Автореферати та дисертаційні роботи

Permanent URI for this collectionhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/2995

Browse

Search Results

Now showing 1 - 6 of 6
  • Thumbnail Image
    Item
    Адміністративно-правове регулювання інформатизації у сфері освіти
    (Національний університет "Львівська політехніка", 2021) Капуш, Інна Ігорівна; Парпан, Уляна Михайлівна; Приватний заклад вищої освіти «Львівський університет бізнесу та права»; Христинченко, Надія Петрівна; Кавчак, Оксана Романівна
    Дисертація присвячена комплексному вивченню адміністративноправового регулювання інформатизації у сфері освіти. У дисертації визначено категоріально-змістові та методологічні передумови дослідження питання адміністративно-правового регулювання інформатизації у сфері освіти. Розкрито ґенезу та стан адміністративно-правового регулювання інформатизації у сфері освіти. З’ясовано зміст та сутність інформатизації у сфері освіти. Охарактеризовано інформатизацію освіти як чинник інноваційного поступу держави. Здійснено аналіз вітчизняного законодавчого, організаційноправового та змістового забезпечення інформатизації у сфері освіти. Проаналізовано адміністративно-правовий механізм реалізації програм, спрямованих на впровадження ІКТ в освітнє середовище. Здійснено аналіз практики зарубіжних країн щодо запровадження процесу інформатизації в освіті. Розглянуто адміністративно-правове забезпечення інноваційних технологій у сфері освіти в контексті інформатизації освіти. Окреслено напрями удосконалення адміністративно-правового регулювання інформатизації у сфері освіти. Дисертація має науково-теоретичне значення для подальшого розвитку адміністративного права та інших правових наук в частині питань, що стосуються адміністративно-правового регулювання інформатизації у сфері освіти. Диссертация посвящена комплексному изучению административноправового регулирования информатизации в сфере образования. В диссертации определено категориально-содержательные и методологические предпосылки исследования вопроса административно-правового регулирования информатизации в сфере образования. Раскрыты генеза и состояние административно-правового регулирования информатизации в сфере образования. Выяснено содержание и сущность информатизации в сфере образования. Охарактеризована информатизация образования как фактор инновационного развития государства. Осуществлен анализ отечественного законодательного, организационно-правового и содержательного обеспечения информатизации в сфере образования. Проанализирован административноправовой механизм реализации программ, направленных на внедрение ИКТ в образовательную среду. Осуществлен анализ практики зарубежных стран по внедрению процесса информатизации в образовании. Рассмотрено административно-правовое обеспечение инновационных технологий в сфере образования в контексте информатизации образования. Определены направления совершенствования административно-правового регулирования информатизации в сфере образования. Диссертация имеет научно-теоретическое значение для дальнейшего развития административного права и других правовых наук в части вопросов, касающихся административно-правового регулирования информатизации в сфере образования. Для того, чтобы понять смысл и сущность информатизации в сфере образования, определить ее характерные черты и выяснить детерминанты, обращено внимание на происхождение ряда терминов, среди которых: «информатизация», «инновации», «виртуализация», «образовательная среда», «глобализация» и ряд других, характеризующих отношения в этой сфере. Акцентировано внимание на том, что в рамках концепций информационного общества существуют две противоположные тенденции в оценке самого факта превращения информации в мощную социальную силу. Согласно первой, оптимистичной, информатизация общества, в частности, компьютеризация, составляет безусловное социальное благо. Противоположной есть теория, согласно которой рассматривают информационное общество как общество манипулятивное, причем такое, в котором уровень манипулирования человеком быстро повышается. Отмечено, что не могут не поражать возможности, которые человечество достигло в сфере информатизации, телекоммуникации и информационных технологий, в получении, распространении и скорости доставки разнообразной информации. Глобальные информационные системы и информационные технологии создают информационную среду, в которой практически отсутствуют государственные границы, ограничения на информационные воздействия, ограничения на распространение информации. Современные информационные технологии позволяют контролируемо устанавливать информационные отношения и влиять на информационное пространство. The dissertation is devoted to the complex study of administrative lawregulation of informatization in the field of education. The dissertation defines the categorical-semantic and methodological prerequisites for the study of the issue of administrative law regulation of informatization in the field of education. The genesis and state of administrative law regulation of informatization in the field of education are revealed. The content and essence of informatization in the field of education are clarified. The informatization of education is characterized as a factor of innovative progress of the state. The analysis of domestic legislative, organizational, legal and content support of informatization in the field of education is carried out. The administrative law mechanism of realization of the programs directed on introduction of ICT in the educational environment is analyzed. The analysis of practice of foreign countries concerning introduction of process of informatization in education is carried out. The administrative law support of innovative technologies in the field of education in the context of informatization of education is considered. The directions of improvement of administrative law regulation of informatization in the field of education are outlined. The dissertation has scientific and theoretical significance for the further development of administrative law and other legal sciences in terms of issues related to the administrative law regulation of informatization in education.
