wavelet function for continuous wavelet transform (CWT), which inherits the basic features of the form of the signal from transverse cracks in the rail head was created. It facilitates to locate signals both from developed defects and defects in the early stages of their development. An artificial neural network (ANN) for automatic detection of signals from transverse cracks was constructed. The inputs of ANN are wavelet coefficients obtained by CWT using the created wavelet function. The outputs of ANN submit to the operator of the rail detector car signals that potentially could be caused by defects. It will significantly simplify the operator's work since instead of inspecting the entire flaw signal pattern, he will make expert estimates to only selected fragments. Approaches for increasing the accuracy of detecting signals from the transverse cracks of the rails are proposed. Possible ways of extending ANN to identify other types of defects are also proposed.Item Дослідження параметрів нових високоефективних сенсорів для магнітодинамічного методу діагностики залізничних рейок(Видавництво Львівської політехніки, 2020-02-20) Нічога, В. О.; Сторож, В. Г.; Педан, А. Д.; Матієшин, Ю. М.; Nichoha, V. O.; Storozh, V. G.; Pedan, A. D.; Matiieshyn, Y. M.; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National UniversityУ роботі наведено параметри нових високоефективних сенсорів для магнітодинамічного методу діагностики залізничних рейок. Вони призначені для застосування у сучасних багатоканальних і компонентних методах опрацювання та аналізу діагностичних сигналів у цифровому поданні. Використання цих сенсорів істотно покращить виявлення, ідентифікацію і класифікацію дефектів рейок. Висвітлено також питання конструкції й електричних параметрів нових малогабаритних індукційних сенсорів на основі аморфних феромагнітних сплавів.Item Дослідження параметрів нових високоефективних сенсорів для магнітодинамічного методу діагностики залізничних рейок(Видавництво Львівської політехніки, 2018-02-18) Нічога, В. О.; Сторож, В. Г.; Педан, А. Д.; Матієшин, Ю. М.; Nichoha, V.; Storozh, V.; Pedan, A.; Matiieshyn, Y.; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National UniversityНаведено параметри нових високоефективних сенсорів для магнітодинамічного методу діагностики залізничних рейок. Вони призначені для застосування у сучасних багатоканальних і компонентних методах опрацювання та аналізу діагностичних сигналів у цифровому поданні. В результаті застосування цих сенсорів істотно покращаться виявлення, ідентифікація і класифікація дефектів рейок. Висвітлено також питання конструкції й електричних параметрів нових малогабаритних індукційних сенсорів на основі аморфних феромагнітних сплавів.Item Результати розроблення та дослідження інформаційно-діагностичної системи для магнітодинамічної дефектоскопії рейок(Видавництво Львівської політехніки, 2019-02-26) Нічога, В. О.; Сторож, В. Г.; Матієшин, Ю. М.; Nichoha, V. O.; Storozh, V. G.; Matiieshyn, Y. M.; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National UniversityНаведено результати розроблення та дослідження макета інформаційно-діагностичної системи для магнітодинамічної дефектоскопії залізничних рейок на основі сенсорів Холла. Застосування восьмиканального давача, окрім виявлення факту наявності дефекту, або структурного елемента колії дає змогу локалізувати його в поперечному перерізі головки рейки відносно її робочої або неробочої сторін, що підвищує інформативність всієї системи.Item Рівняння густин розрахункових струмів векторного потенціалу магнітного поля накладного кільцевого вихрострумового перетворювача з електропровідним феромагнітним осердям(Видавництво Львівської політехніки, 2017-03-28) Яцун, М. А.; Yatsyn, M. A.; Національний університет “Львівська політехніка”На основі розкриття граничних умов отримано рівняння для визначення густин розрахункових струмів у випадку аналітичного розрахунку векторного потенціалу магнітного поля накладного кільцевого вихрострумового перетворювача з електропровідним феромагнітним осердям над об’єктом контролю у формі провідної феромагнітної пластини.Item Складові магнітної індукції обмотки збудження прохідного вихрострумового перетворювача у провідній трубі(Видавництво Львівської політехніки, 2018-02-26) Яцун, М. А.; Національний університет “Львівська політехніка”Визначено перетворені за Лапласом осьова і радіальна складові магнітної індукції кільцевої екранованої циліндричної котушки прямокутного поперечного перерізу зі струмом довільної форми, яка використовується як обмотка збудження первинного прохідного внутрішнього перетворювача при діагностуванні технічного стану внутріш- ньої поверхні трубопроводів.Item Імпульсне діагностування технічного стану силових трансформаторів за характеристиками власних загасаючих коливань(Видавництво Львівської політехніки, 2020-02-24) Яцун, М. А.; Yatsun, M.; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National UniversityВикладено спосіб імпульсного дефектографування силового трансформатора при збудженні у ньому власних загасних коливань періодичними імпульсами постійної напруги. За величиною зміни параметрів цих коливань під час експлуатації трансформатора можна оцінити виникнення дефектів шляхом періодичного діагностування та порівняння дефектограм із нормограмами та прогнозувати ровиток дефектів і встановити можливість подальшої експлуатації трансформатора без необхідності поточного чи капітального ремонту.