Менеджмент та підприємництво в Україні: етапи становлення і проблеми розвитку. – 2014. – №790

Permanent URI for this collectionhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/25102

Вісник Національного університету "Львівська політехніка"

Вісник Національного університету "Львівська політехніка"

У Віснику “Менеджмент та підприємництво в Україні: етапи становлення і проблеми розвитку” подано статті, які є результатами наукових досліджень працівників, докторантів та аспірантів Національного університету “Львівська політехніка”, інших українських та зарубіжних науково-навчальних та виробничо-господарських організацій, які відображають проблеми та перспективні напрями розвитку менеджменту, підприємництва, інвестиційної та інноваційної діяльності, особливості управління національним господарством, механізми підвищення ефективності управління науково-освітянською діяльністю тощо. Щоб популяризувати наукові доробки, статті подано англійською мовою. Публікації будуть цікавими та корисними для працівників підприємств, банків, інвестиційних та інноваційних структур, органів державного управління, викладачів вищих навчальних закладів та інших науково-навчальних установ, науковців, аспірантів та студентів економічних спеціальностей.

Вісник Національного університету "Львівська політехніка" / Міністерство освіти і науки України, Національний університет "Львівська політехніка ; відповідальний редактор О. Є. Кузьмін. – Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2014. – № 790 : Менеджмент та підприємництво в Україні: етапи становлення і проблеми розвитку. – 135 с. : іл.