  • Thumbnail Image
    Item
    Концептуальні питання теорії і практики адміністративно-правового регулювання освіти України в умовах євроінтеграційних процесів
    (Навчально-науковий інститут права імені князя Володимира Великого Міжрегіональної Академії управління персоналом, 2019) Хомишин, Ірина Юріївна; Ортинський, Володимир Львович; Навчально-науковий інститут права імені князя Володимира Великого Міжрегіональної Академії управління персоналом; Гриценко, Володимир Григорович; Тильчик, Ольга Віталіївна; Христинченко, Надія Петрівна
    У дисертації проведено комплексне наукове дослідження концептуальних питань теорії і практики адміністративно-правового регулювання освіти України в умовах євроінтеграційних процесів. Розглянуто історіографію проблеми та напрями наукового дослідження, проаналізовано теоретико-методологічні засади наукового дослідження концептуальних питань теорії і практики адміністративно-правового регулювання освіти України в умовах євроінтеграційних процесів. Досліджено правові основи формування сучасної державної політики у сфері освіти. З’ясовано зміст і сутність адміністративно-правового регулювання освіти України в контексті державотворчих процесів. Проаналізовано адміністративно-правове регулювання дошкільної освіти, шкільної освіти та інклюзивної освіти в Україні. Проаналізовано формування адміністративно-правового забезпечення вищої освіти. Здійснено аналіз правової політики у сфері освіти у контексті інноваційного розвитку держави. Окреслено основні завдання та принципи формування державної освітньої політики в контексті євроінтеграційних процесів. Визначено правові основи фінансування освіти в Україні як чинник забезпечення конституційних прав на освіту. Проаналізовано зміст та принципи управління освітою. Охарактеризовано адміністративно-правову регламентацію здійснення державного нагляду та контролю в сфері освіти. Окреслено основні тенденції розвитку освіти в умовах європейської інтеграції та глобалізації. Проаналізовано право на освіту в міжнародно-правових актах. В диссертации проведено комплексное научное исследование концептуальных вопросов теории и практики административно-правового регулирования образования Украины в условиях евроинтеграционных процессов. Рассмотрено историографию проблемы и направления научного исследования, проанализированы теоретико-методологические основы научного исследования концептуальных вопросов теории и практики административно-правового регулирования образования Украины в условиях интеграционных процессов. Исследованы правовые основы формирования современной государственной политики в сфере образования. Выяснено содержание и сущность административно-правового регулирования образования Украины в контексте процессов. Проанализированы административно-правовое регулирование дошкольного образования, школьного образования и инклюзивного образования в Украине. Проанализировано формирование админи-стративно-правового обеспечения высшего образования. Сформулирована позиция о том, что административно-правовое регулирование образования в Украине должно задать новые контуры для полноценной реализации государственной стратегии развития образования с учетом мировых и европейских практик и тенденций, в частности: повышение уровня международной включенности в образовательный процесс, развития образовательных информационно-коммуникационных технологий, ориентирования на глобальные рынки образования и партнерство с иностранными учебными заведениями, усиление ориентации на высокие показатели качества образования и в глобальном, и локальном контурах. Административно-правовое регули-рование должно составлять совокупность норм действующего законно-дательства, которыми, в частности, установлены единые принципы, требования и параметры осуществления образовательной деятельности учебных заведений; основания и условия предоставления образователь-ных услуг в рамках образовательного процесса; гарантии обеспечения права на образование; особенности управленческих процедур; основы автономии учебных заведений; стандарты качества образования; ответственность участников образовательного процесса и т.д. Осуществлен анализ правовой политики в сфере образования в контексте инновационного развития государства. Определены основные задачи и принципы формирования государственной образовательной политики в контексте евроинтеграционных процессов; Определены правовые основы финансирования образования в Украине как фактор обеспечения конституционных прав на образование. Проанализировано содержание и принципы управления образованием. Охарактеризованы административно-правовую регламентацию осуществления государственного надзора и контроля в сфере образования. Определены основные тенденции развития образования в условиях европейской интеграции и глобализации. Проанализированы право на образование в международно-правовых актах. Lviv, 2019. In the dissertation the complex scientific research of conceptual questions of theory and practice of administrative-legal regulation of education of Ukraine in the conditions of European integration processes is carried out. The historiography of problems and directions of scientific research is considered, the theoretical and methodological principles of scientific research of conceptual questions of theory and practice of administrative-legal regulation of education of Ukraine in the conditions of European integration processes are analyzed. The legal principles of formation of the modern state policy in the field of education are explored. The content and essence of the administrative-legal regulation of education of Ukraine in the context of state-building processes are determined. The administrative-legal regulation of preschool education, school education and inclusive education in Ukraine is analyzed. The formation of administrative and legal support of higher education is analyzed. The analysis of legal policy in the field of education in the context of innovative development of the state is carried out. The main tasks and principles of formation of state educational policy in the context of European integration processes are outlined; The legal basis for financing education in Ukraine as a factor in ensuring the constitutional rights to education is determined. The content and principles of education management are analyzed. The administrative and legal regulation of the state supervision and control in the field of education is described. The main tendencies of education development in the conditions of European integration and globalization are outlined. The right to education in international legal acts is analyzed.
