Інформаційні системи та мережі. – 2014. – №805

Permanent URI for this collectionhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/26563

Вісник Національного університету "Львівська політехніка"

Статті, вміщені у Віснику, підготовлено за результатами закінчених науково-дослідних робіт з теоретичних основ інформатики, систем баз даних та знань, інформаційного моделювання, розподілених інформаційних систем та мереж, комп’ютерної і математичної лінгвістики. Для науковців, інженерно-технічних працівників, аспірантів, студентів вищих навчальних закладів.

Вісник Національного університету «Львівська політехніка» : [збірник наукових праць] / Міністерство освіти і науки України, Національний університет «Львівська політехніка». – Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2014. – № 805 : Інформаційні системи та мережі / відповідальний редактор В. В. Пасічник. – 464 с. : іл.

Browse

Search Results

Now showing 1 - 2 of 2
  • Thumbnail Image
    Item
    Генератор проектів системних трансформацій освітніх комплексів для дітей з особливими потребами
    (Видавництво Львівської політехніки, 2014) Григорович, В. Г.; Єгорова, В. В.
    Подано принципи проектування та побудови інтелектуальної інформаційної сис- теми генерування прогнозів, планів та рекомендацій щодо забезпечення якісних умов навчання дітей з особливими потребами в умовах загальноосвітнього навчального закладу. Запропоновано та обґрунтовано формування структури системи, проаналізовано наявні класи потенційних користувачів та їх системні ролі. Специфіковано вимоги до побудови та алгоритмів функціонування машини логічного виведення, послідовностей виконання дій у процесах інсталяції, верифікації, інтеграції та адміністрування інтелектуального генератора проектів. Розроблена інтелектуальна інформаційна система передбачає можливості щодо надання специфікацій та детальних рекомендацій з облаштування, технічної, технологічної, навчально-методичної підготовки навчального закладу. Автоматизовано генеруються пропозиції щодо здобуття додаткової освіти вчителями у випадках реорганізації процесів навчання, зорієнтованих на дітей з особливими потребами в умовах загальноосвітнього навчального закладу. The paper describes the principles of designing and building an intellectual information system to generate prognosis, plans and recommendations as to provide high-quality conditions of education of children with special needs in a comprehensive school. The forming of the structure of the system is proposed and substantiated, available classes of potential users and their systemic roles are analyzed. The requirements for building and algorithms of the operation of machine of logical inference, sequences of actions in processes of installation, verification, integration and administration of intellectual generator of projects are specified. The intellectual information system that is developed includes the opportunities to providing specifications and detailed advice on arranging technical, technological, educational and methodological school preparation. Automated generation of propositions of additional education of teachers in the cases of reorganization of processes of studying of children with special needs in ordinary schools is provided.
  • Thumbnail Image
    Item
    Семантичний Веб: інформаційно-комунікаційна складова соціальної адаптації
    (Видавництво Львівської політехніки, 2014) Григорович, В. Г.
    Для осіб з особливими потребами важливою складовою соціальної адаптації є забезпечення освіти, що залежить від багатьох чинників: доступності навколишнього простору, відсутності бар’єрів на шляху до отримання освіти та інформації. Рівень доступності навколишнього простору для людей з різними формами обмежень поки що залишається однією з найнагальніших проблем. Складність у забезпеченні доступності полягає в тому, що люди з різними формами обмежень потребують різних видів доступності. Усуненню бар’єрів на шляху до отримання освіти та інформації сприяють сучасні інформаційні технології, зокрема – Web 3.0 та Семантичний Веб, за допомогою яких можна реалізовувати освітні та інформаційні системи, які враховуватимуть індивідуальні характеристики користувача, його можливі обмеження та, як наслідок, особливі потреби. В роботі розглянуто перспективи застосування технологій Web 3.0 для реалізації інтелектуальних освітніх систем навчання осіб з особливими потребами. Можна виділити три галузі застосування технологій Web 3.0 у навчанні осіб з особливими потребами: (1) особистісно-орієнтоване конструювання баз даних та знань для осіб з особливими потребами, (2) підтримка мереж особистісно-орієнтованого навчання осіб з особливими потребами та (3) адміністрування процесу особистісно-орієнтованого навчання осіб з особливими потребами. Очевидно, найбільшою проблемою в реалізації повноцінного Семантичного Вебу є завдання переведення наявного веб-контенту у “семантичну” форму, тобто побудова “другого рівня” для наявного контенту: нинішній Веб – людино орієнтований (переважна більшість його контенту має форму, придатну для опрацювання лише людиною). Необхідно побудувати другий, машино-орієнтований, рівень – надати контенту форму, яку може опрацювати машина. При цьому контент, зокрема, освітній, повинен формуватися з урахуванням можливостей його використання особами з особливими потребами. Тепер ми спостерігаємо лише перші кроки побудови технологій Web 3.0 та Семантичного Вебу. Однак важливо одразу визначити, яке майбутнє ми прагнемо отримати, як саме можна буде використовувати майбутні технології, – це дасть змогу сконцентрувати зусилля дослідників на реалізації вибраних напрямів розвитку. Врахування інтересів осіб з особливими потребами під час проектування та побудови технологій майбутнього дасть змогу нівелювати відмінності між окремими членами суспільства, зокрема – в доступності освіти та загалом – в рівні соціальної адаптації. An important part of providing social adaptation for the disabled is to provide them with education. The task is difficult due to many factors: the accessibility of the medium, the lack of barriers to education and information. The level of availability of the medium for the people with various forms of disabilities remains one of the most urgent problems. The difficulty in ensuring accessibility is that people with various forms of restrictions require different types of accessibility. Modern information technology contributes to reducing barriers to education and information, in particular Web 3.0 and the Semantic Web that enable implementation of educational and information systems that will take into account the individual characteristics of the user, its possible limitations and, consequently, the special needs. This paper considers the perspectives of Web 3.0 technologies application for the implementation of intelligent educational systems training persons with disabilities. There are three areas of Web 3.0 technologies use in teaching people with special needs: (1) studentoriented design of knowledge and databases for people with special needs, (2) support networks of personality-oriented education of persons with special needs, and (3) administration of the process of student-centered learning for persons with special needs. Obviously, the biggest challenge in realizing the full Semantic Web is the task of transferring existing Web content in the "semantic" form, i.e. the construction of "second level" for existing content: current web – human-oriented (the vast majority of its content has a form suitable only for human processing). A second machine-oriented level should be built to provide content form suitable for processing by machines. This content, educational in particular, should be formed taking into account the possibility of its use by persons with disabilities. Nowadays we witness the first steps of Web 3.0 and the Semantic Web technology design. However, it is important to immediately determine what future we want to get, how you can use new technologies – it will focus research efforts on the implementation of selected areas. Taking into account the needs of persons with disabilities in the design and construction of future technologies will neutralize the difference between the individual members of society, as far as their access to education and social adaptation in general are concerned.