Browse

Search Results

Now showing 1 - 3 of 3
  • Thumbnail Image
    Item
    Керівництво інноваційною діяльністю на машинобудівних підприємствах за умов масової індивідуалізації попиту
    (Видавництво Львівської політехніки, 2014) Колінко, Н. О.; Красуляк, М. М.
    Розглянуто приклади реалізації масової індивідуалізації попиту на зарубіжних та вітчизняних підприємствах, зокрема на машинобудівних, та їхню систему керівництва. На основі проведеного аналізу запропоновано схему керівництва інноваційною діяльністю за умов масової індивідуалізації, на якій зображено взаємозв’язок між керуючою й керованою системою та результат від інноваційної діяльності керівника з підлеглими за умов використання нової стратегії. Для керуючої системи виокремлено низку вимог притаманних керівнику інноваційної діяльності. Саме вміння застосування керівником певних навичок, знань, цінностей, здібностей, мислення та якостей, сприятимуть впровадженню на підприємстві нової стратегії масової індивідуалізації попиту. Для керованої системи реалізація масової індивідуалізації попиту здійснюється через три етапи: виявлення потреб споживачів, складання замовлення і узгодження умов договору; виробництво продукції масової індивідуалізації; доставка продукції до замовника та сервісне обслуговування. Прийняття управлінських рішень, відповідальність та підзвітність покладається на команду, а не на окремих осіб. Результатом такої командної роботи є співвідношення між задоволенням індивідуальних потреб споживачів та максимізацію прибутків підприємства на основі залучення нових сегментів ринку. Проведене дослідження дає змогу поглиблено вивчити та зрозуміти сутність та схему керівництва інноваційною діяльністю за умов масової індивідуалізації попиту, що, своєю чергою, приведе до задоволення індивідуальних потреб споживачів через його персоніфікацію та ідентифікацію, мінімізації та ліквідації витрат, пов’язаних із зберіганням запасів, зацікавленості усіх суб’єктів логістичного ланцюга в успіху індивідуалізованих товарів чи послуг, впровадження у виробничий процес ІТ-технологій, залучення та організації досвідчених фахівців з розумінням до самоорганізації, збалансованого розподілу ресурсів в інноваційній діяльності підприємства. Проведене дослідження сприятиме збільшенню ефективності інновацій на машинобудівному підприємстві. Ключові слова: інновація, керівництво, керівництво інноваційною діяльністю, масова індивідуалізація попиту, вимоги до керівника інноваційної діяльності, попит. The article reviews examples of realization of a mass individualization of demand at the foreign and domestic enterprises, in particular on machine-building, and their system of the management are reviewed. The carried-out analysis offers the scheme of management by innovative activity under conditions of mass individualization on which the interrelation between the managing director and operated system and result from innovative activity of the director with subordinates is represented under conditions of use of new strategy. For operating system a number of requirements inherent in the manager of innovative activity is allocated. The ability of application by the manager of certain habits, knowledge, values, abilities, thinking and qualities will render assistance to introduction at the enterprise of the new strategy of mass individualization of demand. For managed system the realization of mass individualization of demand is enabled through three stages: identification of needs of consumers, drawing up order and coordination of terms of the contract; production of mass individualization; production delivery to the customer and service. The adoption of administrative decisions, responsibility and the accountability is relied on team, instead of the individual. Ratios between satisfaction of individual needs of consumers and maximizing profits of the enterprise on the basis of attraction of new segments of the market are result of such team work. The conducted research gives the chance to learn and understand profoundly the essence and the scheme of the management of innovative activity under conditions of mass individualization of demand which in turn will lead to satisfaction of individual needs of consumers through its personification and identification, minimize or eliminate costs associated with the storage of supplies, all subjects of interest in the success of the logistics chain personalized goods or services, the introduction of information technologies in the production process, involvement and organization of experienced professionals with an understanding of self-organization, a balanced distribution of resources in the innovation of the company. This study will increase the efficiency of innovation in the manufacture of machinery.
  • Thumbnail Image
    Item
    Партизанський маркетинг як інструмент підвищення ефективності менеджменту на вітчизняних підприємствах
    (Видавництво Львівської політехніки, 2014) Мисик, В. М.; Передало, Х. С.
    Розглянуто сутність поняття “партизанський маркетинг”, проаналізувано іноземний досвід використання партизанського маркетингу в системі менеджменту підприємства, проведено аналіз стану та перспектив впровадження у ТзОВ “Місто-Д” партизанського маркетингу, визначено ефективність його використання. Підкреслено, що партизанський маркетинг є один з найпопулярніших інструментів маркетингу, який забезпечує ефективне просування товарів та послуг на ринку з найменшими витратами. Тому його ще називають “маловитратним маркетингом” і він є для багатьох компаній, особливо в умовах кризи, найприйнятнішим методом донести інформацію про товар чи послугу до споживачів. У поданому дослідженні виділено найпопулярніші види партизанського маркетингу, такі як провокаційний маркетинг, вірусний маркетинг, прихований маркетинг та контент маркетинг. Як наявний приклад було використано дані компанії “Sitronics”, що вже мала нагоду втілювати в життя методи партизанського маркетингу, а також деякі ідеї даної організації. Як результат, визначено ефективність впровадження партизанського маркетингу на вітчизняних підприємствах. Під час проведення досліджень порівнювався