  • Thumbnail Image
    Item
    Правова природа вищої освіти в Україні
    (Відкритий міжнародний університет розвитку людини «Україна», 2019) Парпан, Уляна Михайлівна; Гарасимів, Тарас Зеновійович; Відкритий міжнародний університет розвитку людини «Україна»; Святоцький, Олександр Дмитрович; Зозуля, Євген Вікторович; Турчак, Олександр Володимирович
    У дисертації здійснено загальнотеоретичний аналіз природи визої освіти. Визначено концептуальні основи методології пізнання визої освіти. Досліджено зміст та особливості вищої освіти як правового явища. Запропоновано авторське трактування змісту поняття «вища освіта» та розкрито основні властивості цього явища. Охарактеризовано чинники та закономірності, що зумовлюють засади формування вищої освіти. Розкрито моделі вищої освіти та проаналізовано їх зміст. Виокремлено моделі вищої освіти (західноєвропейська, центральноєвропейська, східноєвропейська та американська). Простежено динаміку розвитку вищої освіти в глобалізованому суспільстві. Охарактеризовано філософему та сучасну парадигму вищої освіти. Виокремлено та проаналізовано праксіологічну значимість вищої освіти для побудови громадянського суспільства та правової держави. В диссертации осуществлено общетеоретический анализ природы визой образования. Определены концептуальные основы методологии познания визой образования. Исследовано содержание и особенности высшего образования как правового явления. Запропоновано авторская трактовка содержания понятия «высшее образование» и рас-крито основные свойства этого явления. Охарактеризованы факторы и зако-номирности, обусловливающие основы формирования высшего образования. Раскрыто можели вишри образования и проанализированы их содержание. Выделены модели высшего образования (западноевропейская, центральноевропейская, восточноевропейская и американская). Прослежена динамика развития высшего образования в глобализированном обществе. Охарактеризованы философему и современную парадигму высшего образования. Выделены и проанализированы праксиологического значимость высшего образования для построения гражданского общества и правового государства. In the dissertation the general theoretical analysis of nature with the visa of education was carried out. The conceptual foundations of the methodology of knowledge of the visa of education are defined. The content and features of higher education as a legal phenomenon are investigated. The author's interpretation of the content of the concept «higher education» is proposed and the main features of this phenomenon are discussed. Characterized by factors and law-making, which determine the basis for the formation of higher education. The edges of education could be revealed and their content analyzed. Higher education models (Western European, Central European, East European and American) are distinguished. The dynamics of the development of higher education in a globalized society is traced. Characterized by the philosophy and the modern paradigm of higher education. The praxiological significance of higher education for the construction of civil society and the rule of law is highlighted and analyzed.
