Інформація,комунікація,суспільство (ICS-2013). – 2013 р.
Permanent URI for this collection
Матеріали 2-ої Міжнародної наукової конференції ІКС-2013
У збірнику опубліковано матеріали конференції, присвяченої проблемам у галузі соціальних комунікацій, інформаційної діяльності, консолідації інформації, документознавства, інформаційного менеджменту, електронного урядування, прикладної психології та лінгвістики. Видання призначено для науковців, аспірантів, студентів.
Інформація, комунікація, суспільство 2013 : матеріали 2-ої Міжнародної наукової конференції ІКС-2013, 16–19 травня 2013 року, Україна, Львів, Славське / Міністерство освіти і науки України, Національний університет "Львівська політехніка", Кафедра соціальних комунікацій та інформаційної діяльності, Кафедра інформаційних систем і мереж. – Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2013. – 264 с. – Бібліографія в кінці статей.
Browse
Recent Submissions
Item Зміст до "Інформація, комунікація, суспільство 2013"(Видавництво Львівської політехніки, 2013)Item Титульний аркуш до "Інформація, комунікація, суспільство 2013"(Видавництво Львівської політехніки, 2013)Item Організація розподіленого середовища роботи з електронним архівом видань Видавництва Львівської політехніки(Видавництво Львівської політехніки, 2013) Голощук, Роман; Василишин, ОльгаThis paper describes the Windows SharePoint Services technology to improve collaboration with electronic archive editions of Publishing House of Lviv Polytechnic.Item Програмні засоби обліку фондів шкільної бібліотеки(Видавництво Львівської політехніки, 2013) Сєров, Юрій; Ковальчук, МаринаThe article explores the main purpose of automation of the accounting of school library funds. It also considers a functional model for solving the problem and describes the process of developing the database.Item Досвід використання наукової електронної бібліотеки NASPLIB(Видавництво Львівської політехніки, 2013) Проскудіна, Галина; Овдій, Ольга; Резніченко, Валерій; Кудім, КузьмаThe paper considers creating and using of Scientific digital library for periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine (NASPLIB).Item Вибірковий розподіл інформації: інноваційний підхід(Видавництво Львівської політехніки, 2013) Ржеуський, Антоній; Кунанець, НаталіяThe article deals with selectively informing of users as the main direction in the library activity. The reanimation of this service on an example of repository of Lviv Polytechnic National University Scientific Library is highlighted.Item Digital libraries and digital book collections for children (selected examples in the world and in Europe)(Видавництво Львівської політехніки, 2013) Has-Tokarz, AnitaThe goal of the report is to present digital libraries and digital book collections for children and teenagers. The following projects will be discussed: International Children’s Digital Library, Children’s Digital Library “Story Place”, Fairrosa Cyber Library of Children’s Literature, Baldwin Library of Children’s Literature Digital Collection, The European Virtual Children’s Library on the Internet (CHILIAS), Children's Historical Literature Disseminated throughout Europe (CHILDE) and some other proposals.Item Digital Libraries in Poland – the present state and the development perspectives(Видавництво Львівської політехніки, 2013) Malesa, RenataDigital libraries have been fundamental both in Polish and in global library science for more than a dozen years. The first Polish collections which are available via the Internet appeared at the end of the 1990s. Nowadays there exists a range of over 100 different projects, the vast majority of which is within the Federation of Digital Libraries (FDL) which was set up in 2007. This article aims to analyse the present state of digital libraries in Poland (that is the size and contents of the collections, the types of software, the problems and standards of drawing up compilations, and the accessibility rules), as well as the perspectives of their development in the future.Item Особливості реклами наукових заходів у системі World Wide Web(Видавництво Львівської політехніки, 2013) Березко, Олександр; Зуб, ХристинаWe consider the modern methods of online advertising as well as the peculiarities of applying these methods to academic event marketing.Item Популяризація книжкових видань Видавництва Львівської політехніки(Видавництво Львівської політехніки, 2013) Голощук, Роман; Грицик, ОляThe paper analyzes the characteristics, trends and major types of promotion book editions are already publishing Publishers Management Lviv Polytechnic.Item Особливості інформаційного забезпечення рекламної діяльності машинобудівного підприємства(Видавництво Львівської політехніки, 2013) Прокопович, Ірина; Химиця, НаталіяTo research the features advertising engineering enterprise. Determined the nature and characteristics of advertising engineering enterprise. Considered the possible directions of improving advertising engineering enterprise.Item Огляд заходів для формування лояльності клієнтів компанії(Видавництво Львівської політехніки, 2013) Піка, Ірина; Тимовчак-Максимець, ОксанаIn the paper the importance of customer loyalty program for a company is stressed and the necessity of developing loyalty program for local company “Planet Auto” is identified. The overview of series of measures for developing customer loyalty to the company is suggested.Item Інформаційне забезпечення рекламної продукції ПП «НТА-Незалежне телевізійне агентство»(Видавництво Львівської політехніки, 2013) Думанський, Нестор; Дропа, Мар’янаThe article deals with the notion of advertising as an independent branch of industry and ways to promote television by means of advertising and its daily impact on potential customers.Item Рекламне забезпечення діяльності малого підприємства в Інтернеті(Видавництво Львівської політехніки, 2013) Лісіна, Світлана; Волощак, ОксанаAt the present stage of development of computer technology one of the common advertising is internet advertising. The report focuses on promoting and advertising small business on the Internet. Consider new methods of increasing customer audiences on the market and the benefits of online advertising for a particular company.Item Основні вимоги до інформаційного ресурсу фірми будівельних матеріалів(Видавництво Львівської політехніки, 2013) Чоп, Надія; Федушко, СоломіяThis paper considers the current problem of web-site developing and positioning in the World Wide Web. The basic demands and principles for development of the building company’s information resource is formed.Item Інформаційне забезпечення маркетингу послуг страхової компанії(Видавництво Львівської політехніки, 2013) Кадикало, Галина; Марковець, ОлександрThis article describes the role and place of marketing in the insurance market, analyzes the current state of advertising insurance services. Filed means of distributing advertising insurance services, described the campaign level in insurance.Item Інтернет мережі як сучасний засіб розвитку малого бізнесу(Видавництво Львівської політехніки, 2013) Ващенко, Андрій; Ротарь, МаринаIn presented article we look into some questions like todays online busines. The use of internet in todays economicaly chalenged world is of great importance due to the low cost and easy management (of the sites) as well as easy access to the public. Use of internet as a mean to make a better corporation does not only comes as a financial benefit (to the company) but also as a great and easy (low cost) marketing. Expecially for smaller businesses. Conducting a successful product policy on the Internet is largely connected with the proper environment of a product.Item Нigher education and marketing approaches in the sixth technological wave(Видавництво Львівської політехніки, 2013) Bobalo, OlenaIn the paper are reviewed the main points of technological waves and the future on higher education in sixth technological wave. The proposals of marketing approaches are given for higher education institutions during sixth technological wave.Item Людино-машинний інтерфейс як засіб інформаційного забезпечення маркетингових робіт(Видавництво Львівської політехніки, 2013) Тудоран, Вікторія; Кувалдіна, ОльгаAn information marketing is discussed in the work as an information support means. The web-site of product or service is an important tool of modern marketing. The principles of quality human-computer interface developmentfor client attraction are reviewed.Item Construction of semantic networks for natural language texts(Видавництво Львівської політехніки, 2013) Korotyeyeva, Tetyana; Tushnytskyy, RuslanPaper conducted a review of existing types of semantic networks, analyzes the existing algorithms semantic analysis of natural language texts, and proposes a new approach to analyze the semantics of the text in the Ukrainian language.