Computational Problems Of Electrical Engineering. – 2013 – Vol. 3, No. 2

Permanent URI for this collectionhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/24414

The scientific-technical journal

Computational Problems of Electrical Engineering = Обчислювальні проблеми електротехніки : the scientific-technical journal / Lviv Politechnic National University ; editor-in-chief Yuriy Bobalo. – Lviv : Publishing House of Lviv Polytechnic National University, 2013. – Volume 3, number 2. – 138 р.

Browse

Search Results

Now showing 1 - 1 of 1
  • Thumbnail Image
    Item
    Life cycle model of commercial content processing in electronic commerce systems
    (Publishing House of Lviv Polytechnic National University, 2013) Vysotska, Victoria; Chyrun, Lyubomyr
    In the given article, a functional logistic model of commercial content processing as a stage of the content life cycle in electronic commerce systems is proposed. The model of commercial content processing describes the processes of forming information resources in electronic content commerce systems, and simplifies the technology of commercial content management. In the given article, the main problems of electronic content commerce and functional services of commercial content processing are analyzed. The proposed model gives an opportunity to create an instrument of information resources processing in electronic commerce systems and to implement the subsystems of commercial content formation, management and support. Запропоновано функціонально-логістичну модель опрацювання комерційного контенту як етап життєвого циклу контенту в системах електронної комерції. Модель опрацювання комерційного контенту описує процеси формування інформаційних ресурсів у системах електронної контент-комерції та спрощує технологію управління комерційним контентом. Проаналізвано основні проблеми електронної контент-комерції та функціональних сервісів опрацювання комерційного контенту. Запропонована модель дає можливість створити засоби опрацювання інформаційних ресурсів у системах електронної контент-комерції та реалізувати підсистеми формування, управління та супроводу комерційного контенту.