  • Thumbnail Image
    Item
    Адміністративно-правові засади формування та реалізації державної політики у сфері освіти
    (Національний університет "Львівська політехніка", 2018) Легенький, Микола Іванович; Бортник, Надія Петрівна; Національний університет «Львівська політехніка»; Левченко, Катерина Борисівна; Курко, Микола Нестерович; Курило, Володимир Іванович
    У дисертації здійснено теоретичне узагальнення й нове вирішення наукової проблеми адміністративно-правової регламентації суспільних відносин у сфері освіти. Визначено категоріально-змістові та методологічні передумови дослідження адміністративно-правових засад формування і реалізації державної політики у сфері освіти. Розкрито ґенезу та стан адміністративно-правового дослідження державної політики у сфері освіти. Здійснено аналіз правових засад Болонського процесу та створення Європейського освітнього простору з метою імплементації відповідних норм у вітчизняне освітнє законодавство, а також вивчення вітчизняного законодавчого, організаційно-правового та змістового забезпечення запровадження в Україні Болонського процесу. Запропоновано концепцію виокремлення суто освітніх правовідносин як самостійної внутрішньоорганізаційної категорії правовідносин. Проаналізовано адміністративно-правовий механізм публічного управління освітньою сферою України з метою удосконалення його нормативно-правового забезпечення. Охарактеризовано адміністративну процедуру виборів керівників закладів вищої освіти та внесені пропозиції щодо її удосконалення. Визначено суб’єкти формування та реалізації державної політики у сфері освіти. Здійснено аналіз змісту юридичної відповідальності суб’єктів реалізації державної політики у сфері освіти. Охарактеризовано особливості адміністративних процедур як чинника забезпечення якості надання освітніх послуг та внесені пропозиції щодо їх удосконалення. Проаналізовано нормативні аспекти акредитації та ліцензування освітньої діяльності з метою удосконалення їх адміністративно-правового регулювання. Розглянуто адміністративно-правове забезпечення інноваційних технологій у сфері освіти. Окреслено стратегічні вектори розвитку державної політики у сфері освіти. Проаналізовано адміністративно- та інформаційно-правове забезпечення управління освітою з метою визначення пріоритетних напрямів реформування управлінської освітньої моделі та шляхів їх нормативно-правового закріплення. Визначено проблеми і окреслено перспективи законотворчого забезпечення реформування освітянської галузі. В диссертации осуществлено теоретическое обобщение и новое решение научной проблемы административно-правовой регламентации общественьные и методологические предпосылки исследования административно-правовых основ формирования и реализации государственной политики в сфере образования. Раскрыто генезис и состояние административно-правового исследования государственной политики в сфере образования. Осуществлен анализ правовых принципов Болонского процесса и создания Европейского образовательного пространства с целью имплементации соответствующих норм в отечественное образовательное законодательство, а также изучение отечественного законодательного, организационно-правового и содержательного обеспечения введения в Украине Болонского процесса. Предложена концепция выделения чисто образовательных правоотношений как самостоятельной внутриорганизационной категории правоотношений. Проанализирован административно-правовой механизм публичного управления образовательной сферой Украины с целью усовершенствования его нормативно-правового обеспечения. Охарактеризовано административную процедуру выборов руководителей высших учебных заведений и внесены предложения по ее усовершенствованию. Определены субъекты формирования и реализации государственной политики в сфере образования. Осуществлен анализ содержания юридической ответственности субъектов реализации государственной политики в сфере образования. Охарактеризованы особенности административных процедур как фактора обеспечения качества предоставления образовательных услуг и внесены предложения по их усовершенствованию. Проанализированы нормативные аспекты аккредитации и лицензирования образовательной деятельности с целью усовершенствования их административно-правового регулирования. Рассмотрено административно-правовое обеспечение инновационных технологий в сфере образования. Обоснованно прогрессивность и демократичность установленной системы выборов и административно-правового обеспечение их процедурных аспектов, что в целом соответствует стремлению Украины к вхождению в Европейское пространство высшего образования. Внесены предложения по совершенствованию указанной процедуры путем дальнейшего реформирования законодательства Украины о высшем образовании. Отстаивается позиция о необходимости научного обоснования и за-конодательного закрепления определения субъектов формирования и реализации государственной политики в сфере образования. Доказано, что ни один из законов, регламентирующих образовательные правоотношения, не содержит полного и нормативно урегулированного перечня указанных субъектов, а имеющиеся положения характеризуются достаточно существенными противоречиями. Обосновано авторское определение круга субъектов формирования и реализации государственной политики в сфере образования с целью их законодательного закрепления. Вопрос качества образования определен как ключевое направлениереформирования образования. Очерчены основные элементы системы обеспечения качества образования, среди которых особое значение приобретают административно-правовые процедуры лицензирования и аккредитации. Аргументировано актуальность надлежащего