реальний 2013 р., де не використовувалися нетрадиційні методи маркетингу та альтернативний 2013 р. з використанням методів партизанського маркетингу. The article reveals the essence of the notion of ‘guerilla marketing’, analyzes foreign experience of its usage in the system of enterprise management, provides detailed research on its condition and prospects due to the implementation of ‘guerilla marketing’ in Ltd. ‘Misto-D’ and thus defines the effectiveness of its applying. It is emphasized that guerrilla marketing is one of the most popular marketing tools that provides effective promotion of goods and services on the market with the lowest costs. That is why it is also called "low-expense marketing" and for many companies, especially in times of crisis, it is the most appropriate method to convey the information about a good or service to consumers. Also the most popular kinds of ‘guerilla marketing’ were highlighted in the research, such as provocative marketing, viral marketing, hidden marketing and content marketing. The data of the company ‘Sitronics’ was used as a representative example, as it has already implemented the methods of ‘guerilla marketing’, as well as some ideas of this organization. As a result, the effectiveness of applying of ‘guerilla marketing’ on the Ukrainian enterprises was clearly defined. During conducting the research the real year 2013 (when there were not used untraditional methods of marketing) was compared with the hypothetical year 2013 (as if there were used the methods of ‘guerilla marketing’).
  • Thumbnail Image
    Item
    Вплив механізму зростання цільової ефективності мотивації персоналу на якість праці
    (Видавництво Львівської політехніки, 2014) Просянчук, В. Л.
    Розглянуто проблему управління персоналом як ключову ланку в сучасних умовах господарювання для забезпечення нормального та ефективного розвитку підприємства. Встановлено актуальність проблем дослідження умов створення динамічного й результативного механізму підвищення мотивації персоналу. На підставі аналізу мотивації персоналу, як функції управлінської діяльності, визначено стратегічні принципи і правила побудови ефективного мотиваційного механізму на підприємстві. Встановлено неможливість вдосконалення діючої системи управління персоналом підприємства, яка ґрунтується на врахуванні таких компонент, як рівень знань, досвід роботи, рівень середньо-справедливої зарплати, здоров’я людини та її психофізіологічний особливості, без використання механізму підвищення цільової ефективності мотивації праці. Метою досліджень є створення механізму зростання цільової ефективності мотивації персоналу з визначенням типів чинників та їх впливу на підвищення якості праці. Встановлено цільову ефективність мотивації персоналу як ступінь досягнення визначеного рівня якості праці. Підкреслено необхідність створення класифікації мотиваторних факторів, на основі яких може функціонувати дієвий механізм зростання цільової ефективності мотивації персоналу. Визначено, що головними складовими запропонованого механізму виступають грошові, негрошові та неперсоніфіковані фактори. Відмічено гарантований позитивний вплив таких грошових чинників, як премії та дивіденди, порівняно з встановленим рівнем заробітної плати. Встановлено залежність зростання цільової ефективності мотивації персоналу від обсягів застосування різних типів негрошових мотиваторів. Зазначено доцільність індивідуального підходу до кожного з працівників та диференційованості мотиваційних чинників для різних категорій і віку персоналу за обов’язкового врахування проведеного об’єктивного оцінювання їхнього трудового внеску. Сформульовано основні вимоги організаційного характеру до системи мотивації на підприємстві та визначено коло завдань, які необхідно вирішити для успішного функціонування запропонованого мотиваційного механізму. The article considers the problem of personnel management as a key element for provision of normal and effective development of an enterprise in the present day economic conditions. Timeliness of investigation of conditions of dynamic and impactful personnel motivation enhancement mechanism creation has been elucidated. On the basis of analysis of personnel motivation viewed as a function of management activities, strategic principles and procedures for effective corporate motivation mechanism creation have been determined. The paper stipulates the impossibility of improvement of an acting corporate personnel management system which is based on consideration of such components as proficiency level, work experience, average fair salary rate, a person’s health and psychophysiological peculiarities, without usage of work motivation mission effectiveness enhancement mechanism. The aim of the research is to create a mechanism of personnel motivation mission effectiveness enhancement with determination of factors type, as well as of their influence on work quality improvement. Personnel motivation mission effectiveness has been established as a stage of work quality definite level reaching. Underlined is the necessity of creating a classification of motivational factors, on the ground of which a viable personnel motivation mission effectiveness enhancement mechanism can operate. Monetary, non-monetary and nonpersonalized factors have been ascertained to act as main components of the mechanism proposed. Guaranteed positive impact of such monetary factors as award pays and dividends, compared with set salary rates, has been noted. Dependence of personnel motivation mission effectiveness enhancement on volumes of various types of non-monetary motivators involving has been observed. The article recognizes feasibility of an individual approach to each employee, as well as of motivation factors differentiation for various categories and age ranges of personnel, with compulsory regard to their work contribution objective evaluation having been performed. Basic requirements of organizational character imposed on in-plant motivation system have been formulated; scope of issues to be solved for effective operation of a proposed motivation mechanism has been specified.