административно-правового регулирования указанной проблемы в целом и деятельности Национального агентства обеспечения качества высшего образования в частности. Подчеркнуто наличие тесной взаимосвязи проблем администра-тивноправового обеспечения инноваций и инновационных технологий в сфере образования и их взаимосвязанное существенное влияние на общую эффективность внедрения инновационных технологий на государственном уровне. Обозначена актуальность улучшения нормативного обеспечения инновационных образовательных процедур, которое должно осуществлятся в комплексе с системным нормативным обеспечением инновационной государственной политики при условии инновационного характера самой нормотворческой деятельности. Определены стратегические векторы развития государственной политики в сфере образования. Проанализированы административно и информационно-правовое обеспечение управления образованием с целью определения приоритетных направлений реформирования управленческой образовательной модели и путей их нормативно-правового закрепления. Определены проблемы и намечены перспективы законотворческого обеспечения реформирования образовательной отрасли. In the dissertation the theoretical generalization and the new solution of the scientific problem of administrative and legal regulation of social relations in the field of education were made, which laid the basis for the development of appropriate conceptual and methodological principles aimed at solving relevant scientific and applied problems in the field of administrative law and can be used for formation systematic implementation of legislative support for the reform of the national educational sphere. An analysis of the legal principles of the Bologna process and the creation of a European educational space with the aim of implementing the relevant norms in domestic educational legislation, as well as the study of domestic legislative, organizational, legal and content support for the introduction of the Bologna Process in Ukraine is carried out. The concept of the distinction of purely educational legal relations as an independent internal organization category of legal relations is proposed. The administrative-legal mechanism of public administration in the educational sphere of Ukraine is analyzed with the aim of improving its legal and regulatory framework. The administrative procedure of election of heads of institutions of higher education has been characterized and suggestions for its improvement have been submitted. The subjects of formation and realization of the state policy in the field of education are determined. The analysis of the content of legal responsibility of subjects of implementation of state policy in the field of education is carried out. The peculiarities of administrative procedures as a factor of ensuring the quality of educational ser-vices provision and suggestions for their improvement are described. The normative aspects of accreditation and licensing of educational activities with the aim of improving their administrative and legal regulation are analyzed. The administrative and legal support of innovative technologies in the field of education is considered. Strategic vectors of state policy development in the field of education are outlined. The administrative and informational and legal support of the management of education is analyzed with the purpose of determining the priority directions of the reforming of the educational model and ways of their legal regulation. The problems are identified and the prospects of law-making support for reforming the education industry are outlined.
  • Thumbnail Image
    Item
    Ідея ґендерної рівності в українській правовій думці другої половини ХІХ століття
    (Національний університет "Львівська політехніка", 2017) Андрусяк, Ірина Павлівна
    Дисертація є комплексним дослідженням теоретико-прикладних проблем зародження, становлення та розвитку ідеї ґендерної рівності в українській правовій думці другої половини ХІХ ст. зокрема в поглядах Тараса Шевченка, Миколи Костомарова, Пантелеймона Куліша, Михайла Драгоманова, Івана Франка, Михайла Павлика, Володимира Барвінського, Олександра Огоновського, Ганни Барвінок, Марка Вовчка, Олени Пчілки, Олександри Єфименко, Софії Русової, Христини Алчевської, Олени Доброграєвої Наталії Кобринської та Анни Павлик. Охарактеризовано методологічну основу дисертаційного дослідження, дано визначення окремих методів та принципів наукового пізнання, які були використані для розкриття теми. Опрацьовано значний масив історіографічного матеріалу, праць зазначених діячів, літератури і преси окресленого періоду. Здійснено аналіз становлення і розвитку ідеї ґендерної рівності в українській правовій думці другої половини ХІХ ст., які відбувалися в трьох взаємопов’язаних площинах. Результати дисертаційного дослідження дали змогу встановити тісний зв’язок наукових ідей, переконань та поглядів прогресивних представників української правової думки другої половини ХІХ ст. зі сучасним розумінням цієї ідеї, виявити їх науково-практичне та науково-пізнавальне значення. Диссертация является комплексным исследованием теоретико-прикладных проблем зарождения, становления и развития идеи гендерного равенства в украинской правовой мысли второй половины XIX в., в частности во взглядах Тараса Шевченко, Николая Костомарова, Пантелеймона Кулиша, Михаила Драгоманова, Ивана Франко, Михаила Павлика, Владимира Барвинского, Александра Огоновского, Ганны Барвинок, Марка Вовчка, Елены Пчелки, Александры Ефименко, Софии Русовой, Христины Алчевской, Елены Доброграевой, Натальи Кобринской и Анны Павлик. Охарактеризованы методологическая основа диссертационного исследования, дано определение отдельных методов и принципов научного познания, которые были использованы для раскрытия темы. Обработано значительный массив историографического материала, работ указанных деятелей, литературы и прессы очерченного периода. Осуществлен анализ становления и развития идеи гендерного равенства в украинском правовой мысли второй половины XIX в., которые происходили в трех взаимосвязанных плоскостях. Результаты исследования позволили установить тесную связь научных идей, убеждений и взглядов прогрессивных представителей украинской правовой мысли второй половины XIX в. с современным пониманием этой идеи, выявить их научно-практическое и научно-познавательное значение. The dissertation is a complex research of theoretical and applied problems of the origin, formation and development of gender equality in the Ukrainian legal thought of the late nineteenth century. in particular views Taras Shevchenko, Mykola Kostomarov, Panteleimon Kulish, Michailo Dragomanov, Ivan Franko, Michailo Pavlik, Vladimir Barvinsky, Оlexander Ogonovskiy, Anna Barvinok, Marko Vov-chok, Olena Pchilka, Oleksandra Efimenko, Sophia Rusova, Christina Alchevska, Olena Dobrohrayeva Natalia Kobrynska and Anna Pavlik. The methodological basis of the dissertation research is characterized, the definition of certain methods and principles of scientific knowledge, which were used to reveal the topic, is given. A significant array of historiographic material, works of the said figures, literature and press of the outlined period has been processed. The analysis of formation and development of the idea of gender equality in the Ukrainian legal thought of the second half of the 19th century was carried out, which occurred in three inter-connected planes. The results of the research made it possible to establish a close relationship of scientific ideas, beliefs and attitudes of the Ukrainian progressive legal thought in the second half of the nineteenth century. with a modern understanding of this idea, to identify their theoretical and practical, scientific and educational value.
  • Item
    Правова освіта працівників органів внутрішніх справ: теоретико-правовий вимір
    (Національний університет "Львівська політехніка", 2013) Годяк, Андрій Іванович
    Обґрунтовано сутність, функціональне призначення, місце і роль правової освіти працівників органів внутрішніх справ як окремого напряму і складової частини (елементу) освітньої системи. Уточнено дефініції вихідних термінів понятійно-категоріального апарату правової освіти працівників органів внутрішніх справ: «правова освіта», «мета правової освіти працівників ОВС», «завдання правової освіти працівників ОВС». Викладені сутнісні та функціональні характеристики правової освіти працівників органів внутрішніх справ, що ґрунтуються на засадах гуманістичної філософії освіти, вітчизняного й зарубіжного досвіду. Визначено теоретико-методологічні основи правової освіти працівників органів внутрішніх справ, її структура, принципи побудови, організаційно-правові засади оптимального функціонування та розвитку. На основі одержаних теоретичних висновків окреслено напрями удосконалення вітчизняної правової освіти працівників органів внутрішніх справ в контексті євроінтеграційних процесів. Обоснованы сущность, функциональное предназначение, место и роль правового образования сотрудников органов внутренних дел как отдельного направления и составной части (элемента) образовательной системы. Уточнены дефиниции исходных терминов понятийно-категориального аппарата правового образования сотрудников органов внутренних дел: «правовое образование», «цель правового образования сотрудников ОВД», «задачи правового образования сотрудников ОВД». Изложены сущностные и функциональные характеристики правового образования сотрудников органов внутренних дел, основанные на началах гуманистичной философии образования, отечественного и зарубежного опыта. Определены теоретико-методологичные основы правового образования сотрудников органов внутренних дел, его структура, принципы построения, организационно-правовые принципы оптимального функционирования и развития. На основе полученных теоретических выводов обозначены направления совершенствования отечественного правового образования сотрудников органов внутренних дел в контексте евроинтеграционных стремлений. The essence, functional purpose, place and role of legal education of employees of internal affairs bodies as a separate branch and component (element) of the educational system are substantiated. The definitions of initial terms of the conceptual and categorical apparatus of the legal education of employees of internal affairs bodies are specified, they are: «legal education», «the purpose of legal education of employees of internal affairs bodies», «tasks of legal education of employees of internal affairs bodies». The essential and functional characteristics of the legal education of employees of internal affairs bodies, based on the principles of humanistic philosophy of education, native and foreign experience are presented. The theoretical and methodological bases of the legal education of employees of internal affairs bodies, its structure, principles of the construction, organizational and legal foundations of its optimal functioning and development are defined. The directions for the improvement of the national legal education of employees of internal affairs bodies in the context of the European integration aspirations are outlined on the basis of the obtained theoretical conclusions.